Hihi chickie! Gelukkig, dan valt er iig wat te lachen! Ik ben thuis gebleven vanmorgen, was weer zo erg. Nu wel aan het werk. Pilletjes doen hun werk Liefs
Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties weer. Ik ben netjes door de gyn gebeld. Ze vroeg hoe ik me voelde en wat ik wilde. Ik vertelde dat ik met vlagen misselijk was de laatste 3 dagen dat mijn borsten weer wat krap in mijn bh zaten ( enige voordeel (-) en dat ik in zenuwen leefde. Voorzichtig vroeg ik haar naar een curretage en als de mogelijkheid er toch was.....onder narcose. Ik vertelde haar dat ik niets meer durfde te plannen dat er een weekendje aankomt dat ik echt niet wil missen en datbik bovendien nog geen druppeltje bloed had verloren. Maar al die overtuigingen had ik niet nodig. Ze vond dat ik moest doen waar ik mij goed bijvoelde. Ze opperde nog even de pillen, maar ik zei dat ik daar wat angstig tegenover stond. Was geen punt. Ze begreep het. Omdat ik 1 maart een weekend wegga ( ja het is weer opgeschoven) ging ze zelfs proberen er een spoedok van te maken. Vandaag hoor ik of dat gaat lukken. Ik word dan maandag 25 of woensdag 27 gecuretteerd. Anders pas na het weekendje , maar dat zou ik weer eng vinden. Ik wacht met smart op het telefoontje. Ik wil er zo graag vanaf zijn. Donderdag ga ik naar de anesthesie voor de voorbereidingen. Ik voel me wel schuldig datbik er zoveel haast achter heb gezet. Hopelijk zet t nu niet alsnog door. Ik moet 3 uur voor de ok een miskraamopwekkende pil inbrengen. Schijnt de curretage te vergemakkelijken. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte!! Chick. Waarschijnlijk slaap je nog. Veel sterkte.....en denk aan het eindresultaat. Misschien geen IVF voor jou, maar spontane zwangerschap!! Steva. Vreselijk die pijn van jou. Wat gebruik je? Tramadol??
Pfff sis wat een ellende meid.. Wel raar dat je borsten nu ook weer groeien.. Heeft de gyn gezegd hoe dat kan? Denk aan je vanmorgen tramadol ibu en paracetamol genomen alleen het rare is dat ik sinds gister alleen beetje bloed heb in m'n ontlasting en verder niks uit m'n doos.. Elke keer kijk ik of het doorbreekt maar tot nu toe niet. Liefs
Goed dat er duidelijkheid komt Sis. Je moet je niet schuldig voelen meis, het is zo,n logische gedachte! Ik hoop dat ze je vandaag gaan bellen met een datum. Knuffel. Jeetje Steva, had je al ongesteld moeten zijn nu?.
Sprits ja is nu 14 dagen na iui.. Maar verwacht dat het elk moment komt.. Denk niet dat ik dit moet rekenen als menstruatie toch anders moet ik donderdag gaan beginnen met puregon.. Liefs
@Sissie: dank je wel! Ze proberen het dus in je natuurlijke cyclus terug te plaatsen? Ik dacht dat ik nu nog een menstruatie af moest wachten en dan mocht starten. Maar dat weet ik niet zeker. Ben benieuwd hoe het in mijn zhuis gaat. Goed dat je hebt doorgezet, curettage is ook niet fijn maar dan ben je er idd wel vanaf. Hoop dat het snel kan plaatsvinden zodat je alles een plekje kan geven! @Lelie: ik ga duimen voor je dat de stoma niet nodig is. Ik ga ook maar eens vragen aan mijn gyn hoe het bij mij zit, ik moest meteen aan de zoladex maar over opereren enz heeft hij het niet gehad. Ik heb echt veel pijn bij naar de wc gaan als ik ongesteld ben...Niet dat ik geopereerd wil worden maar gewoon wil weten hoe en wat. @Chickie: arme jij! hihi..jij kan straks dat liedje niet meer horen! weet iemand hoeveel percentage mensen zwanger worden met cryo's? Ik neem aan dat het gebeurt anders doen ze het niet..maar iets ontdooien en terugplaatsen, ik weet het niet. Het lijkt zo vreemd!
Steva, nee dit is geen menstruatie toch. Je bloed toch niet? Mineraal ik ken geen percentages van cryo terugplaatsingen. Ik heb wel gelezen dat het iets minder vaak lukt dan vers, maar dan gaat er meestal tijdens het ontdooien al wat mis. Maar daarnaast zijn er ook weer successen mee geboekt dus ja, ook dat blijft denk ik een kwestie van geluk. En percentages aeggen mij nooit zoveel. Het zwanger worden/zijn/blijven is van zoveel dingen afhankelijk. Als je daarover nadenkt vraag je je af hoe het in hemelsnaam allemaal mogelijk is.
