Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stier. Wauw 15 eitjes!!!!! Super! Ik had er 12 van verschillende grootte en er zijn er 10 gepunctied.....
    Hopelijk veel Emmy's en cryos. Hoe is het invriesbeleid in DD?

Pien. Ook in de wachtweken.....pfff sterkte!

Sprits. Pfff moeilijk weer hoor dat wachten. Ben niet echt hoopvol, maar de lieve berichtjes hier houden me wel op de been hoor.

Mineraal. Eerste deca gezet. Die zijn gemeen he. Soms kreeg ik de naald er moeizaam in en moeizaam uit. Ik prikte vrij langzaam....ik ramde de spuit er niet zeg maar. Ik had flinke blauwe plekjes op mijn buik hoor.

Voor mij dag 23 ....nog 6 dagen te gaan......

2. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo, ben ook weer bijgelezen :D

@ Stier, wat een mooi aantal eiblaasjes zeg!!! Super! Dat is al een mooie start! Succes vrijdag met de echo!

@ Mineraal, voor jou gaat het nu dan echt starten!!! Hopelijk gaan de volgende prikken makkelijker! Gemeen he!

@ Pien, op het wachtbankje! Spannend! Ging het verder goed bij de IUI?

@ Steva, wow 2 eitjes uit jezelf! Mooi hoor! Dat timen is lastig he! Hopelijk brengt deze IUI je veel goeds! Goed van je dat je een afspraak met de gyn. gemaakt hebt om over de pijn te praten!

@ Sis, hoop houden hoor! Wie weet fopt je lichaam je gewoon heel erg!!! Daar gaan we vanuit!

Sprits en Caro wat lief dat jullie even meekijken!

Wat wordt het een spannende tijd voor jullie meiden!!! Ik leef met jullie mee hoor!

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @mineraal: deca vond ik ook niet fijn om te spuiten. Samen met lucrin vind ik het de rotste spuiten.
    @ego: gisteravond voor het eerst cetrotide gespoten. Dat is wel te doen. Soms wel lastig om een goede plek te vinden, met 3 spuiten per dag :)
    @sissie: geen idee van het invriesbeleid in DD. Dat zullen we eens even navragen binnenkort.

4. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Ha meiden!

Ik kom hier ook weer eens even spieken en tsjee, wat is het hier spannend zeg!
    Stier; ik duim nog steeds heel hard voor je hoor! Je moet je maar snel bij het endo en zwanger topic aansluiten!
    Net als Sissie en de andere dames natuurlijk!
    Sprits; je bent ook welkom hoor!
    Bijna iedereen is al bevallen, we zijn nog maar met twee zwangeren.

Net zoals ik heel veel aan dit topic heb gehad, heb ik dat nu weer bij het endo en zwanger topic. Bijvoorbeeld als het gaat over 'hoe verder met endo na de bevalling'.

En voor jullie in de mmm is het ook leuk om mee te lezen: het geeft echt moed als je ziet dat de meeste endomeiden gewoon (uiteindelijk) een kindje in hun armen kunnen houden!!
    Het gaat bij jullie vast ook lukken!

Wat betreft die pijnlijke spuitjes: ik stopte een uurtje van te voren de ampullen in mijn bh. dan kwamen ze vast op lichaamstemperatuur en dat scheelde heel veel.

duimduim voor jullie allemaal!

liefs,
    Muk

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    O ja, in je bh stoppen, kan natuurlijk ook :D
    Zeg, hoe gaat het met jou twins? Groeien ze naar wens?
    Ik zal m'n best doen om snel in het andere topic aan te kunnen sluiten.

6. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Stier: jeetje...3 per dag..vind 1 al niet fijn!

@Sissie: hij ging er vandaag ook moeilijk in zeg, deze naald was een stuk botter dan gisteren, denk dat ik hier een blauwe plek aan overhoud. De rode plek verdwijnt trouwens weer snel.

@Mukje: goed om te lezen, ik sluit mij nog even niet aan, vind het soms al moeilijk om alles bij te houden ;)
    Ik haal ze een half uurtje van tevoren uit de koelkast.

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Wat spuiten jullie Stier en Mineraal? Menopur of iets dergelijks? Ik heb bij de IUI ook verschillende ervaringen met spuiten. De ene dag ging vrijwel pijnloos, de andere dag weer super pijnlijk... Begrijp nog steeds niet wat het verschil maakt. Pregnyl vond ik vaker wel pijnlijk dan niet, volgens mij is die vloeistof dikker. Maar ik hou er over het algemeen geen rare plekken aan over gelukkig.
    Je moet er echt wat voor over hebben he. Succes meiden, dat het eindelijk het gewenste resultaat mag hebben!

