chick spannend wanneer zou je ongi moeten worden? Ik duim goed nieuws! Met de afwijkende wondjes komt het ook goed hebben gewoon wat langer de tijd nodig.. Jij had echt ernstige endo zeg gelukkig nu voor 80% weg! Cindii: pittig broertje heb je fijn dat het nu weer wat gezellig is in huis! Wil je niet teleurstellen maar bij de vorige keer had ik na de inseminatie ongeveer vanaf een dag of vijf behoorlijke steken bij m'n baarmoeder.. Ik dacht echt dat het een goed teken was maar helaas. Nu heb ik sinds gister ook weer wat steken.. Minder dan de vorige keer maar voel ze wel. Ik durf dus nergens op te hopen.. Hoop wel dat het bij jou een goed teken is! Sis wat heerlijk zeg eindelijk echt klaar! Wat moet je doen bij het lumc? Ben benieuwd wat ze zeggen.. Ja ik zou zeker voor de endo naar het vu gaan en dan de rest gewoon in het ziekenhuis waar je nu zit. Dat is al een goed begin denk die vriendin wat erg zeg voor haar na 8 maanden! Tja die plek, de arts zei dat het wat ontstoken slijmvlies was en verder niks ernstigs.. Heelt vanzelf. Vind het ook wel raar dat er nog steeds geen 'goede' plek is gevonden.. Tijdens de kijkoperatie wat op m'n blaas en geloof ook een klein beetje op m'n baarmoeder maar dat is als het goed is helemaal weg.. Toch zeg de arts van het vu dat er echt iets moet zitten want anders heb ik niet zo een hoge waarde.. Normaal voel ik m'n eisprong nooit maar deze keer had ik ongeveer een uur lang echt flinke krampjes.. Misschien heb je elke keer links een ei?? Liefs
Ojee Steva, rot he dat soort dingetjes (steken en vergelijken met vorige pogingen) je weet pas wat het was zodra je wel of niet ongesteld wordt. Ik schat dat ik zo rond 18 maart ongesteld moet worden, dus ik moet nog even geduld hebben hoor Sis, wat Steva zegt (en wat je zelf ook al zei) het lijkt mij ook niet zo gek om voor je endo naar het VU te gaan. Ze schijnen daar heel kundig te zijn!
Steva, ik durf ook nergens op te hopen want het zou dan niet de eerste keer zijn dat ik teleur gesteld word, al heb ik dit niet eerder gevoelt. Chickie, ik durf het niet te hopen dat het een goed teken zou kunnen zijn! Maar als dat inderdaad het geval zou zijn dan zoude jullie het 14 maart kunnen weten dat is mijn NOD.. maar denk dat ik 13 al test als ik verder geen ongi aan voel komen en nog niet ongi ben. mar aangezien ik 28 feb heeeeeel veeeeel pijn had aan me rechterkant bij me lies dat begon om 20:00 uur en we rond 22:00 geklust hebben denk ik dat het te laat is.. daar voor hebben we 4 dagen niet geklust. en het klussen deed toen ook heel veel pijn.. had btw 28 feb smorgens een posi ovu test
Chick idd.. Wel weer heel spannend voor ons allemaal.. Ik zou 16 maart ongi moeten worden.. Cindii klinkt allemaal wel goed hoor.. En als je 28 feb een posi test hebt gehad.. Ga heeel hard duimen, nog een kleine week! Liefs
Steva, het klinkt inderdaad ook wel goed! als ik zo op het forum allemaal lees.. maar toch durf ik echt niet te hopen.. maar ja.. ik hoop ook voor jou dat het deze maand wel goed is dan als de steekjes wat lichter zijn.. en dat klein weekje dat kruipt echt voorbij pff.. hahaha
Hoi ik heb ook endometriose... Erg pijnlijk allemaal. Het is bij mij vorig jaar geconstateerd doordat ik tijdens mijn menstruatie erg veel pijnen in mijn anus had ( schaAm schaam) er was niets op de inwendige echo te zien maar ze zeiden dat ik het dan wel had. Sinds ik van de pil af ben heb ik er vrijwel geen last meer van. Wij zijn nu 8 maanden bezig om zwanger te raken en mijn angst is heel erg groot dat t niet kan hierdoor. Ik zit momenteel in grote twijfel of ik niet al naar de ha zal gaan. Ook heb ik gehoord dat pre-seed ook een goed middel is om te proberen. Wat zouden jullie doen?
