Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @pien, hier alles goed met mijn kleine moppie. Ze is alweer 12 wk oud en weegt nu 3900 gram. afgelopen nacht geslapen van 21.15 tot 6.45. super dus!

@boboke, met mijn meiske dus alles oke. zw schap was geen pretje. Ik had last van HG (overmatig braken) en bloedingen e.d.
    En de kleine meid kwam met 33wk4dgn, maar ging gelukkig meteen goed met haar. Zw schap was zwaar en veel zorgen gehad, maar ze was het dubbel en dwars waard geweest. Maar ik gun niemand zo'n zwschap. Het is lastig om dan te genieten als je je zo voelt, maar had wel genietmomenten hoor!

Wat betreft de endopijn, die is er helaas nog steeds heel erg. ook tijdens zwschap. Ben nu net aan de pil begonnen. Tzt zal ik weer op zoek gaan naar een gyn, maar nu wil ik eerst van mijn dochtertje genieten zonder polonaise aan mijn lijf.

2. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Sissie: je bent onzettend sterk sis! het is normaal om er doorheen te zitten. Snap dat je nu door wil. Ik denk aan je!
    Je mag zelf kiezen wat je gaat doen of curettage of zelf laten komen. Ik zou ook voor curretage kiezen, dat andere wil ik nooit meer.

@Steva: dat is netjes van je wonderdokter, hoop dat hij deze ronde gelijk heeft!

@Boboke: ik spoot 150 eh puregon. Best veel als ik dat zo hoor bij jou. Elk zhuis is weer anders.

@Stier: beterschap!

@ego: ik heb goed nieuws gekregen: 4 embryo's in de vriezer!

3. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Musical fijn om te horen dat t met jou en je dochter goed gaat, en ik geef je groot gelijk lekker genieten!!! Je hebt er genoeg voor moeten doen! Vwb hoeveel iui, daar is nooit iets over gezegd, maar ik ga woensdag pleiten voor ivf ;).

@Mineraal hoe voel jij je? Alweer een week om sinds TP,ga je zelf nog testen voor bloedafname of wacht je de uitslag af? Spannend hoor, ik hoop dat het plakbeebje is!!
    Spoot jij dan 150 eh voor de ivf???? Denk dat dat bij mij wel wat meer zal moeten worden. Kreeg met 100 eh al met moeite 2 eitjes!! Zal wel aan de leeftijd liggen misschien (ben 35). Heb wel vaker gelezen dat als je ouder bent je moeilijker te stimuleren bent.

@Stier beterschap meid!

4. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Stier lekker uitrusten en met de voeten omhoog! Nog even en dan een kijkje naar de kleine :):)

Mineraal wat een super nieuws! Maar ik hoop natuurlijk dat ze daar lekker blijven zitten :) nog een kleine week en dan weten we meer! Heb je een gevoel erbij?

Sis rustig aan doen hè! Snap dat je zo snel mogelijk door wilt maar geef jezelf en je lichaam even de tijd om te herstellen.. Musicalfan hoop dat de pil werkt en de pijn minder wordt!

Liefs

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Goed nieuws, Mineraal! Hou je het wachten nog een beetje vol??

6. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Mf, dankje! Lief van je!
    Wat heerlijk dat je nu lekker van je kleine meid aan het genieten bent, maar wat is je zwangerschap heftig verlopen en dan diende je meisje zich ook nog eens zo snel aan!
    Ik vind het ook wel heftig dat je tijdens de zwangerschap zo'n last van de endo hebt gehad, ik had/heb het hoopje dat het dan juist niet zo is. En nu nog zo'n last... Je hebt gelijk dat je over een poosje een goede endo-arts wilt raadplegen. In welke regio woon je?
    Gelukkig zijn er echt wel een aantal hele goede artsen in Nederland!

@ Mineraal, dat is mooi zeg! 4 in de vriezer! Maar laat ze daar maar lekker lang blijven!!!
    Enne, ik kan er niet over mee praten, maar het lijkt mij ook behoorlijk heftig om te moeten wachten tot de miskraam uit zichzelf op gang komt!

@ Stier, heb je je vandaag rustig kunnen houden?

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hallo dames, sorry dat ik weer even in kom breken, maar dit is de enige plek waar er zoveel over gesproken wordt en wil er graag over praten...

