Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nog steeds erg verkouden. En daarnaast merk ik dat ik niet zo veel trek heb. Brood staat me echt tegen. Zal toch wel met wat zwangerschapshormoontjes te maken hebben :). Zometeen maar even een cup a soup nemen ofzo.

2. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Minny als je het niet zo erg hebt zal het allemaal wel meevallen denk voordat ze gaan snijden is het allemaal wel erg. Denk persoonlijk dat je aan de pil moet. Dat is ook mijn planning als ik eenmaal een kindje heb kunnen krijgen.

Stier dat is leuk nieuws drie Nachtjes pfff! Ben zo benieuwd :):)

Ik zit nu te wachten voor een intake in het IVF centrum ben benieuwd :) vanmorgen prikinstructies gehad viel reuze mee :)

Liefs

3. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @testen: wanneer hebben jullie allemaal getest bij de ivf?Een aantal dagen vantevoren?

4. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mineraal, bij mijn iui is het de bedoeling dat ik 2 of 3 eitjes krijg om de kansen op een zwangerschap te vergroten. BZowel bij 50 als bij 75 eh had ik maar 1 eitje, maar ophogen tijdens de cyclus gaat niet meer omdat ik al op dag 12 of 13 iui heb. Aangezien ik bij 100 eh 2 eitjes had, waren ze daar tevreden mee. Ik vind t zelf ook al veel, maar t is afhankelijk hoe een lichaam reageert. Ik ben dan ook erg benieuwd hoeveel ik moet spuiten bij ivf en hoeveel eitjes ik zal krijgen. Ik hoop dat we snel doormogen voor ivf!
    Wat gaat die tweede week langzaam he ?!! Sterkte met wachten.

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    hoi allemaal!

Ben er weer, na een weekendje weg geweest te zijn met m'n schoonouders.
    Heb wel teruggelezen, maar vind het soms lastig om na een paar dagen nog te reageren op van alles en nog wat ;). Maar goed nieuws van Mineraal: 4 cryos! dat is een fijne gedachte lijkt me! Nu nog even doorduimen dat je ze pas over een paar jaartjes nodig gaat hebben :)! Succes met de laatste lootjes!
    Stiertje: dagje dichterbij de echo, da's fijn!
    Sissie: hoe gaat het met je? Het lijkt me nog zo onwerkelijk allemaal. Ik zou denk ik ook voor een curretage kiezen. Ik heb namelijk bij mijn zus gezien dat ze 2 keer na een miskraam alsnog gecurreteerd moest worden, omdat er nog wat restanten waren achter gebleven.... En een miskraam ondergaan lijkt me ook vreselijk :(. Sterkte meis!

All: nou hier ook weer wat hoor. Mijn lijf doet ook nooit gewoon wat ie moet doen... ik ben gewoon dwars door de pil heen ongesteld geworden :x. Na 1 week slikken (op dag 2 begonnen) begon het al met wat bruine troep. Maar ok, dat kan gebeuren, dacht ik nog. Maar een weekje later werd het steeds erger totdat ik afgelopen weekend echt ongesteld was, het scheelde echt niet veel. Ook veel kleine stolseltjes (sorry voor de details). En zeurderige buikpijn. Kortom belachelijk gewoon. Zat nog maar op dag 17 dat het echt doorbrak.
    Vanochtend contact gehad met het ziekenhuis via de mail. Jammer dat je de arts niet gewoon telefonisch even kunt spreken (wel de verpleegkundigen, maar daar heb je bij ons niet zoveel aan in mijn beleving). Na wat heen en weer gemaild te hebben, besloten dat ik wel kon stoppen. Dus vanavond geen pil meer en ik laat 'm voorlopig ook maar staan, want aan dit gerommel heb ik ook geen zin. Het ging er immers om dat ik zo weinig mogelijk ongesteld zou worden. Nou ik zit nu al 1,5 week in de troep en waarschijnlijk duurt het ook nog wel even voor het helemaal klaar is. Ik weet dat mijn lijf misschien wat tijd nodig heeft om aan de pil te wennen, maar aan de andere kant weet ik ook nog van toen ik ooit met de pil stopte: toen had ik op het laatst ook continue doorbraakbloedingen. Blijkbaar vond mijn lijf het geen goed idee om weer aan de pil te gaan ;). Ik moet voor de IVF nog wel weer aan de pil een tijdje, maar vrees dat ik dan dus ook weer ga bloeden. De 25e moeten we weer naar het ziekenhuis. Zal het dan wel weer voorleggen. Wat een toestand toch, stom lijf ook!

6. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Steva, ben ook benieuwd hoe de intake gaat!

Boboke, wanneer krijg je horen of he door mag naar ivf?

Pien, dat is balen zeg! Kun je geen zwaardere pil krijgen? (geen idee hoor)
    Hier schiet je eigenlijk niks mee op.

Zelf heb ik weinig nieuws. Vooralsnog geen bijwerkingen van de Lucrin, wel soms een 'zwevend' gevoel, alsof ik een wijntje heb gedronken. En een droge huid met schilfers. Kan natuurlijk ook aan het weer liggen.