Chick. Wat heftig zeg al die endo. Zijn je voortplantingsorganen wel 100 vrij? Inprincipe hoeft endo op het middelrif geen zwangerschap in de weg te staan. Net als endo op de darmen. Om eerlijk te zijn heb ik daar wel mijn vraagtekens bij hoor! Maar wel ernstig te horen dat je vanbinnen gewoon helemaal volzat. De foto's zullen er heftig uitzien vrees ik. Het zou mooi zijn als jouw voorbeeld de boeken ingaat en anderen kan helpen! Hopelijk werken je spuitjes (-: op naar 18 maart. Steva. Ik moet naar lumc voor nacontrole van de miskraam. Ik word hopelijk niet weggestuurd omdat mijn miskraam elders heeft plaats gevonden. Ik grijp de gelegenheid aan ( tenminste als ik de ballen heb op dat moment) om de endometriose nog eens ter sprake te brengen. Zou ik als het lumc niet 'verder wil kijken' via de huisarts bij het vu terecht kunnen komen? Steva jij op weg naar 16 maart. En op naar t vu voor verdere onderzoeken. Weet je welke onderzoeken ze bij je gaan doen? En weet je toevallig de wachttijden in het vu? Little star. Welkom. Enne hier hoef je je nergens voor te schamen meid! Ik heb tijdens de menstruatie pijn in de endeldarm.....achter de anus zeg maar. Ik ben geopereerd maar er is nooit iets gevonden. Het schijnt ook erg lastig te vinden te zijn in anus , endeldarm en verdere darmen. Wat ik vreemd vind is dat bij jou de pijn is gestopt na gebruik van de pil. Meestal wordt de pijn dan namelijk erger. Wat bedoel je precies met pijn in je anus? Als je zit, als je naar t toilet moet? Is het over na de menstruatie? 8 maanden is lang, maar niet ongewoon. Je wordt pas doorverwezen na een jaar proberen. Dus als je naar de huisarts gaat moet je er even 4 maandjes bijtellen. Nadat ik ben doorverwezen heb ik eerst nog een jaar lang onderzoeken gehad. Daarna pas op de wachtlijst voor IVF. Persoonlijk geloof ik niet in proseed , maar baat t niet schaadt te niet. Ik voelde bij een half jaar proberen al dat t bij ons niet goed zat. Volg je gevoel en ga gewoon naar de huisarts als je het niet vertrouwt! Waarom niet.
O ja little star. Endometriose is alleen met zekerheid vast te stellen met een kijkoperatie. Zelden met een inwendige echo.
