Nee, ik ben nu even helemaal 'naturel'. Geen kunstmatig toegediende hormonen op dit moment. Daar had ik even heel erg behoefte aan. Ik had eigenlijk verwacht dat ze in DD ook wel weer lucrin zouden voorschrijven, maar dat doen ze dus niet.
Op zich wel lekker, toch? Hopelijk morgen geen cyste te zien. Als dat wel zo is: ik had een cyste van ong. 4 cm tijdens ivf, dus het houdt een zwangerschap niet tegen. Maar liever geen he!
Nientjje: bij aanvang ivf? En toen zijn ze wel begonnen? En is 'ie toen ook nog gegroeid onder invloed van de hormonen? Ik zit zo te balen: mijn vriend kan niet mee ivm zijn werk en ik ben gewoon heel bang voor een slechtnieuwsgesprek (dat we niet kunnen starten ivm cyste). Misschien zie ik het allemaal wel te zwartgallig, maar ik vind het zo spannend allemaal ...
Ha stier, Ik had/ heb ook een cyste bij IVF! Hij was 7 cm maar lastig operabel omdat hij vergroeid is met darmen en helemaal vast zit. Daarom toen besloten om 3 maanden Zoladex te gebruiken om endo rustig te krijgen. Bij uitgangsecho was hij 4x3 cm. Bij punctie hebben ze hem ook nog opgemeten: 4x5 daarom niet alle blaasjes in die eierstok aan kunnen prikken. Zat ook nog tegen overstimulatie aan, maar toch een tp gehad. En kijk nu... Bij 8 weken zwangerschap hebben ze weer gekeken en toen was hij gekrompen naar 3x2,5. Zwangerschap helpt kennelijk toch het beste. Nu doen ze geen metingen meer omdat inwendige echo's een prikkeling van bmm kunnen geven en daarmee piiieeeepkleine kans op vroeggeboorte. Denk dat ziekenhuizen wat cystes betreft dus van elkaar verschillen in beleid... Ik duim voor je morgen! Kun je iemand anders meenemen? Lfs!
Ja bij aanvang van ivf. Toen was hij ong. 3,5 cm. Tijdens het stimuleren is hij gegroeid, maar precies hoeveel weet ik niet (iig 0,5 cm), omdat ze dat na de 1 fm niet meer gemeten hebben. Ik dacht toen ook dat ze niet door zouden gaan, maar die endocyste zou de zwangerschap niet tegenhouden (en dat klopt!), dus ik mocht gewoon doorgaan. Vond het wel heel erg dat er weer al een cyste zat, weer zo'n teleurstelling in je lichaam, dus begrijp je angst heel goed. Veel succes morgen! Hopelijk kan er iemand anders met je mee en krijg je goed nieuws.
Dank je wel. Lief. Ik heb besloten om alleen te gaan. Moet heel vroeg weg en ik vind het ook wel fijn om ff lekker alleen te zijn.
Heel veel succes morgen Stiertje! Sterk hoor van je! In gedachten ben je vast niet alleen en zijn er vast heel veel mensen bij je! @ Nientje, ik zie dat jij al een aantal dagen na de uitgerekende datum zit. Hoe is het? Hoe voel je je? Wat super dat de IVF bij jou positief heeft uitgepakt!
Ego Hallo meiden, Weer echo gehad: Alles ok Frummeltje zat er nog en deed het goed. Mooi op schema en hartje klopt. Heb bloedstolsels in mijn baarmoeder. Was ook te zien op de echo. Frummeltje trekt zich hier niks van aan. Dit is ws van de innesteling en het groeien van de placenta. Ik kan dus nog meer bloedverlies verwachten, maar het lichaam kan het zelf ook opruimen/opnemen. Hoef dus niet gelijk in paniek te raken als er meer komt, maar mag ter geruststelling tussendoor desnoods weer langs komen. Moet rustig aan blijven doen en 28 december weer een echo. Heb gevraagd of je last kan hebben van endopijn in de zwangerschap en het antwoord was een volmondig ja. juist in het begin, pas later in de zwangerschap heb je profijt van het feit dat endo rustig is, aldus mijn gyn. Stelt me toch wel gerust want heb best gekke pijntjes. Blijft spannend allemaal, maar vertrouw op mijn lijf. Spannende tijd voor jullie ook meiden, ik gun het jullie ook zo verschrikkelijk. Ik blijf echt duimen want het moet gewoon gaan lukken! Liefs
@bewijs: ik ben zo blij dat hier ook meiden zijn die zwanger raken enz, dat is erg bemoedigend als je nog moet gaan beginnen. We houden moed! @stier: succes vandaag, misschien ben je alweer op de terugweg? @Sprits: fijn dat alles goed is en je antwoorden hebt gekregen, hopelijk kan je nu gaan genieten van je zwangerschap!
