Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hoi Musicalfan, ik mocht na de positieve test gaan afbouwen van 3x 2 naar 2x2 voor drie dagen en daarna nog 3 dagen 1x2.
    Ik heb echter 5 dagen 1x2 gedaan, toen 1 dag 1 en toen gestopt. Niet in een keer gestopt dus. Alleen iets langer de 2 bolletjes per dag blijven gebruiken want wilde niet te snel stoppen.

2. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    @Musicalfan Oh wauw en fijn voor jou nog voor de IVF! Extra zwaar voor jou dus die nachen.. Heb je overdag wel wat hulp? Een meisje leuk zeg :):) heb je nu nog naweeën van je zwangerschap of ben je al een beetje bijgekomen?

Met mij gaat het nog steeds niet zoals het hoort helaas. Te vaak pijn hopen dat het deze maand gaat lukken! :) liefs en probeer ondanks de drukte te genieten van je wondertje (al kan ik me voorstellen dat dat soms makkelijker gezegd is dan gedaan!)

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Steva, ik ben wel benieuwd hoe je nu staat tegenover de beweringen en behandelingen van jouw wonderdokter. Heeft hij nu voor jou afgedaan, of ga je nog een keer naar hem toe?

4. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @musicalfan: gefeliciteerd met je meisje! Ik had dat ook even gemist geloof ik.

@Stier: 2013 wordt HET jaar, daarin moet het gaan gebeuren!

@Sprits: fijn dat er een minimensje met minihartje gezien is. Wel eng dat bloedverlies. Hoe voel je je?

ik heb alles al in huis, ik kan gaan starten. Moet alleen nog ff wachten tot januari!

5. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Musicalfan: WAUW gefeliciteerd met je dochtertje. Hele mooie naam heb je haar gegeven. Wil het wel geloven dat het druk is om alles alleen te doen.

Sprits: vreselijk dat je die bloedingen nog steeds hebt en die onzekerheid die je dan hebt, sterkte.

Ik moet eind januari weer terug naar de gyn, we zijn nu nog niet zo lang weer bezig, ben bang dat de HA dit ook zegt.

6. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hai meisjes:)

Hoe is het met iedereen op deze zonovergoten maandagochtend...not.
    Hier gaat het redelijk, d.w.z. het bloedverlies is nu heel licht bruin en stukken minder.
    Hoop dat dit een goed teken is en dat het wegblijft. Helderrood en de hoeveelheid van afgelopen donderdag heb ik nog niet weer gehad, *klopt af* wel dus af en aan bruin. Slopend is het.
    Vrijdag weer een echo. Ik vertrouw op het kruimeltje in mijn buik...

7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Mineraal fijn dat je kan gaan starten!!
    Margha, is je ha een beetje meegaand??

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dames, ik overweeg om een endometriosedieet te gaan volgen. Ik voel al een week een zeurend gevoel op de plek waar vorig jaar een cyste is weggehaald (bij de rechter eierstok). Ik ben erg bang dat er weer een cyste zit, maar dat heb ik wel eerder gedacht en toen zat er gelukkig niets. Dat hoop ik natuurlijk deze keer ook. Eind van de week heb ik mijn uitgangsecho in DD dus dan weet ik meer.
    Verder heb ik momenteel weinig energie. Dat wijt ik toch ook wel aan de endo.
    Vandaar mijn idee om iets in mijn eetpatroon te veranderen. Ik heb daarover gelezen op de website van de praktijk van Stephanie van Hulst. Het idee is dat sommige voedingsmiddelen (tarwe, koffie, zuivel) een slechte invloed hebben op de oestrogenen, die weer een slechte invloed hebben op endometriose.
    Hebben jullie daar wel eens over nagedacht? Ik meen dat hier ook iemand is die aan dit dieet doet. IJsvogeltje?? En ging je bij de zwangerschap gewoon door?

Nou ja, ik ben eigenlijk gewoon benieuwd hoe jullie hierover denken ... Ik voel me vaak zo machteloos tegenover de endometriose en dit geeft mij het gevoel dat ik er iets aan kan doen ...

