@ Stiertje en Sprits bedankt @Mineraal: ja raar he! Ik denk dat ik 15 jan wel een echo krijg. Want volgens mij kunnen ze het alleen zo zien of niet? Is voor mij nog heel nieuw, wist wel van het bestaan, maar nooit gedacht dat ik het ook zou hebben. Ik kwam ook tegen dat je het ook alleen kunt hebben op een litteken buiten je buik (ik heb 2x een keizersnede gehad). Want daar heb ik het, hoop dat het in mijn buik ok is. En dat bultje heb ik echt al minstens 1,5 tot 2 jaar. Heb geen klachten, is misschien wel positief. Hoop het maar.
@sprits: heeft met mijn leeftijd te maken. Dan werkt een combi van menopur en puregon het beste voor de kwaliteit en het aantal eicellen. In principe stimuleren ze beide de groei van de eicellen, maar het een werkt geloof ik snel en het ander wat langzamer en samen hebben ze dus een goed effect. Ik heb beide middelen al eens eerder gebruikt, maar nog nooit tegelijk (menopur bij de iui, puregon bij de icsi). Die cetrotide moet ik gebruiken omdat ik een kort protocol heb in mijn eigen cyclus, dus geen lucrin of pil of decapeptyl om de eigen cyclus lam te leggen.. Maar ze willen niet dat mijn lichaam zelf de eisprong gaat regelen. De cetrotide houdt dat tegen. @Yolanthe: hopelijk zit de endo bij jou alleen wat meer uitwendig en is het in je buik oke. Je hebt natuurlijk al 2 kindjes gekregen via de natuurlijke weg, dus het werkt in principe wel bij jou ... Ze gaan vast nog wel een (inwendige) bij je maken.
Hai dames even ego ontzettend druk, 7 dagen in de week aan het werk (kerstbomen en bloemen) en heel erg moe. Nog steeds veel pijn maar met de morfine pillen kom ik een heel eind. Zit nu in het ziekenhuis voor de derde ovulatie echo. Hoop dat m'n eitjes nu klaar zijn en dat ik maandag de iui krijg. Tja de wonderdokter... Ik weet het even niet omdat m'n benen pijn echt weg is, nooit meer last van gehad.. En ik denk dat hij ook een positieve invloed heeft op de pijn maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik niet zwanger ben en dat hij dat wel heeft gezegd! Ik denk ook dat ik deze ronde zonder zijn behandeling doe liefs en lees wel met jullie mee alleen geen tijd om te antwoorden..
Dat was vanmorgen maar zag dat het bericht nog niet was verstuurd net 23.00u prik gehad maandag iui liefs!
Hihi, ik dacht al Steva, jij zit nog laat in het ziekenhuis Maandag dus de IUI, spannend! En heel veel succes! Wel rot dat je nog steeds zoveel pijn hebt, en dat je het dan zo druk hebt op werk helpt ook niet echt mee. Alhoewel het misschien wel een beetje afleiding geeft. Liefs!
Steva, ik vind het wel heel heftig dat ze jou nog iui adviseren terwijl je zo veel pijn hebt. Als je aan de morfinepillen moet, dan is dat toch wel veelzeggend. Meid, ik hoop echt van harte dat het deze ronde lukt met iui, maar als ik jou was, zou ik daarna rapido aan de ivf gaan.
Stier, wat fijn dat de echo goed was en er slechts een kleine cyste te zien was. Op naar 2013!! Sprits, had net een berichtje geplaatst in het andere topic maar lees nu dat het helemaal goed gaat met ukkepuk!! Super! Hopelijk lossen de bloedstolsels zich straks vanzelf op, en heb je er weinig last meer van. Steva, ik vraag me idd net als Stier ook af of IUI de beste behandeling voor je is gezien de erge endo-pijn die je hebt.. Ik weet zo niet meer of je ook cystes e.d. hebt (gehad), maar zo ja dan zou ik zeker overwegen om sneller over te stappen naar IVF. Lfs
O ok, op zo'n manier Stier. Mooi om te zien op welke (andere) manier ze te werk gaan in DD. Lijkt me echt op jou afgestemd!
Ik voel me wel minder een nummer inderdaad. De behandelmethode zal heus niet uniek zijn, maar het voelt wel alsof 'ie bij me past. We zullen zien!
Je haalt me de woorden uit de mond Stier. Ik snap wel dat je nog niet gelijk ivf wil doen, maar dit lijkt me ook niet te harden zo Steva. Desalniettemin draaien mijn duimen gewoon voor de volgende (vandaag?) iui!