Stiertje hoe was het vandaag? Mogen jullie starten? En was het te doen alleen? @ Mineraal, ik heb dat ook hoor dat het bemoedigend is om te lezen dat er meiden zwanger zijn! @ Sprits, wat fijn dat ze je een beetje hebben kunnen geruststellen! Toch een mooie bevestiging dat je kleintje het goed doet! Wel rot dat je endopijntjes hebt! 28 december dus weer een echo, over 2 weekjes (al) fijn!
Joehoe, ben er weer hoor. Vanochtend om 6.20 in de auto gestapt met een flinke stapel cd's, boterhammen en dergelijke. Ik was een beetje bang voor wat het weer ging doen, maar het ging allemaal prima. Ik blijk inderdaad een (kleine) cyste van 1,3 cm te hebben bij de rechter eierstok. Maar dat is geen belemmering om de behandeling te starten. Poeh, pak van m'n hart! Op cyclusdag 1 of 2 laat ik nog ff een echo maken in het NL zkh waar wij onze tussentijdse echo's laten maken. Het was nl. nu nog een beetje vroeg voor een uitgangsecho (maar dat kon niet anders ivm kerstsluiting DD). Spuitschema: vanaf dag 3: 's ochtends 75 EH puregon en begin van de avond 150 EH menopur. Dag 8: echo en als die goed is moet ik voor ik ga slapen ook nog cetrotide spuiten. Dus 2 of 3 spuiten per dag, het betere junkwerk En aangezien ik toch alleen was, vond ik dat ik ook nog wel even de shoppingmogelijkheden van DD kon gaan onderzoeken. Nou, die zijn wel oke Maar niks gekocht hoor! @sprits: o, wat fijn joh, dat frummeltje het nog doet! Houden zo!!
Mag ik met jullie komen mee kletsen. Ik heb vandaag gehoord dat uit weefselonderzoek een verdenking op endometriose is. Ben me rot geschrokken! Had dat nooit verwacht. Ik ging naar de huisarts voor een bultje op mijn buik dat regelmatig bloede. Huisarts dacht aan ontstoken talgklier, maar omdat het groter was door verwijzing naar Dermatoloog. En die kwam raar weefsel tegen dat heel taai was. En nu bij het uithalen van de hechtingen dit nieuws. In januari naar de gyn. Pfff we hoopten op een 3de wonder, diekans wordt volgens mij een heel stuk kleiner zo....
Jeeeeeehhhh Stiertje! Klaar voor de start....af! Moet je nog lang wachten op cyclusdag 1? Hopelijk heb je niet teveel last van de cyste en krijg je er geen last van! Laat alles maar voorspoedig verlopen, dat is je wel gegund! @ Yolanthe, tuurlijk je bent van harte welkom! Al had je hier beter niet kunnen zijn (als je begrijpt wat ik bedoel). Wat een rotnieuws! En wat bizar dat je uit weefselonderzoek dit nieuws moet krijgen! Zijn jullie al lang bezig voor een 3e kindje? Hopelijk gaat het jullie lukken!
@chickie: nee was hier ook liever niet geweest. Al een jaar geleden gestopt met de pil, dus al zo`n jaar bezig. Heb behalve het bultje waar ik dus wel pijn en bloedverlies van had, heb ik verder geen enkele klacht. Geen maandlijkse buikpijn of erg veel bloedverlies.
Yolanthe welkom! Stier, lijkt het zo of moet je veel spuiten? Moet eerlijk zeggen dat ik alleen decapeptyl en gonal ken. Maar neem aan dat wat jij gaat spuiten hetzelfde is? Alleen 3 soorten?
@Stier: gelukkig ''goed'' nieuws. Op naar 2013 zeg ik @yolanthe: welkom, raar dat je er zo achter moet komen. Krijg je nog een echo of iets om te zien hoeveel endo je hebt?