Veel liefs van stiertje

9. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Musicalfan: Helemaal gemist dat je een gezond dochtertje op de wereld hebt gezet!! Fantastisch!! Kan me voorstellen dat het zwaar is, maar kan mij ook voorstellen dat het tegelijkertijd het mooiste is om te doen.

Sprits. Wat spannend weer. Gelukkig genoeg voorbeelden die bewijzen dat er niets aan de hand hoeft te zijn. Blijf positief. Ook al is het moeilijk na wat jij al hebt meegemaakt! Heb je al geprobeerd om aan de utrogestan te blijven. Iets in mij zegt dat wij dat gewoon nodig hebben

Mineraal. Spannend he dat starten. Ik start morgen met een uitgangsecho. Vanaf volgende week woensdag waarschijnlijk decapeptyl en vanaf volgende vrijdag al Gonal F.

Steva. Ben ook benieuwd ….hoe sta je tegenover je wonderdokter?

Stier. Ik begrijp zooooo goed wat je bedoelt. Ik ben voor mijn 2e poging best zenuwachtig en moet telkens tegen mijzelf blijven zeggen dat het KAN. Maar diep in mij geloof ik het gewoon niet meer na 9 terugplaatsingen. Ik hoop dat dat diepgewortelde negatieve gevoel niet de oorzaak is van het telkens mislukken. Ik krijg morgen mijn eerste uitgangsecho. Als ik het goed gelezen heb volg ik hetzelfde schema als jij? Op dag 1 beginnen met deca, op dag 3 met gonal f en na 11 dagen stimuleren pregnyl en punctie. Je lichaam schijnt wat heftiger te reageren op dit kortere schema. Ben heel benieuwd want alle ellende valt in mijn geval samen met kerst en oud/nieuwjaar. Als jij begint in januari heb ik hopelijk alle ellende alweer achter de rug.
    Tsja dat dieet. Ik denk wel dat je je er fitter van kan gaan voelen, maar ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in dat de kans op een zwangerschap wordt vergroot. Mensen met endo blijken inderdaad een verstoorde verhouding te hebben tussen oestrogeen en progesteron. Ik weet neem aan dat je bij zo’n dieet minder oestrogeen binnen krijgt, maar dat hoeven we ook geen tarwekiemolie te slikken , want dat is ook oestrogeen. Ik geloof er meer in de verhouding tussen oestrogenen en progesteron te herstellen door extra progesteron tot ons te nemen in de tweede helft van de cyclus (dus de bolletjes ). Dat bevordert de innesteling.

Ego. Heerlijk op vakantie geweest. Alhoewel het weer niet best was, toch lekker eruit geweest en nog steeds geen spijt dat ik niet naar Azie ben gegaan (-:
    Morgen eerste uitgangsecho en vanaf volgende week cd1 spuiten. Kort schema dus waarschijnlijk rond oud en nieuw punctie. Helaas staat mijn gonal f al een week in bestelling bij de apotheek!!! En ze kunnen mij niet garanderen wanneer ze het binnenkrijgen!! Ik baal daar enorm van. Ik moet het echt op cd 3 hebben.

Ik mis overigens nog steeds muk en la femme op het forum…..meiden hoe gaat het….

Enne chickie….welkom……je bent uit 1984…..nog jong dus? Ik was 24 toen ik een kindje wilde ik ben nu ruim 35!!! Laat je niet wijs maken dat je alle tijd hebt!

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sissie: ik krijg geloof ik toch een iets ander schema dan jij: vanaf dag 3 menopur + puregon, vanaf dag 8 cetrotide erbij, rond dag 14 de punctie (dus een paar dagen daarvoor de pregnyl). Maar vrijdag hoor ik alles tot in de finesses ...

Ik zou het dieet denk ik wel eens een maandje willen proberen. Als ik er meer energie van zou krijgen, zou ik dat al heel mooi vinden. En ik geloof wel dat er een klimaatverbetering zou kunnen optreden.