Ik heb vorige maand een kijkoperatie gehad en de gyn heeft endo gevonden. Hoe erg het is hoor ik pas op de 18e. Van de week ook nog een mri gehad om te kijken wat er in mijn onderrug zit. Heb daar nl altijd pijn tijdens menstruatie.

Maak me best een beetje zorgen want ik lijk het meer te voelen tegenwoordig. Vandaag sinds de operatie voor het eerst weer gevreeen en had na die tijd echt pijn rechts in mijn onderbuik. Dit had ik eerder nooit. Ik lees nu ook veel verhalen van vrouwen waarbij de endo echt organen aantast. Hoe erg kan het worden?

Heeft de endo, naast proberen zwanger te worden, een grote impact op je leven?

Welke behandeling raden jullie aan? Wij hebben geen wens voor en derde kindje..

8. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @stier, hoe voel je je nu? Denk zoveel aan je. Ben echt superblij voor je.

@mineraal, wauw toch een mooie opbrengst. Hopelijk heb je die vier niet nodig die in de vriezer zitten, maar heb je nu een plakker bij je.

@chickie. je hebt een pb'tje.

@sissie, meis dikke knuf. Hopelijk gaat het een beetje met je.

@boboke, gelijk heb je! Met endo moet je niet te lang IUI blijven doen.

@steva, thanks meis! Hoe is het nu met jou?

@minny, welkom hier! Wat rot dat er ook endo is geconstateerd. Wat rot dat je er ook veel pijn van hebt? Je arts zal vast bespreken wat te doen als je op controle komt. Meestal adviseren ze om zo min mogelijk te menstrueren, dus continu aan de pil. Wellicht bepaalde andere zwaardere hormoonkuren die de overgang nabootsen.
    Bij mij heeft de endo een behoorlijke negatieve impact op mijn leven gehad. Wat fijn dat je wel al 2 kindjes hebt. Heb je die op de natuurlijke manier gekregen of met behulp van mmm?
    Ik zou continu pil gaan slikken. Ik gebruik zelf nu de cerazette (is minipil, bevat geen oestrogenen, die zijn vooral de boosdoener voor endo). Ook kun je bepaalde voeding weglaten die mogelijk endo schijnen te verergeren. Moet je maar eens zoeken op endo dieet. Maar daar verschillen ook de meningen over.

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @mf/chickie: voel me vooral grieperig, dus alle activiteiten voor dit weekend afgelast en rustig aan. Zie erg uit naar vrijdag.

10. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mineraal. Super 4 cryos!!! Geeft toch een goed gevoel. Ik zou idd ook voor curretage kiezen, maar dat hoor ik woensdag pas. Volgend weekend moet ik iig nergens last van hebben. Dan ga ik weg met de kids van mijn zus.dat heb ik beloofd en moet gewoon doorgaan. Ze kijken er zo naar uit. Dus misschien na komend weekend voor curretage vragen en hopen dat de vrucht die tijd nog blijft zitten. Afwachten is volgens jou dus geen optie? Is dat echt heel erg? In lumc doen ze curretage zonder narcose . Daar zie ik ook enorm tegen op. Moet nu naar een verjaardag dus moet gaan.....geen zin in maarja.....de wereld blijft draaien...

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    We hebben de kids op de natuurlijke manier gekregen. Denk dat de endo zich bij mij later pas is gaan ontwikkelen. Of het heeft nooit rond mijn eierstokken enzo gezeten. Daar ben ik wel dankbaar voor hoor.

Ik ben eigenlijk heel erg tegen hormonen en wil liever ook niet aan de pil. Ben heel benieuwd wat de gynaecoloog gaat zeggen en adviseren. Ik heb idd gelezen over dat dieet en volg het al voor 80%. Sta er wel achter en vind het biologische ook heel interessant.

Ik hoop maar dat ik het niet zo erg heb dat ze stukken orgaan weg moeten snijden enzo...

12. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Minny, wat vervelend dat ze endo hebben gezien in je buik! En wat duurt het dan nog lang (voor je gevoel) tot het de 18e is he!
    Musicalfan heeft het inderdaad al wel heel duidelijk uitgelegd wat de evt. opties zouden kunnen zijn. Ik ben benieuwd wat de arts je adviseert.
    Fijn dat je je twee kids gewoon op de natuurlijke manier hebt gekregen, maar steeds veel pijn is helaas ook niks!
    Wel goed dat je het endodieet al voor 80 procent volgt! Wie weet helpt het toch enigszins!