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lelie: geen idee, ze komen zelf ook nooit met ideeën lijkt het wel....
    Fijn dat je nog niet veel merkt van de Lucrin. Droge huid kan inderdaad ook wel van het huidige weer komen, heb er nu ook last van. Zwevend gevoel lijkt me wel apart...

8. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    #4488 Mineraal, 11 feb 2013
    Laatst bewerkt: 11 feb 2013
    @Pien: vervelend dat je lijf niet doet wat hij moet doen!
    Ben benieuwd wat de arts gaat zeggen.
    Hoop dat je toch genoten heb van je weekend weg!

@Boboke: oja tuurlijk, heel veel eitjes bij iui is niet handig.

@ego: ben een beetje emo vandaag...het wachten breekt ook op, ik twijfel wanneer ik een test ga doen. Dit is ook de datum dat ik in het zhuis lag voor de curettage...
    En dan ga ik ook nog all you need is love terugkijken ;) daar hou ik het niet droog bij..maar dan is het er maar uit :)

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @mineraal: ik testte 2 dagen voor de testdatum die het ziekenhuis had opgegeven. Maar volg vooral je eigen gevoel, en denk niet dat je 'moet' testen ofzo. Denk er alleen aan dat je wel minimaal 2 weken na pregnyl moet zijn, omdat je anders vals positief kunt testen.
    Bij de eerste poging en bij alle iui's was ik trouwens altijd al 1 of 2 dagen voor de testdatum ongesteld, dus hoefde ik nooit te testen.

10. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @stier: de pregnyl is zondag 2 weken geleden...dus het zou kunnen nu. Ik wacht nog even rustig af..

11. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @mineraal, als je het vol kunt houden te wachten, dan zou ik dat nog even doen. Maar ik blijf keihard duimen.En sterkte vandaag. ZIjn toch van die terugdenkmomenten!knuf

@lelie, wat fijn dat je niet echt last hebt van bijwerkingen van lucrin.

@pien, tja, zo'n lijf heb ik ook. Hoop zelf ook dat ik straks geen doorbraakbloedingen ga krijgen, maar ik heb er een hard hoofd in. Zelfs tijdens de orgametril en lucrin had ik vele bloedingen. Hopelijk voel je je snel beter.

@stier, tis bijna donderdag! Spannend! Hopelijk knap je ook snel op!

12. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Steva, hoe was de intake verder? Nog wat wijzer geworden?

Stier, op zich mooi meegenomen dat je man niet zo goed in zijn werkagenda had gekeken toch.... :) Het is al heeeeel snel donderdag! Fijn! En als je jezelf dan weer helemaal fit voelt is het helemaal mooi meegenomen! (hopelijk krijg je niet al te veel zwangerschapskwaaltjes, maar een paar om toch wat zekerder te worden is niet zo heel erg toch?!)

Boboke, hoe is het met je? hoe sta jij er nu in?

sis, ben je vandaag de dag ook nog een beetje doorgekomen? Was het nog te doen op die verjaardag?

Mineraal, wat komt de testdatum dichtbij! Of ga je toch eerder testen? Het ziekenhuis zei donderdag toch? (Valentijnsdag?).
    Ik heb geen idee of ik dat zou kunnen volhouden, wachten tot de datum die het ziekenhuis zegt. Maar het is misschien wel het beste idee. Succes met wachten he Meis!!!

Pien, oh nee blegh!!! Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb het op het moment ook. Ben ook opeens weer gaan bloeden na 2,5 maand bruinverlies tijdens het starten met de pil. Zit nu een beetje in mijn maag met dat bloedverlies, want moet eigenlijk volgende week dinsdag (operatiedatum) op dag 3 van mijn cyclus zitten en dus woensdag of donderdag stoppen met de pil. Maar geen idee of dat dus nu nog gaat werken :(
    Maar genoeg over mij! Wel goed dat je het gaat voorleggen aan het ziekenhuis hoor! Ze moeten hier wel wat mee lijkt me, want je reageert blijkbaar echt niet goed op de pil. Ben benieuwd wat ze aandragen!
    Ik hoop voor je dat die rommel snel stopt en dat je toch weer een beetje een normale cyclus hebt!

@ Lelie, hopelijk blijft het zo met de lucrin! (en wordt je er niet al te 'high' van, hihi)!

@ego, vandaag gebeld door het ziekenhuis. Wordt volgende week dinsdag geholpen rond 12.00/13.00 uur en moet me 's ochtends al melden om 7.00 uur (dat zijn toch geen tijden meer, hihi :D). Dus dat wordt een lange ochtend vrees ik.
    Ik hoop dat het bloeden hier nu snel stopt en ik de 19e gewoon normaal ongesteld word, maar het is lastig om te plannen. Mijn lijf is zo in de war.
    Ik ga nu lekker slapen, heb nog lang gewerkt want moet flink vooruitwerken.

13. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    hola allemaal :)

Pien wat vervelend weer zeg :( Misschien moet je lichaam idd wennen. Hoop wel dat je gewoon verder mag met de pil en ze je niet in de overgang willen brengen.. Hoe voel je je nu? Fijn dat je even in de ruststand zit?

lelie fijn dat je bijna geen bijwerkingen hebt! En een zwevend gevoel kan best fijn zijn ;) Hoelang moet je lucrin gebruiken of weet je dat nog niet?

Mineraal knap hoor dat je kan wachten! En idd als je nog kan wachten, doen! Hoe langer hoe beter denk ik.. ik duim!

prikinstructies gingen goed en het viel me alles mee! Moest alleen de prik in mn buik zitten en verder niks spuiten omdat ik zwanger kan zijn (please, please please ;)) Alles meegekregen dus kan beginnen met puregon. Wel heb ik nog steeds mn bedenkingen erbij omdat ik al zoveel eitjes van mezelf heb. Tot nu toe bijna altijd twee. Ben bang dat de endo erger wordt. Weet niet waarom maar heb er geen goed gevoel bij. Misschien veranderd het nog :)

IVF intake was zoals ik eigenlijk al dacht, niet heel boeiend :) Ze wil eerst het VU afwachten en de onderzoeken die ze daar doen en gaan doen. Ze vind het beter om een compleet beeld te hebben van de ernst van de endo voordat de IVF verkeerd uitpakt. Ze gaan mijn status, in het ziekenhuis waar ik nu voor de iui onder behandeling ben, opvragen. Ik neem weer contact op als ik meer heb gehoord van het Vu. Dan kan ik wel meteen starten met de IVF.

Verder heb ik net als vorige keer weer last van krampjes. De laatste keer was dat geen goed nieuws en wordt er dus onzeker van. We zullen zien :)

Liefs

14. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    oh chick wat spannend zeg! Hoe voel je je erbij? Heb je veel steun van je omgeving? Je moet het na de operatie zeker rustig aan doen.. Goed voor je laten zorgen hoor! Straks ben je zo goed als endo vrij en gaat het allemaal beginnen, een nieuw hoofdstuk :)

Liefs

15. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Steva,

Prikken is een eitje he! Fijn dat het meeviel!
    Enne, op zich wel goed dat ze liever even afwachten hoe ernstig de endo bij je is voordat ze met IVF starten. Ze gaan in ieder geval niet onbezonnen te werk! Maaaaarrrrr het mooiste is toch wel als het hele circus niet nodig is! Laat de krampjes please wegblijven!

Lief dat je het zo positief brengt, zo is het ook eigenlijk wel! Als het goed is endovrij! Wow, klinkt goed! Dat probeer ik mezelf ook wel echt in te prenten!
    Er staat voor de operatie een hersteltijd van ongeveer 4 weken (en daarna mag je nog niet tillen enzo). Maar het kan ook minder zijn, net hoe ik me voel en wat ze tegenkomen! We gaan voor minder, maar wil wel eerst helemaal hersteld zijn voordat ik weer aan het werk ga!

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chickie: spannend meid, het komt nu wel erg dichtbij! En wat irritant toch dat je ook door de pil heen al ongesteld bent. Misschien even navragen in het ziekenhuis hoe je dat dan hebben moet met de pil?

Steva: kan me je zorgen wel voorstellen meid. Ik duim flink voor je dat het toch nog raak is! Ik hoef niet aan de Lucrin hoor. Ik stop gewoon weer met de pil. Ik geloof het wel eventjes. Moet over 1,5 week weer naar ziekenhuis en dan leg ik het wel even voor.

Mineraal: oeh spannend! Duim ook voor jou!!

17. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Chickie: het komt voor jou dichtbij. 7 uur al zijn...en pas tegen 12/13 operen..tja dat zijn geen tijden. Zit je daar een beetje zenuwachtig te zijn. Ben benieuwd wat je lijf gaat doen met je ongesteldheid.
    4 weken is lang voor herstellen maar je zal het gauw genoeg voelen aan je lichaam als je iets teveel doet.
    Moet vrijdag in het zhuis bloedonderzoek doen, daarna wordt ik gebeld.

@Steva: idd fijn dat ze het goed nakijken allemaal. Hoop dat je niet aan de IVF hoeft, wanneer kun jij testen?

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Lieve sissie, morgen echo he? Heel veel sterkte ...

19. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve, lieve, lieve Sis, heel veel sterkte en kracht voor morgen! Ik denk dat we in gedachten allemaal wel even bij je zijn!

Ik ben vanmiddag heel erg gaan bloeden. Ga dus morgen het ziekenhuis maar eens bellen.

Mineraal, voor jou is het gelukkig al snel vrijdag, lijkt me ook wel spannend hoor zo'n test aan de hand van je bloed en dan wachten op het telefoontje!!!!!

20. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Sissie: sterkte morgen! we denken aan je!

@Chickie: ja...je mag ook zelf testen maar ik durf nog steeds niet...

Deel Deze Pagina