Steva. Het schijnt dat het zwangerschapshormoon nog weken aanwezig blijft. Bij de een langer dan bij de ander. De misselijkheidsvlagen en gevoelige borsten geven aan dat ik nog veel hcg heb. Waarschijnlijk zou een zwangerschapstest nog steeds een streepje geven. Wel dunner maar toch. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat ik weer zwanger was. De gyn was zo lief om mij te vragen of ik nog een echo wilde om aan te tonen dat er (n)iets zou groeien. Maar ik zei haar ervan overtuigd te zijn dat ik echt niet meer zwanger was. Was zij ook, maar voor mijn geruststelling wilde ze best nog een s kijken. Dat hoeft niet meer voor mij. Ik wil vanaf. Klinkt erg hard, maar het beheerst iedere minuut van mijn dag. Bij ieder kraampje denk ik...breekt het door , hoe ver ben ik van huis, heb ik mijn pijnstillend bij me. Echt het maakt je gek. Ik had de natuur graag haar werk laten doen. Maarja mijn natuur werkt nou eenmaal niet anders had ik geen IVF nodig. Mineraal. Bij mij idd in natuurlijke cyclus. Ik heb mezelf wel voorgenomen om bij cryoterugplaatsingen voor de zekerheid aan de utro te gaan. Met of zonder recept. De kans bij een cryo is kleiner dan bij vers. Maar eenmaal goed ontdooit zie ik niet in waarom het niet kan lukken. Wat ik vervelend vind is dat ze niet wachten of de ontdooide cryo wel deelt. Vaak wordt het bij mij op dag van ontdooien teruggeplaatst. Maar meis iedere kans is er een. Ik ben blij met mijn cryos. Sprits. Ben echt blij datbik ervoor gekozen heb de hele situatie te beëindigen. Maar vindt het wel heel vervelend dat ze voor mij van alles moeten gaan regelen omdat ik zo nodig met mijn nichtje een weekend weg wil. Maar ik wil dat weekendje gewoon zien als nieuw begin. Helaas vandaag niet gebeld. Weer spannend dus. Ik sta van mijzelf te kijken datbik het allemaal vol houd. Gelukkig kan ik weer relativeren. En vooruit kijken. Ik heb geen ernstige ziekte dus komop. Maar ik zal wel heeeeel blij zijn als het achter de rug is. Chick. Beetje bij de mensen al. Hoop dat je je goed voelt. Voorzover je je goed kan voelen natuurlijk. Wauw we zijn allemaal sterk!!! Ik be trots op het hele forum!!
@Sprits: dat is zo...het is al een wonder als het lukt. @Sissie: idd we mogen trots zijn op onszelf! Je krijgt dus geen utro standaard? Zoveel heb ik er niet meer liggen...maar als het in een normale cyclus is wordt je baarmoeder toch ook dikker zou je zeggen... Het klinkt misschien hard dat je ervan af wil maar ik snap je hoor, als het weg is kun je weer verder. Dit is ook geen doen voor je. @Chickie: ben benieuwd hoe het gegaan is.
Sis ik snap je ook hoor je voelt zelf het beste aan wat je moet doen! Hierna een maandje rust is ook belangrijk even je lichaam weer aansterken voor de volgende poging. Niet te hard van stapel lopen en jezelf rust gunnen. Begrijp dat dat pas kan als het uit je lichaam is.. Ego nu alleen wat bruine troep.. Liefs
Mineraal. Utro is bij cryo niet standaard. Maar ik geloof echt dat het iets doet. En het schaadt niet. inprincipe moet e lichaam als je gewoon een natuurlijke eisprong hebt ( dus geen punctie) progesteron aanmaken. ik heb wel vaak gelezen dat mensen met endo een verkeerde verhouding oestrogenen : progesteron . door de utrobollen schijnt dat te verbeteren. Google maar eens. Ik heb nu 2 verse tp's en 8 cryo's tp's gehad. Bij de cryos zonder utro eigenlijk voor of op testdatum al ongi. Utro is op internet te koop. T kost wat, maar as je om de zoveel tijd een pakje koopt. Of juist in 1 keer veel valt het wel mee. Steva. Ik moet na de curretage minimaal 1 ongi afwachten. En dat vind ik wel even fijn. Je mag het wel gewoon op de ' natuurlijke' weg proberen. (-; .....enne dat is al een tijdje niet meer gebeurt zeg maar. Hahaha. Steva. Ik heb ook bloedverlies gehad bij de ontlasting. Heb toen een proctoscopie gehad. Niets gevonden. Een darmonderzoek vond men te ver gaan. Ik hoop dat ze bij jou wel wat vinden. Je ongi komt eraan he vrees ik.