Stier: ik begrijp nu pas dat je totaal geen decapeptyl spuit. Wauw. Dat lijkt mij idd zoveel beter. Decapeptyl maakt je baarmoederslijmvlies natuurlijk dunner. Jij stimuleert dus alleen maar en laat je baarmoederslijmvlies 'natuurlijk' groeien. Ik hoop echt dat dat het ei van Columbus is. Yolanthe: welkom. Toen je zei dat je endo in een bultje zat dacht ik direct aan een keizersnede. Het is bekend dat endo in het litteken ontstaat. Waar ik erg van schrik is dat het door endo je buikwand ineens niet meer lukt om zwanger te raken. Het zou kunnen dat ook in je baarmoeder litteken van binnen endo is ontstaan. Wat ik natuurlijk niet voor je hoop!! Endopatienten hebben vaak innestelingsproblemen , maar gezien je twee zwangerschappen zal dat niet jouw probleem zijn. Had je het bultje al tijden je tweede zwangerschap of pas na je tweede zwangerschap. Steva: jij ging toch ook naar een maag lever darm arts? Of zit ik nu bij de verkeerde... Gister je iui gehad? Hoe is je gevoel? Heb je het gevoel dat je endopijnen zijn verergerd door de iui? Ben het wel met stier eens....ik zou als ik jou was ook aan de IVF gaan. Hoe denk je daar zelf over? O sorry wat veel vragen voor iemand die geen tijd heeft te antwoorden hahahaha☺ Ego. De gonal f is binnen...pffff ik zou morgen ongesteld moeten worden en de eerste deca mogen prikken , maar of de duivel er mee speelt ik heb het idee dat het deze maand wat later doorbreekt. Wel weer pijn tijdens de stoelgang maar nog niet 'erg genoeg'. Wat mij een beetje zorgen baart is dat ik maar voor 10 dagen gonal f heb en voor 14 dagen deca. Het schema mag dus niet uitlopen....anders heb ik niet genoeg spuiten. En tijdens de kerstdagen kom ik helemaal niet aan gonal f.....Bij mijn vorige IVF kreeg ik bijv een extra spuit gonal f.....just in case.... Ook weer even een dipje vandaag. Mijn nicht zwanger van de derde......'gewoon omdat ze een meisje wil' .....wat een reden grrrrrrr. En weet je......het wordt ook nog een meisje!!! Ooievaar....ik ben blij met een jongen of een meisje......waarom vind je mij niet😞 Ik ga een patatje met extra mayo halen.....ik heb het nodig😉
@ Sissie, hoe smaakte je patatje met (troost)!!! Heeft het je een beetje geholpen! Zuur en dubbel he die verhalen van mensen die toch nog maar voor een kindje gaan en hoppa het is zover voor ze. Natuurlijk gun je het ze van harte bla bla bla, maar het steekt ook enorm! Gooi het er hier maar lekker uit hoor! @ Steva, Even tussen de kerstbomen door... hoe is het met je???
Chickie: patatje smaakte heeerlijk (-: maarja het heeft me niet zwanger gemaakt hahahaha. Weet je . ik heb mij oprecht afgevraagd of ik de persoon in kwestie wel een derde kindje had gegund .zover ben ik al heen erg he, maar ik trek wel weer bij. Sprits: Ja ik ga bij de fm idd vragen naar deze minimale medicijnverstrekking Ego: vanochtend met veel pijn en misselijkheid brak de menstruatie door! Ha dus vanavond de eerste decapeptyl prik (tijdens de kerstborrel, de spuit zit in mijn tas (-: )).. als alles volgens schema gaat heb ik net na het oud en nieuw mijn punctie .dat gaat snel. Vanmiddag bellen voor mijn eerste follikelmeting ..pff toch wat kriebels in mijn buik .
@sprits: onze duimen draaien overuren he @sissie: waarom krijg je zo weinig?mijn hele koelkast ligt vol namelijk. Lijkt mij niet prettig dat je het niet op voorraad hebt. K*t he?! ik herken het wel. Ik ben lid van de viva en elke keer als ik die open sla (loop wat achter met lezen) gaat het over baby of zwanger worden. Succes met spuiten weer! Vandaag kerstviering: de vraag ging gelukkig naar mijn collega: wil je kinderen? Ik heb een nieuwe baan dus deze collega's weten nog niets. Ik weet ook niet of ik iets ga zeggen..zit een beetje in dubio. Even een vraag mbt tot het spuiten enz. Jullie doen het elke avond op dezelfde tijd? Enne even een andere vraag, ben hem vergeten te stellen in zhuis, mag/kan je seks hebben tijdens de behandeling. Ik kan mij voorstellen dat het geen probleem is en je moet natuurlijk 3 dagen (De man dan) niet klaarkomen ivm de zaadjes...
