Meiden. Bedankt weer voor jullienlieve woorden!! De miskraam is geëindigd op de eerste hulp. Rond een uur of 19 gisteravond werden de weeën zo erg datbik het bijna niet meer trok. 3 tramadollen genomen maar dat had geen effect. Bloedverlies kwam goed op gang en om het half uur plaste ik een hele sloot slijmerig bloed uit. Amper stolsels overigens. Rond half tien in de avond stortte ik volledig in. Ik trok de pijn niet meer werd duizelig en mijn hele lichaam trilde. Mijn man was de hond uit laten en vond mij rond 10 uur trillend en huilend op de grond. Het deed zo vreselijk pijn. Niet te omschrijven. Ik was helemaal op en dreigde weg te vallen. Direct de auto in naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Daar moest ik eerst langs een balie om me te melden en in te schrijven, al die onzin. Ik kon niet meer op mijn benen staan. Er werd direct contact opgenomen met de verloskamers en ik ben er met een rolstoel heengereden. In de wachtkamer daar moest ik nog 25 minuten wachten. Toen ik van de pijn van mijn stoel dreigde te vallen hebben ze mij een behandelkamer ingeholpen. Ik vroeg om pijnstilling maar ze mochten me nog niets geven voor het geval ik de ok in moest. De dienstdoend arts was met een andere patiënt bezig en uiteindelijk na een lang uur kwam de arts. Ze maakte een echo en het bloed golfde weer naar buiten. Ze zag dat de vrucht op de baarmoedermond 'hing' en dat veroorzaakte vreselijke pijnen. Ja dat had ik ook wel door. Ik kreeg een eendenbek in en heb het uitgeschreeuwd. Ze zag de vrucht niet zitten maar ze dacht er wel bij te kunnen met haar vingers. Dat probeerde ze ook, gelukkig zonder eendenbek maar die pijn was zoo heftig dat ze stopte. Ze pakte een andere eendenbek een kortere en een tang. Ze wilde met de tang de vrucht er proberen uit te trekken, dan zou ik van de ergste pijn verlost zijn. Er kwam een assistent bij om er voor te zorgen dat ik niet zou trappen en zij hield mijn benen vast. Het lukte gelukkig. Ze liet de vrucht zien. Echt nog een enorm iets. Ik schrok ervan! De pijn was direct verdwenen, maar ik was slap van uitputting en bloedverlies. Ze maakte een controle echo waarop de vrucht niet meer te zien was. Ze wist alleen niet zeker of de placenta erbij zat. Gisternacht om 2 uur lag ik weer in mijn eigen bed. Uiteraard nog met menstruatiekrampen, maar die waren een lachertje. Toch vanochtend weer wat heftiger en kwam er nog een stuk van de vrucht uit, tenminste dat denk ik. Het was wat wittig stukje met een stukje vrucht eraan. Ik hoop de placenta. Straks ga ik de curretage afzeggen en een controle afspraak maken in mijn eigen ziekenhuis. Dit wens ik niemand toe en hoop ik nooooooit meer mee te maken. Ik heb mij voorvandaag ziekgemeld vanwege het feit datbik mij nog slap voel. Maar wil zo snel mogelijk het normale leven weer oppakken. Ik zal waarschijnlijk nog twee weken bloedverlies houden en dat moet steeds minder worden anders moet ik mij direct melden bij mijn eigen ziekenhuis. Maar wat is veel? Ik kijk even of het de komende 4 dagen minder wordt anders bel ik wel met het ziekenhuis. Nou meiden lang verhaal geworden, maar hopelijk is alles er nu wel uit! En hoef ik net alsnog voor curretage. Die van woensdag gaat iig niet meer door. En mocht mij dit ooit nog eens overkomen.....direct curetteren! Deze hel nooit meer.
Lieve sissie, wat afschuwelijk wat jij hebt meegemaakt! Ik wens je heel veel sterkte en rust en een goed herstel! Veel liefs.
Heel veel sterkte Sis. Krijg kippevel van je verhaal. Dat je miskraam zo verloopt heb jij wel weer zo bizar. Rust goed uit en geef jezelf en je lijf de tijd. Bloedverlies moet wel minder worden, zoals normaal verloop menstruatie. knuf
Mijn god Sissie, wat een nachtmerrie! Ik hoop wel echt dat alles nu je lichaam uit is! Luister goed naar je lijf! En ik ben het wel met Steva eens. Stap niet te snel over je gevoelens heen. Ik snap dat je dit zo snel mogelijk achter je wil laten, maar neem ook echt de tijd om het te verwerken. Anders krijg je het over een poosje 3 dubbel zo hard op je bordje! Hele dikke knuffel van mij!