Sis dat snap ik nu weer even echt de liefde bedrijven kan ook geen kwaad krijg dinsdag een darmonderzoek! Heb ik al een keer eerder gehad en dat was een hel. Zonder roesje en die man vond het zo nodig om meteen door te gaan naar alle darmen, heb het uitgegild.. Nu met roesje, maandag beginnen met laxeer ben benieuwd of daar wat uitkomt. M'n arts uit het vu zegt dat er een kleine kans is om op die manier endo te vinden maar zo kunnen andere dingen uitgesloten worden ongesteldheid zit eraan te komen ja zou je ook utro kunnen inbrengen bij de iui? Hebben jullie daar ervaring mee? Liefs
Hoi allemaal,de operatie is goed gegaan! De operatie heeft wel veel langer geduurd dan ze verwachten. Het duurde lang omdat ze heel veel endometriosehaarden hebben gevonden en ook hebben verwijdert. Op bepaalde plekken ging dit makkelijk, maar met name op m'n eierstokken, darmen en middenrif ging dit heel lastig. Bij mijn middenrif is er daardoor een gaatje naar mijn longen ontstaan en kreeg ik een klaplong. Ik heb dus een drain vanuit m'n longen, die de komende dagen er in zal blijven zitten.Verder hebben ze wat ze uit mijn lies hebben weggehaald op kweek gezet, omdat ze dit niet goed konden plaatsen en twijfelen of dit endometriose is.Afhankelijk van hoe ik me de komende dagen voel en herstel mag ik mogelijk vrijdag naar huis om daar verder te herstellen. Nu ben ik redelijk aanspreekbaar, maar vooral erg moe van de lange dag en de operatie.Liefs van mij Ps ik ga later weer op jullie reageren hoor meiden!
Chick wat fijn dat het goed is gegaan! En wat fijn om wat van je te horen wel even schrikken hoor een klaplong! Maar alles dus weg kunnen halen! Dat is goed nieuws, nu ben je helemaal schoon en ook wel weer spannend iets uit je lies weg gehaald, ga er vanuit dat het niks ernstigs is zijn er wel lieve mensen bij je geweest vandaag? Leef heel erg met je mee en denk aan je, denk nu maar even aan jezelf ipv aan ons dat komt wel weer.. Goed slapen vannacht hoop dat de pa ra ce te mol... Zich rustig houdt hihihi Liefs en een knuffel
Chickie fijn dat het achter de rug is! Kreeg wel kippevel toen ik het las het klinkt heftig! Rust maar goed uit en hoop op een spoedig herstel!!
@chickie: gelukkig, het is achter de rug! Nu maar rustig bijkomen en laat je maar goed verzorgen. Veel liefs!
Chick. Jeetje meis wat een verhaal. Ook hier kippenvel.....maar wat een verademing moet het voor je zijn dat alles schoon is. Ik vind je weefsel uit je lies wel eng. Wanneer hoor je daar wat over? Meis sterk lekker aan, de operatie is achter de rug. Hopelijk heb je niet veel pijn en is het herstel goed en snel. Denk aan je hoor!! Hou je taai! Steva. Klopt idd, bij een darmonderzoek vinden ze zelden endo. Daarom kreeg ik het niet. En ik verloor vrij vers bloed bij de ontlasting waardoor de arts vermoedde dat het uit de endeldarm kwam. Dat vermoedde ik ook, maar toch heeft hij niets gezien. Gelukkig een roesje voor je! Ik heb vaker gehoord dat het een pijnlijk onderzoek is. Utro kan je ook bij iui gebruiken. Ik ga het ook gewoon proberen bij een natuurlijke poging. Wie weet is t ineens raak. Ego. Helaas nog niet vernomen van zieknhs of ik maandag of woensdag gecuretteerd word. Wacht nog op smart bij mijn mobiel. Vandaag wat steekjes in mijn baarmoeder en en in mijn borsten...als ik niet beter wist zou ik denken gewoon zwanger te zijn. Heel raar dit.
Sis, ik denk dat je lijf ook gewoon denkt nog zwanger te zijn. Er zit immers nog iets. Tenminste daar vanuit gaande. Je wilde geen echo meer voor de curretage?