Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Sissie: ik weet het. Ik heb Hashimoto, een auto-immuunziekte. Is 1,5 jaar terug aan het licht gekomen toen we in de onderzoeken zaten. Had in elk geval toen veel antistoffen, maar daar valt weinig tot niets aan te doen... Hier in NL doen ze er verder niets mee. Mijn schildklierwaardes zijn al ruim een jaar goed, dus het moet kunnen is de redenatie. Zelf blijf ik het maar verdacht vinden...

Steva: ik duim door voor jou!

Chickie: lief dat je zo met iedereen meeleeft, terwijl je zelf in de 'wachtstand' zit. Nog een paar weekjes en dan de operatie. Hoe houdt jij het vol in de tussentijd? Lukt het dan wat om een beetje afstand te nemen of valt dat wel tegen? Ik ben benieuwd hoe het mij zal vergaan in de 'loze' maanden ;).

2. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Pien, bij jou hebben alle ziektes zich wel lekker opgestapeld in je lijf! pfft dat allemaal naast elkaar! Je bent echt een sterke meid! Petje af!

Met mij gaat het nu eigenlijk best heel goed. Sinds gister eindelijk minder pijn... 3 hoeraatjes voor de pil! En ik merk dat ik nu mijn energie weer even in andere dingen kan stoppen. Het onvervulde verlangen is iedere dag in mijn gedachten, maar ik heb weer even ruimte in mijn hoofd voor andere dingen en ben niet meer zo emo.
    Ben gewoon weer mijzelf en dat is toch echt wel fijn.:D
    Maar er is ook de ongeduldige kant hoor, eigenlijk wil ik niet wachten. Maar ik moet wel en er zijn best verdrietige en onzekere momentjes. Maar dat zal iedereen wel herkennen.

Slaap lekker allemaal!!!

3. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @chickie: zo dacht ik ook, alle beetjes helpen. Je krijgt ook de dag ervoor oxazepam zodat je goed slaapt...fijn :D
    We herkennen dat idd, de dipjes. Maar ook wel fijn dat je nu gewoon weer jezelf bent!

@steva: ik duim ook gewoon door voor je, geen bloed...

@sissie: lastig als je moeder om de hoek woont. Je kunt meerdere dingen doen, je kunt bijv zorgen dat ze achterom komen (zodat het minder opvalt) of je kunt het wegbrengen.
    Ik zette het 1x per week in een vuilniszak bij de voordeur. (kwam een man met busje nam de volle mee en zette de lege weer neer)Maar mensen die het kennen zien het toch, mijn overbuurvrouw kwam er zo achter.

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chickie: tsja sinds ik zwanger wil worden, mankeer ik ineens van alles.... Typisch toch.

Sissie: bedankt voor het meedenken. Heb jij soms ook een schildklierafwijking? Ik kan volgens mij niet meer doen dan m'n Thyrax slikken en selenium slikken. Dat laatste doe ik omdat dat misschien mijn antistoffen naar beneden brengt, maar of dat uitmaakt, is niet voldoende bewezen. Mijn internist zegt dat ik verder niets mankeer en dat er niets in de weg staat. Ik weet het ook niet meer hoor, maar ik weet wel dat ze hier in NL eigenlijk niets doen m.b.t. Immunologische aandoeningen in combinatie met zwanger willen worden.

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Pien, ik meen dat ze in DD daar wel meer naar kijken. In NL vinden ze het al heel wat als ze je TSH checken, maar er zijn nog veel meer schildklierwaarden. In DD onderzoeken ze veel meer w.b. schildklier en immunologie. Misschien daar eens je licht opsteken?

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chickie: slik jij de pil trouwens door of doe jij wel een stopweek? Ik kan me niet voorstellen dat ik er geen doorbraakbloedingen van ga krijgen als ik 'm doorslik namelijk...
    Wel fijn dat het jou van de pijn afhelpt in elk geval!

Sissie: super dat je mee wilt doen met mvm! Maar wel lastig met die flessen ergens handig neerzetten, dat lijkt mij ook.... Er schijnen ook punten te zijn waar je het zelf naar toe kunt brengen, maar geen idee of dat er een beetje veel zijn en in de buurt...

Stiertje: tsja ik weet dat ze daar veel meer onderzoeken... Maar vind het zo'n grote stap direct naar het buitenland. Wij wonen in Friesland dus zowel DD als Gent is nou niet bepaald om de hoek. Ik denk dat we het eerst met ons lokale ziekenhuis i.c.m. UMCG gaan proberen. 1 of 2 keer. Als het dan nog niet gelukt is, wil ik naar Wolvega, daar zit een kliniek sinds kort en daar werken ze samen met DD. Dat klinkt wel hoopgevend op zich.