Tja het was echt een nachtmerrie. Maar ik voel me nu op en top. Net lekker gegeten en met de hond gewandeld. Ik ben letterlijk verlost gister daar bij de verloskamers. Emotioneel gezien denk ik er wel bovenop te zijn. Het is voorbij over. Op naar een nieuwe poging, ook al zie ik daar wel tegenop na deze ervaring hoor! Gister heb ik niet 1 keer gedacht ik ben een kindje verloren. Als je zoveel pijn hebt denk je daar gewoon niet aan. Zelfs toen ze het liet zien voelde ik er niets bij. Het was eruit de pijn was weg. Dat was t enige dat telde. Ik wist natuurlijk al 3 weken dat t niet goed zat in mijn buik. Ik heb 3 hele ellendig weken achter de rug, ik heb daarin denk ik alles verwerkt....nu ga ik weer genieten van de dingen die ik wel heb.
Het klinkt ook inderdaad echt als een verlossing! Fijn dat je het ook echt zo ervaart! Maar ook die dag van gisteren blijft een hele nare ervaring die best zijn sporen achter zal hebben gelaten. Ik heb het al eerder ´gezegd´ maar ik vind wel dat je heel sterk bent en ik hoop ook echt dat je alle kracht hebt om weer verder te gaan! Heel veel sterkte en wat zonnestraaltjes om alles weer in een mooier daglicht te zien (maar als ik het zo lees ben je al goed op weg)! Girlpower!!!!
Pfff sis wat een klote avond heb jij gehad zeg! Lijkt net een echte bevalling godzijdank ben je verlost en is het eruit! Niet meer die enorme pijn.. En het wachten op.. Fijn dat je je weer goed voelt.. Je weet zelf het beste wat je voelt en moet doen.. Wil ook niet stom of raar overkomen maar is bezorgdheid rustig aan.. Hele dikke knuffel! Morgen darmonderzoek, vandaag beginnen met laxeer.. Vanmorgen ovu echo gehad paar kleine eitjes... Vind het best vreemd omdat ik normaal zonder puregon al grotere eitjes heb.. Over een uurtje bellen hoe en wat. Verder heb ik kontpijn en steken/jeuk in m'n vagina. Vrijdag naar de dok geweest weer een kweek genomen en uitstrijkje. Ik denk dat het met m'n blaas te maken heeft. Sinds de kijkoperatie, toen ze de endo op m'n blaas hebben weggehaald. Heb ik last van m'n blaas met plassen en die jeuk en steken... Hoop dat er snel wat duidelijk wordt. Trek het slecht elke dag pijn en als ik geen pijn heb jeuk en steken.. Liefs
Weet je al wat meer Steva en heb je nog een maansteen kunnen vinden? Zie je erg op tegen het darmonderzoek? Sterkte hoor!
@sissie jeetje wat een verhaal....jammer dat dit je niet bespaard is gebleven. Klinkt ontzettend heftig, fijn dat het over is. Dit wens je niemand toe. @steva succes morgen
Chick lief van je nee valt wel mee, vergeleken met jouw operatie is alles niks meer . Laat alle onderzoeken etc maar over me heen komen en zie het wel. Ga proberen wat meer ontspannen te zijn maansteen gevonden 1 om m'n nek en om m'n pols hoe gaat het met jou? Nog veel pijn? Mineraal dank je hoe voel je je? Nog een week en dan weet je weer meer.. Liefs
Steva. Sterkte morgen!! Ja vreselijk om continu met pijn te lopen. Jeleven is gewoon een stuk minder leuk omdat je gewoonweg minder zin hebt in bepaalde dingen. Ik hoop het dat ze iets vinden bij want anders lijkt t zo bodemloos voor je. Kan je niet canesten crème of tabletten proberen voor je vagina. Die kun je gewoon kopen. Ik heb ze ook gebruikt bij jeuk en steken. En mij hielp het. De crème kan je beter doseren. Beetje op je vinger en inbrengen. Mijn miskraam voelde idd als een bevalling ( kan ff niet meer teruglezen wie dat zei). Ik heb ondertussen een forum gelezen met mensen die ook een helse miskraam hebben meegemaakt. Ze beschreven het als een bevalling en sommige vonden de bevalling zelfs minder pijn doen. Voel me vandaag goed, maar merk toch dat ik wat slapjes ben. Erg moe en wat licht in mijn hoofd. Ook nog steeds toch wel flinke menstruatiekrampen, maar natuurlijk niet te vergelijken met gister. Hoop dat die krampen erbij horen en ik niet nog iets in mij heb zitten. Bloedverlies na vanochtend is vrij weinig. Minder dan bij een menstruatie. Over een week of twee laat ik de boel even checken bij mijn gyn.
