Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    chick wat fijn om te lezen dat het allemaal goed is, je bent ook heel positief :) vind ik sowieso al maar ik vind het niet niks allemaal. Endo bij je hart? Kan dat verder geen kwaad? Een hele dikke knuffel voor jou fijn dat je over twee maanden kan starten! En.. heel misschien al eerder zwanger! Welk ziekenhuis ben je geopereerd?

All Vanavond voor de tweede keer puregon gezet :) best trots op mezelf. Voelde het alleen iets meer dan gister.. Hebben jullie last van bijwerkingen gehad? Kreeg een paar uur na de eerste spuit onwijze hoofdpijn en vandaag de hele dag last van gehad... Verder ben ik vandaag best wel emotioneel, weet niet of het komt door de hormonen maar ga opeens nadenken waar ik het allemaal voor doe en of dat ooit wel gaat gebeuren.. terwijl ik dat nooit eerder heb gehad. Mag je bij de puregon drinken? Misschien gewoon een dip, ik weet het niet.. Ben toe aan een borrel :) Verder ben ik vandaag naar de dokter geweest, er is weer een kweek genomen en een uitstrijkje, volgens mij hebben ze dat in het ziekenhuis ook gedaan maar ik wordt helemaal para van die jeuk en die steken! Is bij jullie ook gekeken naar je progesteron? Ga ik woensdag even navragen bij de gyn. Zo even mn ei kwijt hoor sorry :)

Liefs

2. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou het zit op het middenrif onder het hart. Maar het afschrapen van de endo kan een gaatje in het middenrif veroorzaken. Dus dit durfden ze niet weg te halen. Kan op zich geen kwaad, maar kan wel klachten geven.

Ik had van puregon weinig klachten. Maar werd er wel wat emo van.
    Rot dat je er zoveel last van hebt Steva!
    Morgen hopelijk fris weer op!

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Chickie fijn dat je naar huis mag!
    Lekker in je eigen omgeving herstellen, altijd bete.
    Vind het nog steeds heftig klinken allemaal. Heb je veel pijn?

Steva ik spoot decapeptyl en gonal- f dus herken het niet.
    Emo werd ik wel en hoofdpijn van de deca. Blijft rommel.
    Sterkte en geniet van je borreltje hoor.

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @steva: ik had alleen de eerste keer emo-klachten bij puregon. Maar toen hadden ze me een veel te hoge dosis voorgeschreven. Op normale dosis ging het prima. En je kunt er best een borrel bij drinken hoor!
    @chickie: fijn dat het de goede kant op gaat. En wat ben je inderdaad positief ingesteld!

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chickie: Poe he, je hebt echt een flinke operatie achter de rug. Ik wist niet dat endo zo ver in je lijf terecht kon komen :(. Gelukkig dat ze het grootste deel verwijderd hebben! Neem de tijd om te herstellen!

Steva: ik gebruikte menopur, maar ik was daar ook wel wat labieler en vooral ook vermoeider van dan normaal. Dus kan zeker door die hormonentroep komen hoor. Wat dat betreft vrees ik de hormonen van IVF, das toch een flinke hoeveelheid meer ;).bij mij is maar 1 x gekeken naar het progesteron en dat was al tijdens de eerste onderzoeken zo'n 2 jaar terug.

Hebben jullie ook last van tussentijdse bloedingen? Ik heb het al zo'n 4 jaar, de ene keer wat meer dan de andere keer, maar het is er eigenlijk altijd. Meestal begint het een paar dagen voor de eisprong. Super irritant en ze hebben nooit de oorzaak vast kunnen stellen, maar zou het van een cyste kunnen komen? Maar ik heb niet altijd een cyste gehad voor zover ik weet...

6. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Chickie wat fijn dat je naar huis mag! Thuis is altijd beter. Neem wel je tijd om goed te herstellen.
    Ik wist wel dat endo door je hele lichaam kan ´dwalen´ maar het lijkt me toch vervelend om te weten dat er bij je hart nog wat zit. Hebben ze ook verteld welke klachten je daarvan kunt krijgen of waar je eventueel op moet letten?

Pien, tussentijdse bloedingen heb ik nooit gehad. Wel sinds ongeveer een jaar dat ik bruinverlies heb een paar dagen voor de menstruatie.

7. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden echt bedankt, voelt echt fijn dat ik hier mijn ei kwijt kan!

Hoe is het vandaag gegaan Steva? De derde puregon zit er in toch?
    Heb je nog een lekkere neut genomen? Mag best hoor!
    Ik ben trouwens geholpen in Gouda, ik geloof dat jij dat vroeg :)

Pien, wat rot dat je tussentijdse bloedingen hebt! Daar zit je ook niet op te wachten vooral niet rond je ovulatie!

Sis, hoe is het bij jou? Rommelt het al wat meer?

