Hoi hoi, Ik heb de punctie gehad vandaag. 10 eicellen zijn overgebleven. Maar de arts heeft per ongeluk een endo cyste aangeprikt met oud bloed, heb wel antibiotica gehad. Hopelijk komt het tot een terugplaatsing zondag. Bah die rottige cystes ook.
Ijsvogeltje, gelukkig heb je niet meer zoveel last van opvliegers! Even een vraag, voordat je met ivf begint, hoe lang moet je dan de overgang in? Ik ben echt een leek op dit gebied en wilde me er eerst niet teveel in verdiepen. Musicalfan, wat vervelend dat je een burn-out hebt. Kom dat door je werk of heeft het vooral met dit te maken? Ik hoop dat het snel beter gaat en pas goed op jezelf! Laat je lekker verwennen! Herma, wat vervelend dat ze de cyste geraakt hebben. Er moet ook altijd wel iets misgaan he?! Hoe was de punctie? Erg pijnlijk? Ik hoop dat het het allemaal waard is geweest en dat zondag de terugplaatsing kan beginnen! Hou je ons op de hoogte? Mijn littekens jeuken!! zijn goed aan het genezen
Herma: Wat spannend. Ik ga voor je duimen. La femme: Littekens die jeuken, ik herken het. Probeer hoe moeilijk ook er niet aan te zitten. En Burn out komt door een opeenstapeling van 3 jaar ellende. Inderdaad werk is daar de grootste oorzaak van. De manier van omgaan met personeel, dreigementen e.d. Ik ben letterlijk door mijn benen gezakt. (Mijn vader vond dat heel erg, maar eigenlijk jammer dat dit niet op werk was gebeurd)Zat er al heel lang tegenaan. En de endo en kinderwens is er natuurlijk ook, vooral die kinderwens die niet meer wil lukken en de miskraam die me dwarszit. Maar er is gewoon meer. Ik kan veel aan, een aantal mensen hadden dit niet zien aankomen. Ik ben immers degene die altijd vrolijk is en alles weglacht, maar ook voor mij is nu echt een grens bereikt. Voel me nu net zo'n emo wrak. Dat ken ik echt niet van mezelf. Het is me gewoon allemaal teveel. Zoek nu naar therapie en hoop dat e.e.a me kan helpen. Komt vast goed, maar ik zit al 3 jaar in een negatief spiraal. Dus dat er iets veranderen moet dat is wel zeker. Ik ga mijn best doen.pff, wat een openheid van mij zeg. Ik ben er dan ook totaal niet trots op.
Oh meis, wat vervelend dat dit je overkomt. Alles zit je tegen en nu is inderdaad je grens bereikt dat je er niet meer tegen kan. Op een gegeven moment breekt dat je op en kan je het zelf niet meer oplossen. Het vervelende is omdat je je altijd vrolijk voordeed dat mensen snel gaan denken dat er niet veel aan de hand is. Of dat ze denken, oh die voelt zich even niet goed, maar dat trekt wel weer bij. Maar diep vanbinnen schreeuw je om hulp. het is belangrijk dat je er met iemand over kan praten die niet zo dichtbij je staat. Daar kan je alles aan kwijt en die waardeert je zoals je bent. En het is ook belangrijk dat je je niet gaat schamen voor de mensen die je altijd als de vrolijke meid zagen. Jij voelt je niet goed en dat hebben ze maar te accepteren. Ik weet zeker dat hulp je goed zal doen. Ik spreek uit ervaring... Meis, ik denk aan je en als je wat kwijt wil hier, je kan hier alles zeggen!! Dikke kuss
La femme: Bedankt voor je lieve woorden. Het komt vast wel goed, maar zal wel een lange weg zijn. xxx
@Herma, wow 10 is een mooie score, op naar een positief vervolg!! @LaFemme, standaard is geloof ik 3 maanden Lucrin voorafgaand aan IVF, ik ben inmiddels met de 6e maand bezig, dus heb m'n portie al gehad @Musicalfan; Hou je taai, en blijkbaar moest het een keer gebeuren. Je lichaam gaat op een gegeven moment steeds meer protesteren, en je steeds meer signalen geven totdat de grens is bereikt. Ik herken het zeer zeker, ik heb ook meerdere jaren van heel veel werken achter de rug totdat ik zelf heb ingegrepen en van 5 dagen naar 4 dagen ben terug gegaan, pas toen ik dat deed, begon ik weer op te krabbelen en te juist toen voelen dat ik al veels te ver was gegaan en niet eens in elkaar ben gezakt maar gewoon doorgegaan... Mijn enige en