@sissie: trek je de spanning een beetje? Ik geloof dat ik nu met dit korte protocol ook wel iets meer last heb van de hormonen. Was in het weekend wat labieler (sneller huilen). En nu voel ik me gewoon niet helemaal lekker: beetje raar gevoel in de maag en ook keelpijn. Kan natuurlijk gewoon het rondwarende griepvirus zijn. Hoop dat het maar snel over is!
Stiertje. Pfff het is pas de 7e. Ik voel aan niets dat het eventueel gelukt zou zijn. Ik vrees echt voor de 15 e. Volgens de gyn zou de Emmy nu ongeveer ingenesteld moeten zijn. Ik voel me precies zoals iedere 21 e cyclusdag. Vanochtend hard aar mijn werk gefietst en toen voelde ik echt menstruatiekrampen opkomen. Dat heb ik altijd als ik in de laatste 10 dagen van de cyclus 'sport' . Ik sport nu bewust niet....anders voel ik die menstruatiekrampen en verlies ik alle moed. Ik had tijdens het stimuleren ook erg last van mijn maag en was wat geïrriteerder dan normaal. Heb ook flink last van obstipatie gehad. Alsof ik ontplofte . Plassen was door de bolle eierstokken ook erg pijnlijk. Vanaf gister voelt alles weer beter. Zit nu aan de utrogestan. Daar ben ik de eerste dagen wat draaierig van geweest maar nu ben ik eraan gewend. Ik wil de utogestan ook gebruiken bij cryoterugplaatsingen, maar volgens mij schrijven ze dat net voor bij cryos. Krijg je dat wel in DD? Ik heb overigens wel al een die gevonden via een ander forum waar jezelf utrogestan kan kopen. Maar misschien loop ik op de zaken vooruit. ( -: Vannacht was ik al aan het fantaseren he ik het goede nieuws aan mijn anders breng whahahaha . Hoezo een mens blijft stiekem hopen . Nog 8 dagen te gaan..... Stier voor dat j t weet lig je er ook voor de punctie....lekker onder narcose (-:
O, sissie, spannend he! Onmenselijk eigenlijk! Ik hoop zo dat het voor jou deze keer raak is! Nou, obstipatie heb ik zeker niet! Maar wel wat weeiïg op de maag. En heel slecht geslapen afgelopen nacht. Hoop dat dat vannacht beter gaat. Ik geloof dat ze in DD beide doen: cryo tp in eigen cyclus en in kunstmatige cyclus. Maar weet niet of ze in eigen cyclus ook utro voorschrijven. Hoeft in principe niet. Ik heb trouwens een tip gekregen om natuurlijke progesteroncreme te gebruiken, ter ondersteuning na de tp. Als je wilt, kan ik je wel even pb'en waar je het kunt krijgen. Veel sterkte met wachten! En blijf hopen dat je ooit (hopelijk over een week!) het goede nieuws aan je ouders mag vertellen ...
Meiden, heb even weinig tijd om te reageren... Sis en Stier heel veel succes meiden! Tis wel echt heel spannend voor jullie, de behandeling en het wachten zijn allemaal niet niks en Stier, hopelijk slaap je vannacht wat beter! Sis, ik duim echt nog heel hard hoor! Laat je lichaam maar lekker 'kletsen' en je niet onzeker maken hoor!
