Dames iets verkeerd verwoord. Vanaf 2 dagen VOOR de pregnyl onthouding vanwege kans op zwangerschap. En ook daarna .... Want idd 2 dagen onthouding voor de donatie. Ik heb overigens idd weleens gelezen dat iemand zwanger was van een tp EN van seks tijdens de IVF behandeling. Hoe ze daar achter zijn gekomen heb ik even gemist😒
Hola stoere meiden! Musicalfan: Hoe gaat het ermee? En hoe doet je kleine meid het? Echt respect hoor.. Je staat er toch (redelijk) alleen voor en de nachten zijn vast heel zwaar.. Probeer lekker bij te slapen tijdens de slaapjes. Jij bent ook belangrijk en moet gezond zijn en blijven voor die kleine Sprits: Gaat alles goed? Zooo gaaf dat het is gelukt! Hoe vaak heb jij IVF gehad? En hoe voel je je? Heb je al last van zwangerschapskwaaltjes Balen zeg dat je tijdens de zwangerschap last kan blijven houden van de endo pijn! Ik dacht juist dat ik er dan vanaf zou zijn Mineraal: Bijna januari! Even een vraagje, je cyclus plat leggen, hebben ze dat gedaan vanwege ernstige endo of voor de pijn? Heb je al besloten of je het je collegas wilt vertellen? Ik denk zelf dat als je goed met je collegas kan opschieten het misschien oplucht. Je bent er toch elke dag mee bezig.. Margha: Misschien heb je het al gezegd maar waarom moet jij het eerst vier maanden zelf proberen?? Stier: het dieet, wie weet helpt het. Ik ben niet zo een ster in dieeten hahaha. Jij gaat toch nu voor de eerste IVF poging? Fijn dat de cyste niet in de weg zit! Sissie: Dit wordt voor jou de tweede poging IVF toch? Misschien een stomme vraag maar bedoel je dan met negen terugplaatsingen dat er de eerste keer negen bevruchte eitjes zijn terug gezet??? (lijkt me eigenlijk niet..) Snap dat je in een negatieve vibe zit. Ik denk wel dat je moet proberen te geloven dat het gaat lukken, want het gaat lukken. Voor alle meiden hier, ik weet het zeker er is misschien wat doorzettingsvermogen voor nodig maar daar beschikken we gelukkig allemaal over! De ooievaar gaat jou vinden, misschien vliegt die via timboektoe Ik moet 8 jan voor een darmonderzoek. Heb ik zelf een beetje op aangedrongen omdat ik bij de laatste menstruatie best wel wat bloed bij mn ontlasting had. Ik ben er gewoon zeker van dat de endo op mn darmen zit alleen is er met de MRI (gelukkig) grote plek gevonden. Mijn gevoel zegt dat het deze maand goed komt hihi maar mijn gevoel kan ook de hoop geworden zijn. Over de Ivf ik weet het niet zo goed op het moment. Ook omdat ik bij de meiden die er nu mee bezig zijn allemaal termen voorbij zie komen waar ik echt geen weet van heb. En ik zie zoooo veel verschillende hormonen.. Ik ben daar niet zo van. Maar als het moet, moet het natuurlijk. Mukje: Hoe voel je je nu? En hoe is het met de kleine jongens? Chickie: Ik ben ook 1 van de nieuwe hier en praat ook lekker mee hahah ook al stel ik soms een hoop vragen en vind ik het moeilijk te volgen! Ik ben zelf bijna 27 jaar jong/oud Waarom moet je weer aan de pil? Vanwege de pijn of de endo die erger kan worden? Mag je nu niet zwanger worden ivm de operatie in feb? (omdat je gestopt bent met de IUI..) Wanneer moet je ongesteld worden? Toch wel weer spannend.. Ego: Sinds twee dagen is de pijn zo goed als weg. Het was echt weer heftig.. en het is eigenlijk ook niet te doen. Het duurt ook zo lang Afgelopen maandag de tweede IUI gehad.. Weer heel erg spannend en de hele week