Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Cindi, gauw beter worden hoor!

Steva, oehhhh ik krijg ook hoop voor je!!!

Lelie, jij wast je buik dus niet meer tot april:D Ik hoop dat je snel een definitieve datum weet. Je hikt er nu toch tegenaan.

Little star, ik had ook die vervanger vd pil (met die moeilijke naam die jij hier zo vloeiend opschreef;)) bij mij rommelde het toen ook. Rot hè dat wisselen van pil. Maar ga niet aan je eigen klachten twijfelen hè!

Sis, je had geloof ik al niet al te hoge verwachtingen over vandaag. Ik vind het toch 'gek' dat er geen echo gemaakt werd.. maar wie ben ik:p.
    Goed dat je de darmpijn ter sprake heb gebracht... heb je verteld over de radijs. Hihi. Nee hoor zonder gekheid... op zich leek het of de arts daar wel de moeite voor nam om goed te antwoorden, toch?!

Stier, even over jullie kleine stiertje.. een collega van riep eens dat alle mensen die zoveel doorstaan hebben om een kindje te mogen krijgen toch wel hele lieve kindjes moeten krijgen. ... Dus ik denk dat die van jou een schatje wordt:)

Ik heb even niet zo uitgebreid gereageerd op iedereen, typ op mijn telefoon en dat kost zoveel tijd

2. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Cindii zaterdag zou ik ongi moeten worden..

Lelie april! Dat is dan weer best snel.. Maargoed ook aan de ene kant ben je er snel vanaf! Hoe sta je erin? Heb je nu ook last? Hoop dat de stoma niet nodig is.. Denk aan je..

Sis wat een lieve reactie, dank je wel :) wat raar zeg dat ze geen echo maken voor de zekerheid, ze zullen het wel weten :) en je bent ook geen type die zegt ik wil een echo volgens mij ;) je hebt gelukkig geen last meer dus het zit allemaal goed :). Vind het eigenlijk wel een goed bericht van je gyn.. Ben benieuwt wat de vu arts daarvan zegt.. Wanneer denk je de cryo tp te doen? Of nog geen idee? Misschien wel lekker even je gedachten op nul en even rust te nemen., staat een hele mooie, lange en leuke vakantie op de planning misschien daarna..

Little star ik slik er nu 1 per dag, eigenlijk moet je er drie maar hou het bij 1 ook omdat ik de andere twee steeds vergeet hihi. Hebben ze bij jou endo waarde geprikt? Daar zou uit moeten komen of je endo hebt of niet..

Chick dank je :) gelukkig hebben er nog mensen hoop hihi. Hoe voel je je? Ben je al weer kleine dingen aan het oppakken? Wanneer moet jij nou Ongi worden?

Lekker slapen liefs!

3. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    steva, oeeh dat is inderdaad wel spannend dan.. als je normaal niet zo snel last heb van die kwaaltjes!! ik ga duimen voor je

4. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Gelukkig heb ik knutselspullen meegekregen, een stift om bij te kleuren en Tegaderm (soort doorzichtige plakfolie) voor het douchen. Was gisteravond toch eventjes slikken om me zo in de spiegel te zien.

Zo, nu maar eens door de sneeuw en kou naar het werk, Brrr wat een dag!

5. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Ja dat snap ik best ja dat het even schrikken was voor je.. Hope dat het niet nodig is meid!

Ik ga me ook aankleden en richting het ziekenhuis.. Ben best zenuwachtig!!

6. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    ;):)Jeetje Lelie, het was maar een grapje van mijn kant. Maar de stip moet er dus ECHT zo lang op blijven zitten! Poe! Best confronterend! Laten we hopen dat je na de operatie die stip lekker weer weg kan boenen en dat ze hem niet hebben hoeven te gebruiken!

Steva, zaterdag... ga je testen of wacht je het liever af?
    Ik verwacht mijn menstruatie maandag of dinsdag. Ben ook benieuwd hoe het nu is na de operatie.
    Ik voel me best aardig hoor, maar merk dat ik af en toe daardoor wel iets te hard van stapel loop. Mijn lijf fluit me dan gewoon terug (wel goed op zich). Mijn baas belt zo en dan gaan we even overleggen over werk enzo. Wil eigenlijk volgende week wel weer langzaamaan gaan beginnen, maar weet niet of het verstandig is gelijk hele dagen vol aan de bak te gaan (sta voor een kleuterklas).

Cin, hoe was het in het ziekenhuis?

