Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sprits. Ja dat zei de gyn ook. De klachten zijn gek genoeg na het stoppen van de utro toegenomen. Nee ik hoef geen echo meer. Is me wel aangeboden, maar de eerste echo was al duidelijk niet goed, en op de tweede was het echt heel duidelijk mis. Zelfs mmanlief zag dat. Het is voor je gevoel heel verwarrend, maar ik moet proberen realistisch te denken. Sinds gister ook weer een soort spierpijn in mijn buik. En mijn buik is opgezet en bol. Het is net echt. Hoop er snel vanaf te zijn. Nog geen druppelje bloed verloren.

2. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je lijf is je aan het foppen Sis, wat gemeen!
    Ik hoop dat je snel hoort of het maandag of woensdag wordt! Ze zijn wel lief voor je in het ziekenhuis!

Hoe is het nu met de pijn Steva? Ik kan je wel mijn morfinepompje aanraden hoor! :D is goed spul!
    Ik vind t wel een super idee dat ik op een paar kleine plekjes na gewoon 'schoon' ben. Echt zo fijn!
    Over mijn lies hoor ik volgende week meer en drain gaat er hopelijk morgen uit. Mijn zingende kamergenootje is helaas naar huis, tis nu wel stil hoor ;)

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chikkie: fijn weer wat van je te horen! Gelukkig is het goed gegaan, maar wel heftig dus. Fijn dat je nu in elk geval weer een stuk 'schoner' bent. Rustig aan meid, je lijf heeft flink wat te verduren gehad. Beterschap!!

Sissie: he wat gemeen van je lijf om je nu ineens weer met kwaaltjes op te zadelen :(. Ik zou het ook verwarrend vinden, als het niet goed is, wil je niet stiekem weer hoop krijgen. Sterkte meid!

Mineraal: hoe voel jij je nu? Ongesteld?

All: ach ja hier niet zoveel te melden he, daarom ben ik ook wat minder aanwezig. Heb vandaag dagje vrij genomen om te verven in het nieuwe huis. Moet maar weer aan de slag!

4. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Chick heerlijk een morfine pompje ;) hoe voel je je nu?

Pien lekker even je gedachten verzetten en in het nieuwe huis bezig zijn!

Sis wat duurt het lang he! Zo vaag.. Nu wil je bloed krijg je geen bloed!

Pijn is hoog en niet fijn :) vanmorgen weer thuis gebleven en vanmiddag drie uurtjes gewerkt. Nu weer thuis net bij de wonderdokter geweest morgen middag weer.. Tarwekiemolie capsules gekocht.. Schijnt ook goed te zijn :)

Verder ziekenhuis gebeld, maandag weer de eerste ovu echo en in de middag beginnen met laxeer spul voor het darmonderzoek van dinsdag. Morgen de eerste spuit zetten :). Heb woensdag een belafspraak met de gyn. Ga vragen of ik utro kan krijgen ;) heb het idee dat iedereen hier razend enthousiast is over het spul en volgens mijn eigen onderzoek kan het geen kwaad..

Stier hoe is het bij jou? Horen weinig van je :)

Liefs

5. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Chickie gelukkig is het nu achter de rug. Zal vast wel schrikken geweest zijn bij het wakker worden opeens zo'n drain uit je longen! Fijn dat je nu (bijna) vrij bent van de endo! Nu zo houden. Wanneer heb je n gesprek over de vervolgbehandeling en de uitslag van het weefsel? Heel veel sterkte nog meid en rustig aan doen he?!

Sissie wat vervelend dat je klachten eigenlijk alleen maar zijn toegenomen, maakt t denk ik nog zwaarder. Hopelijk laten ze snel iets weten van het ziekenhuis en anders gewoon zelf nog even bellen.

Steva balen meid weer zoveel pijn. Kan je nu ondanks je onderzoek gewoon gaan stimuleren voor de volgende ronde :(? Of is dat niet van invloed?

6. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Chickie!
    Zo te lezen was het niet echt een routine-operatie. Hoe.voel je je nu, een dag later? Heb je een 'los' morfinepompje of via een slangetje in se rug? Heb je pijn of niet? Hoe voelt je buik aan, heb je ergens last van?
    Heel veel vragen, ik weet het, ben nieuwschierig...

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Steva: jee wat vervelend zo'n darmonderzoek :(. Hopelijk vinden ze iets wat de pijn verklaard. Lijkt me heel vervelend als je daar steeds zo'n pijn hebt... Succes met de komende ronde IUI! En utro heb ik nog nooit gehad bij de IUI, maar in sommige ziekenhuizen geven ze het wel. Maar ik heb het idee dat de meeste artsen het niet snel voorschrijven, omdat het nut toch niet 100% bewezen is.

8. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Chickie: fijn dat we iets van je horen, klinkt heftig allemaal! Merk je iets van je klaplong?