last van krampen.. Kent iemand dit? Ga denk zondag een testje doen.. Dan is het 8 dagen na de prgnyl.. Ik heb het gevoel dat ik vorige maand zwanger was, maar dat het mis is gegaan. Ja IVF, ik weet het niet denk/hoop dat het gewoon gaat lukken nu! De gyn is ook nog niet over IVF begonnen maar nu jullie dit hebben gezegd ga ik er wel over nadenken! Ik heb een cyste op mn linker eierstok maar die kan als het goed is geen kwaad. Hier weer even een paar vragen over IUI en IVF (hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden en er natuurlijk zin in hebben : Hebben jullie tijdens de IUI pogingen onderzoeken gehad? Ik vraag me af wat ze allemaal kunnen zien zeg maar waar het mis gaat.. Ik heb alleen een kijkoperatie gehad en met de IUI twee echos voor de ovulatie en daarna de inseminatie. Na de inseminatie of op de dag zelf krijg ik geen echo(s). Is het bij jullie hetzelfde gegaan? IVF: Is het mogelijk om elke maand IVF te doen? (net zoals IUI) en dat spuiten brrrr Ik ben best hard van mezelf maar die spuiten, en je moet het ook zelf doen toch? En als je dan begint met IVF moet je dan ongeveer een cyclus lang elke dag spuiten? En hoeveel dagen na de punctie wordt het eitje dan weer terug gezet? Hoe zijn jullie ervaringen? Zooo!! Pff hihi heel veel liefs!
@steva: vraag maar raak! Wij gaan voor poging 2 overigens (wel de eerste keer in DD). Bij onze IUI's hadden we net als jij na de inseminatie geen onderzoeken meer. Volgens mij is dat de gebruikelijke procedure. Met IVF kun je niet maanden achter elkaar stimuleren. Dat is veel te zwaar. Je moet minimaal 1 cyclus rust nemen als het niet gelukt is. Gelukkig is het bij veel mensen wel zo dat er meerdere embryo's zijn. Die vriezen ze dan in en kunnen ze op een later moment terugplaatsen. Dan hoef je dus niet te spuiten (hoogstens alleen pregnyl) en geen punctie. Zo'n terugplaatsing is dus veel minder zwaar. Ja, je moet zelf spuiten (of je partner moet het bij je doen). Ik moet zeggen dat ik er snel aan gewend ben geraakt. Hoe lang je moet spuiten is bij iedereen verschillend. Bij mij was het gemiddeld zo'n 2 weken (zeg maar de eerste helft van een normale cyclus). Ik hoop van harte dat IVF bij jou niet nodig is en dat je deze keer zwanger bent! Testen 8 dagen na pregnyl lijkt mij wel een beetje vroeg; je kunt dan vals positief testen. Dat lijkt mij erg vervelend.
stiertje Dank je Had jij bij de eerste IVF niet meerdere embryo's (omdat je nu weer opnieuw begint) of is dat omdat je nu naar dd gaat? en plaatsen ze, als je bij de eerste keer ivf, dus de eerste keer stimuleren, in dezelfde maand een embryo terug? en hoeveel embryo's is gemiddeld? Want stel dat je een redelijk aantal embryo's hebt.. dan hoef je maar één maand te stimuleren waarna er verschillende keren kan worden terug geplaatst? Weet dat het vroeg is misschien wacht ik wel wat langer liefs
@steva: wij hadden de eerste keer 5 embryo's. Daarvan is eentje meteen teruggeplaatst. De overige 4 zijn ingevroren (daar moeten ze wel een bepaalde kwaliteit voor hebben, niet ieder embryo is daar geschikt voor). Daarna hebben we een terugplaatsing van 2 gehad en daarna nog een terugplaatsing van 1. En eentje is niet goed ontdooid. Gemiddeld aantal embryo's is echt niet te zeggen. De een heeft er 10, de ander maar 1 of 2. Inderdaad: met 1 keer stimuleren kun je dus meerdere terugplaatsingen hebben.
