Pien wat k.. meis! ahh een hele dikke knuffel.. zet het bloed door? en anders geef ik de moed nog niet voor je op! Stiertje ben zo benieuwd morgen.. rij voorzichtig! Hier, vlakbij leiden echt een dikpak sneeuw kan niet harder dan 30 rijden.. vandaag een kaarsje voor jouw en een goed plakkertje! bedankt voor het duimen allemaal! ik durf niet te hopen.. liefs!
Stier, hier gaat het redelijk. Bloeddruk blijft verhoogd, maar gelukkig stabiel. Zitvanaf week 22 al thuis met benen omhoog op de bank en kennelijk helpt dat, dus houd ik vol. Ik lijk steeds meer op een zeekoe, maar ach, dat komt vast wel weer goed. Ik ben inmiddels als ik naar foto's kijk net zo groot als bij mijn dochter vlak voor ik beviel. En als alles goed mag blijven gaan moet ik nog 10 weken... Het is pittig, maar ik ven mij tegelijkertijd ook zo bewust van het grote geluk dat wij hebben gehad! Als ik tegen mensen vertel dat ik zwanger ben van een tweeling, krijg ik vaak reacties als 'Pfff succes, liever jij dan ik, of je zult het nog zwaar krijgen, en ook nog jongens!'. Nou, die mensen moesten eens weten hoe welkom deze kereltjes zijn! Ik gun jullie allemaal dit geluk! Stier, vroeg op morgen dus! Rijd voorzichtig en voor nu welterusten!
@muk,laat de mensen maar lekker kletsen hoor! Ze hebben altijd wel een oordeel. Het is toch nooit goed. Als jullie maar weten hoe het zit en hoe gewenst deze kanjers zijn!Dikke knuf meis!
Pien: Zooo herkenbaar. Ik moest mij ook altijd groot houden, immers niemand weet t, maar als er weer een aankondiging was van een zwangerschap dan stond ik thuis ook onder de douche te huilen. Wel huilde ik altijd alleen, ik wil me echt niet laten kennen. Het is zo zwaar zo oneerlijk. Je moet af en toe even breken en alles eruit gooien anders trek je het niet. Jij ging naar je ouders en ik had veel steun aan mijn hondjes. God wat hou ik van die beesten! Manlief stelde ook vaak voor (en nog) om er dan even tussen uit te gaan. Ik had daar dan echt geeeen zin in. Van een vakantie word je niet zwanger. Ik begrijp de goede bedoelingen wel, maar je wil maar een ding zwanger worden. Pien. Zou je echt niet op ivf overgaan? Denk er nog eens over na meid. Lelie: IVF is pittig, maar geloof me ja went eraan. De dag van de eerste prik was ik de hele dag zenuwachtig. Maar uiteindelijk doe je het gewoon. Het lijkt mij niets vergeleken met de grote operatie die jou te wachten staat. Muk heeft een punt, na je operatie niet onnodig je endo laten aangroeien. Na een iui behandeling is de endo meestal aangewakkerd. Ik zou het verhaal van muk eens voorleggen bij je arts. Muk. Het weekend was zenuwslopend. Iedere dag is er 1 dichter bij de 12 weken (nog heeeel ver weg) of iedere dag is er 1 dichter bij een miskraam. Ivf is moeilijk de wachtweken zijn zwaar, maar dit .vreselijk spannend. Ik besef t nog niet. Zou t liefst iedere dag een bloedtest krijgen. Kan ik om de dag een zwangerschapstest doen? Of is de hcg na een eventuele miskraam nog een tijdje in je bloed? Jij nog 10 weken. Wauw. Is snel gegaan! Voor jou niet natuurlijk . Een tweeling ..laat ze praten .ik vind het fantastisch. Ik teken ervoor hoor. Stiertje: Je bent vroeg op pad gegaan Ik bedoelde dat ik een elektrische deken had aangeschaft voor in bed. Lekker aanzetten en met mijn buikje erop liggen. Maar een deken in de auto, prima plan. De anwb liet vanochtend nog weten eten en dekens mee te nemen op de snelweg. Hopelijk zitten ze ondertussen warm in je buik, en 1 in de vriezer. Nu begint de ellende pas echt.
