Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Pien, Dankje voor je bemoedigende woorden! maar aangezien ik al vanaf gister morgen niet echt fit ben durf ik er niet op te hopen dat ik zwanger ben! het zou fijn zijn als het wel zo zou zijn, dan hoef ik inderdaad het ivf traject niet in.
    wel fijn voor jou dat je het ivf schema al hebt ontvangen! nog even geduld zie ik voor je er aan kan beginnen.. wordt dus nog een spannende tijd ook voor je!

2. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Pien, jeeh nog een IVF maatje!!! :D;):D We slepen elkaar er hier wel doorheen! Duidelijk en fijn dat je nu het schema hebt, dan weet je gelijk waar je aan toe bent!
    Ik start na mijn tweede menstruatie (ergens eind april met decapeptyl).
    Fijn om ervaringen te kunnen delen, dat is toch zo fijn aan dit forum!

Bedankt ook voor de info over de hysteroscopie! Je hebt wel gelijk ook met wat je zegt. Ik ga sowieso inderdaad die vraag (of het voor mijzelf ook nog nut heeft/ meer inzicht geeft) aan de gyn. stellen.
    Was het bij jou nog van belang wanneer de hysteroscopie plaatsvond (qua timing in je cyclus)? Ik vroeg het me af omdat wij natuurlijk deze maanden erg druk zijn met het zelf proberen en het zonde zou zijn als zo'n onderzoek aan je baarmoeder de boel in de war schopt.

@ Cindii, ah ja toch echt een beetje verhoging. Ik hoop dat Pien gelijk heeft! :)

@ Little star, ik had echt veel meer pijn toen ik stopte met de pil. Maar met had ik ook al heel veel pijn. Hoe langer ik van de pil af was, hoe heviger de pijn en hoelanger in de maand ik er last van bleef houden. Eerst alleen tijdens en voor menstruatie en later van menstruatie tot eisprong en soms nog langer.
    Wel goed dat je van je gyn niet meer ongesteld 'mocht' worden. Maar de pil is daarbij inderdaad niet zaligmakend (balen zeg zo'n doorbraakbloeding op je bruiloft, maar het was ondanks dat vast een schitterende dag! :)).
    Als je volgende week naar je huisarts gaat is het inderdaad wel een goed plan om het gelijk eens te vragen (doorverwijzing enzo). Als de endo echt geconstateerd is denk ik dat je misschien zelf wel gelijk bij de gynaecoloog terecht kan en het stapje van de huisarts kunt overslaan omdat je al patient bent in het ziekenhuis.
    Jij had trouwens zeker een gezellige avond gisteren (hihi je berichtjes waren zo diep in de nacht ;)).

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Cindii: tsja juist daarom zou het kunnen dat je wel zwanger bent... Je weerstand gaat dan namelijk ook omlaag en ben je vatbaarder voor een griepje... Maar ik snap je voorzichtigheid hoor, zou ik ook doen! Teleurstellingen genoeg immers. Maar ik duim nog ff voor je door!

Chickie: het moest in elk geval voor de eisprong, want je moet niet per ongeluk toch zwanger zijn. Maar na de menstruatie. Weet nog dat ik nog een heel klein beetje bloedde, maar dat scheen niet erg te zijn. Dus ergens tussen dag 5 en 10 denk ik dat het het beste is. Heb je daarna nog wel tijd om zelf aan de klus te gaan ;). Dan loop je trouwens zo'n 2-3 weken voor op mij, omdat ik eerst nog aan de pil moet. Maar mijn duimen draaien dat een van jullie eigen kansen nog slaagt!

4. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb even op google gezocht pien en lees net dat er 1 week voor de hysteroscopie ook een waterecho gemaakt moet worden. Maar wil ook nog wel even goed horen vd gyn of onze eigen poging zo nietbin gevaar komt en of we geen vertraging voor de ivf oplopen. En zo heb ik nog wel wat dingen om te vragen, hihi. Ben goed voorbereid:D
    Onderzoek heet Insight trial.