Sis, goed dat je het over een poosje even bij de gyn laat nakijken of alles goed zit! Steva, toch is een darmonderzoek ook niet niks hoor! Ik denk aan je! En hopelijk brengt de maansteen je veel geluk! Wie weet helpt het nu al! Ik heb vanmiddag contact gehad met het ziekenhuis en volgende week heb ik een telefonisch consult met de gynaecoloog over de kweekjes. Een afspraak met de chirurg krijg ik deze week thuisgestuurd en volgende week maandagmiddag krijgen we alvast ivf voorlichting. Verder gaat het aardig hier. Ben geestelijk iets frisser. Lichamelijk nog niks waard. Het trekt in mijn buik en bij mijn middenrif en de wond van de drain vind ik ook maar niks. Die is opengelaten, maar ik vraag me af hoe snel zoiets geneest. Verder heb ik af en toe nog bloedverlies, ik hoop dat dat ook snel gaat stoppen. Het geeft me wel wat rust dat ik verlopig nog thuis lekker kan herstellen en dat verder niemand wat van me wil . Ik ben mezelf af en toe al genoeg aan het opleggen en moet mezelf daar echt in afremmen. Dus vandaag was een bankdagje, met vanmiddag wat visite en verder vrij weinig. Wij moeten btw de komende twee maanden spontaan gaan proberen zwanger te worden en over een klein weekje is mijn eisprong, maar van klussen zal geen sprake zijn. We hebben daarom nu van die spuitjes meegekregen. Ben benieuwd, hihi, weer zoiets romantisch Heeft iemand hier ervaring mee en hele goede tips?
Sissie: oh meid wat een hel zeg! Ben blij voor je dat het er nu wel uit is. Ik hoop dat je nu snel kunt herstellen. Maar lichamelijk heb je wel een klap gemaakt, veel bloedverlies, dus neem wel je tijd he. Maar je bent echt super sterk meid, respect! Steva: succes morgen bij het onderzoek. Hoop zo voor je dat er iets uitkomt waar ze wat mee kunnen. Zoals het nu gaat is ook niets... All: vanochtend gesprek gehad met fertiliteitsarts over het IVF traject. We hebben de hele planning even doorgenomen. Zoals het nu lijkt begin ik in april weer met de pil voor 3 weken, dan 12 dagen decepatyl om de cyclus plat te leggen. Na een dag of 9 komt daar dan nog weer menopur bovenop voor een week of 2. Al met al zitten we dan in de eerste week in juni dat de punctie plaats zou kunnen vinden. Dus dat duurt nog wel eventjes... Maar heb er op zich wel een goed gevoel bij. De verhuizing hebben we dan in elk geval ook goed achter de rug.
Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt Pien! Toch ook wel weer heel spannend allemaal! Tis wel fijn dat je qua verhuizen enzo dan ook in wat rustiger vaarwater zit, maar geduld moet je wel hebben!