Ik denk dat ik het dieet ook niet heel lang vol zou kunnen houden, want als ik onder de 61 kilo kom, word ik te licht :)

11. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @stier: ik ga eens kijken wat het dieet inhoudt, als je je er echt fitter door voelt is dat altijd meegenomen.

@sissie: ja zeker spannend! voor jou ook weer!
    Ik begin 9-01 met decep, dan 16-01 met purogon. Jullie hebben volgens mij een korter schema?
    Fijn dat je vakantie heerlijk was!

12. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stier en mineraal. Ik heb nog even gekeken. Ik start op cd 1 met deca......op dag 4 met gonal f (tenminste als ik het op tijd heb) ):
    En op dag 12 pregnyl dag 14 punctie. Dat is het standaard korte schema van het lumc. Dan moeten de eitjes wel goed groeien anders misschien iets langer gonal f. Dat hoor je dan na bloed prikken en echo rond dag 8 van de cyclus. Dus als alles volgens schema gaat lopen heb ik op 1 Jan de punctie...en op 4 januari de tp.

Stier. Wat moet jij nou nog extra spuiten....kan t helaas niet teruglezen tijdens het tikken....en waar dient dat voor?

Stier. Dan ben je zeker erg lang. Ik ben 59 kg en 1.66 m en er mag best iets vanaf hahahaha 3 kilootjes of zo hihi. Dus wat dat betreft zou een dieet ok zijn.

Fijne avond meiden

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik ben 1.76 en weeg nu zo'n 64-65 kilo. Ben dit jaar zo'n 2 kilo aangekomen door de hormonen. Op de site van S.tephanie v.an H.ulst staat als richtlijn dat je lichaamsgewicht niet minder mag zijn dan je lichaamslengte in cm min 115. Dan mag ik dus niet minder dan 61 kilo worden. Ik vermoed dat die 3-4 kilootjes er snel af zullen zijn, als je bedenkt wat je niet meer mag eten :)

Ik moet een combi van menopur + puregon spuiten. Dat schijnt beter te werken bij 'vrouwen van mijn leeftijd' (auw!). We beginnen op dag 3 van mijn natuurlijke cyclus. En vanaf dag 8 moet ik dan nog cetrotide erbij spuiten (dat middel is nieuw voor mij) om mijn eigen eisprong te onderdrukken. Dat worden dan dus 3 spuiten op een dag. Ach ja, ik ben allang blij dat de punctie onder narcose gaat ...

14. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

ik heb al even niet meer gepost hier, maar wel meegelezen hoor! ;) Moet zeggen dat ik niet zo goed wist of het op prijs gesteld werd als ik mee bleef kletsen, omdat jullie elkaar voor mijn gevoel al zo goed 'kennen' ;). Maar hihi, ga het toch lekker doen :p

Om even te reageren op jullie berichtjes..... Op het forum van de endometriosestichting zag ik ook verschillende meiden die het 'endodieet' volgen. Ik ben benieuwd of jij er baat bij hebt Stiertje!

@ musicalfan! gefeliciteerd met je kleine meisje! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn, zo'n klein wondertje in je armen!

@ Sprits, vertrouw inderdaad op die uk in je buik hoor! Ik duim voor je dat je vrijdag gewoon een heel mooi hartje ziet kloppen bij de echo! Hoe voel je je verder?

@ Sissie, jong :$ ik :( hihi, grappig tis maar net hoe je het bekijkt. Voor mijn gevoel ben ik al hartstikke oud (sorry meiden die ouder zijn dan ik ;)). 'Vroeger' had ik echt een soort toekomstplannetje in mijn hoofd en dat plannetje is toch al ietsjes bijgesteld. Ben bang dat op m'n 28ste moeder worden niet meer gaat lukken. Maar ach, die leeftijd is niet het allerbelangrijkste toch?! Het is ieder op elke leeftijd heel erg gegund, wat een ander er van zegt/denkt.
    En wbt je vakantie... Heerlijk dat je er even tussenuit geweest bent, dat heeft je vast goed gedaan!