beste tip die ik je kan geven is, ga aan de slag met jezelf, ga eerst zorgen voor jezelf, ga voelen, want dat is wat we meestal steeds meer uit zetten of pas als laatste prioriteit stellen. Geef jezelf hiervoor de tijd, want natuurlijk is het makkelijker gezegd dan gedaan. Focus je niet op je werk perikelen en dat het nu allemaal tegenzit, ga als eerste gewoon eens zorgen voor jezelf, lief zijn voor jezelf. Bij mij hielp het om diverse boeken te lezen zoals van Eckhart Tolle (de kracht van het nu, de nieuwe aarde), maar ook de helende reis van Brandon Bys) en zo. Wellicht ook eens wat alternatieve behandelingen proberen zoals Reiki, voetreflexzonetherapie, homeopathie (wordt meestal ook voor een deel vergoed via aanvullende zorgverzekeraars). Ik ben zelf heel nuchter, en geloof echt niet teveel in sprookjes zeg maar, maar ik heb zeker wel baat gehad bij diverse dingen. En vooral...accepteer dat je blijkbaar eerst heel diep moet gaan, om in te zien dat het zo echt niet verder kon gaan, wellicht kan het vanaf nu juist alleen maar beter worden, oftewel probeer het negatieve om te zetten in positiviteit. Schrijf het van je af, wat mij spam je ons helemaal gek hahaha!! Dus ook dat je je rot voelt, laat het gewoon weten, het enige wat je riskeerd is allemaal berichtjes van ons
Thanks ijsvogeltje voor al je lieve woorden. Ik loop al bij een haptonoom, heb zelf reiki maar moet ik echt heel veel geduld voor hebben om dat te doen. Ik geloof sowieso in het alternatieve. Ik ga leren lief te zijn voor mezelf, ben veel te hard en vind altijd dat ik niet moet zeuren e.d. Maar nu moet het roer zo hard om. Ik ga zeker je boekentips zoeken. Kl*te is dat ik zo verdomd moe ben en zo slecht slaap (ook door gepieker). Maar ja, het kiezen voor mezelf nu, ondanks de problemen die ik me nu al op werkgebied op de hals haal, is de juiste keuze. Dat besef ik me wel. Maar dat maakt wel moeilijk loslaten als zij zo op je lip zitten. Thanks meiden dat ik hier af en toe iets van me af kan schrijven. Jullie zijn toppers!! Knuffel van mij
Klopt, ook ik ben super hard en streng voor mezelf, en moet mezelf echt dagelijks helpen herinneren om wat makkelijker en minder streng en hard te zijn...tja en das niet makkelijk, maar zelfs kleine stapjes helpen wel. Ook dat piekeren heb ik ook continu, ik word meestal al wakker met van alles wat in m'n hoofd omgaat. Ook daar probeer ik steeds allerlei "tructjes" om het te doorbreken, zoals tegen mezelf te zeggen als ik weer aan het malen ben: help ik mezelf als ik nu pieker over iets waar ik nu toch niets aan kan veranderen...afijn, soms lukt het om het te doorbreken, en soms niet. Nou, hou je taai en ook ik vind het fijn om op dit forum zo mijn gedachten met jullie te kunnen uitwisselen, zo helpen we elkaar toch? Groetjes allemaal en een hele fijne avond!
Nou meiden, heb morgen een terugplaatsing. Er zijn 5 embryo's ontstaan. De kwaliteit hoor ik morgen. Le femme, de punctie was niet pijnlijk alleen vervelend. Goed te doen. Gr Herma
Wow herma, dat klinkt goed! Leuke en tegelijk spannende dag morgen lijkt me! Voor ons gaat het nu ook opschieten, maandag krijgen we telefonish de laatste uitslag van mijn man (chromosomen typering) en nog ruim een weekje en dan de intake. Heb er veel zin in en ben er klaar voor zegt m'n lichaam en gevoel. Fijn weekend allemaal!
@ Musicalfan, jeetje wat heftig allemaal wat je nu doormaakt. Die rot ziekte ook he. Dat komt er ook nog bij. Heel veel sterkte de aankomende tijd en jij bent het belangrijkste. wat je werk of anderen van je denken doet er niet toe. Jouw geestelijke en lichamelijke gezondheid gaat voor. Groetjes Herma
Herma: Heel veel succes vandaag. Mijn duimen draaien overuren voor je. Ijsvogeltje: Inderdaad dat gaat nu ook opschieten. Hoop echt dat onze wens in vervulling mag gaan.Succes nog even met de laatste week doorkomen. En maandag natuurlijk met de uitslag.