@Pien: ja ongesteld...best veel pijn, normaal heb ik het een paar dagen maar nu duurt het allemaal erg lang.

@Sissie: misschien zelf ook nog even bellen? Je lichaam houdt je idd voor de gek, vervelend is dat. Hou moed meis!

@Steva: balen dat er weer bruine troep komt...Hoe was het bij de wonderdokter?

@amh? jullie hadden het daar wel eens over toch...dat als dat verhoogd/verlaagd is dat dan de innesteling niet goed zou gaan?

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @steva: gaat goed hier. Beetje moe (elke avond knock out op de bank). En m'n maag reageert anders dan anders: soms geen trek, soms juist extra trek, sommige dingen staan me tegen. Maar dat hoort erbij! Vandaag 7 weken ... Kan niet wachten tot de 2e echo over een week ...
    Knuf voor jou voor de pijn.
    En knuf voor sissie: hoop dat je snel weer vooruit kunt kijken, meis!
    En knuf voor chickie: dat je snel zult herstellen.
    Zwaai voor iedereen!

10. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi lieve meiden,

Even kort. Ben erg moe. Merk niet veel vd klaplong. Wel vd drain. Die is pijnlijk. Morfine pompje zit op infuus aangesloten lelie.
    Buik is erg opgeblazen en bubbelt vh gas. Maar heb er weinig last van. Verdient geen schoonheidsprijs, 6 sneetjes. Maar geen grote wond.
    Vandaag viel t tegen, maar word wel mobieler. Das fijn.

Nu controles en longfoto's.

11. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    boboke: Ja kan gewoon beginnen :) maar de echo's etc zijn pas eind maart.. heb alleen aankomende dinsdag een darmonderzoek maar dat kan geen kwaad is mij verteld..

Mineraal: ongesteldheid is helemaal doorgezet hoor, niet alleen bruine troep :) Wonderdokter was prima, morgen weer.. Ik vind het allemaal goed, het kost me toch geen geld meer :) Hoe is het met jou?

Stier: Spannend weer volgende week! wat een wonder.. heerlijk! Blij voor jou :)

Chick denk aan je

knuffel voor jullie

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hallo dames, ik kom weer ff binnen vallen....

Ik heb afgelopen maandag de uitslag van mijn kijkoperatie en mri scan gehad. Ik heb overal een beetje endo en tussen baarmoeder en darmen een grote cyste. Hier heb ik tijdens menstruaties ook altijd de pijn zitten. De gyn weet niet goed wat hij ermee aan moet en laat me over een maand terugkomen. Ondertussen gaat hij met collegas overleggen of we wel of niet gaan opereren.

Ik vind het allemaal wat vreemd, want hij heeft ook niks over anticonceptie of andere medicijnen verteld. Op dit moment hebben we nog geen wens voor een derde kindje. Ik weet het nu ook niet meer zo goed...

Wie heeft er ervaring met Diep geinfiltreerde endo en wat kun je dan het beste doen?

Ik ga volgende week naar een alternatief arts om het endometriosedieet en acupunctuur te bespreken. Maar zou dat nog zin hebben bij DIE?

Graag jullie advies,..

13. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Apart Minny, mij lijkt dat je toch met medicatie moet beginnen en misschien zelfs een operatie om die cyste weg te halen.
    Zelf ben ik net begonnen met Lucrin ter voorbereiding op een operatie, doe ik een poging om wat van het endodieet te volgen en heb ik 1 behandeling bij een acupuncturiste gehad, dus daar kan ik je )nog' niet mee helpen.

Over de Lucrin, ik heb (nog) geen last van opvliegers maar ik heb wel veel dipjes... En ik ben mezelf niet helemaal. Veel huilen, dingen vergeten, een 'down'gevoel hebben. Vooral de dipjes zijn ´eng´ ik heb namelijk al eens een lichte depressie icm burnout gehad.
    Heeft iemand van jullie deze klachten ook gehad? En hielp Livial tegen deze dipjes?

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nu mijn man en ik er langer over nadenken beginnen we het toch wel heel erg raar te vinden allemaal. Ten eerste liet de gyn mij 5 weken wachten om te horen wat hij nou precies gevonden had tijdens de kijkoperatie. En nu we eindelijk langs mochten komen, vertelde hij dat hij het ook niet goed weet en met andere artsen wil overleggen. Moet over een maand pas weer terugkomen. Hij zei dat we zelf ook maar even moesten googlen of we wel of niet voor een operatie willen gaan. En dat was het!!

Is dat een normale gang van zaken? Ik overweeg om een andere arts te zoeken. Maar mag dat zomaar?

15. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @minny: als jij je niet goed voelt bij deze arts mag jij zeker naar een andere gaan. Je hebt nog keuze vrijheid hierin.
    Beetje vreemd is het wel, google maar even..dat is geen antwoord.
    Ikzelf heb ook overal endo zitten maar wordt ook niet geopereerd. Ik heb een half jaar zoladex gehad om de endo rustig te krijgen voor te starten met ivf.

@Lelie: ik heb er gelukkig weinig last van gehad, heb 1 dag alleen maar gehuild. Ken livial dus niet.

@Steva: geen geld meer?doet ie alles gratis dan?ik dacht alleen 1 consult :)

@chickie: beterschap, doe rustig aan!

Hier gaat het wel, veel pijn.. in mijn buik en met ontlasting krijgen. Ik
    heb het normaal niet zo lang, beetje vaag allemaal omdat de endo rustiger zou zijn..maar de pijn is heviger.
    Ervaring mee voor de mensen die ook in de overgang tijdelijk zijn gezet?

16. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mineraal. Na een mislukte tp had ik ook vaak meer pijn bij de ontlasting. Als de miskraam nog door mocht breken vrees ik ook het ergste.

Minny. Ik ben ook van arts veranderd hoor. Daarna zelfs van ziekenhuis gewisseld omdat ik het niet eens was met het protocol.

Ego. Vandaag goedgekeurd voor curretage onder narcose. Maar het voelt sinds een paar uur wat onrustig in mijn buik. Lichte menstruatiekramp maar nog geen druppel bloed. Ik mag de 27e voor curretage. Ik zal me best even leeg voelen daarna.

17. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Minny van arts veranderen kan altijd, als jou dat een beter gevoel geeft is dat geen gek idee.
    Ik heb ook DIE en bij mij was opereren dus de optie.

Sis, misschien breekt het dan toch voor de 27e door. Onzeker hoor!

18. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    hoi meisjes,

Minny Ik kan je niet helpen helaas..

Mineraal nee alles is nu gratis en voor niks :):) Hij wilt dat ik pas weer betaal als ik zwanger ben.. Vandaag weer geweest en donderdag weer een afspraak.. Balen dat de pijn erger is.. Misschien door alle hormonen die je voor de IVF hebt gebruikt? Kan de pijn verergeren volgens mij..

Lelie balen zeg dat je een beetje down wordt van die troep.. Kan je niet echt helpen alleen maar zeggen dat het voor een goed doel is en ik aan je denk :)

Sis Fijn dat er nu een datum is... Vind persoonlijk wel dat het allemaal lang duurt.. Misschien een goed teken en breekt het vandaag of morgen door!

Chick hoe is het met je?

All: Heb tarwekiemolie capsules gekocht :) of had ik dat al gezegd? hihi vriend en ik slikken beide drie capsules per dag (heb ergens gelezen dat dit kan helpen) Zondag op zoek naar een maansteen.. Tja je probeert wat he hahah

Even een vraagje Ik heb tijdens mn menstruatie (na het stoppen met de pil) Zo ontzettend veel last van jeuk en steken in mn onderste ;) Het is echt niet te doen. De kweken wijzen niks uit.. kennen jullie dit? Het is echt heel vervelend want vandaag heb ik zo goed als geen pijn (1 tramadol geslikt) maar wel die enorme jeuk en steken. Het is maar een dag of twee drie maar dan wel continue...

Liefs

19. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Steva die klachten herken ik niet. Lijkt me knap waardeloos!
    Ik hoor ook vaker positieve dingen over die capsules. En baadt het niet dan schaadt het niet denk ik.

Minny je kan altijd te rade gaan bij een andere arts!

Sis fijn ergens dat er nu een datum is!
    Mss komt het nog vanzelf los. Vind je dapper hoor!
    Knuffel.

20. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi lieve meiden! Heb vanaaf eindelijk de arts gesproken. Ze kwam pas rond 18.15 uur terwijl ze half 4 van plan was. Gelukkig had ze wel fijn nieuws. Mag morgenochtend naar huis. Moet nog wel een paar weken flink ad pijnstilling en goed letten op inwendige bloedingen.
    Maar wel heel fijn! Alles wat uit mijn lijf gehaald is is op kweek gezet (ze hebben 80% verwijdert, bij het middenrif/het hart durfden ze het niet aan
    Gelukkig maar als je de klaplong bekijkt). Voor de kweek moeten we over 2 weken terug. Na 6 weken controle bij gynaecoloog en nog telefonisch consult over 1,5 wk. Ze gaan me goed volgen, het is een risicovolle operatie geweest. Verder moet ik 2 maanden herstellen zonder hormonen en dan gaan we voor ivf (daar krijgen we binnenkort intake en hormonen voor) En er is ook een klein spontaan kansje. Dus al met al veel nieuws. Best heftig maar de operatie is niet voor niks geweest en was hard nodig.

Steva, hopelijk heb je baat bij de capsules!

Deel Deze Pagina