Ik hoop natuurlijk ook voor jou dat heel het ivf circus niet nodig is! Duim duim duim!!!!

@ stiertje, volgende week weer een echo toch?!

5. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Chick, natuurlijk hoop ik ook dat pien gelijk heeft..

Pien, ja dat weet ik dat je weerstand ook minder wordt.. maar inderdaad teleurstellingen genoeg gehad.. en wil er liever niet nog meer al is het onvermijdelijk..

hier voel me wel wa beter als gister.. qua temp weet ik niet temp vanavond weer een keer voor het slapen gaan..
    wel aan het twijfelen om toch een test te doen zometeen ( ik weet dat het beter is om met ochtend urine te testen) maar we gaan vanavond bij vrienden gourmette en heb wel zin in een glaasje safari maar durf het niet dus zou wel zekerheid willen.. maar denk dat het toch nog echt net iets te vroeg is.. zit nu op 9 dpo :( wachten duurt zoooo lang!!!

Ook draaien mijn duime voor jullie dat de ivf niet nodig is voor jullie! :D

6. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Hoi meiden

Wat 'leuk' zeg dat jullie ongeveer tegelijk starten! Kan je elkaar goed steunen en weten wat de ander meemaakt! Misschien doe ik ook nog wel mee ;) met steunen sowieso!

Little star ik heb ook kont pijn.. Dat is mijn benaming.. Voelt alsof er een komkommer inzit en je dan heel hard ergens op gaat zitten ;) veel pijn maar met heel veel medicijnen te doen. Ik ben in juni gestopt met de pil en sindsdien wordt de pijn elke maand erger en langer.. Wel vreemd dat het bij jou juist afneemt,, zou je goed laten onderzoeken :)

Liefs

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @chickie: ja, volgende week zelfs 2 echo's. Eentje in het zkh, en eentje bij de vk. Die laatste is dan een officiële termijnecho, aan de hand waarvan de uitgerekende datum wordt bepaald.

8. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Stier, wat leuk zeg!!! Deze week gewoon 2 keer naar je kindje kijken! Laat je weten hoe het was?!
    Ik las op het andere forum dat je een beetje last hebt van je buik?! (maar ook dat dat een goed teken is, mooi!)

@ Steva, lijkt me leuk als jij ook een IVF maatje wordt meid!!!

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Stier: leuk meid, hopelijk weer mooie echo's komende week! Je beebje zal alweer een stuk gegroeid zijn :).
    Steva: ja leuk als je ook meedoet met IVF, hoe meer zielen hoe meer vreugd ;), maar beter nog dat het niet nodig is he ;). Maar als het dan toch moet, dan is samen wel zo fijn!

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Hallo dames, de afgelopen dagen geen tijd gehad om te reageren. Ga nu bijlezen en dan reageer ik op jullie!

Vanmorgen werd ik.wakker met een dikke lip... En een koortslipblaasje. Grr! Al de tweede deze maand!

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @chickie: ja, beetje zeurderige pijn, maar kan erbij horen. Geen bloedverlies ofzo.
    Nog steeds een bizar idee dat er een baby in m'n buik zit :) Denk dat ik het pas echt geloof als ie eruit is!

12. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Zo, bijgelezen! :D

@Cindii,
    Spannend, hoop dat je deze week een positieve test in je handen hebt!!

@LittleStar,
    Preseed heb ik een tijd gebruikt, helaas zonder positief resultaat. Het was wel erg prettig in gebruik! Fijner dan andere glijmiddeltjes.
    Ik had ook na het stoppen met de pil steeds meer pijn, tijdens het gebruik al. Iedere menstruatie was wàt pijnlijker dan de vorige. Zonder pil werd iedere menstruatie véél heftiger (pijn) dan de vorige, ging sneller zeg maar.