Ik ben om 13.00 uur thuisgekomen, het duurde weer even voordat er een arts langskwam om me fiat te geven voor het ontslag. Maar dan mocht ik eindelijk naar huis.
    Wel gek om van je veilig ziekenhuiskamertje af te komen en weer de wijde wereld in te stappen. Maar ook wel weer heel erg fijn!
    Moet zeggen dat het me wel een beetje tegenvalt. Heb thuis even wat spulletjes opgeruimd samen met manlief en daarna ben ik op de bank geploft en gelijk in slaap gevallen. Na een uurtje kwamen mijn ouders langs, heel lief maar ook weer erg vermoeiend. Dus daarna weer geslapen. Daarna even wat gegeten voor zover dat ging en je raadt het nooit.... daarna weer geslapen tot nu. :D Nu nog even wat dingetjes op de pc bekijken en daarna lekker mijn bedje in. Kan geloof ik nog niet zoveel hebben en wil denk ik alweer wat teveel.
    Was ook best een beetje emo vandaag. Moest steeds huilen en waarom :( (omdat ik thuis was, het toch best heftig is geweest, ik veel pijn heb, geen idee heb hoe het vervolg gaat zijn, zoveel lieve kaartjes heb gehad... het kan allemaal, maar ik weet het gewoon niet).
    Maandag gelijk het ziekenhuis weer bellen om een aantal afspraken te plannen, we kunnen nog even door met ons abonnementje. :)

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Lieve chickie, doe je wel rustig aan, meis? Je hebt een enorme opdonder gehad door die operatie, daar heb je echt de tijd voor nodig om dat te verwerken (zowel lichamelijk als geestelijk).
    @pien: nee, ik heb nooit tussentijdse bloedingen gehad.

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chickie: het is logisch hoor dat je zo moe bent. Ik weet nog hoe ik me voelde na de kijkoperatie en vond dat geen pretje, maar bij mij is helemaal niets weggehaald, dus kun je nagaan. En als je thuis bent, ben je sneller geneigd weer wat dingetje te gaan doen, dus hou je nog even in he. Laat je maar lekker verwennen!

Wat Betreft de tussentijdse bloedingen: ik dacht, gooi het hier eens in de groep, misschien dat iemand het hier herkend en dan heeft het misschien een link met de endo, maar het lijkt erop dat het er los van staat. Het is echt een raadsel waarom ik dat steeds heb, en het is super irritant, inderdaad zeker zo rond de ovulatie, maar ja...

10. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Chickie: fijn dat je weer thuis bent, doe rustig aan...slapen zal je de eerste tijd veel doen, het is niet niks wat je hebt ondergaan!

@tussentijdse bloedingen: ook niet gehad.

@Steva: ik heb weinig last van bijwerkingen gehad gelukkig. hoop dat ze bij jou snel over zijn.

@ego: ik ben nog steeds ongesteld...vandaag precies een week dan. DUurt lang, heb dat nooit. Gelukkig wel minder pijn nu.

11. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden. Lees en leef nog steeds met jullie mee hoor ook al schrijf ik niet zo veel. Bij mij is de miskraam begonnen. Chickie lief datbje naar me vraagt terwijl je het zelf erg ( en logisch meid) zwaar hebt. ik herstelde al slecht van een kijkoperatie. slaap zoveel je nodig hebt hoor. en vooral niets doen!

Bij mij gistermiddag krampen, wel te doen. Gisteravond wat bruin slijm verloren en vannacht de hele nacht niet geslapen van een soort weeenpijn. Vreselijk. Om de zoveel minuten. Dommelde ik in kwam er weer een. Helaas amper bloedverlies, gek genoeg. Vandaag aan de paracetamolletjes en nu gelukkig om de 10 minuten een wee. De paracetamolletjes halen de ergste oijnoiek eraf, maar na twee stappen krijg ik al kramp. Kortom kan niets doen. Niet eens de hond uitlaten of een boodschapje doen. Vrees dat ik morgen niet op mijn werk ben.
    Ik begin de laatste 2 uur donkerrode slierten te verliezen, maar niets schokkend. Ben ik wel gewend van mijn menstruaties. Ik vrees dat het ergste nog moet komen. En ik vrees enorm dat ze mij woensdag niet meer willen curetteren en ik dus mijn weekend misloop. Dat wilde ik nou net zien als een nieuwe start. Ik ben erg moe, maar slapen zit er echt niet in. Ik hou mijzelf maar voor dat dit de laatste loodjes zijn. Voor mij voortaan direct curetteren.

Meiden zodra deze ellende achter de rug is word ik echt weer wat actiever hoor.

12. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Chickie fijn dat je weer lekker thuis bent. Nu goed te tijd nemen om te herstellen en niet te vlug vanalles gaan doen! Je lichaam moet goed genezen zijn om voorbereid te zijn op de ivf! Laat je maar lekker vertroetelen ;).