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wij wonen in Noord-Groningen, voor ons is het ook een hele rit. Ik begrijp dus wat je bedoelt. Wij hebben ervoor gekozen om de echo's in een NL ziekenhuis te doen (in Heerenveen, waar ik werk) en 'alleen' de intake, uitgangsecho, punctie in tp in DD te doen. Dat is nog steeds wel 4 keer naar DD rijden, maar ik had het er wel voor over.
    Ik had meteen voor poging 1 ook wel naar DD gewild, maar mijn vriend heeft dat toen tegengehouden.

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Stiertje: fijn dat ze daar in Heerenveen ook aan mee willen werken. Volgens mij staat niet elk ziekenhuis daar positief tegenover wel? En handig dat je het met je werk kunt combineren. Hopelijk hoef je vanaf nu helemaal niet meer naar DD :)!

Zit wel te denken of ik in de wachttijd al eens contact op zal nemen met Wolvega. Misschien dat zij een soort van second opinion kunnen doen. Ik ben benieuwd naar of ik immunologische afwijkingen heb die de boel tegenhouden en van mijn man vraag ik me af of zijn zaad niet te gefragmenteerd is, hij slikt nl antidepressiva. Heb gelezen dat dat erg slecht kan zijn, maar je ziet er niets van bij gewoon semen analyse. Daar is uitgebreider onderzoek voor nodig, dat ze hier in NL niet doen.

10. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een ego bericht van mij.. Het hopen is voorbij de pijn is weer hoog, heel hoog :( vanmiddag door m'n vader (mijn baas ;)) naar huis gebracht en net weer eerste tramadol en ibu genomen. Wilde eigenlijk wachten tot ik echt bloed, als ik zwanger zou zijn is die troep natuurlijk slecht! Maar ik hou het niet meer.. En daarbij als ik nu zwanger zou zijn en die zelfde pijn zou hebben wordt ik ook lichtelijk gek hihi ga dinsdag bij de endo arts maar is vragen of ik niet moet starten met IVF. Ik wil dit niet meer :(

Sorry voor mijn dip bericht ;)

Stier hoe voel jij je?

Liefs

11. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ohnee, steva, het zal toch niet.... Wat erg voor je! Hopelijk slaan de tramadol en ibu snel aan.

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Jeetje Steva, wat vervelend zeg! Heb je dat wel vaker voordat je echt bloed? Ik heb ook wel eens krampen gehad zonder dat ik nog bloedde... Ik hoop voor je dat het snel over is en nog meer dat het bloed dan gewoon toch 9 maanden wegblijft!

13. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Steva, meissie toch!!! pfft klotepijn! Ik heb met je te doen! Waar het wel goed voor is , is dat je misschien nu gelijk zoiets hebt van.... Ik wil hier vanaf en toch eerder door op IVF. Ik zeg doen! Dit trek je niet lang en het kan ook nooit goed zijn voor je lijf!
    Enne, wat heb je trouwens een lieve baas ;) Die thuisbrengservice bieden ze bij mij niet op werk hoor :D (goud waard zo'n vader!!)

@ Sissie goed van je! Meedoen met moeders voor moeders. Ik hoop dat ook te kunnen gaan doen! Je hoort inderdaad van wel meer mensen dat je er wel op deze manier achter komen dat iemand zwanger is. Mijn moeder had dit ook al snel door bij haar buurvrouw, hihi! Maar tis toch anders als je eigen moeder het op die manier te weten krijgt!;)

@ Pien, ik slik hem inderdaad door. Maar het blijft wel een beetje vaag hoor. Gisteren had ik voor het eerst geen bruinverlies meer en het is sinds vandaag weer in alle hevigheid terug en dit al sinds 22 december. Word er langzamerhand behoorlijk gek van. En had deze dagen eigenlijk ongesteld moeten worden en heb wel weer pijnklachten (heb iets te vroeg gejuicht gisteren), maar gelukkig is het lang niet zo erg als anders.

Stier, hoe gaat het met broeden?

Hebben jullie een lekker weekend voor de boeg meiden?

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    He nee, steva! Wat balen zeg! Ik zou als ik jou was inderdaad meteen voor ivf gaan, want deze pijn is voor jou niet te doen.
    @pien: ze hebben in DD ook methodes waarbij ze het sperma onder een veel sterkere microscoop onderzoeken. Second opinion lijkt mij geen slecht idee. En Wolvega heeft idd een connectie me DD.
    @ego: m'n darmen rommelen een beetje. En ik heb wat krampen in de buik. Ik vertrouw het niks. Maar ik weet ook dat het niets hoeft te betekenen. We komen er maar op 1 manier achter: wachten. Voel me vandaag wel ietsje beter dan gisteren, toen had ik echt een rotdag. Denk trouwens niet dat ik tot donderdag ga wachten met testen. De pregnyl is as. zondag 2 weken geleden, dus als ik dinsdag nog niet ongesteld ben geworden, ga ik 's avonds een testje wagen. Dat is nog 4 nachtjes slapen.

15. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Steva dat meen je niet!!
    Dit is niet te doen zo.
    Snap dat je het niet uithoud zonder de pijnstillers. Wat ga je doen als hrt bloeden uitblijft? Zeker die ibru is niet zo goed dan he.
    Ik duim voor je meis.

knuffel!