Sis, Hoe voel jij je nu over het bezoek gisteren aan het ziekenhuis?
    (bij komen de vragen enzo altijd op na een nachtje slapen :);):))

7. Little star1

8 mrt 2013
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alleen een inwendig onderzoek gehad waar niks op te zien was maar gezien mijn klachten zeiden ze dat ik het wel had

8. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chick: Hahahaha nee ik heb ‘de radijs’ achterwege gelaten in het lumc. Ik vond het al stoer dat ik het woord ‘stoelgang’ in de mond durfde te nemen (-: . Achteraf gezien ben ik toch niet zo tevreden met mijn bezoek aan de gyn. Ik vond dat ze wel erg snel over mijn pijnlijke stoelgang heen walste en dat ze wel erg snel met de conclusie kwam dat ik bewezen had zwanger te kunnen raken. Maarja ze had wel een punt. Toch kreeg ik het gevoel dat ze geen zin had in ‘gedoe’. Nou ja misschien moet ik de volgende cryos even afwachten. Mocht ik na deze cryo’s nog niet zwanger zijn, dan zal ik mijn klachten aandikken en zeggen dat ze verergerd zijn, zodat ik er voor mijn laatste poging (derde ivf) nog wat onderzoeken uit kan slepen.
    Lelie. Poe heftig hoor! Heb je zoveel pijn dat je geopereerd wordt? Veel artsen (kijk naar mij) laten een darmoperatie kennelijk liever achterwege als er met de pijn valt te leven.
    Cindii. Hoe is je intake gegaan?
    Steva: En nog gevoelige borsten? Ik moet nu naast je komkommer ook nog aan je gevoelige borsten denken. Whahaha het moet niet gekker worden op dit forum (-; Nog 3 en halve dag tot zaterdag. Ga je testen??? Ik ben inderdaad niet het type dat een echo eist bij een arts, maar ik heb ondertussen wel door dat brutale mensen de halve wereld hebben. Ik heb nog geen idee wanneer ik voor een cryo ga. Volgens de gyn duurt het 4 tot 6 weken na een miskraam voordat de menstruatie op gang komt. Ik schat dus over 3 en halve week ongi te worden (nog geen enkel teken van een eisprong of iets dus). Begin /half april dus ongi. Dan zou de terugplaatsing zijn half/eind april en zou ik eind april begin mei weten of ik zwanger ben. 12 juni ga ik op vakantie. Ik zou het liefst een poging voor de vakantie proberen. Maar de schrik van de lange nasleep na mijn vorige terugplaatsing zit er wel goed in hoor! Maar als ik na mijn vakantie een tp doe, dan is het alweer juli….en wellicht wel augustus. Je moet maar net op een gunstige datum ongi worden. Als je begrijpt wat ik bedoel. De kans zwanger te raken van een cryo is niet zo groot. Ik zal thuis nog eens overleggen men manlief.
    Litte star. Met een inwendig echo-onderzoek kunnen ze zelden endo vaststellen. Ik heb ook precies de endo-klachten, maar zelfs met een operatie is er niets gevonden. Het is om moedeloos van te worden.

9. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    lelie dat klinkt pittig meid! waar zit de stip op je buik? Ga duimen dat die er voor niks zit!

cindii hoe is het gegaan??

chick ik weet het niet heb weer onwijze testdrang maar als ik nu zo testen is het eigenlijk te vroeg, als de test negatief zou zijn hoeft het niet te betekenen dat ik niet zwanger ben.. Heb ik dus niks aan. Probeer nog te wachten tot zaterdag minimaal.. Denk dat je geen hele dagen moet gaan werken, zeker niet aan het begin.. Wat heb je afgesproken?

Sis je moet doen waar je je goed bij voelt, persoonlijk had ik al eerder op m'n strepen gestaan hihi. Wist niet dat je bij een cryo minder kans had.. Ga er vanuit dat je de laatste IVF niet nodig hebt! Nog steeds gevoelige borsten hahahah Sinds gister ook heel erg aan de dia (hoort niet echt bij een goed teken volgens mij :)) snap dat de hele nasleep nog vers in je geheugen zit maar dat was eenmalig :)

Liefs

10. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Hoi meiden,
    mag ik mij bij jullie aansluiten aub?
    Hier twee weken geleden voor de tweede maal geopereerd aan endometriose. Zat werkelijk overal, graad 4...nu drie maand onderdrukking en dan op naar de volgende poging...
    Ik ben ook net veranderd van dokter, die dus de operatie heeft gedaan. Ik zat eerst in een ander ziekenhuis wat blijkt, ze hbb de eerste operatie van de endo heel slecht gedaan, gewoon cyste leeggezogen en buik weer dicht...dan onderdrukt, en na enkele maanden zat het overal...
    Ik ben zo bang om wat de toekomst zal brengen nu, gaat het wel lukken. Gaat die endometriose niet super rap terugkeren? Het is misschien een agressieve vorm?
    Graag zou ik ervaringen delen met nog meiden die graad 4 hbb...
    Groetjes
    Maureen

11. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    dames even niet geweest en zoveel getypt...
    ik zag van allerlei groenten voorbij komen!