Nog even een klein ego stukje. Heb net gehoord dat ik waarschijnlijk in februari geopereerd ga worden en het kan gewoon in Nederland, jeeeeeh!!! Morgen langs de chirurg om het plan de campagne door te spreken.

Meiden die aan het begin van een nieuwe behandeling staan, succes! Spannnend hoor!!! Ik leef met jullie mee!

Wij hebben het deze maand nog maar even op eigen kracht geprobeerd. Als het niet gelukt is moet ik weer aan de pil gaan beginnen. Mijn hoofd zegt dat dat wel verstandig is, maar mijn hart schreeuwt heel hard dat het dat absoluut niet wil.

Veel liefs!

15. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Sprits: hoe gaat het met je, bloedverlies was verminderd en vrijdag een echo, ik zal aan je denken vrijdag.

Sinds begin van het jaar hebben we een nieuwe HA onze vorige ging met pensioen. Helaas zijn we er niet op vooruit gegaan. Ze is niet zo makkelijk met doorverwijzen en en verstrekken van medicatie.

Chickie: welkom hier. Krijg je weer een laparoscopie?

Spannend voor veel meiden hier die beginnen met de behandeling.

16. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    He meiden, wat lief dat jullie naar mij vragen.
    Ben niet zo superveel meer actief, maar dat komt vooral omdat ik zoooo moe ben. Computer opstarten doe ik alleen voor noodzakelijke dingetjes en typen op telefoon gaat toch minder. Maar ik lees wel mee!

Chicky, welkom hier! Ik voelde mij toen ik hier nieuw kwam kijken ook 'nieuw', maar ik heb zoveel aan de adviezen van ervaren dames gehad! En nu is het grootste deel ervan al bevallen of daar op dit moment mee bezig :)
    Dat geeft toch moed!

Stier, ik duim keihard dat je uitgangsecho goed is! Jij moet ook heel snel bij het endozwangeren clubje komen!
    Ik heb trouwens in de drie 'kunstmatige overgangs'-maanden en tijdens IVF dat dieet een 'beetje' gevolgd.
    Ik at speltbrood en stopte met zuivel. Maar na een paar weken zwangerschap kreeg ik zo'n enorme trek ik melk en kaas... Ik werd er zelfs wakker van. Geloof dat m'n lichaam aangaf dat daar toch behoefte aan is. Nu drink ik dus weer melk, en veeeeel meer dan anders. En eind van de middag snoep ik altijd wel een plakje kaas. Ben ook gestopt met dat speltbrood. In het begin hartstikke lekker maar het kwam op een gegeven moment m'n neus uit.

Ik ben ook benieuwd hoe het met lafemme is. Ze is nog wel regelmatig online zag ik op haar profiel.

Hier gaat het eerlijk gezegd niet zo best. Sinds gisteren lig ik officieel thuis op de bank. Mijn bloeddruk is te hoog. En ik ben nog geen 22 weken zwanger! Ze nemen geen enkel risico, dus vandaar dat ik nu al niet meer mag werken. Maak mij best zorgen. Sochtends is bloeddruk nog ok, maar smiddags loopt hij op en savonds is ie te hoog. Net even naar het tuincentrum gewandeld (10min) maar kreeg zoveel harde buiken. Tranen sprongen in mijn ogen. Nu dus maar weer liggen.

Duimen dus dat ze jongetjes nog lekker blijven zitten! Want het is nu nog veeeeel te vroeg! Echo's zijn overigens wel goed en bloed/urine blijft ook schoon dus dat stelt wel gerust.

Knuffel voor allemaal en bedenk dat de meeste endomeiden niet met lege handen blijven staan!

Liefs, muk

17. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Muk leuk van je te hore! Minder leuk te horen dat er toch wat complicaties zijn. 😔 Goed dat de urine nog goed is en de jongetjes het goed doen. Neem je rust en lees lekker met ons mee.

