Stiertje natuurlijk ook! Ik wacht met smart op de goede berichten! Ik heb gister weer een restje gedaan kan zo moeilijk wachten!!! Heel licht streepje ik denk eerlijk gezegd nog van de pregnyl maar vorige maand was de preg binnen 7 dagen helemaal weg dus nog een sprankje hoop! Liefs
Succes!!!!! Mannnnnnnn wat spannend allemaal weer!! Ik blijf met jullie mee leven! Ik duim voor een waanzinnige goede (niet TE) follikelgroeiiiii. Knuffel
Steva: een licht streepje.....maak ons gek!!! Zou het dan toch nog 2012 worden voor jou....zooooooo spannend. Ben net rug van de gyn. Ze heeft 12 eitjes geteld(na veel zoeken hihi) en 5 daarvan zitten tussen de 11 en 19(!) mm. Deze zouden morgen ws goed zijn voor een punctie. Ze hebben bloed geprikt om mijn hormoonwaarden te bepalen en morgen Moet ik naar alle waarschijnlijkheid weer voor een nieuwe follikelmeting. De 7 kleine eitjes zijn nog niet goed voor een punctie, maar ze willen ook niet te lang wachten begrijp ik. Nou ja ik word vanmiddag gebeld voor een tweede follikelmeting en dan wordt de punctie afgesproken. De punctie zal tussen 30 december en 2 januari zijn....pffff kan niet wachten op het telefoontje....ik hou jullie op de hoogte...
Woehhhh Steva, zou het..... Dat zou een mooie eindejaarsknaller zijn! @ Sissie, hopelijk komt het verlossende telefoontje snel voor je! En kan er 'geoogst' worden!
Dank jullie meiden! Ga nu wachten tot ik mag testen idd 31 december hihi hoop zooi dat de pijn wegblijft.. Sis spannend zeg!! Ben je al gebeld?? Liefs
Meiden....ben net gebeld....pfff hèhè. Morgen om 8 uur in de ochtend op de poli zijn. Dat wordt half 7 mijn bedje uit op mijn vrije dag.....maarrrrr dat hebben wij er voor over. Vanavond moet ik minder gonal f spuiten anders kunnen de 5 rijpe eitjes overrijpen. Morgenochtend weer bloed prikken en follikelmeting en wellicht morgenavond al pregnyl spuiten en dan dit jaar nog de punctie......ik zal wel even krom lopen dan op oudejaarsavond. Want ja niemand weet ervan dus gewoon verschijnen op oudejaarsavond en meeproosten maar. Steva wat is 31 december dan ineens verweg hè. Vreselijk. Ik hoop het zoooo voor je. Wij hebben dezelfde klachten dus als het jou lukt heb ik extra hoop voor deze ronde. Meiden ik ga dit lekker vieren met een frietje whahahaha. Jullie zullen wel denken ....die past straks niet meer door de deur (; Fijne avond, jullie horen morgen weer van mij.
hey Sissie, nou dat was een laat telefoontje, maar beter laat dan nooit! Dat patatje heb je wel verdiend hoor, hihi!!!! mmmm! Ik ben benieuwd wat ze morgen zien bij de follikelmeting! Het zou wel heel mooi zijn als je dit jaar nog de punctie zou hebben, dan heb je dat ook weer achter de rug! Had je bij de eerste IVF veel last van de punctie?? Wel speciaal op het randje van 2012! Dan wordt het een extra mooie toost op oudjaarsavond! (en dan stiekem een mooi wensje erbij voor 2013,toch!!?!!) En Steva, wat wordt je geduld op de proef gesteld he! 31 december lijkt dan nog zo ver weg! Goede moed houden hoor, laat de pijn maar lekker wegblijven!!! Ik ga morgen naar de anesthesist, om goedgekeurd te worden voor de operatie (maar ik verwacht geen bijzonderheden). Daarna komen 2 vakantievrienden van ons gezellig gourmetten. Dus ook ik groei aardig dicht hoor, zo eind 2012 haha!!! Liefs voor iedereen en Sprits, leuk dat je af en toe even om het hoekje kijkt hier! Hoe is het? Morgen de echo toch?!
hallo meiden, mag ik mee doen hier, ik heb vandaag gehoord dat ik endometriose heb en de molen in ga, ook voor kindje nr 2, dankzij een autoimuun ziekte heb ik al 50% kans op miskraam en hierdoor wordt het helaas nog moeilijker. mijn hoofd draait over uren nu, bah ik ben 2wk terug geopereerd (galblaas) en toen hebben ze gelijk een stukje van mijn keizersnee verwijderd en opgestuurd, daar had ik al vanaf dag 1 pijn aan, dus 2 operaties in 1 keer gecombineerd. vandaag de uitslag............. volgend jaar naar de gyneacoloog. eerst dacht ik dat ik het niet had, maar de lijst met symptonen met mijn moeder door gelopen, en helaas toch wel heel veel dingen waarop ik ja kan zeggen.