Aha dus van 1 keer IVF heb je meestal meerdere terugplaatsingen dus eigenlijk verschillende kansen dat je zwanger wordt. Je zegt dus 1 keer IVF gehad terwijl je bijv drie keer een terugplaatsing hebt gehad? En dan na je eerste punctie kan je wel de maand erop een terugplaatsing krijgen? Sorry hoor! En super dat je m'n vragen beantwoord
No problem Ja, 1 poging is 1 punctie (ongeacht hoe veel embryo's daar uitkomen). Zo telt de zorgverzekering het ook. Na het stimuleren krijg je een paar dagen na de punctie een embryo teruggeplaatst. Stel dat dat niet lukt, dan moet je een hele cyclus rust nemen, om je lichaam te laten bijkomen. Dan mag je dus ook geen embryo teruggeplaatst krijgen. De maand daarna mag je dan wel weer een terugplaatsing. Maar: als je endometriose hebt, kan het ook zo zijn dat de arts je eerst weer bv. lucrin voorschrijft om de endo weer tot rust te laten komen. Volgens mij heb ik na de mislukte verse terugplaatsing eerst 1 maand de pil gehad (foutje van de ivf-artsen, grrr) en daarna 2 maanden lucrin. En pas toen weer een terugplaatsing.
Aha! Lekker dan die arts.. Bedankt weer een stuk wijzer mijn zorgverzekering zei dat er geen limiet aan zit... Liefs
@ Steva, ik zie dat je vragen al super goed beantwoordt zijn! Fijn he! Lief van je Stiertje! Hoe is het met jou Stiertje??? en Steva? Hoe voel jij je? Ik moet trouwens weer aan de pil om de endo (hopelijk) rustig te houden, zodat de pijn ook dragelijk is. We mogen wel gewoon zwanger worden hoor, maar de artsen denken niet dat dit met IUI gaat lukken en willen daarom na de operatie en het herstel zsm overstappen op IVF. Ik zit nu op dag 35 van mijn cyclus (heb nog maar 1 keer eerder zo'n lange cyclus gehad) dus het gaat wel een beetje kriebelen hier. Het zal toch niet op het moment dat je het het minste verwacht.... (we hebben wel heel erg ons best gedaan deze maand, hihi! @ Mineraal, lief dat je oude collega's je zo gesteund hebben na je miskraam! @ Yolanthe en Margha, hoe is het met jullie? @ Sissie, heb je nog patatjes nodig gehad of voel je je weer wat beter? @ Sprits, hoe is het met jou? Hopelijk ben je aan het genieten van je zwangerschap!!!!
Hallo allemaal, Hier gaat het wel. Kijk nu alweer uit naar de echo van a.s. vrijdag. Ben dan 9.4 wk Bruinverlies is bijna weg, dat wat er nog af en toe is is heel licht. Hoop dat het zo blijft. Ik voel me verder wel ok, probeer te genieten maar merk dat ik nog steeds onzeker ben.Hopen dat dat echt minder gaat worden na de echo van vrijdag. Ik ben nu wel aan het plassen voor moeders voor moeders. Die stap heb ik iig al durven zetten. Alles wat ik inlever is meegenomen!! Ik heb nog niet echt terug gelezen, ga dat nu even doen. Steva, dit was mijn 1e ivf en 1e terugplaatsing. Ik ben me er ook terdege van bewust hoe verschrikkelijk veel geluk we daar mee hebben! Liefs
@chickie: gaat wel goed. Iets minder last van die cyste. Ben benieuwd of 'ie ook kleiner is geworden. Wij staan een beetje in de wachtstand: bijna beginnen met poging 2. Spannend! Heb je geen zin om eens een testje te wagen??? @sprits: duimen voor een goede echo vrijdag. En dan hopelijk iets meer genieten! @steva: je zorgverzekeraar zegt dat er geen limiet aan zit. Waaraan precies?