Sissie: slopend lijkt me dat die wachtweken na een tp. Ik vind het nu al vreselijk, maar laat staan als je IVF hebt gehad. IUI is echt peanuts vergeleken met IVF... Duim voor je dat het eindelijk raak is! Stiertje: ga je voor je follikelmetingen ook naar DD, of kun je dat in NL laten doen? Wanneer heb je de eerste? All: vanochtend FM gehad van de 6e IUI en er ligt rechts een mooi eitje klaar. Heb woensdag de IUI. Ik had nu een andere fertiliteitsarts dan waarmee we afgelopen vrijdag het gesprek hadden. Ik heb mijn zorgen en bedenkingen m.b.t. die 3 maanden overgang (lucrin) bij haar aangegeven en zij stelde voor dat ze het nog een keer in de groep (met 2 gyns en de andere fertiliteitsarts) wil bespreken of het in mijn geval echt nodig is om 3 maanden aan de lucrin te moeten. Zij zij dat mijn cystes wel stabiel zijn. Ze zitten er al een paar maanden, maar zijn niet groter geworden. En ze zijn geloof ik ook niet heel groot. Ik hoef dus niet direct bang te zijn dat in mijn eigen cycli de cycten alle kanten op gaan groeien . Bovendien zullen de cysten volgens haar hoogst waarschijnlijk niet verdwijnen door de lucrin, maar hooguit ietsje kleiner worden. Dus ja, hoeveel effect heeft dat spul uiteindelijk in mijn geval? Ze zei dat het wat een twijfelgeval was. Bij zware endometriose dan moet je het wel doen, ook omdat je dan vaak enorme last hebt rondom en tijdens de menstruatie. Ik denk dat dat bij mij nog wel meevalt, zeker als ik een aantal van jullie zo hoor over de menstruatie... Ik heb alleen 2 cysten in mijn linkereierstok als het goed is, want tijdens de kijkoperatie was er niets geen endometriose gezien. Dus misschien heeft het wel helemaal niet zoveel zin om mij zolang in de overgang te zetten. Volgende week hoor ik wat ze er als team van vinden. Als ze dan met z'n allen vinden dat het beter is om wel aan de lucrin te gaan, dan weet ik in elk geval echt zeker dat het goed is om te doen. Het voelt wel goed dat er in elk geval nog een aantal mensen over na gaan denken .
@Pien: ernstige endometriose betekent niet dat je dan ook heel veel pijn hebt. Mijn pijn is vergeleken met sommige andere meiden peanuts (heb de laatste maanden niet eens pijnstilling nodig gehad bij de menstruatie), maar mijn endometriose is wel degelijk redelijk ernstig. Dus verkijk je daar niet op, het kan je beeld vertekenen. Wij gaan voor follikelmetingen naar een NL zkh, in de plaats waar ik werk (lekker makkelijk). Morgenochtend heb ik de eerste. Dan is het de 6e stimulatiedag. Ben heel benieuwd. Voel wel dat er daarbinnen wat gebeurt.
@Pien: goed dat je het nog eens hebt aangegeven. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen! @Sissie: houd moed! wij duimen allemaal mee!
Stiertje. Ja ik heb ook eens over die progesteroncreme gehoord. Is dat die crème van Oprah ? Als je weet waar ik dat an krijgen hoor ik het graag van je. Ik ga de arts wel vragen om ondersteuning met utrobollen, en anders bestel ik ze via internet of probeer ik de crème . Vandaag dag 22 van mijn cyclus en ik voel al menstruatiekrampen. Ik Haat dit echt. Ik weet wel dat het niets hoeft te betekenen, maar an wel janken! Nu al! Mineraal pien en chick, bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Ik wist dat de wachtweken erg waren, maar nu ik er weer inzit pffff met al die bekende menstruatiepijnen....dit is mijn tiende keer....meiden t went echt nooit. Ik hou jullie op de hoogte. 15 Jan testdatum Stier. Ben heel benieuwd naar eitjes morgen. Laat ff weten. Ik voelde de eitjes ook heel duidelijk zitten. Pijnlijk was t bah. Maar wel trots gevoel. Pien. Lucrin is echt niet mijn ding. Nooit gehad ook, maar ik zou het niet willen. Naar mijn idee maakt t je baarmoederslijmvlies dunner tijdens de overgang. Kan je niet gewoon aan de pil? Mineraal. 11 januari echo. Daarna stimuleren....t schiet nu echt op. Spannend.
Weet niet of het van Oprah is. Het is wel in Amerika te krijgen, maar ook via iemand die het importeert naar NL. Je kunt het natuurlijk ook zelf in Amerika bestellen, maar ik weet niet hoe lang dat duurt. Ik PB je ff zometeen. Klote he, die wachtweken! Sterkte nog even ...
Stiertje: goed dat je het zegt hoor. Mijn arts gaf ook aan dat sommige vrouwen met maar een heel klein beetje endo enorme last kunnen hebben en sommige met heftige endo bijna geen last, dus ja dat zegt niet zoveel nee. Maar ik vraag me af wat nu echt de ernst van een cyste is. Ik krijg niet de indruk dat ze de cysten perse helemaal weg willen hebben, terwijl ik hier ook op het forum wel verhalen lees van IVF pogingen die niet doorgaan vanwege een cyste. Dus ja wat is wijsheid he. Ik hoor het volgende week wel wat ze er van zeggen. Fijn dat je trouwens de FM wel in de buurt hebt, scheelt toch een hoop reistijd. Sissie: ja vervelend he altijd die klachten, of juist geen klachten! En het zegt allemaal niets, maar toch let je er op. Heel veel succes met wachten!!