Sis ja via de huisart. Ik heb een echt een top arts zei heeft zelf voorgesteld of het niet handig was als ik naar het vu ging voor verder onderzoek. Zij weet hoeveel en hoelang ik al pijn heb en omdat de gyn verder niks kon vinden leek haar dit een logische vervolg stap... Gewoon eisen als ze moeilijk doen.. Jij bepaald! Krijg eind maar eerst een IVF echo en aan de hand van die echo en al het eerdere onderzoek uit het andere ziekenhuis (bloeduitslagen, mri, kijkoperatie en darmonderzoek) kijken zij nogmaals naar die uitslagen en waarschijnlijk dan sowieso nog een mri in het vu. Liefs
Hoi meiden, was even rustig vandaag, had even een bijtankdagje Sis, wat heb jij little star al goed voorgelicht! Hopelijk kun je er wat mee little star! Mag ik vragen wie de endo bij je heeft geconstateerd? Wat fijn dat je nu niet meer zoveel last hebt! Maar ik vind dat ook wel vreemd net als Sis. En als je zelf erg onzeker bent en het idee hebt dat het niet gaat lukken kun je inderdaad eens naar de ha gaan. Misschien is het een idee om alvast een paar cyclussen te gaan temperaturen (je hebt kans dat ze dat bij de ha ook gaan vragen). Sis, ik zou het zeker aankaarten hoor bij het LUMC, gewoon vragen hoor as dinsdag (over je endo). Als ze er niet of negatief op reageren dan weet je dat ook weer toch?! Als je niets vraagt weet je dat ook niet. Je kan het meid (je hebt ballen zat )! Ik weet inderdaad dat endo die niet op je voortplantingsorganen zitten een zwangerschap niet in de weg HOEVEN te staan, maar mij is wel duidelijk verteld dat het zeker wel kan. Omdat je lichaam toch reageert op al die endohaarden en in een constant gevecht is tegen de bloedinkjes in je lijf en dus reageert alsof er een ontsteking gaande is en alles afstoot wat niet in je lichaam 'hoort'. Dat zou dus ook een evt. vruchtje kunnen zijn. Ik denk dat dat bij veel dames toch ook wel het geval is. Het is bij mij nu wel schoon bij mijn voortplantingsorganen. Dus wel heel fijn hoor! Cindi, hoe is het met de krampen? Het wordt wel spannend he meiden half maart! We houden moed met z'n allen! Vanmiddag werk ik gebeld door de verpleegkundige die we maandag gesproken hebben over de IVF. We zijn vanochtend officeel in het team besproken en mogen inderdaad na twee menstruaties starten met de ivf. Ze wilde alleen nog wat vragen, het ziekenhuis doet mee met een studie en ze doen mee aan een onderzoek over vrouwen die voor een eerste kindje gaan dmv IVF en ze vroegen of ik daaraan mee wil doen. Daar aan voorafgaand moet er wel een baarmoederonderzoek gedaan worden en er zal nog wel meer aan vast zitten. We hoefden nu nog geen beslissing te nemen, want ze overviel ons natuurlijk en we krijgen nu maandag meer informatie van de gynaecoloog (die belt ons op rond 5 uur en legt de medische kant uit). Als we toestemmen krijgen we een informatiepakket thuis gestuurd en moeten we een keer naar het ziekenhuis komen om een toestemmingsformulier te ondertekenen. Verder weet ik dus nog niet zo goed wat het inhoudt. Als er niet heel veel tijd en ziekenbezoeken in gaan zitten wil ik best meewerken. Daar zijn anderen misschien weer mee geholpen. Het kan ook nog zijn geloof ik dat je toestemt en dan uitgeloot wordt voor het onderzoeksbehandelplan, maar wel gevolgd wordt, zodat ze twee groepen vrouwen kunnen volgen. 1 groep met behandelplan en ivf en 1 groep zonder behandelplan en met ivf. Ik ben benieuwd wat we maandag horen.
Chickie, de krampen zijn weg vandaag nergens last van gehad.. dus heb de hoop een beetje op gegeven we zien het woensdag/donderdag wel.. ga denk ik ook niet testen.. al heb ik nu wel een beetje test drang omdat ik sinds vanmorgen steeds moet hoesten en bang ben dat ik een longontsteking op ga lopen.. en als dat zo is moet ik aan de antibiotica.. dusja vandaar me test drang.. alleen zit ik pas op 8 dpo.. dus is nog een beetje te vroeg. Wel fijn dat je na 2 menstruaties aan de ivf mag starten. ik mag woensdag voor de 2e intake voor ivf.. vind het wel spannend haha.. dat onderzoek heb ik ook wat van gehoort doen ze in het catharina in eindhoven ook volgens mij.. maar ik ben daar nog niet voor gevraagt ofzo.. maar er staat me iets bij van de informatie avond voor de ivf dat ze daar iets over verteld hadden.. maar precies hoe of wat weet ik ookal niet meer.. heb in aug die info avond gehad hahaha.. dus der is niet veel meer van blijven hangen. en het wordt half maart inderdaad spannend voor ons haha
Ojee als het maar geen longsteking is/wordt Cindii! Snap dat je het liefste gelijk wil weten of je zwanger bent of niet! En anders toch maar aangeven bij de arts hoor, dan zoekt die maar een oplossing! Je krijgt nog een spannende week volgende week, ivf intake en testen! Kan me voorstellen dat je niet alles meer van augustus, hihi! Vooral omdat je dan ook eerst met de IUI bezig bent. Slaap lekker allemaal ik ga zo mijn bedje opzoeken!