Ik heb me zojuist weer op het wachtbankje geplaatst. Pff niets aan hoor. 2 weken duren lang. Maar de eerste week is nog wel te doen, want dan verwacht ik toch niets te voelen ;). Tweede week, waar Sissi nu dus in zit, is moeilijker. Succes Sissie, nog ff volhouden!

Vandaag 2 zwangerschapsaankondigingen gehoord.... 2 is echt te veel hoor...

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @pien, ik spuit 's ochtends puregon, na werktijd menopur en voor het slapengaan cetrotide. De eerste 2 zijn om de eitjes te laten groeien, en de cetrotide is om m'n eigen eisprong te onderdrukken (want we doen dit in mijn natuurlijke cyclus). Oja, en straks natuurlijk nog pregnyl.

9. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Kan niet wachten tot ik me aan kan sluiten bij de zwangeren en dat gun ik iedereen hier!! Vandaag weer ovu echo gehad en vanavond 8u ziekenhuis geweest voor pregnyl.. Eitjes waren al goed! Zaterdag iui! Gelukkig werk ik bij m'n vader en ga ik ondertussen.. Wat spannend hè die wachtweken.. Dat gehoop, gezoek (ik ga alle kwaaltjes zoeken) hihi sis nog 6 dagen wat zegt je gevoel? Hoop het zo voor je! En muk al een dikke buik ;) met twee van die toppers! Weet je wat het wordt? En gaat het goed? Liefs!

10. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Pien, pffft 2 aankondigingen, ja blijft lastig he! Zijn het mensen die dicht bij je staan? Dan komt het verlangen weer lekker boven borrelen he!

Jeetje Stier al die prikken..... petje af hoor! Jij bent straks zo lek als een mandje ;)

@ Muk, hoe is het met je bloeddruk? Zing je het nog een beetje uit thuis? Leuk dat je even wat laat horen! En we hopen natuurlijk snel met een heel stel in het andere forum te gaan schrijven!

11. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mineraal. Ja die decanaalden zijn erg bot hoor. Had talloze blauw plekjes en gaatjes in mijn buik. Bij het lange schema leek het wel of ik mishandeld was. Je spuit dan langer deca. Ik heb niet zo veel vet op mijn buik, misschien heeft het daar mee te maken. Des te meer vet op benen en billen hahaha. Misschien voortaan in mijn billen spuiten.

Pien. Je hebt gelijk. De eerste wachtweek is te doen. Dan voel ik me een soort van trots. Mijn menstruatiepijn begint vaak een weekje vantevoren en dan voel ik het met name bij inspanning. Sporten, hard naar t werk fietsen, snel boodschappen doen etc. Helaas al meerdere keren bij inspanning de menstruatiekrampen gevoeld. Dan voel ik echt weer zo’n teleurstelling die ik al 9 keer heb mogen voelen. Ik sport nu niet en doe alles rustig aan. Ben niet te genieten en vergeet alles waar ik bij sta. Op mijn werk is er de hele week nog niets uit mijn handen gekomen. Zit nu ook op mijn werk, nou zegt genoeg toch (-;
    2 zwangerschapsaankondigingen kan ik nu echt niet hebben. Een zwangerschapsaankondiging kan mij een hele dag in de war sturen. Moet mij dan echt herpakken. Vreselijk…..

Steva. Vanaf zaterdag dus wachten geblazen voor jou. Ik moet dinsdag testen. Helaas geen goed gevoel zoals ik bij Pien zei.

Muk. Alles goed? Leuk dat je ff komt neuzen. Ik sluit mij graag aan!! Maar ja )-:

Stier. Vandaag je echo! Ben benieuwd. In ieder geval volgende week ergens je punctie denk ik. Hopelijk oogsten ze alle 15 eitjes.

Ego. Dag 25 van de cyclus. Voel me zoals iedere cyclus. Chagrijnig, prikkelbaar, slechte huid, vet haar, en werk kilo’s chocola naar binnen. Kortom……ik straal (-; ahum ahum
    Van de utrobollen heb ik (nog) steeds geen bijwerkingen. Voel me niet zwanger, misselijk of wat ook.
    De sfeer thuis ookietwat gespannen. T mannetje durft niets te vragen en ik durf niets te zeggen. Hahahaha…..bang voor teleurstelling. Soms vraag ik me ook wel af of die mannen er wel bij zijn met hun hoofd. Gister schonk hij een wijntje voor me in……nou ja zeg?! Niet echt een bewijs van medeleven zeg maar. Soms heb ik er gewoon echt de kracht niet voor!! Zucht
    Meiden geniet van het weekend.

