Mineraal: en hoe is de tp gegaan? Hoeveel bevruchtingen waren er, en was is er nog iets over voor in de vriezer? Duim voor je! Steva: jeetje hoe krijg je dat voor elkaar , wist niet eens dat dat kon op natuurlijke wijze . Succes en ik duim ook voor jou! All: net terug van acupunctuur. Ik ga er toch maar nog even mee door. Ze vond het ook geen gek idee om weer aan de pil te gaan. Mijn hoofd moet ook rust krijgen en zolang ik weet dat er kansen zijn, kan ik mijn hoofd niet tot rust krijgen. Dus probeer echt weer wat van het leven te genieten, leuke dingen doen. Lichamelijke rust zit er misschien niet heel veel in, want er moet een hoop geklust worden nog in het nieuwe huis. Maar het is wel een leuke afleiding. Zondag ga ik met mijn zus maar een wellness centrum, krijgen we een anti-stress behandeling . Nu al zin in.
Ahhh stier je moedertje dat kan ik me heeeeel goed voorstellen! Ga er zelf bijna van huilen hihi Mineraal spannend! En pien heerlijk zeg even totaal in de ontspan modus! Ja veel eitjes snap het ook niet..eerst maar even afwachten of ze allemaal doorgroeien.. Meestal niet denk, ze zijn nu ongeveer 13mm. Even een vraagje denken jullie niet dat het goed zal zijn als je die utro nog wat ook kan nemen tijdens iui? Misschien is dat wel beter?
Hoi meiden Ik ben nieuw hier op zp en ik zou het fijn vinden als ik met jullie mee mag schrijven. Even kort iets over mijzelf.. In oktober 2011 ben ik gestopt met de pil, al snel begonnen mijn menstruaties steeds pijnlijker te worden. In maart 2012 naar de ha en direct verwijzing naar gynaecoloog. Daar werd een cyste van 9 cm vastgesteld. In april laparoscopie waarbij de (endo) cyste en een deel van mijn linker eierstok is verwijderd. Ook mijn linker eileider is volledig verkleefd door de endometriose ( voor zover ik weet nergens anders ). Op dat moment wist ik amper wat endometriose was. Ben ondertussen een stuk wijzer geworden dankzij jullie . Daarna moest ik aan de pil voor een half jaar. Dit zijn er uiteindelijk maar 3 geworden, omdat ik last kreeg van doorbraakbloedingen. We moesten het vervolgens eerst maar weer een half jaar zelf proberen. Dit zagen we eigenlijk niet zo zitten en na 3 maanden weer terug. Uiteindelijk in oktober begonnen met iui met puregon en pregnyl. Doel bij ons is meer eitjes want mijn vriend heeft gelukkig goed zaad. Tot nu toe helaas maar 1x 2 eitjes. Wel bijna na elke iui cystes of restfollikel... Heb 24 januari de 4de iui gehad(weer zonder hormonen) en zit nu dus in de 2de wachtweek. Pijn tijdens menstruatie heb ik gelukkig niet meer. Wel krijg ik iedere maand meer pijn tussen menstruatie en eisprong . Kennen jullie dit ook? Het even kort over mijzelf is geloof ik iets langer worden... Groetjes boboke
Hoi Boboke welkom! Jeetje jij hebt dus ook al het een en ander meegemaakt. Spannend dat je in je tweede wachtweek zit! Sta soms nog wel verbaasd dat ze patienten zo aan laten rommelen met zwanger worden. Is ivf bij jullie al besproken? Mijn pijnen kwamen op een gegeven moment ook steeds eerder in de cyclus. Echt waardeloos. Hoop voor je dat de verdere mmm je bespaard blijft en je gewoon zwanger bent
Hoi sprits Dank je wel voor je welkom. Als ik zo lees wat jullie hier allemaal hebben meegemaakt vind ik dat ik er nog "goed" vanaf kom. IVF is wel ter sprake gekomen, maar daar zijn ze heel terughoudend in omdat het de laatste kans is. Ze wilden eerst iui proberen. Op dat moment wist ik er nog niet zoveel van en was blij dat er iets meer gebeurde. Ben wel steeds minder positief. Cyclus wordt steeds korter (25dgn) en elke keer cystes. Twijfels heb ik ook of het zin heeft omdat het zaad van vl goed is. Ik heb op 13 februari een gesprek met mijn gynaecoloog/fa vanwege de toename van pijn. Ik zal IVF daar zeker ook ter sprake brengen.
Ik heb 24 januari de iui gehad en mag dus 7 februari testen. Tot nu toe helaas nog nooit testdatum gehaald. Ik hoop het ook dat ik geen IVF nodig heb . Voel alleen echt helemaal niks! Jij nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je? Al echte kwaaltjes?
Ja volop kwaaltjes al zijn ze alweer wat minder. Wel vanaf week zes af en aan bloedverlies door hematomen. Maar de kleine doet het goed en dat staat voorop. Aftellen voor jou dus. Spannend!!
