Morgaine: het zou kunnen dat je het een beetje voelt. Maar wat stiertje zegt: die zullen ze met de follikelmetingen wel zien hoor als ze er zitten. Ik heb 2 kleine cysten zitten in mijn linker eierstok, en dat is ook de eierstok waar ik tot nu toe het vaakst een eisprong heb gehad. Dus in die zin zit dat dus niet in de weg. Ik voel het wel dat ze er zitten, maar dat is m.n. in de week naar de eisprong toe en rondom de eisprong. Stiertje: heel veel succes morgen meid, ik duim voor een mooie oogst!
Dank je wel Pien! Inderdaad is mijn rechter eierstok ook altijd het meest productief. En daar zat een cyste en zit er nu weer eentje.
Toch apart he stiertje. Of misschien wel niet: als die eierstok actiever is, zal de kans op cysten misschien ook wel groter zijn . Ik mag trouwens morgen mailen naar het ziekenhuis. Even horen of ze plannen m.b.t. de Lucrin nog gaan aanpassen.
@chickie, ja jij verwees mij naar dit clubje, krijg je een operatie binnenkort? Ik heb inderdaad een waslijst aan vragen voor de gyn haha. Maar ik heb dus geen echo's, dat is het stomme. Alleen twee keer een cyclusanalyse gehad. De laatste heb ik geloof ik in juli gehad en toen zei de verpleegkundige wel iets over een follikel maar dat het verder geen kwaad kon. Dus verder niet bij nagedacht. Maar inderdaad het is alleen mijn linker eierstok die ik altijd behoorlijk voel tijdens mn eisprong. Afwachten vrijdag maar, helaas kunnen we niet even spieken in onze buik...kon dat maar zeg. @Stiertje, hoe voel je je verder? Je hebt veel follikels toch? Poeh lijkt me niet meevallen.
Morgaine: je bedoelt een cyste denk ik en niet follikel? Wat raar dat je geen echo's hebt bij de IUI. Zeker als je al 9 IUI's hebt gehad! Ook geen hormonen gebruikt dan? Zeker wel ovulatietesten gebruikt?
Hoi pien, ja klopt dat bedoelde ik ook inderdaad. Volgens mij zei ze dat het ook een restant kon zijn van het gele lichaam dat na de eisprong overblijft, en dat er soms wat vocht in komt (?) maar ik weet niet meer op welke cyclusdag de echo was. Verder heb ik alleen iui in eigen cyclus met ovu testen gedaan, ben er wel klaar mee eerlijk gezegd vandaar de afspraak met mn gyn vrijdag.
Nou, ik zou er ook klaar mee zijn na zoveel IUI's Morgaine! en oja, ik had dat inderdaad tegen je gezegd (hihi, ben net een goudvis af en toe.... vergeet alles ) Ik heb trouwens ook al een paar keer een restfollikel gehad. Die kan zich inderdaad vullen met vocht of bloed. Waardeloos omdat je dan soms niet door mag met je behandeling, maar niets ernstigs gelukkig. Nogmaals succes vrijdag! En Stier.... toy toy toy!!! Slaap lekker vannacht en morgen ! Zet hem op! Dikke geluksknuffel van mij!
Ik ben heel benieuwd naar verhalen van mensen die door bepaalde voeding minder klachten hebben. Heb je een advies op maat of zelf gedaan? Oh en ik weet eigenlijk niks van vruchtbaarheidsbehandelingen enzo, maar wil jullie allemaal heel veel succes en sterkte wensen en hoop dat het jullie allemaal gaat lukken.