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Sissi: Wat flauw van die botte naaldjes zeg, dan moet toch anders kunnen denk je dan... Ik heb eigenlijk nergens vet en volgens mij is dat wel een nadeel bij het spuiten ;).
    Kan me je gevoel goed voorstellen. In de tweede week voel ik me ook nooit anders dan anders en dat voelt zo machteloos en frustrerend. Dan denk je eigenlijk al te weten dat het weer niets wordt, maar toch blijft die hoop bestaan, want ja je weet maar nooit... Goh die man van je, waar zat die met z'n hoofd ;). Tsja, het is bij hun toch echt anders hoor. Daar is niets aan te doen. Over wijntjes gesproken: soms heb ik er echt zin in, juist omdat je weet dat je het beter niet kunt doen. Ik doe het dan ook niet hoor, maar daar baal ik soms wel van, want ja het heeft tot nu toe ook weinig geholpen mezelf dat aan te doen. Als ik ongsteld ben, mag ik van mezelf wel wijn.
    Ik hoop en duim voor je!

En die aankondigingen, dat went nooit! En 2 op een dag, gelukkig wel aan het eind van de dag, is too much! De ene is een collega-tje, die ik de komende tijd ook nog eens veel ga zien en direct mee moet samenwerken. Voorheen had ik niets met haar te maken, maar voor een nieuwe opdracht wel, en promt is ze ineens zwanger. Heb ik dat....
    En die andere is een kennisje van me. Kan haar niet echt een vriendin noemen, maar ze nodigt me wel altijd stug uit voor haar verjaardag. Binnenkort weer, maar nu weet ik zeker dat ik niet ga. Sorry hoor. Als het een goede vriendin is, zet ik me er wel overheen, maar dat doe ik niet voor iedereen...

13. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @pien: ik spuit decapeptyl, zorgt ervoor dat mijn eitjes niet springen.

@steva: dat is wel fijn dat je tussendoor gewoon weg kan!Succes met de iui! nog 1 dag wachten!

@Sissie: in je bil spuiten is niet handig hoor ;) Ben nog niet blauw gelukkig. Maar dat komt vast wel!
    Hou moed meis, hoe moeilijk het ook is! Mannen zijn er soms gewoon niet bij met hun gedachten.

@uitgangsecho: vandaag de uitgangsecho gehad, zag er goed uit, kreeg groen licht om door te gaan. Begripvolle arts, nam de tijd. Erg prettig. Legde het goed uit, aangezien ik niets zie op zo'n echo.
    Wist trouwens ook niet dat ik rood licht kon krijgen maar dat is een bijzaak natuurlijk. Vanavond spuit nummer 3!

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Vanochtend FM gehad. De eitjes waren wel gegroeid, maar nog niet voldoende om maandag al de punctie te doen. Nu eerst weer een echo op zondag (pff) en dan denk ik dat het woensdag wordt. Dat komt dan wel weer handig uit, want vriendlief heeft een cursus op maandag/dinsdag en dan hoeft hij geen dag af te zeggen.

15. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Spannend Stiertje! En wat veel follikels. Hebben ze nog wat gezegd over de cyste?

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Het zou kunnen dat er nog een cyste bij de eierstok zit, dat was niet helemaal duidelijk.

17. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Maar je kan wel gewoon doorgaan, toch?!

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja hoor, dat is gelukkig geen probleem.

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Mooi! Spannend! Ik duim voor je.

20. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stier, heel veel succes morgen! Hopelijk zijn de eitjes nog flink gegroeid!

En Steva, hoe is de IUI gegaan vandaag? Vanaf nu dus op het wachtbankje!!! Het wordt nog gezellig op die bank ;)

Sissie, wat kun jij dat lekker omschrijven zeg, je stralende uiterlijk krijg er gelijk een beeld bij :D Dinsdag gaat ook al opschieten. Ik hoop toch voor je dat al die ongi-signalen gewoon lekker op iets heel anders wijzen!

Mineraal, toch fijn dat groene licht! Vanavond spuit 4 toch?!

Pien, je hebt gelijk om die verjaardag van je kennis lekker te laten zitten! Lekker voor jezelf kiezen!

Ik heb trouwens een voorlopige datum voor de operatie. Het wordt waarschijnlijk 19 februari. In het ziekenhuis moeten ze alleen nog het een en ander qua roosters van artsen omgooien, dus het kan nog steeds wijzigen.
    Gisteren had ik nog niets gehoord en dus toch de stoute schoenen maar aangetrokken en de opname-afdeling gebeld. Het mooie was dat ik mijn naam noemde en die mevrouw gelijk wist wie ik was en meteen de datum noemde, haha! Ze belt me nog even als het echt vaststaat en sowieso hoor ik 1 week vantevoren meer over de precieze tijd enz.
    Voelt als een opluchting nu ik het weet. Nu weet ik tenminste waar ik naar toe kan leven (dat klinkt een beetje raar, maar jullie begrijpen het vast wel).

Deel Deze Pagina