Chickie. Haha ik weet wat je voelt. Ik wilde voor mijn 27 kinderen.....ik vond dat al oud. Maar nu ga ik door tot 42 als het moet! Ik voel me overigens 20 😉

Stier. Oops volgens jouw gewichtstheorie heb ik wel een dieetje nodig 😉. Cetrotide wordt waarschijnlijk gegeven omdat bij een kort schema het nog weleens voor wil komen dat de eisprong te vroeg komt. Ik heb niet helemaal begrepen waardoor dat komt, maar ik begrijp nu wel het waarom van de cetrotide.

Vandaag de uitgangsecho gehad. Alles was goed. Geen cystes mooie eierstokken en een mooi bloedvat......waar dat goed voor is ......geen idee. Volgende week woensdag waarschijnlijk mijn eerste prik deca. Pfff ti's nu echt echt hahaha. Gonal f nog steeds niet binnen bij de apotheek...balen !!!!

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sissie: mooi dat de echo goed was. En ja: natuurlijk spannend om te beginnen!
    Het is niet 'mijn gewichtstheorie' hoor :D. En ik doe het ook niet om af te vallen. Maar voor mensen die endometriose hebben en wel graag een paar kilootjes kwijt willen, kan dat een positief bij-effect zijn. Ik zal juist moeten oppassen dat ik niet te licht ga worden ...
    Die cetrotide in het korte schema wordt gebruikt omdat je cyclus niet lamgelegd wordt dmv lucrin, de pil of decapeptyl. Dus als je niks doet, gaat je eigen eisprong gewoon plaatsvinden. Maar dat wil de arts liever niet, want die wil de eisprong plannen dmv pregnyl, wanneer de meeste eitjes rijp zijn. Vandaar ...

@mukje: jakkie, dit is natuurlijk niet wat je wilt. Ik hoop echt dat de (gedwongen) rust jou en je mannetjes goed zal doen. En dat ze nog een hele poos zullen blijven zitten. Fijn dat je nog even jouw dieet-ervaringen met me deelt.

@ego: ik vind de uitgangsecho wel een beetje spannend. Ben toch beetje bang voor een cyste ...

19. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Mukje: leuk om weer van je te lezen. Minder nieuws,dat wordt dus fllink rusten voor jou.

@Stier: succes morgen! ik ga duimen

@Sissie: fijn dat echo goed was!!! Nu aftellen tot volgende week!

20. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Muk, dat klinkt inderdaad wel heel bemoedigend dat veel van de oude garde van de endomeiden al bevallen of zwanger zijn!
    Lief dat je zo reageerde! Wat rot dat het bij jou momenteel minder gaat. Wel goed dat ze je zo goed in de gaten houden hoor! Een hoge bloeddruk in je zwangerschap is niet niks en je mannetjes moeten nog flink groeien! Wel bijzonder hoor een eeneiige tweeling!
    Hou je rustig en denk maar aan het moois dat je in het vooruitzicht hebt! Sterkte!

@ Stier, succes bij de uitgangsecho, hopelijk ziet alles er goed uit voor je! Heb je het vaker gehad dat er een cyste zat?

@ Margha, ik zie in je onderschrift dat je nu 4 maanden zelf moet proberen. Zie je het nog zitten? Januari schiet nu gelukkig al wel op!

@ Sissie, fijn dat alles bij jou goed was! Nu komt de start wel heel dichtbij!

@ ego, vandaag bij de chirurg langsgeweest. Nou tjsa, weinig wijzer geworden. Ze liep eerst al een uur uit en toen bleek dat ze mijn dossier niet echt heel nauwkeurig had doorgelezen. We moesten haar af en toe een beetje bijsturen.. Ach ja, als ze zich voor de operatie maar wel goed inleest ;) Het wordt inderdaad een laparoscopie Margha, met waarschijnlijk een paar sneetjes extra omdat ze ook bij mijn lies moeten zien te komen. Hopelijk horen we snel een datum, wat mij betreft mag het liever vandaag dan morgen nog, hihi!

Deel Deze Pagina