Succes bij de MRI en ik hoop het meevalt voor je en de endo niet al te ernstig is!

Sis, tsja je hebt helemaal gelijk de wereld draait gewoon door ongeacht wat er zich bij jou afspeelt. Tis alleen soms zo lastig dat je er zelf ook in mee moet blijven draaien! Alhoewel je ook niet te lang moet aarzelen om af en toe even de pauzeknop in te drukken en je eigen gevoel toe te laten.
    Ik hoop dat je lijf het toelaat dat je volgend weekend toch nog een beetje kunt genieten!

Stier, heel heel heel veel beterschap, knap maar snel weer op!

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Zijn er hier ook meiden die non stop aan de anticonceptie zijn om de endo te verlichten? Ik twijfel of dat naast het dieet een optie zal zijn. Of zou het juist de voordelen van het dieet weert teniet doen?

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Minny: als het goed is, zal het dieet je klachten kunnen verminderen. Heb je al eens op de site van Stephanie van Hulst gekeken? Zij werkt ook nog met kruiden en acupunctuur, vooral voor pijnbestrijding. Ik heb zelf nooit continu de pil gebruikt. Bij mij is de pijn niet zo extreem, daarom kwam ik er pas 2 jaar geleden achter dat ik endo had (maar loop er waarschijnlijk al 20 jaar mee rond).

15. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Persoonlijk denk ik dat dat heel goed samen kan gaan Minny
    Ik ben nu 3 maanden aan de anticonceptiepil geweest en het zal bij mij na een evt. zwangerschap ook de eerste optie zijn.

16. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ze zeggen alleen dat het dieet minder goed werkt als je hormonen gebruikt, omdat het lichaam zichzelf juist moet helen. En anticonceptie enzo wordt dan als heel ongezond gezien waar het lichaam veel werk mee heeft.

Ik heb veel goeds gehoord over S van Hulst. Moet er toch maar eens heen. Maar misschien verstandig om eerst de uitslagen af te wachten of maakt dat niets uit?

17. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Boboke: ik voel mij goed, merk weinig.
    Ik weet nog niet of ik ga testen vantevoren, ik durf geloof ik niet echt.
    Het was mijn eerste ivf en ik reageerde goed op 150 eenheden, 12 eitjes. Hebben ze je dan niet omhoog gedaan omdat je er maar 2 had?of werkt het niet zo?

@Steva: ik heb geen idee...hoop gewoon dat het raak is!

@Stier: het wordt wel steeds moeilijker dat wachten, de eerste week was zo om, maar nu die 2e week, je bent er gewoon toch meer over aan het nadenken.

@Chickie: ik snap nu wel waarom mensen kiezen voor curettage.
    Hoe voel jij je?

@Sissie: iedereen ervaart het natuurlijk anders, ik had ontzettend veel bloedverlies, zo erg dat ik bijv na het douchen gewoon weer kon douchen. Ik heb heel veel op de wc gezeten, ik lekte constant door. Doordat het zoveel was ben ik uiteindelijk naar zhuis gegaan en daar zagen ze wel dat ik er slecht aan toe was, ik kon geen stukje meer lopen en dan zat ik al te hijgen. (ik had ook koorts dus misschien heeft dat allemaal wel wat versterkt.
    Ik heb dat toch wel als het ergste gevonden van alles.
    Ik kreeg wel narcose, krijg je geen narcose, dat lijkt mij raar..wel plaatselijke verdoving dan? Misschien kan je het gewoon vragen of je narcose mag.
    Moeilijk he, om je daartoe te zetten. Wat chickie zegt: zet af en toe de pauze knop aan. Neem de tijd voor jezelf en om het allemaal te verwerken.

@minny: welkom hier. Wachten tot de 18e duurt lang, heeft hij niets losgelaten na de kijkoperatie?

18. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik weet alleen dat ik endo heb, maar niet hie erg enzo.....

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    We hebben de echo-afspraak verschoven naar donderdagmiddag 14.45, omdat vriendlief niet goed in z'n werkagenda had gekeken. Nog maar 3 nachtjes slapen ...

20. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Stier: spannend! Hoe voel je je nu?

Deel Deze Pagina