IVF, daar ben ik (nog) niet aan toe. Ik begrijp heel goed dat je die kans aangrijpt als je het heel graag wilt, maar op dit moment ben ik nog bang voor de bijwerkingen, de stress en hou ik me nog vast aan een stukje hoop.Eens afwachten wat de gynaecoloog volgende week voorstelt, en wat zijn standpunt is mbt alternatieve geneeswijzen. Ik las op Pubmed en Cochrane over een onderzoek waarin de effecten van chinese kruiden net zo goed bleken te zijn als danazol (kan ik niet) en het verminderen van endometriose, maar dat is maar 1 onderzoek. De site van Hulst heb ik bekeken, bedankt!Stiertje, hoe is alles vandaag gegaan?
Lieve Sissy, Maak jezelf aub niet gek met veel gaan testen. Dat heeft echt geen zin. Bij mijn eerdere zwangerschappen liepen de testen ook op maar niet goed zwanger. Ik begrijp dat het moeilijk is en de verleiding groot. Ik heb het zelf ook gedaan, ook deze zwangerschap voordat ik me aanmelde bij mvm. Die test was ook lichter dan de eerste en ik had bij de mvm test ook gehoopt dat de teststreep donkerder was dan de controlestreep en dat was niet zo. Ik in de stress en achteraf dus helemaal voor niks...Het is na alles al moeilijk om te genieten, probeer het jezelf maar niet nog moeilijker te maken. Al valt dat niet mee en daar weet ik echt alles van
Lelie, ik kan me je twijfels goed voorstellen hoor. Misschien komt er een dag dat je de stap wel gaat zetten. Het is ook van zoveel afhankelijk. Ik had ook nooit gedacht aan ivf te moeten beginnen. Toen dat echt nog de enige optie was heb ik geen moment getwijfeld, in de zin van kinderwens. Ik zag er enorm tegenop maar het is me heel erg meegevallen. Ik besef me echter terdege dat wij ontzettend gezegend zijn met het feit dat het de 1e keer al gelukt is.
Steva: dankje. Nee het is nog niet doorgezet, maar dan kan ook nog wel duren tot woensdag. Ik heb geen hoop meer hoor, ik voel aan alles dat het over is, laat het dan maar snel komen. Hoe is het met jou? Nog steekjes enzo? Sissie: ik huil ook altijd alleen hoor, als ik huil... Heb me bij mijn ouders wel groot gehouden, maar ik moest wel ff uitleggen waarom ik zo sjaggo was.... Ik ga trouwens wel over op IVF hoor. Dat is zeker wel de bedoeling, alleen ik ga dus niet eerst 3 maanden aan de Lucrin voor we beginnen. Ik heb mezelf 2 maandjes rust gegund, waarin ik hoop dat ik met de acupunctuur en kruidenrotzooi mezelf weer wat oppeppen kan. En dan gaan we over op IVF. Maar goed het moeilijke was nu wel ff dat het definitief moet, omdat de laatste IUI dus mislukt is. Kan me jou spanning nu ook goed voorstellen hoor! Maar ik zou niet meer gaan testen. Daar wordt je alleen nog maar onrustiger van. Dat is net als gaan googelen naar enge ziektes als je last van keelpijn hebt . Probeer wat afleiding te zoeken. Voor je het weet ben je bij die 12 weken! Sprits: echt super dat het in 1 iVF poging gelukt is! Maar voor jou is het natuurlijk nog wel erg spannend allemaal. Ik hoop dat het allemaal goed mag gaan! Mukje: ik zou ook tekenen voor een tweeling! Hartstikke leuk toch, ok als alles goed gaat natuurlijk, maar dat gaat wel goedkomen hoor! Lelie: hoe lang loop je al met de kinderwens? Misschien nog niet zo heel lang? Athans dan kan ik me best voorstellen dat je nog niet aan IVF toe bent. Maar ik voorspel je geen positief advies van de gyn wat betreft de alternatieve behandelingen hoor. Dat zijn echt 2 werelden hier in NL. Maar heel misschien dat dat in geval van endo ietsje anders ligt, maar kan het me haast niet voorstellen. Dus verheug je daar niet teveel op. Ik loop dus ook bij de acupuncturist en gebruik kruiden, maar dat meldt ik niet aan mijn gyn. Heb geen zin in negatieve reacties. Doe wat goed voelt zou ik zo zeggen. Stiertje: en hoe ging het vandaag??
