Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Mineraal spannend zeg morgen! Ben benieuwd hoeveel eitjes goed zijn! Waarschijnlijk vrijdag de tp? Spannend! Duim voor je!

Stier wat fijn zeg geen bloed! Zou je vandaag of morgen ongi moeten worden?? En morgen testen toch? Mijn duimen draaien!!

Ik voel me wat beter pijn in m'n kont was deze keer goed te doen met de medicijnen alleen pijn in m'n buik weer wat erger. Vanmorgen nog een pilletje genomen hoop de laatste! Heb alleen veel last van m'n onderste ;) als ik ongi ben kan ik sowieso heel moeilijk naar de wc maar het plassen doet ook zo ongelooflijk pijn! Ik moet dan heeeel nodig, alleen als ik dan zit moet ik echt keihard persen voor een druppel! En daarbij een soort scherpe steken de hele dag door..

Heb net het ziekenhuis gebeld, moest van de. Gyn weer bellen als ik ongi was geworden. Zou nu gaan beginnen met hormonen spuiten alleen is het al te laat! Je moet op de derde dag starten en dat is vandaag.. Raar dat de gyn dat niet heeft gezegd.. Dus nu nog 1 keer zonder. Vrijdag weer de eerste echo :) gelukkig gaat het allemaal snel!

Nu bellen voor IVF

Liefs

2. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stier. Super spannend zeg , geen bloed. Morgen zou je ongesteld moeten worden toch? Is je test al in huis? Houd moed hoor!!! Ik herken je hele verhaal!!!!!

Mineraal. Spannend morgen! Gister je pregnyl gezet? Hopelijk valt het je allemaal mee. Mij is het ook twee keer meegevallen. De zenuwen zijn nog het ergst. Ben benieuwd naar je oogst! Moet je in de ochtend? En moet je daarna nog blijven?

Ego. Vannacht weer krampen. Overdag nergens last van. Vreselijk. Tot mijn grote schrik las ik mijn papieren dat het lumc maar voor 3 weken utrogestan voorschrijft. Lichtelijk in paniek ben ik wel. Ik wacht natuurlijk eerst de echo van 5 februari af. Maar mocht het nodig zijn moet ik nu echt wel op mijn strepen gaan staan. Voor de zekerheid heb ik al een site waar ik ze kan bestellen. Ze liggen al klaar in het winkelmandje (-: Iemand misschien ervaring met het bestellen van utrobollen via internet?

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sissie: ja, morgen is D-Day (eigenlijk B-Day, haha). Nog 1 dag bibberen van spanning. Voor jou is het dus ook nog steeds spannend. En dan moet je nog een week wachten op de echo. Voor jou kruipt de tijd ook denk ik. En groot gelijk hoor, op je strepen staan met de utro. Geen ervaring trouwens met bestellen via internet.
    @steva: balen zeg, dat je te laat was. Ook wel een beetje knullig van zo'n arts. Die weet toch hoe veel pijn je hebt!
    @mineraal: alvast veel succes morgen.

4. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Ah sis wat vervelend zeg die krampen! Maar ik heb de laatste tijd zoveel opgezocht en het is echt de normaalste zaak van de wereld om tijdens je zwangerschap veel krampen te hebben! Nog een weekje en dan zien jullie je kleintje gewoon lekker warm zitten :):)

Net gebeld.. 11 feb de eerste afspraak voor IVF! En in de ochtend prik instructies voor de eventuele volgende iui 5 en 6 maar we gaan er weer vanuit dat alles niet nodig is!

Liefs

5. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Vraagje hoe zetten jullie die tekst standaard onder je beticht?

6. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Bij gebruikersinstellingen en dan handtekening.
    11 februari is al best snel!
    Mag ook, je bent al lang genoeg aan het klungelen, geen doen zo steeds die pijn.

Sis, ik heb geen ervaring met online bestellen. Mss als je je zorgen uitspreekt dat je wel een extra receptje kunt krijgen?

pfff Stier wat spannend. Heb er wel een goed gevoel over.
    Ga je morgenochtend testen?