Dank jullie lieve meiden Sis ik zei het van de bevalling gelukkig is het eindelijk achter de rug! Dank je voor de tip van de creme, had ik nog nooit van gehoord. Maar ik heb geen schimmel ofzo he.. kan dat dan geen kwaad? Goed dat je over twee weken nog even een nacontrole hebt. Alles voor de zekerheid.. Nu een maand rust toch? en dan weer een tp? Chick de maansteen kan nog niet heel veel doen aangezien ik niet van bil kan met die pijn hihi Ben wat er uit de kweekjes komt. Hoop niks ernstigs. Je hebt wel genoeg gehad vind ik! Spannend en 'leuk' de ivf voorlichting. Komt steeds dichterbij.. Lijkt me ook heerlijk om even thuis te zijn en je volledig op jezelf te richten, even nergens rekening mee houden en vooral niet druk maken om werk etc. Zo bizar dat je nu 'opeens natuurlijk' zwanger kan worden. Dat zou helemaal top zijn! Ga voor je duimen. Ik kan je niet echt helpen, geen ervaring maar ik heb wel een keer gelezen dat een orgasme de kans vergroot omdat je baarmoeder dan samentrekt en en het sperma hoger brengt.. Weet niet of het echt zo is maar is het proberen waard. Heb je er zelf ook nog wat aan hahah Pien fijn dat je een beetje weet waar je aan toe bent. Wat een troep ook weer he, maar het is voor een goed doel! Liefs
Steva. Is t meegevallen vandaag? Lijkt mij geen pretje. Ik hoop echt dat ze wat vinden bij je. Ik voel nu bij het bloedverlies en krampen ook weer de pijn in mijn kont. Gelukkig niet zo erg als bij een menstruatie , maar ik blijf t toch vreemd vinden dat ze nooit wat bij mij gevonden hebben. Hopelijk kunnen ze jou wel verder helpen want volgens mij is jouw 'kontpijn' een graadje erger dan dat van mij. Over die crème. Ik heb t gebruikt bij jeuk en branden. De gyn zag niets, maar ik toch eigenwijs en canesten gebruikt. Ff niet lachen, maar t bleek dat ik de crème van de voeten had gebruikt. Spuitje gekocht opgezogen uit de tube en ingespoten. Naderhand toch even nagevraagd bij de apotheker of dat schadelijk was. En wat bleek.....nee hoor niet schadelijk zaten dezelfde ingrediënten in als die van gyno....nog wat. Je weet wel die crème en tabletten waar ze nu reclame voor maken. Ze zijn voor schimmels, maar mij hebben ze van de klachten afgeholpen. Ik zou als ik jou was wel die voor de vagina nemen en niet die voor de voeten. (-: na een dag of 3 a 4 merkte ik verbetering. Chick. Ook geen ervaring met t spuitje hier. Maar dat t kan is 1 ding wat zeker is. Een collega (lesbisch) is op die manier zwanger geraakt na twee keer, dus ja. Een orgasme is idd goed voor de zaadjes. Net wat steva zegt. Dat wordt dus ff goed plannen in bed (-: Pien. Zoals ik het lees krijg je het lange IVF schema. Ik heb beide gehad. En bij het lange schema had ik meer cryos. Ego. Vandaag weer aan t werk gegaan. Viel toch wel tegen om eerlijk te zijn. Nog best veel krampen en erg moe. Maar vanwege de kindervakantie ....en dus collega's die op vakantie zijn, ligt er veel werk. Genoeg afleiding dus. Maar vanavond toch even een tukkie op de bank. Sporten zit er voorlopig niet in. Bij de minste of geringste inspanning komen de krampen opzetten. Hoop echt dat er niets meer zit. 12 maart echocontrole in leiden. Ook het ziekenhuis waar ik op de eerste hulp ben beland heeft een belafspraak voor mij geregeld met de gyn die mij daar geholpen heeft. Toevallig opdezelfde dag.
Chickie: hier ervaring met spuitjes . Door de druk had mijn man regelmatig moeite om op het juiste moment een moment supreme te beleven zeg maar... Op een gegeven moment maar bedacht dat het misschien wel werkte als hij het ff handmatig zou kunnen opwekken en dan maar via een spuitje aan mij te geven zeg maar. Dat lukte altijd wel goed. Ti's niet ingewikkeld hoor. Je kunt eens kijken op zelfinseminatie.nl. Daar staan wel wat tips op, maar uiteindelijk ist gewoon heel simpel: potje vullen, spuitje vullen, spuitje legen en dan ff blijven liggen, net als bij de IUI. Ti's niet romantisch, maar als je wilt kun je daarna nog even romantisch doen Steva: hoe is het gegaan vandaag? Sissie: respect hoor dat je al weer werkt. Maar laat je niet opjagen he, werk blijft wel .
Bedankt voor de tips meiden! Ik had inderdaad ook al even op google gekeken, maar ik geloof dat ik het wel snap. Hihi! Manlief is er ook al helemaal klaar voor, want het echte werk gaat voorlopig even niet lukken. Steva, hoe is het gegaan? Ik hoop zo dat het je is meegevallen!!! En anders hoop ik dat er wat uitkomt! Sis, neem jezelf goed in acht he! Wel fijn dat je door je werk wat afleiding had. Maar put jezelf lichamelijk niet teveel uit!