Het was een lange, barre tocht heen en terug naar DD. Die tocht duurt onder normale omstandigheden al 3 uur, maar nu heenreis ruim 4,5 uur (we waren 10 minuten te laat, hoewel we extra vroeg waren vertrokken). Eerst acupunctuur gehad voorafgaand aan de tp, toen direct de tp, en direct daarna weer acupunctuur. Ik vond het wel rustig en ontspannend om daar even lekker 20 minuten te kunnen liggen (vooral naderhand). Ik heb 2 prachtige emmy's in m'n buik. De ene kroop zelfs al een beetje uit z'n schilletje. Dus hier hebben we goede kansen mee! Helaas heeft de 3e emmy het niet gehaald. Dus alles van deze poging zit nu in m'n buik. Dr. S. vond ook dat 3 bevruchtingen wel erg weinig was. Dus stel dat er een volgende ronde nodig is (we hopen natuurlijk van niet), dan moet dat nog wel verder uitgezocht worden. Ik meende dat hij zei dat hij nog niet alle gegevens van het lab binnen had. De tp zelf was zoals, altijd bij mij, niet prettig. De baarmoeder ligt (extreem) gekanteld, waardoor de baarmoedermond zeer moeilijk te vinden is. En dr. S. was niet zachtzinnig!! Ik was met terugwerkende kracht extra blij dat de puncties in DD onder narcose gaan. Maar goed, toen hij de baarmoedermond gevonden had, zat het slangetje er wel heel snel in. En nu maar weer wachten, duimen, bidden, hopen, kaarsjes branden. De 31e mag ik testen.
Ow Stier wat spannend!!!! Vooral even niet denken aan die ene die het niet gered heeft (wel goed dat ze het evt. gaan onderzoeken), maar lekker aan die twee in je buik! En die ene wil wel heel graag zo te lezen!!!!! Super zeg dat die al uit z'n schilletje kroop. Tsjee 4,5 uur onderweg! Maar goed dat je vroeg bent weggegaan en dat je acupuntuur kreeg. Lekker ontspannen de TP in gaan! Wel rot dat het bij jou altijd zo pijnlijk is!!! Maar het is vast ergens goed voor! Ik duim nog steeds heel hard verder!!!! @ Muk! Je kunt super trots zijn op je tweeling hoor en ook zeker op jezelf!!!! Dubbel druk, maar dubbel geluk! @Lelie, ik heb na de eerste kijkoperatie ook 2 IUI pogingen gehad en bij mij is de endo alleen maar erger geworden, ben echt blij (klinkt raar) als ik na de operatie kan starten met IVF! @ Pien, ik vind het wel heel knap van je dat je jezelf 2 maanden rust kan gunnen. Dat zal je vast goed doen. (toch heb ik nog een piepklein beetje hoop voor je). Ik kan dat nooit zo goed, daver altijd maar door en moet echt op de noodrem getrokken worden voordat ik eenmaal stop En achteraf heeft het mij ook wel goed gedaan, even de energie naar andere dingen en even opladen.
er is veel geschreven zeg! @Stier: zoo spannend, ik ga met je mee duimen en kaarsjes branden enz. @Pien: ik heb ook nog wat hoop voor je. Knap dat je even 2 maanden rust neemt, het heeft mij ook wel goed gedaan moet ik zeggen. @Lelie: je moet doen waar jij je goed bij voelt. @echo: morgen weer een echo ben zoo benieuwd!
Stier fijn om te horen dat je 2 emmies aan boord hebt. Helaas geen eskimootje maar wellicht niet nodig Wat erg dat het terugplaatsen zelf zo pijnlijk was zeg!! Ik hoop met je mee dat het niet voor niets is geweest. Weer spannende dagen!! Zorg goed voor jezelf en lekker broeden!