Steva: stier heeft je vragen snel beantwoord.....ik had inderdaad na 1ivf behandeling 9eicellen gescoord die alle 9 werden bevrucht. Dus had ik 9embryo's . 1 embryo is terug geplaatst 3 dagen na de punctie en de overige 8 embryo's konden worden ingevroren. Zoals stier al zei worden niet alle embryo's ingevroren. Sommige ziekenhuizen doen alleen kwalitatief goede embryo's invriezen. Zelf word ik behandeld in het lumc en daar vriezen ze ook minder kwalitatief goede embryo's in. En gelukkig maar. Als een embryo is ingevroren noem je het een cryo. Niet alle cryos komen 'levend' uit de ontdooiing. Bij mij kwamen alle 9 cryos levend uit de ontdooifase. Ook de kwalitatief mindere embryo's . Daarom ben ik erg blij dat het lumc in beginsel iedere embryo een kans geeft om ingevroren te worden. Ik zie iedere embryo als een kans. Helaas zijn al mijn 9 terugplaatsingen mislukt. Er is dus geen enkele embryo of cryo doorgegroeid en ingenesteld in mijn buik. Sprits....leuk plaatje 😀 goed werk.....moeders voor moeders....dankzij jou kunnen wij weer spuiten. Lijkt mij zooo moeilijk te genieten. Hopelijk gaat in je buik alles goed. Bloedverlies wordt al minder...dat geeft goede moed. Sterk blijven nu meid!!! En laat je omringen door positiviteit.....dwing het geluk af!!! Chickie: geen patatje troost, maar wel kilo's chocolade.......ach het blijft gewoon zwaar en zo aan het eind van het jaar kijk je toch altijd terug......tja en wat zijn dan je hoogtepunten hè......en we willen allemaal maar 1 hoogtepunt.......kinderen worden per ongeluk gemaakt.......en wij willen maar 1 'gelukje' Ego. Vandaag eerste gonal f......groeien maar eitjes... Morgen even kerstmenu voorbereiden....goede afleiding!!!
@steva: vanwege de ernst van de endo. Ik heb besloten nog even te wachten.. het is nog geen januari en ik wil gewoon een eerlijke kans krijgen zodat ze mij leren kennen ipv mijn gedoe eromheen. Misschien eind januari?! ik weet het niet. @sprits: ik vroeg mij af of je aan mvm mee mocht doen na al die hormomen, ja dus
@ Sissie, jeetje 9 terugplaatsingen Dat zal een behoorlijke impact gehad hebben! En dan nog niet raak, frustrerend hoor! En dit is inderdaad de tijd om terug te kijken! Soms is het wel jammer dat we niet in de toekomst kunnen kijken, dan weet je immers of het iets moois voor in petto heeft. Aan de andere kant is het misschien maar goed ook dat we niet alles van tevoren weten. @ Sprits, laat dat kruimeltje maar goed in beeld komen vrijdag! Goed van je dat je meedoet aan moeders voor moeders! Er is nog steeds een groot tekort aan het hormoon dat ze uit de urine halen. Ooit hoop ik er ook aan mee te mogen doen. Ik hoop dat je na vrijdag wat minder onzeker bent en bevestiging krijgt dat het kleintje in je buik het nog steeds heel erg naar zijn/haar zin heeft bij je! @ Stier, ja bijna beginnen met poging 2! Dat is zeker spannend voor je! Hopelijk brengt het je wat moois! Ik ga geen testje meer wagen. Gisteren had ik nog goede hoop, vanochtend zei mijn lijf helaas iets heel anders. Kreeg onwijs veel pijn en mijn menstruatie brak gelijk door zonder enig sluimerend voorteken. Dus straks voor het slapen gaan de eerste anticonceptiepil maar gaan slikken.... heb er zo geen zin in... en zie toch wel op tegen wat ons nu te wachten staat, de operatie en de IVF enzo. Was vandaag zo verdrietig, blegh. Moet nu ook weer even flink slikken nu ik het zo opschrijf. Heb net ook een flinke doos chocola soldaat gemaakt, hihi!