Stiertje. Jeetje kwam je vanochtend wel in DD met dit weer? Of hadden jullie er geen last van richting Duitsland. Ik moest er vanochtend aan denken toen ik zo hulpeloos ruim een uur bij de halte stond! Een punctie luistert nogal nauw, dus hopelijk heb je het gered. Lekker geslapen en 15 eitjes rijker hoop ik!! Ik heb mijn bloedprikken moeten afzeggen. Kon maar tot 10 uur en toen was ik nog niet halverwege het ziekenhuis. Ik heb gebeld en mag nu morgenochtend. Maar ja wat maakt t uit. Ik weet de uitslag toch al. Morgaine. Welkom. Ik herken wat jij zegt met het trekkerige gevoel. Bij mij is nooit iets gevonden op mijn eierstokken. Niet via echo, niet via kijkoperatie, maar iedere maand heb ik vanaf de eisprong linksonder in mijn buik een trekkerig gevoel. Echt iedere maand. Ik voel het vooral bij het lopen en dus sporten. Niet onhoudbaar, maar erg vervelend. Maar er is niets gezien. Zou het bij jou ook wat littekenweefsel kunnen zijn van de ok. Of had je het daarvoor ook al? Ik weet dat een cyste op de echo er ook uit kan zien als een follikel. Volgens mij beide zwart en met vocht gevuld. Ego. Morgen dus de bloedtest. Door de hevige sneeuw was het echt een drama om in het ziekenhuis te komen. En tsja als het nou een punctie was had ik wel gegaan, maar een bloedtest voor iets dat ik ook thuis kan testen ..Ik mocht morgen ook, was geen probleem. Dus morgen de bloedtest. Zelf nog geen tets gedaan. Heb al wat bruinverlies. Van het geld voor die test haal ik vanmiddag wel een kom chocolademelk met slagroom. (-:
@Sissie: al bruin bloedverlies?! nee he...gewoon ***. Verder valt er weinig te zeggen...knuffel! Prikken went een beetje, maar elke keer als je hem moet zetten... ik vind het echt rotspuiten!gaan er moeizaam in. Maar alles voor een goed doel, hebben jullie nog littekens of iets ervan? @steva: zou idd een mooi verjaardagscadeau zijn! @stier: lekkere tijd in de nacht... succes, je bent denk ik nu al wakker! Ben benieuwd naar je oogst. @morgaine en Minny: welkom hier.
Stier: hoe is het gegaan? Wat was de opbrengst en hoe voel je je? Nu volgen weer spannende dagen van hoeveel er bevrucht wordt. Sissi: ach jakkes.... . En dan ook nog zo'n lange reis om niks... Wat zal jij een baaldag gehad hebben! Het begint bij mij ook altijd met bruin bloed. Dan weet ik al hoe laat het is.... Knuffel en sterkte! All: heb een mail terug van het ziekenhuis. Ze hebben mijn geval nog eens besproken en het nieuwe advies is dat ik niet aan de Lucrin hoef! Aangezien er niets uit de kijkoperatie is gekomen en ik alleen een ( ik dacht 2) kleine cyste heb, worden mijn zwangerschapskansen met Lucrin waarschijnlijk niet groter. Dus zo zie je maar weer, ff kritisch doorvragen en het plan is weer anders! Ben wel opgelucht! Nu kan ik na deze IUI echt ff rust nemen voor mijn gevoel en bovendien de acupunctuur enige kans te geven.
Ff gekopieerd uit het DD-topic: Nou, we zijn er weer. Het was een lange rit, met veel sneeuw in de tweede helft (bij ons in het hoge noorden ligt helemaal geen sneeuw). We hebben er 3 uur en 3 kwartier over gedaan. Gelukkig waren we op tijd vertrokken (om 8 uur). In de kliniek was het erg druk: vandaag en morgen zijn er veel puncties. De punctie ging goed. Wat heerlijk die narcose, je voelt er helemaal niks van. Ik wil nooit meer anders. En waarom doen ze dit in NL niet????? De punctie begon om 12.30. Ze hebben 17 (!) eicellen weggehaald. Daar zit ook zeker een aantal te kleine en dus onrijpe bij, maar ze hebben gewoon alles gepakt wat ze zagen. Ik voelde er immers toch niks van. De artsen en verpleegkundigen waren allemaal erg lief. Ik was natuurlijk eerst nog erg duf. Maar na een paar kopjes thee met suiker en koekjes was ik er wel weer. En om 14.00 uur mochten we weer richting huis vertrekken. Morgen hoor ik hoeveel bevruchtingen er zijn en de tp zal waarschijnlijk zaterdag of maandag zijn.