Chick wat fijn zeg echt iets om naar uit te kijken als je begrijpt wat ik bedoel. Klinkt een beetje stom.. Spannend allemaal zeg! Dat onderzoek lijkt me wel interessant niet alleen omdat je andere mensen helpt maar ook omdat er bij jezelf dan aanvullend onderzoek krijg, wat normaal misschien niet het geval is.. Wist niet dat de endo (ook al zit het niet op je voortplantingsorganen) dat het invloed kan hebben op een eventuele zwangerschap.. Zal het dan zou zijn dat ik elke keer die krampjes heb rond de eventuele innesteling en dat het vruchtje dan juist wordt afgestoten... Weer stof om over na te denken Heb sinds gister zo ontzettende opgezette buik! Als ik m'n buik uit zou houden de hele dag kan ik zo door voor vijf maanden zwanger nu m'n bedje in ongelooflijke last van m'n onderrug. Slaaplekker allemaal! Stier hoe is het trouwens met jou en de kleine? Mineraal en lelie? Stil bij jullie Liefs
Ja ik kijk even af tot maandag/dinsdag hoe het gaat.. hopen dat het beter gaat maar ja dan zou ik eventueel ookal kunnen testen.. Ja krijg een spannende woensdag.. wel toeval allemaal op me verjaardag.. hahaha. Maar ik heb geen iui behandelingen gehad.. dat was bij mij al geen optie meer.. ze praten meteen al over ivf.. maar ja is ook niet erg.. heb er alles voor over ookal gaat ivf heel zwaar worden.. maar na alles wat we het afgelopen jaar hebben mee gemaakt slaan we ons eigen daar ook wel door heen ik ga ook lekker slapen.. voel me echt beroert.. truste dames!
Ben toch nog wakker en kon het niet laten om nog even te kijken Rust goed uit Cindii, dat doet soms wonderen! oeh dus je bent 13 maart jarig, leuk! En tuurlijk kunnen jullie het IVF! Oeps Steva wilde je niet ah twijfelen brengen. Maar dit zei mijn gyn. Ik vond het wel aannemelijk klinken. Maar of je het dan ook als dusdanig kunt voelen??? Ik ben het helemaal met je eens over de onderzoeken die ik dan evt zou krijgen. Tis alleen maar meer kennis over je lijf. Het zou starten met een hysteroscopie. Heeft iemand hier ervaringen mee? Nu ga ik echt slapen ladies! Steva hopelijk wordt je morgen slanker wakker, rot zeg!