@Sissie het is heel begrijpelijk dat je hier nu iets minder actief bent. Neem eerst de tijd voor jezelf. Het klinkt alsof je het nu enorm zwaar hebt met het nu toch vanzelf doorzetten van de miskraam :(. Ik hoop voor je dat het allemaal snel gaat en je niet al te veel pijn hebt. Laat jij je ook maar goed verzorgen door je mannetje. Sterkte meid!

@Mineraal gelukkig neemt de pijn nu wat af. Hoe voel je je verder?

@Steva ik werd ook altijd wat emo van de puregon :). Vooral een kort lontje... Drinken kan volgens mij ook wel hoor. In het begin dronk ik helemaal niet om kansen te vergroten, maar in de loop van de tijd ben ik er iets losser in geworden en drink in t weekend rustig een glaasje wijn ;). natuurlijk niet meer na eisprong..

@Pien ik heb alleen last gehad van tussentijds bloedverlies toen ik na de laparascopie aan de pil moest. Dat werd op een gegeven moment zoveel dat ik moest stoppen met de pil. Daarvoor nooit last gehad terwijl ik toch zeker 15 jaar de pil heb geslikt met regelmatig doorpillen omdat dat beter uitkwam met vakanties ed. Ik ben benieuwd of ik er straks ook weer last van krijg. Moet bij volgende ongi ook weer aan de pil.

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sissie: heel veel sterkte!

14. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    o lieve Sis, wat klinkt dat heftig!!!! Eerst al dat verdriet en dan is de miskraam ook gewoon ook nog zo heftig! Wat zal dit een impact hebben!
    Ik leef echt enorm met je mee! Neem ook echt de rust hoor meid, het is niet niks voor je lichaam en je geest!!!!
    Ik hoop wel voor je dat het snel voorbij is en dat curetteren niet meer nodig is omdat het helemaal klaar is!

@ all, ik doe mijn best om rustig aan te doen. Voel me vandaag echt helemaal niks waard. Heb het benauwd en enorm veel pijn. Dus nu pc uit en plat!

15. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Lieve chick,

Je hebt ook een heftige operatie gehad, logisch dat er van alles door je heen gaat.
    Mss mis je toch ook wel even de " veilige" omgeving van het ziekenhuis.
    Thuis ben je toch al weer redelijk snel op jezelf aangewezen en doe je al snel teveel. In het ziekenhuis mag je gewoon echt patient zijn en volledig bijkomen.
    Ik hoop dat je goed je rust kan pakken en alles laten bezinken.
    Sterkte!

Lieve Sis,
    Heel veel sterkte! Aan de ene kant te hopen dat de miskraam volledig doorzet, aan de andere kant wil je mss toch gecurreteerd worden, al is een natuurlijk verloop mss wel beter.
    Hoe dan ook, ik hoop dat je de pijn zowel lichamelijk als geestelijk kunt handelen.

Diekkeknuffel en ik hoop dat je dit heel snel kunt gaan afsluiten.

Stier, hier gaat het met jou?

Hier ff belachelijk verkouden! Bleghhh.

Liefs

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sprits: gaat wel goed. Beetje moe, beetje misselijk. Vandaag echt een luie dag gehad met veel slapen. En woensdag weer kijken naar ons kleintje.
    Hoe is 't met jou, behalve je verkoudheid?

17. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Die vermoeidheid had ik ook, tot een week of 13/14. Toen voelde ik me fitter.
    Neem maar lekker je rust!

Het gaat goed. Al tijdje bloedverlies vrij.!
    Durf er steeds meer in te geloven:)

18. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @sissie: sterkte meis..denk aan je

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Sissie: och arme meid, wat heftig toch allemaal. Maar denk je wel een beetje om jezelf? Een miskraam is hartstikke heftig, dus morgen gaan werken is echt niet aan de orde hoor. Mijn zus heeft er 2 gehad en was er flink van slag van en was minstens 2 weken uit de roulatie. Je hoeft niet te zeggen wat er aan de hand is, maar ik zou me echt ziek melden als ik jou was. Neem de tijd om dit te verwerken. Hoop voor je dat het snel loskomt en je het komend weekend misschien toch nog even weg kunt. Sterkte meid!!

20. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Lieve meiden,

Sis wat denk je ervan om je de komende tijd ziek te melden! Zeker de komende twee weken denk ik zo.. Je hebt rust nodig en moet aansterken, veel slapen en nergens aan denken. Het is niet niks! Weet dat je door wilt maar je kunt alleen door als het andere de tijd heeft gehad om af te sluiten. Ik denk aan je wees lief voor jezelf.. Knuffel

Chick voor jou hetzelfde je hebt al zolang moeten wachten, die paar weken kunnen er ook nog wel bij.. Rust goed uit, IVF is niet niks daar moet je eerst voor aansterken.. Knuffel!

Liefs

Deel Deze Pagina