Lieve Guus, jammer dat je hier ook mee komt kletsen (als je begrijpt wat ik bedoel)! Maar je bent van harte welkom hoor!!! Balen, balen, balen dat er ook nog eens endometriose bij jou de hoek om komt kijken!!! Rot zeg! En dan ook nog eens zo'n onzekere tijd! Heb je al een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog? Hopelijk kun je snel terecht! Je hoort wel vaker dat endometriose de kop op steekt in een litteken. Had je daarvoor ook al klachten die wezen op endometriose? en heb je voor kindje 1 ook al in de MMM gezeten (omdat je een autoimmuum ziekte hebt)? Tis allemaal niet niks zeg!
Guus welkom! Balen zeg allemaal was jullie eerste kindje ook met behulp van iui of IVF? Denk dat je volgend jaar een kijkoperatie krijgt en ze gaan kijken hoe ernstig de endo is... Hoop dat 2013 voor een vruchtbaar jaar voor je wordt! Chickie ik hoop dat het voor jou snel feb is en dat je er ook tegen aan kunt! Sis wel fijn dat het nog dit jaar! Ben je er snel vanaf en kan je in januari hopen op goed nieuws! Zijn jou klachten ook de enorme pijn? Waar zit de endo bij jou? En is je vriend verder gezond en jij ook? Hadden jullie nou wel iui gehad? Sorry hoor ben zo een zeef en kan het niet terug vinden... Misschien ga ik dan toch met de IVF beginnen... Hoop natuurlijk dat het niet nodig is liefs!
@Guus: welkom hier, ook jij hebt weer veel voor je kiezen gekregen zo te horen. @Sissie: spannend! Ik heb een keer meegeproost op oudjaar en gewoon een klein slokje genomen. Toen iedereen buiten stond moest ik binnen nog wat doen, mijn glas weggooien niemand heeft het gemerkt! vandaag gebeld voor de echo: uitgangecho 11-01. Ik ga het ook spannend vinden! Ik hoop dat we allemaal rond en gezond mogen zijn in 2013!!
ik hoop deze week nog een brief te krijgen met afspraak voor het zh wanneer ik naar de gyneacoloog mag. 5jr geleden ben ik 3 keer zwanger geweest, de 1ste was na 2 week al mis (2 wk lang erg misselijk geweest) nr 2 was met 12wk mis, nr 3 loopt hier bijna 4 jr rond (nog 2wkjes) zij is met een ks geboren, om 2 redenen, ze lag dwars hoofd en voeten in mijn ribben, en ik verloor al mijn bloed. zo ben ik ook aan mijn auto imuun ziekte gekomen (hypofyse heeft droog gestaan) afgelopen zomer ben ik na 8 wk nr 4 verloren......... 1 week ervoor elke keer met opstaan en lang lopen ontzettende pijn op de plek die ze nu weg hebben gehaald. gynecoloog opgebeld, maar hij dacht aan verkleving die nu open scheurde omdat mijn buik al goed groeide (kindje 2 keer al gezien) toen helderbloed verlies, hartje klopte nog wel, maar helaas 3 uur later was ik ons kindje kwijt. nu nog steeds veel verdriet om, ook omdat we al 2jr aan het proberen waren. ik werd maar niet ongesteld (mirena spiraal gehad) ik moest eerst maar afvallen (door stomme ziektens 40 kilo aan gekomen) toen na 20 kilo eindelijk weer ongesteld, en in juni zwanger!, na een half jaar flink uit rekenen wist ik precies wanneer ik mijn ei sprong had, dus een mooi verjaardagkado. tot op heden wil het niet lukken, laatst al 2/3mnd geen ongi gehad (elke 6 wk en dan dag 21 ei) net toen ik 2wk terug geopereerd werd (spoed gal ontstoken) was ik ongesteld, maar deze week al ei gehad. dus zeg maar tot zwangerschap nr 3, nergens geen last van, erg snel zwanger(en zeker minimaal 1 door de pil heen) en nu, maak ik de andere kant mee, ik vind elk kindje nog steeds een wondertje en echt een geschenk. maar vind het wel moeilijk toen ik zwanger was afgelopen zomer, waren er nog 3 in de buurt tegelijk zwanger, mijn buuf, een blok verder een kennis (2ling) en nog iemand op school van mijn dochter. nooit verwacht er zoveel moeite mee te hebben. dat is vast niet onbekend bij jullie. maar ik ben wel zover, we hebben 1 wondertje, een geschenk, mijn hart wil heel graag nr 2 erbij. maar (met alle respect voor de anderen) ik wil geen ivf. ik wil heel ver gaan, maar er zijn grenzen ook omdat ik meerdere ziektens/aandoeningen heb. maar voor nu probeer ik toch zo positief mogelijk te zijn, en veel mee te lezen met jullie, en mee leven, ik las een paar hoopvolle berichtjes, ik hoop dat iedereen in iedergeval 1 kindje mag krijgen