@ Sissie, werden we maar zwanger van een patatje eten hihi!!!! Helemaal niet erg hoor om daar veel van te eten Heel veel succes he, bij je behandeling! Ook mijn duimen draaien mee! @ Mineraal, dat zijn altijd de lastige vragen he! want wat ga je dan zeggen. Ik moet zeggen dat ik er ook niet altijd even goed op reageer, hihi! En of je het aan je (nieuwe) collega's kwijt wil, ligt denk ik ook een beetje aan hoe de collega's zijn en of je het met ze wil delen. Ik wilde het eerst ook niet zeggen op werk, maar na de operatie van vorig jaar en alle afwezigheid bij FM, IUI's e.d. werden er wel heel veel vragen gesteld en moest ik het voor mijn gevoel ook gewoon kwijt. Het heeft mij wel onwijs opgelucht om er open over te zijn. Ik spoot de puregon trouwens wel altijd ongeveer op dezelfde tijd, maar dit komt niet op een paar minuten aan hoor. En als je een keer een uurtje/paar uurtjes later bent is dit ook niet erg. Als de spuiten maar niet te kort op elkaar zijn en er ongeveer evenveel tijd tussen zit, dit is het beste voor een goed resultaat. Voor de andere medicijnen weet ik het niet. En seks tijdens de behandeling... tuurlijk mag dat! Vooral doen hoor! Bij ons zijn ze ook niet moeilijk over de frequentie. In principe mag het ook gewoon iedere dag (aangeraden werd bij ons om de dag), de kwaliteit blijft dan hetzelfde, alleen kan het zijn dat de hoeveelheid zaadjes wat minder is.
Stier: I willll go go girl vandaag spuit nummer twee en na de kerst eerste follikelmeting en bloed prikken. Het voelt als terug bij af en tegelijkertijd als een nieuwe start. Mineraal. Verhalen over zwangeren lees ik niet meer. Alleen als ik een goede periode heb. Ik spuit decapeptyl en straks gonal f. Mij werd geadviseerd op een vast tijdstip te prikken met een maximaal tijdsspanne van een uur. Dus bijv iede avond tussen 6 en 7. Ik moest begin van de avond prikken. Seks mochten wij gewoon. Maar door het groeien van de meerder eitjes kan dat gevoelig zijn. Na het prikken van de pregnyl mocht ik geen gemeenschap meer hebben, want anders bestond de kans dat ik zwanger kon raken van een meerling gezien de meerdere eitjes die klaar zouden liggen.Yeah right......dat zou toch te mooi voor woorden zijn dat ik door de pregnyl zwanger zou raken op de natuurlijke weg. Ik had weinig behoefte aan seks maar na de aankondiging dat ik weleens zwanger zou kunnen worden....Tsja toen heb ik toch een poging gewaagd hahahaha. Ik had bij de vorige behandeling ook een koelkast vol!! Ik ga t eens vragen. Wat betreft je nieuwe collega's .....ik heb besloten het niemand te vertellen .....echt niemand.....niet aan mijn vrienden ouders zus en dus ook niet aan collega's. Dat moet je wel kunnen. Je kan er met niemand over praten. Toch adviseer ik je om bij je nieuwe collega's eerst de kat uit de boom te kijken. Niet iedereen zal begrip tonen voor een nieuwe collega die ' weer eens wat heeft' als je begrijpt wat ik bedoel. Met ziekenhuisbezoeken wordt het wel lastig natuurlijk. Ik weet nu al dat ik mij ziek ga melden na 1 januari vanwege de punctie. voor de echo's neem ik een paar uur vrij onder het mom ' ik moet de honden uitlaten want mijn man is niet thuis' . Ben benieuwd wat je beslist.
@chickie: op mijn andere werk wisten ze het, ivm mijn miskraam, dat was ook wel prettig want als het ff niet goed ging dan waren ze er wel voor mij. @Sissie: ik vind het knap dat je het niemand vertelt, dat gaat hier niet meer. We hebben de miskraam gehad en toen wisten mensen het al. Het gaat idd om de afwezigheid elke keer, ik ben verpleegkundige dus ik kan niet zomaar ff tussendoor weg, mijn clienten moet ik wel doen natuurlijk. Dus ik zal wel wat collegas in moeten lichten. Heb overigens ook vakantie aangevraagd om dat tegen te gaan. Maarja elke keer vakantie kan niet. Ik probeer het nu nog ff stil te houden en daarna zie ik wel. @seks tijdens behandeling: ik dacht dat je altijd 3 dagen onthouding moest hebben als man zijnde, maar dat is zeker alleen als je het op moet vangen voor controle?
@mineraal: de arts in DD zei ook: 2-3 dagen onthouding voorafgaand aan 'de donatie' voor de behandeling.