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nee, morgenavond. Ik moet morgen overdag werken en het lijkt me niet zo'n goed idee om met roodbehuilde ogen op m'n werk te verschijnen (hetzij van verdriet, hetzij van vreugde, want ook dan zullen er denk ik heel wat traantjes vloeien).
    Woensdag ben ik lekker vrij, dus dan kan ik even bijkomen van de testuitslag.
    Fijn dat jij er een goed gevoel over hebt, dan heeft er tenminste íemand een goed gevoel over :)

8. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stier. Pff de tijd kruipt zeker! Nog langzamer dan de wachtweken, maar dan zal je zelf wel gaan ervaren (-; dat moet gewoon!!!!!!
    Stiertje ik heb gehoord dat je een vroege test het best met ochtendurine kan doen. Weet niet of het een fabeltje is, maar de de clearbleu met indicatie schijnen ze dat te adviseren. Of heel weinig drinken in de avond. Oooo slopend hoor zo'n test. Ik heb het niet gedurfd. Petje af.

Steva. Ik snap het even niet. 11 feb intake IVF, maar nog wel prikinstructie iui?? Als je toch gaat prikken....zou ik zeggen IVF. Als het toch...dan maar gelijk.....

Sprits. Tja ik hoop echt op een extra recept. Ik krijg vast niet ( mocht het nodig zijn) voor de volgende 6 weken, maar het scheelt al een hoop geld alsik wat minder via internet hoef te bestellen.

Mineraal. Je had toch een slaappil meegekregen van het ziekenhuis? Hoop dat die werkt bij jou. Ik kreeg 30 minuten voor de punctie, maar mijn adrenaline was kennelijk te hoog. Dan werkt t niet. Dus lekker ontspannen pilletje in. Je zal morgen trost op jezelf zijn!! En terecht !

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Stier: oh wat spannend zeg, maar heel goed dat er geen bloed is :). Het zou zo maar eens raak kunnen zijn ;). Ik duim me een ongeluk!

Steva: goh slordig dat ze daar niet aan denken om je de medicijnen voor te schrijven... Ik denk eigenlijk ook wel dat IVf misschien wel effectiever gaat zijn. Die pijn die jij beschrijft is ook niet normaal. Mocht de IUI met hormonen niet lukken, heb je misschien nog wel meer pijn dan anders. Ik vond mijn menstruaties er een beetje zwaarder van worden dan anders. Ik herken het van het plassen en drukken trouwens ook wel een beetje, plassen doet geen pijn, maar gaat soms ook moeizaam en ik vermoed dat dat toch cyclusgebonden is. En de ontlasting voelt ook niet echt prettig tijdens de menstruatie. maar zo erg als jij ist allemaal niet. Bovendien hebben ze bij mij geen endo gezien, dus heb het zal wel ;).

Mineraal: heel veel succes morgen! Hopelijk weinig pijn en een grote opbrengst :)!

Sissie: hou vol meid, komt goed!

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Steva,
    11 februari is snel! Fijn voor jullie!

Stiertje,
    Fijne, rustige dag morgen en ik hoop dat je morgenavond goed nieuws hebt!!

11. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Sis ja ik moet eigenlijk nog drie keer iui voordat we met IVF beginnen. Maar omdat ik wel gelijk door wil gaan, mocht het nodig zijn, lijkt het me verstandig om alle voorbereiden met betrekking tot de IVF al achter de rug te hebben.. Omdat ik ny voor de vierde iui al te laat ben met hormonen, zijn de prikinstructies voor iui 5 en 6. Het ligt er aan wat de IVF arts zegt en de arts in het vu waar ik morgen heen ga. Als zij het verstandiger vinden om na deze iui voor IVF te gaan doe ik dat. Eigenlijk kan het nog alle kanten op gaan.

Pien als de menstruatie idd meer pijn gaat doen door de hormonen lijkt me het idd slim om meteen door met IVF te gaan. Hoe heeft iedereen dat ervaren?

Stier nog een nachtje en dan weten we het! Vind het bijna net zo spannend als ik het zelf moet doen hihi

Mineraal denk aan je morgen!