Boboke: welkom! Je hebt al het nodige achter de rug. Heel vervelend allemaal natuurlijk. Ik zelf heb een endocyste, een kleine, (als ik de artsen mag geloven) dus eigenlijk toch niet zoveel te zoeken hier , maar er zijn hier leuke meiden, dus ben wat blijven plakken . Ik heb 6 IUI's met hormonen gehad, maar het heeft niets geholpen, heb er dus wel een endocyste aan over gehouden. De zwemmers van mijn man zijn ook ok bevonden. Waarom het allemaal niet lukt weten ze niet. Maar IUI met hormonen schijnt ook in die gevallen toch wel wat te kunnen helpen. Maar niet voor ons dus. Wij gaan door naar IVF, mijn hoop daarop is wel groter. Maar hopelijk ga jij het niet nodig hebben. Succes ermee!!
tp is goed gegaan, heb een bm die laag ligt dus het was ff pijnlijk met die eendebek! Ze heeft een tunneltje gemaakt en daar ging dan het slangetje weer door (aangezien hij de bocht om moest) Ze deden het hier niet met een echo, dus kon helaas niet meekijken. Hoop zo dat deze blijft plakken! Of de rest nog gebruikt kan worden weten ze niet, ze gaf aan dat we er niet op moesten hopen aangezien het vaker mis ging dan goed. We krijgen het per brief thuisgestuurd. Nu is het 2 weken wachten. verder heb ik nog steeds erg veel last van mijn onderrug helaas. @Boboko: welkom hier, ik vind het ook wonderlijk dat ze nog zeggen met endometriose oefen maar even door...hopelijk wordt de rest je bespaard en ben je zwanger! @pien: heerlijk, welness centrum..geniet ervan!
Hoi Pien, bedankt voor je welkom! Heb jij ook een laparoscopie gehad om de endo vast te stellen? En tuurlijk hoor jij hier ook! Ik heb dat zelfde gevoel ook wel hoor, dat ik hier niet helemaal hoor. Mijn klachten zijn zo minimaal in vergelijking met vele anderen hier. Ik ben alleen bang dat de endo zich door de iui met hormonen veel sneller en erger gaat ontwikkelen. Mede daaarom hoop ik dat we eigenlijk snel met ivf mogen beginnen. Jij gaat toch in april beginnen?
hoi Mineraal voor jou nu dus de slopende wachtweken..ik hoop dat ie blijft plakken en je snel een positieve test hebt!
Mineraal: fijn dat het goed is gegaan meid! Wel vervelend van die eendebek... Nu de meest slopende periode nog door zien te komen. Maar er heerst hier een roze flow he, dus ik duim voor je dat je er in mee mag gaan ! Boboke: ik heb vorig jaar in maart een laparascopie gehad. Ik liep toen al 2 jaar lang met onverklaard tussentijds bloedverlies. Ze hebben toen geen endometriose gezien. Dus het zag er allemaal goed uit. Daarna hebben we het nog een half jaartje zelf geprobeerd. In september begonnen met IUI en toen begonnen ze over een cyste. Dat bleek een endometriosecyste te zijn. Die konden ze niet zien bij de laparascopie, omdat het in de eierstok zit. Ik heb die cyste af en toe wel gevoeld, maar ik mag niet klagen vergeleken met de meeste meiden hier. Ik kan gewoon aan het werk met wat pijnstillers op. Tijdens de IUI was de cyste overigens geen probleem. Na de IUI deden ze ineens wat moeilijker en wilden ze me aan de Lucrin hebben, oftewel kunstmatig in de overgang. Echter of dit de cyste kleiner maakt was maar zeer de vraag. Dus na wat extra doorvragen naar het waarom, hebben ze besloten dat dat niet hoefde. In plaats hiervan ben ik nu aan de pil. Ik hoop dat we in april ergens kunnen beginnen met de hormoonbehandeling voor de IVF.
boboke welkom! Mineraal spannend nu! idd een roze flow... dus er gewoon in mee gaan! Vanmiddag ziekenhuis gebeld.. moet zondag ochtend weer voor een echo. Liefs
Fijn dat het goed is gegaan Mineraal! Helaas dan wel pijnlijk. Worden spannende weken. Doe het lekker rustig aan Goed broeden! Ik duim en hoop met je mee. Steva zet em op
Sprits en musicalfan. Superbedankt voor jullie 'bijdrage' echt superlief. Ik laat weten wanneer het er is. Meiden, gister mijn allerliefste hond in moeten laten slapen. Ben er zo vreselijk kapot van. Alsof ze plaats heeft moeten maken voor het nieuwe leven in mijn buik. Ik ben komende dagen wat minder actief op het forum. Mis haar enorm. Ze had veel pijn en uit de foto's bleek botkanker. Heeft niets met dit forum te maken, maar ja.
Sissie, wat vreselijk. Een van onze honden wordt ook ouder en ik vrees de dag dat hij er niet meer zal zijn. Sterkte joh!