Nou Guus dat is idd heel wat rottigheid de afgelopen jaren. Wat balen allemaal zeg Fijn dat je 1 gezond kindje op de wereld hebt gezet.. Snap dat je geen IVF wilt maar denk wel dat je zo denkt omdat je een gezond kindje hebt gekregen. Alle meiden die hier actief zijn hebben helaas nog geen kindje kunnen krijgen en hebben daar alles voor over.. Als er na IVF nog iets zou zijn dat ook.. Is het voor jou nu niet extra gevaarlijk om weer zwanger te worden of weet je dat niet? Wel heel bijzonder dat je ondanks de endo toch zo vaak zwanger bent geworden, zonder hulp zeg maar.. Het kan dus wel, fijn om te weten nu moet die kleintjes blijven zitten! Heb je een idee waardoor je niet ongi wordt?? Liefs
Steva. Heb je nog een goed gevoel over je tweede streepje?? Nog 3 lange dagen..... Chickie. Ja dat wordt flink op dieet voor ons vanaf 1 januari (-; Hahahah. die guylian zeebanket is ook zo lekker. Daar mocht ik an mijzelf vanochtend van snoepen na de echo....hihi.....is er al een operatiedatum voor jou bekend. Guus. Welkom...Heb ik jou niet eerder op dit forum gezien?? IVF is inderdaad een hele stap, maar geloof me als het de enige kans is.....dan grijp je die. Jij hebt veel ellende achter de rug zeg. Mijn grootste angst tijdens een eventuele zwangerschap lijkt mij het verliezen van je kindje. Helaas in mijn omgeving ook gebeurt. Wat zijn je volgende stappen? Vandaag om half 7 bedje uit en de trein naar leiden. Bloed prikken en weer follikelmeting. Er zijn er 6 rond de 17 a 18 mm. 1 rond de 15 en nog 6 kleintjes onder de 10. Vanmiddag word ik gebeld. Misschien vanavond pregnyl en zondag punctie of morgen weer echo en zaterdag pregnyl en maandag punctie. Pfff heel spannend. Steva. De vorige punctie is mij erg meegevallen. Ik kreeg toen rapieren , een snel werkende morfine . De punctie duurde 15 minuten. 2 uur op zaal en daarna helaas wel een lichte overstimulatie wat bij 9 eitjes erg zeldzaam is. Zo'n 5 dagen buikpijn maar ik deed alles gewoon.....fietsen werken. Ik hoop dus dat de punctie zondag is. Ben ik maandag (oudejaarsavond) weer redelijk op de been. Ik krijg nu methadon in een bilspier. Geen idee hoe dat is. De methadon moet 20 minuutjes inwerken en e bent daarna nog uren suf. Of het echt pijnstillend is...geen idee. Ik zal het wel ervaren. Heel spannend in ieder geval...brrrr. Nou nu weer wachten op het verlossende telefoontje. Ik hou jullienop de hoogte....
Gevoel is goed nog steeds.. Maar vind het eng hihi nog geen pijn! Fijn zeg dat het meevalt hoop deze keer weer sis! Methadon klinkt goed alweer gebeld?? Liefs
Jep meiden ben gebeld. Vanavond minder gonal f. Morgen pregnyl en maandag de punctie. Op oudejaardag dus...Poe spannend weer. Op oudejaarsavond uitgenodigd door mijn ouders dus hopelijk niet teveel last die dag. Flink wat paracetamol erin die dag denk ik. Meiden ff vraagje...hoe krijgen jullie die pregnyl potjes open?? Het zijn glazen flesjes en vorige keer gin dat helemaal mis. De glassplinters vlogen mij om de oren....dus tips welkom. Enne iemand misschien ervaring met methadon? Hoor t graag van jullie. Fijne avond!
@sissie: spannend!!! ik ga voor je duimen hoor! Enne zo'n potje openen, 2 gaasjes aan de zijkanten (of wc papier) en dan naar 1 kant buigen. Er zit een lijn op waarop die breekt. Succes!! @guus: snap dat je geen ivf wil, dat is het laatste waar je aan denkt, maar misschien wel een optie voor jullie nog. ben benieuwd wat je gaat doen.