Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ijzerinnetje

ijzerinnetje Actief lid

13 jun 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Vlinder,

Van harte gefeliciteerd meid!!!!! Ik vind het echt geweldig voor je. Het is je zo gegunt na al die jaren. Het geeft ons ook weer hoop dat het toch kan en waar we het allemaal voor doen. Blijf je nou vaker onder controle voor de zwangerschap vanwege je endo en dat het met IVF is gelukt? Krijg je nou meer echo's? Ik hoop ook echt voor je dat Spruitje zich goed vast blijft houden. Hou je ons nog wel af en toe op de hoogte hoe het met je gaat? We vinden het altijd leuk om af en toe weer eens goed nieuws te horen.
    Geniet van je zwangerschap en hopelijk krijg je niet teveel last van kwaaltjes.

Heel veel liefs,
    Shirley

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je wel. :)

Nee niet echt extra controlle, wel bij 6 weken de 1e echo om te kijken of alles goed is.

3. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    @ijzerinnetje, ik zat bij de ivf/andrologie afdeling, ik denk dat jij bij de vrouwenziekten poli bent geweest, balie 3 geloof ik. Ik zag wel een stel die vroeg naar de ivf folder...

@vlinder, wat voelde jij na de punctie?, ik heb continu zeer gevoelige onderbuik, op spanning en vaak soort plas aandrang gevoel. Dit is al zo sinds de punctie en nog steeds dus. Ik denk dat het door de endo komt. Arts zei gisteren dat het van de punctie kan komen, kan niet komen van de baarmoeder want daar wordt niets in geprikt.

Vandaag wel voor het eerst heel gevoelige borsten :), komt vast door de utrobollen denk ik.

Gr!!

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik heb na de punctie veeeel pijn gehad maar de punctie was heel pijnlijk, 2 dagen na de TP was dat voorbij.

5. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Okay, dan heb ik nog t/m morgen :D, hopelijk trekt het wat weg, alhoewel ik door al die pijntjes ook niet mezelf gek kan maken door te bedenken wat ik allemaal voel! Poe, spannend hoor, mijn man is volgens mij nog veel zenuwachtiger :p

6. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    proficiat vlinder
    dames ik heb niet heel topic terug gelezen, maar toen jullie wisten dat jullie endo of pco hadden, hebben jullie het toen nog even zo moeten proberen of meteen een behandeling ondergaan, clomid,iui ivf??

7. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Jeetje Vlinder wat een heftige endo hebben ze weggehaald!! Maar dat geeft inderdaad weer moed voor ons. Ik ben echt superblij voor je!! Hoe voel je je verder? Kan je het al een beetje bevatten?

Belgischemama, bij mij is een endocyste geconstateerd en die hebben ze weggehaald. Ik hoef niet meer zelf te proberen (doen we natuurlijk wel;)) daar was ik heel blij mee natuurlijk. Ik word doorverwezen naar Groningen en daar krijg ik te horen of ik nog een grote operatie moet ondergaan of dat ze meteen met IVF beginnen.

Ijvogeltje, vervelend he al die kwaaltjes. Je word er zo onzeker van!! Probeer wat afleiding te zoeken. We gaan hier met zn allen heel hard voor je duimen!!

Fijne avond meiden

8. ijzerinnetje

ijzerinnetje Actief lid

13 jun 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

IJsvogeltje, we hebben voornamelijk op de 10e etage van de verpleegafdeling gezeten. We zijn alleen nog naar balie 2 gegaan om een afspraak te maken met Dr. Santbrink in december. Nee, we hebben geen folder van IVF meegenomen want we waren eerlijk gezegd een beetje in een waan van het nieuws wat we net gehoord hadden.

Begischemama, Bij mij is in januari met een laparoscopie endo geconstateerd en in maart was mijn eerste IUI poging, dus dat duurde niet lang.

Even een vraagje aan alle meiden die Lucrin gebruiken / hebben gebruikt. Wat voor klachten hebben jullie gekregen en kregen jullie die gelijk op het moment dat jullie de injectie kregen of gaat daar nog wat tijd overheen. En voor de dames die al een punctie hebben gehad, hebben jullie dat gewoon tussen jullie werk door gedaan of hebben jullie nog wat dagen vrijgenomen. Het schijnt als ik het van jullie hoor nogal pijn te doen, dus ik zit er eerlijk gezegd aan te denken om dan de dagen tussen de punctie en de TP vrij te nemen. Wat hebben jullie gedaan?

Groetjes Shirley

9. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He shirley,

Ik kreeg toch wel vrij snel opvliegers van de lucrin, denk wel binnen een paar dagen tot een week na de eerste spuit.

Ik heb vakantiedagen opgespaard en die neem ik verdeeld over 4 weken op. Normaal werk ik 4 dagen pw, nu dus meestal 3 pw en zoals metfde punctie was bij mij op zondag, die dag moet je echt vrij zijn, ik was maandag ook vrij, en vanaf woensdag (TP) ben ik weer vrij geweest tm vandaag, morgen weer een dagje werken. Kwam voor mij eigenlijk wel goed uit deze week, hoef dus weinig te werken, want zo & ma weer vrij. Ik heb me dus geen enkele dag ziek gemeld, heb ook niet gevraagd of ik uberhaupt onder baas z'n tijd of ziektedagen kon opnemen. Bij een volgende poging zal ik dat wellicht even navragen, maar ja in deze economische tijden wil ik het ook niet op het scherpst spelen zeg maar, alleen als ik niet meer anders kan.

