Hoi Belgische Mamma, in mei heb ik een laparoscopie gehad, geen endo gevonden. Tot nu toe niet zwanger. Helaas. Hopelijk heb jij meer geluk. Groetjes Jolanda
Hoi belgische mamma, Ik was de maand na de kijkoperatie meteen zwanger. Helaas werd dit een miskraam en tot nu toe niet meer gelukt. Je kunt er sowieso geen garanties aan geven of het wel of niet gaat lukken. Ik wens je veel sterkte met het herstel. Groetjes
mijn gyne zei dat het wel kan helpen met eileiders door te spuiten,dus ik hoop het ik heb zelf ook al 2 kids, heb veel last van mijn schouder
Hoi allemaal, IJsvogeltje, bedankt voor je verhaal. Deed de punctie nog pijn of had je helemaal geen last met de pijnstillers? Wat zijn Utrogestan bollen als ik vragen mag? Is dat soms om het baarmoederslijmvlies te verbeteren? Wordt dat altijd gebruikt bij een IVF? Belgischemama, Ik heb in januari dit jaar een kijkoperatie gehad, maar ben ook nog steeds niet zwanger. Hoop dat het bij jou beter gaat. Groetjes
wij hebben in okt 2006 de pil weggedaan maar na een jaar nog steeds niet zwanger dus toen zijn de onderzoeken begonnen. In aug 2009 is de endometriosche ontdekt en in dec 2009 geopereerd aan cyste´s en verklevingen. daarna 3 maanden aan de Lucrin gezeten en in Maart 2010 de eerste IVF behandeling gehad waarvan we 3 bevruchtingen hadden, 2 werden er teruggeplaatst en helaas niet zwanger. Bij de 2de terugplaatsing is het wel gelukt! en morgen alweer 25 weken zwanger van ons meisje!! De gyn heeft ons na de operatie gelijk bovenaan de wachtlijst voor IVF gezet en IUI hebben we dan ook overgeslagen.
Hoi IJzerinnetje, De punctie deed bij mij heel erg pijn, omdat pijnstilling bijna nooit goed werkt bij mij. Toen ik bijkwam van m'n operatie december vorig jaar voelde ik ook niets van de morfine pomp, enige was dat ik er heel duf van was, maar pijn niet minder. Punctie was dus zeer pijnlijk, maar gelukkig ook zo voorbij. Ach, heb het er graag voor over Vanmiddag om 14 uur de TP, we zijn erg benieuwd! Spannend, beetje onzeker, maar wel nog goed gevoel. Vannochtend ook begonnen met de Utrogestan bollen, volgens de bijsluiter is dat vooral om progestron niveau goed te houden, om menstruatie tegen te gaan en denk ik baarmoederslijmvlies optimaal te houden. Ik moet het 10 dagen inbrengen (3x per dag 2 bollen), daarna is het afwachten hoe het natuurlijk verder gaat (zoals het in een normale cyclus ook hoort te gaan). Ik vind het al heel wat dat we zo ver zijn gekomen, ben daar al enorm dankbaar voor, om straks iets van ons samen tenminste 1,5 week in me te mogen hebben en hopelijk veel langer! Liefs!
Hoi meiden, Sorry maar dit gaat waarschijnlijk een heel verhaal worden. Ben vandaag naar het opnamespreekuur in het ziekenhuis geweest. Moest eerst allemaal vragen beantwoorden en mijn bloeddruk werd gemeten en mijn temperatuur. Alles was in orde en ik kreeg te horen dat ik maandag als eerste geopereerd ga worden. Alles was geregeld, ik had alleen nog om 14.00 uur een gesprek met de chirurg. Hij zei dat hij de operatie afraad omdat ik er niks mee op ga schieten. Het blijkt dus dat er een kleine operatie gepland staat om een paar endoplekjes weg te halen, maar dat ik daar niks mee op zal schieten. Oke, ik zou iets minder klachten met de menstruatie hebben, maar voor de vruchtbaarheid zou het niks uitmaken omdat mijn eileiders gewoon goed zijn. Mijn vruchtbaarheidsproblemen zouden waarschijnlijk komen omdat mijn baarmoeder door verklevingen is vastgegroeid aan mijn darmen. Om dat te bevorderen zou ik een hele grote operatie moeten ondergaan waarbij ook een stuk van mijn darmen zou worden verwijderd. Dit zou een hele ingrijpende operatie zijn waarbij ik een herstel zou hebben van 6 weken tot 3 maanden. Ik zou dan ook nog een stoma krijgen voor een half jaar tot een jaar. Dan zou ik weer geopereerd moeten worden en dan zou ik al 2 jaar verder zijn voordat we ook maar aan IVF kunnen gaan denken. Dit was echt een hele schok voor me en heb het dan ook niet droog gehouden . Ook aangezien mijn AMH waarde 0,8 is willen we niet te lang meer wachten omdat hoe langer ik wacht hoe minder kans we hebben dat ik nog genoeg eitjes zal hebben bij de IVF. Ik moet dan nog blij zijn als ik na stimulatie dan nog 1 of 2 eitjes heb terwijl ze normaal tussen de 5 en 10 eitjes willen oogsten. Daarom hebben we besloten van de operatie af te zien en eerst IVF te gaan doen. Ook om het feit dat als ik nu geopereerd zou worden en het is allemaal weg, de endo weer 5 keer zo snel terugkomt bij de stimulatie voor de IVF. We zijn nu op de lijst gezet en 23 december krijg ik als het goed is de eerste Lucrin injectie. Helaas gaat het ziekenhuis in maart verbouwen dus zou de eerste poging in april moeten zijn. Ik moest alleen wel rekening houden dat als de poging mislukt, ik een hele heftige menstruatie zal krijgen. Dan maar extra hopen dat het in 1 keer lukt . Had me alleen wel ingesteld op een paar weekjes vrij maar nu moet ik maandag weer gewoon werken. Dat is wel balen. Nou maar weer gezellig op het wachtbankje tot april. Groetjes allemaal