Stier: super meid dat je 2 toppers in je buik hebt !! Nu maar lekker broeden en op naar een positieve test over 10 dagen! Chickie en Mineraal: dankjulliewel voor de hoop. 't lukt mezelf ff niet meer, want het begint altijd zo, dus ja... maar goed. Het rustmoment staat me ergens ook wel tegen hoor, het liefst ga ik ergens ook wel gewoon door, maar ik heb al in 1 ruk alle 6 IUI's er doorheen gejast alsof het niets was en nu denk ik toch dat het beter is om even pauze te nemen. We hebben net het reisje naar Barcelona geboekt, begin april. Dus tot die tijd even geen polonaise aan mijn lijf. Misschien dat ik dan wel net begonnen ben met de pil als voorbereiding. En we moeten in de tussentijd ook nog ons nieuwe huis verder verbouwen en afmaken en verhuizen . Ook wel een reden om het IVF gebeuren nog even uit te stellen.
Sprits. Bedankt voor je lieve berichtje. Maar ik vind t zo moeilijk. Soms voel ik niks dan een steekje en nog steeds ongikramp bij fietsen. Sporten durf ik niet meer. Maar ik begrijp wel wat jij en pien bedoelen. Ik maak mezelf helemaal gek en ik wil zo graag genieten. Jij bent net uit de ' gevaarlijke' zone. Nog spannend natuurlijk, zeker met jouw zwangerschap verleden. Hopelijk durf je weer te genieten. Pien. Ik ben niet zo van de lucrin. Je cyclus platleggen is ook je baarmoederslijmvlies dunner maken. Daarom heb ik ook lever een kort IVF schema dan een lang schema omdat je dan minder lang deca prikt. Stier. Wauw er kruipt er al 1 uit zijn schilletje!!!! Die is op zoek naar jouw warme baarmoederslijmvlies. Wel echt balen dat nummer 3 het niet heeft gered. Gestopt met delen? Je hebt dan wel 2 hele sterke Emmy's in je buik. Echt heel spannend.....ik leef enorm met je mee. De twee weken gaan heeeeel lang duren stier. Neem alle rust!! Deed ik ook. Wat bedoelde je met ' de arts had nog niet alle gegevens van het lab binnen????. Klinkt niet echt ok.
Mineraal. Spannend weer. Wat denk je punctie in zicht? Steva. Heb je nog hoop? Stier. 10 wachtdagen zie ik nu....scheelt toch weer.
Lieve meiden, Stier wat fijn dat je twee toppertjes in je buik hebt! We gaan er gewoon vanuit dat je de derde niet nodig hebt! Heb je de acupunctuur ook in het ziekenhuis gedaan?? Hoe voel je je nu? de 31ste.. 10 dagen mijn hoop is heel groot voor je! Lelie Ik heb als het goed is geen ernstige endo of iig niet zo erg dat ze het doormiddel van een kijkoperatie hebben gezien. Daarentegen is de pijn wel erg , wordt ook steeds erger helaas. Op dit moment drie weken pijn, waarvan twee heel erg en de derde te doen met een aantal ibupro per dag. Dus ik denk dat de endo wel erger aan het worden is.. Ik heb zelf ook nog geen goed gevoel over IVF, ik denk dat het komt omdat ik nog alle vertrouwen heb in de IUI.. Persoonlijk denk ik dat je moet doen waar jij vertrouwen in hebt en je op dit moment goed bij voelt... IVF kan altijd nog maar er is natuurlijk wel meer kans als je het uitstelt dat het erger wordt.. Hoelang zijn jullie al bezig? Pien Ook al geef je zelf de moed op ik doe het nog niet voor jou.. Snap het natuurlijk wel maar we hebben gezien dat bij sissie haar gevoel ook niet goed was gelukkig! Ik heb er ook een hard hoofd in hoor, af en toe wat krampjes en weer een test gedaan (weet het veels te vroeg) en ook negatief maar ik denk dus echt dat als je zwanger bent dat streepje altijd komt! Liefs
@steva: ja, acupunctuur is gewoon in de kliniek. Ideaal. Deden ze dat in NL maar zo. @sissie: ik geloof dat de arts nog verder wilde kijken of het lab ook aantekeningen had gemaakt over de kwaliteit van zaad-/eicellen. Volgens mij was het meer een kwestie van 'nog geen tijd gehad hebben'. Geeft ook niet, is nu nog niet van belang.