Gr!

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik kreeg ook snel opvliegers van de Lucrin.
    Tussen de punctie en TP was ik vrij, maar goed ook want ik heb best veel napijn gehad en heb dus lekker rustig aan gedaan. :)

11. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Hey meiden wat is het stil hier:(

Vlinder hoe is het met je? Heb je veel kwaaltjes of valt het mee?

Ijsvogeltje, voel jij al eventuele symptomen? Ik ben echt heel benieuwd!!

12. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hoi LaFemme, inderdaad stil hier. Had Shirley deze week niet de operatie? Ben heel benieuwd hoe het met haar gaat.

Met mij gaat het twijfelachtig, t/m gisteren ging het goed, geen pijntjes (wel eerste 2 dagen na TP flinke buikpijn gehad, ws m'n eierstok). Sinds vannacht en vandaag continu soort zeur-trekpijn onderin m'n buik en rommelende darmen, het gaat beetje op en neer. Ik hoop natuurlijk niet dat het de voortekenen zijn van een aanstaande ongi...Maar ik houd toch wat moed, en ik moet zeggen dat ik nu ook wel wat relaxter ben, doordat ik in m'n achterhoofd toch al beetje rekening houd dat het wellicht niet gelukt is, dan kan het alleen nog maar meevallen toch hihi :p

Hoe is het met de rest hier? Caro, gaat nu toch ook wel beetje opschieten voor jou, Januari is al zo!

13. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Ben de nacht goed doorgekomen en...geen enkele pijntjes meer!!, dus heb nog steeds kans...joehoe!! Vandaag lekker vrije dag, dus ga gewoon genieten!

14. ijzerinnetje

ijzerinnetje Actief lid

13 jun 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Het is inderdaad stil hier. Hoe is het met iedereen?

IJsvogeltje, spannend hoor voor je allemaal. Ik hoop dat die ongi nooit meer komt voor je. Mijn duimen draaien nog steeds overuren. :) Wanneer kan je eventueel een test gaan doen? Ben echt benieuwd.
    Mijn operatie is niet doorgegaan. We gaan eerst in april IVF doen. Krijg 23 december denk ik mijn eerste Lucrin injectie. Hoor dan meer.

Groetjes Shirley

15. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He Shirley, klopt!!! Ben helemaal in de bonen :), komt vast door de korte nachten..Alvast betreft de Lucrin, houd er rekening mee dat die spuiten vaak niet standaard op voorraad liggen bij apotheken, je moet ze vaak vooraf bestellen (naar recept uiteraard), het zijn namelijk hele dure spuiten, rond de €200! Ik schrok echt toen ik dat bedrag op die verpakking zag staan toen ik de eerste had opgehaald.

Volgens het EMC mag ik maandag de 13e testen, is dan precies 2 weken na de punctie en 12 dagen na de TP.

Ben nu lekker thuis, heb geshopt :) (kleine kerstboom, nieuw spel voor de Wii), straks lekker huis in de kerstsfeer brengen en vanavond uit eten, dus leuk dagje!!

16. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Oh Ijsvogeltje, ik ben gewoon zenuwachtig voor je!!
    Heb je vaker last van rommelende darmen als je ongi eraan zit te komen? Ik heb namelijk al heel veel gelezen dat het een eventuele zwangerschapskwaal kan zijn;) Ben je niet geneigd al te gaan testen? Zo te lezen heb je wel wat afleiding met je kerstboom en de wii. Lekker he, even je zinnen ergens anders op zetten. Ik heb het nu ook superdruk. Ik doe weer een opleiding. Pedicure, dus daar ben ik ook druk mee en ik heb mijn eigen salon en ik werk ook nog ergens anders. Dus wel lekker, die afleiding.

Ijzerinnetje, waarom hebben ze nu besloten de operatie niet door te zetten? Het lijkt mij positief dat ze je veel kans geven met IVF. Spannend hoor meis. Het gaat nu ook echt voor jou beginnen!

17. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik ben bij de fertiliteits arts geweest en hij zei dat alles goed was volgens de kijkoperatie, endo is weg gebrand.
    hij wil nu een echo doen als ik ongesteld ben om te kijken of er toch niet daar iets mis is of dergelijke, dus afwachten tot de ongesteldheid, allez liever geen want dat ik zwanger ben.

18. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Vlinder: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoop dat je een pracht baby te zien krijgt op de echo volgende week

19. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Shirley: Hoop dat je een beetje bent bijgekomen van het nieuws dat je dus geen operatie krijgt en eerst IVF gaat doen. Was allemaal best heftig toch! En 23 Dec w.s. eerste lucrin. Is dat voor een poging IVF of om in de overgang gezet te worden. Oeps, sorry, maar ben daarvan dus niet op de hoogte.
    Hoop dat het in ieder geval allemaal een goede kant op mag gaan.

20. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    La femme: Veel nieuwe dingen lees ik. Leuk hoor! Hoop dat je je een beetje oke voelt. Dat is erg belangrijk.

Deel Deze Pagina