Hoi meiden, Was te moe om die laptop op de starten hihi sissie wat vreselijk die wachttijd hè voor jou al de 10de keer.. Denk aan je! En hoop hoop hoop dat het goed innesteld en lekker blijft zitten.. Niet de moed opgeven hoor.. Geen bloed is goed! En menstruatie pijn kan je ook hebben als je zwanger bent en zelfs een aantal maanden lang! Hoe dan ook het komt goed! Knuffel van hier Mineraal en stiertje jullie lopen nu een beetje gelijk op toch? Al bekend wanneer de tp ongeveer moet zijn?? Hoe voelen jullie je nu onder de hormonen? Pien als het goed is heb ik ook geen ernstige endo maar wel ernstige pijn ik heb morgen de ovulatie echo.. En denk volgende week weer inseminatie.. Hoever ben jij? Dit wordt de derde keer voor mij Andere meiden ik lees mee reageer niet op alles maar denk wel aan jullie! Liefs
Steva: balen van die vreselijke pijn zeg! Hoop daarom ook voor je dat je snel zwanger bent, ben je daar ook even van af . Hoop voor dat dus 3 x scheepsrechts is! Ik ga straks weer naar het ziekenhuis, voor de zesde keer IUI. De laatste keer ook... Hoop zo dat het nog lukt!
@pien en steva: succes met de iui! @ego: zojuist follikelmeting gehad. Nou, er groeit wel aardig wat daarbinnen: links 4x10, 1x12 mm, rechts 10x10 mm! Ze zijn dus mooi allemaal dezelfde grootte. Net de uitslagen doorgebeld naar DD. Straks word ik teruggebeld en dan hoor ik wat de vervolgstappen zijn.
Das een mooi aantal Stiertje! So far so good . Hier net de laatste IUI gehad. Het zit er weer in. Nu mag de natuur z'n werk doen. Hopelijk heeft de natuur er wat zin in! .
@pien: you go girl! @ego: zojuist gebeld door DD. Vrijdag weer een echo, en vanavond cetrotide erbij gaan spuiten.
Zo stier dat is echt een hoop!! Ik ben net geweest 2 eitjes hihi hoop dat ze ze allemaal kunnen gebruiken.. Zal de punctie denk maandag zijn of niet? Pien jeetje wat spannend zeg!! Laatste keer hopen dat het echt de laatste keer is en dat het raak is!! Duim voor je! Hoeveel eitjes had je? En gebruik je ook andere hormonen dan pregnyl? Ik alleen preg verder niet omdat de eitjes gewoon uit zichzelf komen.. Heb ook een afspraak met de gynaecoloog gemaakt voor volgende week even vragen wat nou handig is aangezien de pijn alleen maar erger wordt... Ik vraag me ook elke keer af als de iui komt of ze wel zeker weten dat ze op het goede moment inspuiten... Liefs
Steva: ik had dit keer 1 eitje. Soms 2, soms 1. Ik gebruik dus wel hormonen om de eitjes te stimuleren, hoewel ik van mezelf ook wel een eisprong heb. Maar het schijnt de kansen iets te verhogen als je wel hormonen gebruikt, dus ja, dat doen we dan maar... Met de pregnyl kunnen ze de eisprong goed timen. Ik vind het ook altijd weer spannend moet ik zeggen. Je moet maar geloven dat de timing juist is. Meer kun je niet doen . En heb je de echo al gehad?
Hai meiden, Wauw die Stier, jij gaat goed! Sis, hoe is het met jou? Trek je het een beetje? Iedereen...ik leef nog steeds met jullie mee en volg jullie ook nog steeds. Ik vind het nl hoog tijd worden dat er nog een endo en zwangertopic komt! Ik blijf duimen want gun jullie het geluk ook zo verschrikkelijk!! Moed houden, dikke knuffel.
Was even aan het spieken hier. Stiertje, wat veel follikels! Dat geeft hele goede moed!! Wat zou het geweldig zijn als jij straks zwanger bent. Ik duim heel hard voor je. En dat geldt natuurlijk voor alle meiden hier. Heel veel succes allemaal!
@Stier: mooie score!! @pien: jij zit ook op het wachtbankje dus? @eerste spuit: net gezet...auwie! ik had al gelezen dat de vloeistof pijnlijk was met inspuiten en dat was ook zo. Ik heb er nog een rode vlek van...