Liefs

12. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Steva, zou het echt niet lukken om deze cyclus nog met hormonen te starten? Bij ons mag je uiterlijk tot dag 5 beginnen met het prikken van hormonen.
    Ik moet zeggen dat bij mij de hormonen ook wel een flinke boost hebben gegeven aan de endo. Maar dat zal (hopelijk) niet voor iedereen opgaan denk ik.

Lieve Stier, wat leeft iedereen hier met je mee he!!! Ik ook hoor! Jij gaat ons hier morgen/vanavond hopelijk heeeeeeeel mooi nieuws brengen!!!
    Succes met testen!

Mineraal, voor jou straks ook een hele spannende dag! Heel veel succes, ik hoop dat je punctie je heel erg meevalt :) en dat ze veel eitjes kunnen oogsten! Je kan het! :)

Pien, hoe is het met jou?

Sis, voor jou nog een week geduld.... tsja dat zullen ook lange dagen zijn! Ik kan me voorstellen dat je niet kan wachten tot het zover is!!! Eindelijk een eerste plaatje van jullie kindje! :) Het wordt vast heel bijzonder!
    Ze zijn volgens mij bij wel meer ziekenhuizen zuiniger geworden bij het voorschrijven van utrobollen. (volgens onderzoek schijnt het allemaal niet uit te maken, hebben ze me in het zknhs eens verteld). Maar ik kan me voorstellen dat jij ze lekker voor de zekerheid wil blijven gebruiken! Slecht zal het zeker niet zijn!

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Duim duim duim voor Stiertje!

Chickie: hier gaat het wel weer aardig. De ergste teleurstelling is voorbij. Zit nu aan de pil en vind het wel ff prima zo! Even geen gedonder aan mijn lijf ;). En hoe ist met jou?

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik meen net een beetje rozeverlies te bespeuren. Vrees toch dat het over is. Vanavond testen.

15. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nee hè Stier!:(

16. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Nee stier dat mag niet. Hoop dat het niks is en je gewoon net als Sis positief test!

17. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Ohnee stier.. :( Als het er maar bij blijft! Ik zit in de auto :) ben erg benieuwd, wordt op dit moment helemaal para van die steken in m'n onderste :) en m'n kont pijn is ook weer komen buurten.. Geen medi genomen vandaag dus is wel weer te dragen.

Liefs

18. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Mineraal laat ons niet langer in spanning :):)

19. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stier. Nee he!!!! Nog steeds rozeverlies?

Steva. Naar hoor die pijn in je kont. Ik blijf het toch vreemd vinden dat wij dezelfde klachten hebben en er niets te vinden is. Morgen dus naar Amsterdam? Ben benieuwd wat Ze adviseren. Bij iui met hormonen wakkert de endo vaak aan. Als ik mij niet vergis komt dat doordat er geen hormoon wordt gespoten dat de boel ' tegelijkertijd plat legt' zoals decapeptyl.

Pien. Knap dat je rust hebt. Ik kreeg pas rust als ik weer aan de IVF mocht. Wie weet waar de rust goed voor is!

Chick. Na een IVF schijnen de utrobollen wel degelijk uit te maken. Omdat je geen natuurlijke eisprong hebt gehad, maar een punctie, ontstaat er geen geel lichaam. En het gele lichaam zorgt voor de aanmaak van het hormoon progesteron. Vanaf week 10 a 11 gaat de placenta het gedeeltelijk overnemen van het gele lichaam. Ik wil het zelf minstens tot week 12 gebruiken. Wellicht dat ik het bij de huisarts kan proberen te krijgen. Maarja als de gyn het niet oorschrijft waarom de huisarts dan wel.

Mineraal....hoe is het gegaan. Hopelijk viel het mee en heb je veel eitjes!!!! En beter nog morgen veeeel bevruchtingen!!

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Stier: oh... Ik hoop zo dat dat roze weer weg gaat en dat je ons straks goed nieuws komt brengen!!

Mineraal: en hoe ging de punctie?

Deel Deze Pagina