Hoi!! Ik kan er zeker wat mee! Sorry voor mijn geklungel ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe het forum precies werkt. Ik ben vorig jaar bij de gyn geweest en die heeft gezegd dat t endo was. Hoewel de ha zei dat ik maar naproxen moest slikken en als de pijn dan weg was hoefde ik niet terug te komen (nee fijn) van de gyn mocht ik niet meer ongesteld worden dus toen moest ik de pil doorslikken. In augustus ben ik getrouwd en ik zou daarna voorgoed stoppen met de pil ( kreeg ook een doorbraakbloeding op m'n huwelijksdag maar wat wil je dan na zoveel maanden doorslikken) en sindsdien zit het echt op een laag pitje. Hebben jullie ook verschil gemerkt met pil en zonder? Groetjes little star1
@sis ik heb/had dan van die golvende pijnen echt in mijn anus en idd op de wc, als ik ga zitten en zelfs als ik achter de kassa sta of loop. Heb jij dat dan ook zo? ik kan af en toe wel een tafel doormidden breken van de pijn( toen ik nog aan de pil zat dan want nu zijn het meer kleine klopjes die ik voel) Wat ik me nog afvraag als het duidelijk word dat je endo hebt helpen ze je dan ook niet eerder dan na een jaar? En wel gek dat ze dan niks kunnen vinden toch? Maar zit er dan ook niks? Of zit het dan zo verborgen dat ze het niet weg kunnen halen? Ik moet volgende week sowieso even langs de ha dan kan ik altijd even informeren over hoe en wat en of ze me door wilt verwijzen of nog niet. Thanks allemaal!! Jullie helpen me echt bij het nemen van een beslissing Groetjes little star1
Chickie, Ja probeer zo goed mogelijk uit te ruste.. vannacht en vanmorge me temp gemeten.. lichte verhoging 37,5 vannacht.. en vanmorge 37,7.. dus begin wel echt ziek te worden Idd ben 13 maart jarig! maar ik doe er helemaal niks aan dit jaar.. heb er geen zin in! en ik heb helaas geen ervaring met die hysteroscopie dus kan je der niks over vertellen..
Cindii: hoop dat je niet ziek wordt. En niet om je valse hoop te geven, maar je temp gaat ook omhoog als je zwanger bent . Dus ik duim nog even voor je dat het hele IVF verhaal niet nodig blijkt te zijn! Chickie: ik heb een hysterescopie gehad. Het viel mij toen wel wat mee. Het was bij ons in het daghospitaal, dus een hele korte opname. Ik had alleen wat ibuprofen en paracetamol genomen van te voren. Vervolgens ga je naar de operatiekamer en lig je charmant in van die beugels en krijg je een eendebek in en dan gaan ze met een lange, dunne stang met een cameratje er in bij je naar binnen. Uit die stang komt ook water wat ze in je baarmoeder spuiten. Daarmee wordt je baarmoeder dus opgepompt en kunnen ze beter kijken. Dat voelt gek, maar niet vreselijk pijnlijk. en jij zeker bent wel wat gewend, want ze vergeleken het zelf met wat menstruatieachtie kramp . Ingreep duurt al met al 10 tot 15 minuten. Als je klaar bent verlies je vooral water en wat bloed. Da's wel maf... Maar je kan je afvragen of je er zelf iets aan hebt. Je hebt al een veel zwaardere operatie achter de rug en voegt deze ingreep iets toe? Dat zou ik aan je gyn vragen. Ik kan me voorstellen als je nog nooit zoiets gehad hebt en je start met IVF dat het dan wel fijn is om te weten hoe het er uitziet van binnen en of er stiekem geen gekke dingen te zien zijn die een zwangerschap in de weg kunnen zitten. Maar ik vraag me af of jij niet al genoeg onderzocht bent... Dus vraag aan de gyn of er nog een meerwaarde voor jou inzit. Als dat zo is zou je mee kunnen doen aan dat onderzoek, en zo niet, hoe nobel ook van je dat je de wetenschap wilt dienen, zou ik jezelf niet nog meer ellende aandoen dan je al gehad hebt . Dat zal iedereen begrijpen. All: ik heb gisteren het IVF schema ontvangen. Mag halverwege april starten met de pil, halverwege mei met de decapeptyl en dan weer een week ofzo later de menopur erbij en heb ik de eerste echo op 30 mei staan. Punctie staat gepland in week 21. Het wordt nu wel concreet zo... Nog 2 menstruaties en dan is er dus geen ontkomen meer aan... . Chick: we doen het 'gezellig' samen he!