Mooi zo Stiertje, dat is een mooie opbrengst! En fijn dat het zo goed ging en je snel naar huis kon . Dus morgen weet je al hoeveel bevruchtingen er zijn. Ik ben heel benieuwd! Tsja waarom ze in NL geen narcose geven bij de punctie.... ik weet gelukkig nog niet hoe pijnlijk is het, hoop het graag zo te houden, maar vrees natuurlijk wel het moment dat het toch nodig is... Maar ik hoor ook wel verhalen van meiden die de punctie wel wat mee vonden vallen en dan is het natuurlijk wel fijn dat je niet eerst uit de narcose hoeft te komen. Uit ervaring weet ik dat ik dat nou niet bepaald een prettig gevoel vond... Maar het is mooi dat het wel kan in Duitsland.
Pien: pijn bij punctie kan inderdaad heel verschillend zijn (dus laat je ook maar niet bangpraten), maar mijn eerste ervaring was helaas horror. En ik heb helemaal geen last van narcose, dus voor mij is dit een uitkomst!
Stier wat een goed nieuws! En fijn dat het al met al een goeie ervaring is geweest! Spannend morgen! Je moet dan, neem ik aan, voor de tp weer naar dd? Hoe voelt het terugplaatsen? Pijnlijk? Pien hoe voel je je? Wanneer moet je ongesteld worden? Doe je nog iets speciaals bij de acupunctuur? Ik ben er op het moment ook onder behandeling.. Moet donderdag weer.. Fijn dat je lucrin hoeft! Sissie balen meis.. Hoop nog steeds dat het anders is dan je denkt! Hihi lekker eten en drinken! Duim nog steeds voor je! Knap dat je ook geen testen hebt gedaan zeg.. Liefs
Stiertje: dan ist zeker een goede uitkomst voor jou . Punctieverhalen zijn volgens mij zoiets als bevallingsverhalen: je weet pas hoe het is als je het ervaren hebt . Steva: ja ben er erg blij mee. Ik ben naar de acupuncturist gegaan voor mijn verminderde vruchtbaarheid. Ze denkt me wel te kunnen helpen. Nou ja, ze mag het probeer . Ze heeft me overal en nergens geprikt en kruiden voor me uitgezocht. Ik schijn nogal een yin tekort te hebben . Tsja ik probeer gewoon eens wat. Maar heb er op zich wel een goed gevoel bij. Zal volgende keer vragen of ze ook kan prikken dat ik wat minder last van mijn menstruatie heb, mocht die weer komen...
Stier. Wauw 17!!!! Zoals ik al zei onder narcose pakken ze wat ze pakken kunnen. Helemaal geweldig. Daar moeten gewoon bevruchtingen uitkomen. Spannend morgen. Ik hoop op veel bevruchtingen....dan kun je mocht t nodig zijn.....nog even vooruit met je cryos. Pien. Laat je inderdaad niet bang praten. Het is uiteraard pijnlijk, maar als ik mocht kiezen.....geen narcose. Ik ben doodziek geweest na de narcose bij mijn kijkoperatie. Bij mijn laatste punctie kreeg ik methadon als pijnstiller. Daar was ik in de avond ook misselijk van, maar dat was maar voor twee uurtjes of zo. Voordeel van narcose is dat ze wel alle eitjes weghalen. Bij puncties zonder narcose laten ze kleinere ongunstig liggende eitjes zitten. Deze zijn vaak te pijnlijk om weg te halen. De punctie was voor mij 10 minuten tanden op elkaar....en trillend van opluchting bijkomen. Steva. De terugplaatsing voel je eigenlijk niet. En dat vind ik juist t enge. Ik voel graag de Emmy naar binnen komen hihi. Uiteraard vel je wel de eendenbek. Tsja ik baal zeker. Vandaag zkh gebeld. Morgen dus zwangerschapstest ondanks bruinverlies. Volgens de arts hoeft t niets te betekenen. Als de Test morgen negatief is verwacht ze dat ik na het stoppen van de utrogestan binnen 2 dagen echt ongi word. Dat is dus vrijdag. Cyclusdag 31 dus. Dan een maandje rust en door naar de cryos. Ik durf zelf niet meer te testen. Ik hoor t wel van t lab. Ik heb te vaak hoop geput uit die rotstreepjes van de testen. Heb gister na een hele verdrietige bui 3 slokjes wijn genomen. Dat zou ik nooit doen als ik nog hoop had.