He ijzerinnetje, Jeetje das effe heel wat. Als ik het zo lees denk ik eerlijk gezegd wel dat die arts een goed advies heeft gegeven. Operaties hoeven echt niet altijd goed te zijn voor endo, ik heb diverse engelstalige boeken gelezen met heel veel lotgenoot verhalen. Eigenlijk is het goed nieuws, want hoe eerder starten met ivf de beter! Ook ik heb kans op eejn flinke heftige ongie als het niet lukt, maar ja is niet anders. Nou de terugplaatsing was later doordat het bijna 3 kwartier uitliep, maar we hebben te horen gekregen dat alle 5 de eicellen goed bevrucht waren en de beste (op schaal 1 tm 4 was ie een 2 kwaliteit) s terug geplaatst! De overige 4 mogen nog een paar dagen doorontwikkelen om te kijken of er misshien 1 goed genoeg zal zijn om in te vriezen. We zijn eg blij dat de tp erop zit, nu maar afwachten, maar we zijn al erg blij dat we al zover zijn gekomen hahaha!! Ik denk wel dat ik voorlopig even niet zal reageren, maar zal wellicht wel af en toe meelezen. Ik ga nu proberen zoveel mogelijk rust en afleiding tegelijk te hebben. Gr en liefs allemaal!!
Hoi IJsvogeltje, Ik moet me nu ook wat meer gaan verdiepen in de IVF, maar hoe gaat dat eigenlijk zo'n TP? Is dat net als IUI gewoon met een eendenbek inbrengen in de vagina? Of gaat dat anders? Sorry hoor, maar ik ben echt een leek op dit gebied. Groetjes Shirley
IJsvogeltje, Is ook toeval, hadden we allebei om dezelfde tijd in hetzelfde ziekenhuis een afspraak. Misschien heb ik je dan wel gezien. Is dat gewoon op de poli? Welke arts had je?
Shirley, jeetje, ik weet niet wat ik lees! Dan moet je wel even heel erg omschakelen ineens. Maar wel heel fijn dat die operatie niet hoeft. En zo'n grote operatie is idd niet niks. Maar wel een rare gang van zaken zeg. Maar het belangrijkste is hoe jij je erover voelt. Straks zitten we tegelijk aan de Lucrin. Nou, laat het allemaal maar even bezinken meis. IJsvogeltje, ik ga keihard voor je duimen!! Neem lekker de rust, wees lief voor jezelf. Zal aan je denken de komende dagen! Spannend!!!!!! De rest moet ik nog even bijlezen...... Groetjes Caro
Ijzerinnetje, wat shit zeg wat je te horen hebt gekregen!! Zo'n operatie is niet niks inderdaad! Maar wel fijn dat ze nu met de ivf gaan beginnen, alhoewel je wel weer een tijdje moet wachten. Echt vervelend he dat het allemaal zo lang duurt! Ijvogeltje, wat breekt er nu een spannende tijd aan voor jou en je man!! Ik hoop zo dat het raak is!! Ik ga heel hard voor je duimen hoor!!! Slaap lekker alvast meiden!
Pff, jeetje zeg shirley, wat een dag heb jij gehad zeg. Wel goed dat de arts er zo eerlijk over was, maar inderdaad, kan me voorstellen dat het een klapper was. Je stelt je helemaal in op een operatie die komen gaat, en dan blijkt het niet te gaan gebeuren. Ik hoop dat straks de IVF goed zal gaan verlopen. Je hebt het zo verdiend!! Liefs
Ijsvogeltje: Neem de tijd, meid. Denk rustig aan jezelf. Goed om te horen dat de terugplaatsing verder goed ging. Ik ga heel hard voor je duimen! Knuffel van mij voor jou!
Liefjes ik wil jullie even heel veel succes wensen en een dikke knuffel geven. Ook wil ik even laten weten dat ook met endometriose de wonderen de wereld nog niet uit zijn. Zie mijn banner. Ik hoop zo dat jullie allemaal dit mooie geluk zullen vinden.
Wauw Vlinder!! GEFELICITEERD!!! Wat super voor jullie zeg!! Was dit je eerste IVF poging? Meid, ga er lekker proberen van te genieten!! Hoe erg was de endo bij jou en zijn bij jou alle verklevingen weggehaald? Kuss
Heey ja dit was mijn 1e IVF die afgemaakt kon worden. De vorige keer was er te weinig reactie in mijn stokjes. Bij mij hebben ze in april alles weggehaald en daarna in de overgang gehouden totaan de IVF.Ze hebben het volgende gevonden en schoongemaakt. -2 cysten linker eierstok, 1 van 3 en 1 van 6cm -Linker eileider helemaal verkleefd -Linker eierstok verkleefd met mijn dikke darm -Baarmoeder verkleefd en gekanteld -Blaas verkleefd Allemaal mooi schoon gekregen en zover we nu weten is het nog steeds mooi schoon.