Stier aftellen dus! Spannend weer nu het zo dichtbij komy.

Sis, je kan met de consulent van MvM wel een oplossing bedenken voor die flessen.
    Sommigen doen het ook wel in een big shopper.

liefs!

16. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Bedankt meisjes voor het meeleven :) gaat nu beter! Zit lekker m'n nagels te lakken en ben een beetje stoned van de tramadol fijn :)

Chickie idd is maar zie zo op tegen die IVF.. Maar dat kennen jullie vast wel :) ik heb de liefste baas en vader die er is ;) blijf maar lekker thuis morgen zegt die vanavond en als ik naar het ziekenhuis moet of de acupunctuur of de wonderdokter of de Voetreflexoloog of de Fysio hahaha dan is het nooit een probleem, niks vrije dagen opnemen.. Ik ben me erg bewust van deze luxe positie ;) kinderkamer krijg ik ook van m'n baas hihi

Pien vorige keren had ik dat ook.. Maar tot op heden niks denk morgen..

Sprits als ik zondag nog niet bloed ga ik testen en stop ik gelijk..

Stier spannend vier dagen! Misschien breng jij op mijn verjaardag dan nog een cadeau! Hihi

Liefs

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chickie: ja dat bruinverlies herken ik ook van toen ik nog de pil slikte, had ik dus al terwijl ik 'm niet eens doorslikte. Heb 1 keer doorgeslikt in een vakantie, maar toen was ik vervolgens de hele vakantie een beetje ongesteld ;). Net als jij nu denk ik. Misschien dat ik die menstruaties dan toch wel laat komen wanneer het moet, want ze zijn in elk geval minder heftig dan zonder pil, en waarschijnlijk ook minder pijnlijk. En de hele tijd in de bruine troep is ook niet echt fijn...

Steva: super baas en vader heb je :)! Ja hij moet ook wat over hebben voor een kleinkind he, dus ook een stukje eigenbelang ;). Maar ik hoop dat het toch nog raak is en anders toch maar eens aan IVF denken? Is misschien toch wel zo effectief... Knuffel!

18. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @steva: heb je al bloed gespot?
    Fijn zo'n vader!

@Stier: hoelang blijft pregnyl in je lijf?2 weken?

@chickie: ik ga vandaag shoppen! :) vandaar even kort...moet zo weg!

19. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Steva. Oef zoveel pijn is geen goed voorteken. Maar slik voor de zekerheid gewoon geen Ibu. Tramadol wordt tijdens zwangerschappen ook als pijnbestrijding gebruikt. Dus zolang je niet bloedt, probeer van de Ibu af te blijven. Ik had ook last van endopijn hoor, maar veeeel lichter.

Sprits. Heb contact opgenomen met mvm. Ze zeggen dat ik mij moet inschrijven bij 11 weken. Dan kan ik toch nog 4 weken voor ze plassen. Rond de 12 weken kan ik het vertellen en hoeft t niet geheim te blijven. Mijn moeder heeft de sleutel en komt mijn hondenkindjes regelmatig wat lekkers geven. Dus ja. Ik voel me toch een soort van verplicht om urine te verzamelen.

Dames. Ik heb nooit de pil geslikt, dus kan niet met jullie meepraten. Wat ik wel ooit begrepen heb is dat een bloeding met de pil minder heftig is en dus waarschijnlijk minder pijnlijk.

Stierrrrrrr je maakt me helemaal gek!!!! Ik had ook continu krampen en rommelende darmen. Met sommige testen kan je 4 dagen eerder testen.....maar ik zou het niet durven hoor! Dinsdag zou je denk ik wel iets moeten zien bij een test. Maar je moet wel een goede kopen. Ik heb echt op de bloeduitslag gewacht....ik durfde gewoon niet.

Ego. Gisternacht wakker geworden van heftige krampen. Helemaal in paniek. Dacht dat het over was! Vanaf die nacht veel krampen bij alles wat ik doe. Wandelen fietsen huis schoonmaken. Vanochtend een goedkoop kruidvattestje gekocht. E gelukkig positief . Binnen 30 sec. Pfff een opluchting al zegt t niets over het vruchtje. Zover ik nu ben ben ik nog nooit gekomen.
    Stier jouw klachten had ik ook, zelfs zo erg ratio de moed definitief had opgegeven en een wijntje nam!! Ik wil je geen valse hoop geven, maar heb een goed gevoel bij je. Ik leef enorm met je mee.

20. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Sis ik heb nog steeds last van buikpijnen. Ook bij inspanning.
    Goed toch dat je dan iig nog 4 weken kan plassen voor mvm. Alle beetjes helpen. Ik plas ook pas vanaf week 8 maar vond net als jij dat ik het moest doen.

Spannend voor de dames die mogen testen de komende dagen. Ik spiek regelmatig of er al nieuws is. Steva en stier, mijn duimen draaien volop voor jullie!!

Deel Deze Pagina