Ik krijg vanmiddag 2 C embryo's terug. Ze zijn erg gefragmenteert/uit een gevallen. Bijna geen enkle cel is nog in tact. Nou en dat zijn dan de 2 beste van de 5. Waardeloos toch. Heb niet eens zin om ze op te komen halen. Kl*te gewoon. Ben er helemaal klaar mee. Groetjes Herma
Dat is zwaar k...e zeg! Daar doe je dan alle moeitje voor :x...Kan me helemaal voorstellen dat je er klaar mee bent en eigenlijk zoiets hebt van heeft het dan nog zin . Wat ik apart vind is dat ze dan toch nog deze C kwaliteit terug plaatsen, ik neem aan dat ze dat alleen doen indien er toch nog kans is dat het kan lukken? Heb je dat gevraagd? Ik wou dat ik je op kon peppen of zo, maar ik denk wel dat als ze over gaan tot terugplaatsing dat er toch nog erens kans is dat het kan lukken? Hou je taai, we duimen voor je en veel liefs!
Ijsvogeltje, ik ben net terug en ze zeiden dat het een kans van slagen heeft anders plaatsen ze niks terug. Maar die kans is wel klein. Nu maar 2 weekjes afwachten. Groetjes Herma
Nou, dan gaan we met z'n allen heeeeeeeeel hard duimen!!!! Moet gewoon lukken Herma, we gaan er met z'n allen voor!
Musicalfan, heel veel sterkte en een knuffel! Denk goed om jezelf!! Herma, wat een teleurstelling... verdorie zeg!! Maar je weet maar nooit! Ik ga in ieder geval ook keihard mee duimen! IJsvogeltje, hoe gaat het met de bijwerkingen van de Lucrin? La Femme, ben benieuwd wat jullie vervolgstap is, IUI of IVF. Ben je alweer helemaal hersteld van de operatie? IJzerinnetje, hoe gaat het met jou? Met mij gaat het z'n gangetje. Nog in afwachting van de brief van het UMCG wat de planning wordt... Nog niet begonnen met de Lucrin dus. Afwachten afwachten afwachten......... Fijne avond iedereen. Groetjes Caro
Hoi allemaal, Nou, we zijn gebeld...en je geloofd het niet...ze hebben nog steeds de laatste uitslag niet (van de karyo typering/chromosomen overzicht) . De arts zei ook dat hij er ook niets aan kon veranderen dat er blijkbaar weer vertraging is op die afdeling. Maar, en dat vinden wij natuurlijk het belangrijkste, hij zei wederom dat hij adviseerd dat we gewoon gaan starten volgende week met de intake, en dat we tegen het IVF-team kunnen zeggen dat de arts niet verwacht dat er nog iets bijzonders uit die uitslag komt, omdat de andere uitslagen goed waren, want; er worden zaadcellen aangemaakt, en de Y-cel deletie (mannelijk/vrouwelijk chromosoom) uitslag was goed en dat is erg belangrijk zei hij. Maar ja, tsjonge jonge, dat duurt nu al ruim 4 maanden, ongelooflijk toch? Nu moeten we morgen weer een nieuwe telefonische afspraak maken voor over 2 tot 4 weken...zucht...want ja, we moeten toch die uitslag weten, ook voor het team. Nou ja, we doen het er maar mee @Caro, ik ben nu een week gestopt met die Livial pillen, en merk dat ik veel opgewekter/blijer ben, dus das helemaal fijn natuurlijk. Wel merk ik dat ik slechter slaap, ik woel erg en wordt toch wel 2x wakker 's nachts. Gelukkig nog steeds niet erg veel meer opvliegers, dus hopelijk blijft het zo Over het algemeen gaat het goed dus! Gr!
Hey meiden, Hier gaat het weer een stuk beter. 24 november moeten we terug naar de gyn en dan krijgen we te horen wat de volgende stap is. De gyn heeft me vorige week nog gebeld en uitgelegd wat hij gezien heeft. Hij kon dus niet bij de eileiders met de blauwe inkt vanwege een technische rede. Dus gelukkig had het niet met mij te maken. De eileiders en baarmoeder waren inderdaad schoon en de endo zit in de kleine bekken. Nu gaat hij met een collega overleggen of ze verder gaan met insemenatie of meteen ivf. Ik vind het wel raar dat het niet met insemenatie zou kunnen als de rest schoon is. Zouden jullie weten waarom? Herma, ik duim zo hard voor jou!! Ik hoop dat de embryo's sterk zijn en dat het eindelijk gelukt is? Voel je al wat? Ik had laatst een interview gezien van iemand die meteen voelde dat het raak was. Sterkte met wachten meis! Caro, voor jou ook spannende wachtdagen op je brief van het umcg. Hou je het nog een beetje vol? Ijsvogeltje, wat balen dat ze de uitslag nog niet hadden. Daar wordt je toch niet goed van. Wel fijn dat de intake gewoon doorgaat. Musicalfan, hoe gaat het nu met je? Help je al iemand gevonden waar je mee kan praten? Ijzerinnetje, hoe is t met jou? Fijne avond meiden!