@Chickie,
    Ik denk dat endometriose de balans in je lichaam zodanig verstoord dat het de kans op een zwangerschap toch verminderd. Je lichaam reageert er toch op, ook al zit het niet in de weg.
    Over het meedoen aan het IVF-onderzoek, ik zou het wel doen als de startdatum van de IVF niet te ver wordt uitgesteld. Ze doen niets wat de vrucht kan schaden, en je hebt -naar mijn idee- meer controle tijdens de zwangerschap.

@Sissie,
    Jekunt je door je huisarts door laten sturen naar het VU, doet hij daar moeilijk over zeg je dat je een second opinion wilt. Daar heb je recht op!

@Pien,
    Jij ook IVF in april! Spannend!

13. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hihi Lelie, tis soms wat he dat bijlezen! :) Rot zeg een beginnende koortslip. Je weerstand zal wel een beetje laag zijn zeker?

Cindii, hoe is het met jou? Knap je al wat op?

Stier, snap het geloof ik wel! Dan duren 7 maanden nog wel erg lang he om te bewijzen dat er echt een beeb in je buik groeit :D;)
    Deze week wel weer een paar voorproefjes!

14. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Lelie, idd spannend, maar denk dat ik geen positieve test krijg deze week :(

Chickie, ben al wat opgeknapt inderdaad.. gister middag was me temp nog maar 36,8 en vanmorgen 36,1 dus me temp is al flink gezakt.. dus denk geen posi test.. maar ja dan maar op naar de volgende ronde ;)

15. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    er is weer genoeg geschreven!

@little star: welkom, ook ik heb na de pil meer pijn gekregen bij menstruaties.

@Chickie&Pien: spannend he..het komt steeds dichterbij.

@Stier: leuk dat je 2x mag kijken naar je kleintje!

@Steva: wat kun jij toch leuk uitleggen..:D

@ego: vrijdag bij de gyn geweest, ik moet bellen wanneer ik ongesteld wordt, daarna 12 dagen later een echo en terugplaatsing waarschijnlijk op dag 16. Ligt aan mijn cyclus, ze doen het zonder hormonen, alleen pregnyl.

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lelie: balen van je koortslip, ik weet hoe vervelend dat voelt :(.
    Cindii: ach da's een flinke tempdaling ja... Jammer meid...
    Mineraal: goh dat gaat toch ook snel, ga je alweer voor een tp. Hopelijk dan raak! Wanneer verwacht je je menstruatie?

17. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Pien, idd op naar de volgende ronden maar dat het maar snel zover is hahaha..

18. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Mineraal, Succes met de tp.. hope dat het een plakbeeb wordt!!

19. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Mineraal, je verwacht zeker volgende week je menstruatie? Fijn dat er dan weer wat gaat gebeuren!
    Je hoeft dan geen ovulatietesten te doen dus? Bij ons doen ze dat wel en wordt er geen pregnyl gespoten, lijkt me wel onzeker. Het lijkt me dat in jouw geval beter bepaald kan worden wanneer de terugplaatsing het beste is!
    Ik ga wel duimen dat jullie eskimo de iglo goed verlaat hoor!

@ Steva, het hier al gezegd, maar jij kan inderdaad heel beeldend vertellen. Ik denk altijd al in plaatjes, maar als jij iets schrijft zie ik het hele verhaal voor me, hihi!

@ Cindi, oe die daling in je temperatuur is wel heel drastisch. Fijn voor de koorts, maar wel heel rot voor deze eigen poging!

20. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Chick, Ja voor de koorts fijn inderdaad maar voor de eigen poging minder.. maar ja.. was me eerste ronde pas na de operatie.. dus als het maar voor juni/juli raak is dan ben ik allang blij dan hoef ik de ivf niet.. maar ja als we wel ivf moeten pak ik het ook met bijde handen aan ;) met liefde en plezier (plezier hoop ik dan maar haha)

Deel Deze Pagina