Chickie wat balen zeg wordt het nu gewoon een voorjaarskindje! Sprits het is je gegund hoor! Weet nou niet of je het geluk moet noemen als het voor 1 van ons raak is.. IVF, iui, icsi.. Meer verdient! Hihi goed van je plassen voor moeders ga ik ook doen als het zover is Sis tweede poging! Spannend duim voor je en hopen op veel eitjes wanneer denk je dat je de terugplaatsing hebt? En stier jij? Aan het aan IVF en iui zeiden ze.. Liefs en hele fijne dagen met volgend jaar een dikke buik of een bolle toet naast ons
@steva: onze 'planning': 3 januari ongesteld, 5 januari beginnen met spuiten, 14 januari punctie, 18 januari terugplaatsing. En dat alles uiteraard plus of min 1-2 dagen, afhankelijk van wanneer ik ongesteld word. En hoe snel m'n eierdoos goed genoeg gevuld is @ego: ik probeer me nu ongeveer een week aan het endodieet te houden. Soms is dat heel moeilijk; ik hou nu eenmaal van al die lekkere verboden dingen: kaas, vlees, wijn, chocola, etcetera etcetera. Maar aan de andere kant heb ik soms het idee dat het iets doet: iets meer energie (sporten ging bijvoorbeeld vrijdagavond een stuk beter!). De komende dagen ga ik er niet spastisch over doen: af en toe gewoon lekker zondigen met een glaasje wijn etc. Na de feestdagen probeer ik het nog minimaal een maand vol te houden. En dan eens nuchter kijken wat het wel of niet heeft gebracht. @all: hele fijne feestdagen voor jullie allemaal. En voor wie nog met lege handen staat: dat je diepste wens in vervulling mag gaan het komende jaar! xxx
Lieve meiden Wat een lieve berichtjes! Ik wens jullie ook alle goeds toe voor 2013 en geniet van de feestdagen! Stier, ik ben benieuwd hoe je jezelf bij t endodieet blijft voelen! Kwaad kan t niet, maar het zijn inderdaad wel heel veel lekkere dingen Enne, hopelijk loopt alles lekker volgens de planning dan kun je snel starten!
Chickie....lekker hè zo'n doos chocolade op zijn tijd. Tja 9 terugplaatsingen zijn idd 9 teleurstellingen...en t werd steeds zwaarder. Er zal nog heel wat chocola door heen gaan vrees ik. Balen dat je toch ongesteld werd. Ik heb eigenlijk nooit de hoop gehad spontaan zwanger te zijn. Terwijl ik sporadisch weleens een cyclus van 32 dagen heb....normaal altijd 28. Dus misschien is het eens keer bijna gelukt.....maarja bijna is helemaal niets Steva. Morgen follikelmeting en bloed prikken. Zoals het er naar uitziet 2 januari de punctie. Morgen hoor ik of de gonal f aanslaat en hoeveel eitjes er groeien. Ik voel weinig ......geen vol eierstok gevoel zeg maar. Maar we gaan het morgenochtend horen. Als 2 Jan de punctie is dan 5 Jan de terugplaatsing.....???ik hou jullie op de hoogte Hebben jullie de eerste kerstdag overleefd? Ik kan niet wachten tot morgen.....hoeveel eitjes er groeien.....ik laat het jullie weten. Fijne dagen nog......en blijf hoop houden allemaal.....ik weet hoe moeilijk het is.....samen gaan we wensend 2013 in!!!!