@Chickie: hahah de eskimo de iglo verlaat...:D

@Sissie: Ik heb dat ook wat je beschrijft met ontlasting...ik zit ook altijd te puffen. Ik beval altijd van iets bruins ;)
    Fijn he..artsen, ze kunnen je ook zo neerbuigend te woord staan...

@Maui: tuurlijk mag je je aansluiten hier, ik weet zelf niet welke graad ik heb daar heeft hij het niet over gehad. Zit je nu tijdelijk in de overgang?

@rest zwaai!

12. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Maureen/Maui! jij nu ook hier?! Super dat je deze groep gevonden hebt! Ik denk zeker dat je hier herkenning zal vinden meid!
    Van mij weet je al hoe het zit ;) Klets gezellig mee hoor en schrijf alles maar van je af!

Sis, je bent zeker stoer geweest hoor! Hihi gewoon lekker over poepen praten bij de dokter :D Ik had ook altijd schroom om over zulke dingen te praten, maar moet zeggen dat ik dat de laatste tijd erg heb afgeleerd. Neem de tegenwoordig van die rare woorden in mijn mond bij de arts, haha!
    Ik vond die conclusie van de arts ook wel erg voor de hand liggend, natuurlijk heb je 'bewezen' zwanger te kunnen worden. Maar daar heb je wel heeeeeeeeel veel geduld enz voor moeten hebben. Heb je haar dat ook voor de voeten gegooid (ik zou dat pas achteraf bedenken hoor trouwens).
    Moet je wel wachten met vragen voor onderzoeken tot na deze cryo's? Hebben ze dan wel een reeele kans? (ik roep maar wat hoor en wil je niet onzeker maken)!

Stier, heb je nog naar jullie kleine stiertje gekeken? Was hij/zij mooi in beeld?

@ Mineraal, zwaai terug :D Hihi jij hebt dus regelmatig minibevallingen, bah rot zeg! Au au au!!
    Meiden wel rot zeg die hele groentewinkel in jullie achterzijde! PFFFtttt, petje af voor jullie. Vind jullie onwijs stoer! Ik heb ook heel veel pijn van de endo (gehad hoop ik), maar die pijnen die jullie in je achterste hebben heb ik gelukkig nooit gehad.

Steva, logisch hoor je testdrang! Zeker nu je borsten toch nog steeds gevoelig zijn (tsja die diarree vergeten we maar even hoor)! Verstandig om nog wel even af te wachten! Ik hoop het zo voor je!

Ik heb vandaag weer een raar ziekenhuisdagje gehad. Ze belden vanochtend over het onderzoek en ze zouden de papieren dan gaan opsturen, maar vanwege interne post zouden we het dan vrijdag pas krijgen en konden we een afspraak plannen voor over een week om te tekenen. Maar dan ben ik juist weer op werk en als ik nu even niet hoef te verzuimen is het wel fijn. Dus toen konden we opeens aan het einde van de middag terecht om het toestemmingsformulier te tekenen voor het onderzoek en zouden ze gelijk loten of we bij de groep met baarmoederonderzoek zouden horen of bij de groep mensen zonder. We rolden uit de loting voor wel het baarmoederonderzoek, jeeeeehhhh! Als we dan meedoen aan het onderzoek, dan maar liever helemaal toch?! Levert ons dan toch weer wat meer informatie op!
    Zodra ik ongesteld ben moet ik bellen en dan wordt de hysteroscopie gepland. Alleen daar dit het hem nu even in. (het was vast de goden verzoeken, hadden we het er maar niet over moeten hebben...)
    Verwacht pas maandag mijn menstruatie. En heb sinds vanmiddag opeens roze verlies (vaag!!) maar ook best wel wat gemene steken in mijn buik... Zal toch niet nu al ongesteld worden (heb nooit een korte cyclus altijd 30 dagen of langer).. Aan de ene kant balen, aan de andere kant, des te eerder ik ongesteld wordt, des te eerder kan de ivf starten. Maar had toch wel een klein hoopje deze maand, ach zal wel ijdele hoop zijn geweest.

Oja Steva, Ik heb eerlijk mijn gevoel tegen mijn baas uitgesproken en van hem mocht ik eigenlijk de hele volgende week nog niet komen. Maar wil eigenlijk wel weer wat gaan doen. Dus nu hebben we afgesproken dat ik woensdagmiddag even op school kom kijken en dan donderdag en vrijdag voor de klas sta. Vrijdag is een ochtendje en dan is het weer weekend zodat ik kan bijtanken en in mijn klasje kan rommelen en de papierwinkel op orde kan brengen. Op zich wel fijn om zo te beginnen! Rustig aan opstarten en weer even wennen aan het ritme.

13. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    maui Welkom en wat rot om te lezen allemaal :( Ik weet ook niet welke graad ik heb.. Zitten midden in de onderzoeken en de IUI's. Aan mijn pijn is 1 van de plekken waarschijnlijk mn darmen.. Ga je over drie maanden starten met IVF?

Chick ne toch :( Ik had ook alle hoop voor je.. Maar toch nog maar heel even wachten tot het helemaal doorzet.. You never know! Idd fijn dat je het hele onderzoek mag doen! Wordt je tenminste goed gevolgd.. Goede baas heb je :) Kijk hoe het gaat en dan zie je wel weer de week erop. De operatie is nog geen eens een maandje geleden..

Liefs

14. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Meiden, ik heb nog niet echt bijgelezen dat doe ik morgen.. heb een vermoeiende dag gehad.. ik vertel jullie morgen over me intake.. ik ga nu lekker slapen want ik ben dood moe en heb pijn in me rug.. de lieve rode duivels zijn weer aan komen vliegen vandaag :(

15. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Maui, ik heb ook graad 4.

Tip voor allen: zoek op YouTube naar 'ending endometriosis - a documentary' (of via Facebook de link zoeken). Hele duidelijke, verhelderende uitleg hoe endometriose behandeld moet worden om terugkeer te voorkomen.
    Voor mij was het ineens duidelijk waarom de darm eruit moest ipv zoveel mogrlik wegsnijden/branden.

Ik ga nu weer aan het werk, lees vanavond of morgen weer bij...

16. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Mineraaltje: ja volgende week eerste spuit zoladex...moet er 3 hebben en vanuit de derde zullen ze dan gaan stimuleren.
    Ik heb er wel een raar gevoel bij, ik was daar zo verschrikkelijk ziek van van die zoladex...duizelig, bloeddrukval, angst, zweten, ...
    Nu gaat hij iets bijgeven voor de bijwerkingen. Maar ik ben zo ontzettend bang dat ondanks de zoladex de endo toch zal terugkeren, aangezien het zo erg was opeens die endo.
    Het zat in eierstok, baarmoeder, darmen,...
    en ik was nog maar net geoperereerd in september, en toen was het zogezegd nog maar 1 cyste! (was wel in ander ziekenhuis, ben onlangs veranderd van dokter) Mijn enige hoop is nu dat ik het toen al zo erg had en dat ze het niet gezien hadden, dat daarom de zoladex niet helpt.
    Kan dat, dat zoladex niet helpt wanneer je nog vol zit van de endo!
    Ik zit met 100den vragen, ik word helemaal gek in mijn hoofd!
    Ik heb toch zo'n schrik dat onze wens nooit gaat lukken...

At Petra, ja meid, heb jou raad opgevolgd en mij ook aangesloten! x :)

17. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ken de link inderdaad Lelie, ik zag hem geloof ik een keer voorbij komen op de facebookpagina van de endometriosestichting.
    Het is zeker zo wat ze zeggen het is beter om de endo weg te halen dan het te onderdrukken of alleen de randen weg te branden. Pas zodra het helemaal weg is heb je de minste kans dat het weer terug komt.

Cindii, shit zeg! Je zag het al wel naderen, maar als je dan echt ongesteld bent is het wel erg balen hoor! Heb je veel pijn? Of is het nu 'gewone menstruatiepijn'?

Ik hou nog wel een klein beetje hoop hoor Steva, maar ik steek mijn kop niet in het zand. Alleen dan mag het van mij wel snel doorzetten, dan weet ik het maar! :)

18. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    at Steva, ik heb al 1 ivf gehad en 1 icsi in een ander ziekenhuis.
    Was begonnen aan 2de icsi maar die poging is afgebroken wegens terugkeer cyste...Nu verandert van dokter, en 2 weken geleden geopereerd, nu drie maand onderdrukking en dan ergens in mei of juni, 3de beurt IVF/ICSI samen...
    Wat is jou verhaal?

19. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Kunnen jullie even snel julllie verhaal vertellen aan me? Anders moet ik 484 pagina's lezen...:d

20. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Chick, Ja ik zag het inderdaad al naderen.. ben ook wel blij dat het gister door kwam zetten.. dan wist ik in elk geval zeker dat het een nieuwe ronde wordt hahaha.. ik heb niet veel pijn, alleen denk dat ik net als vorige maand een verstopping krijg.. want heb net als vorige maand pijn aan me kringspier en kan niet naar de wc.. dat had ik vorige maand ook tijdens me menstruatie :( dus waarschijnlijk weer een klisma deze maand.. hoop niet dat ik dat zo elke maand ga hebben want dan wordt ik niet happy :(

@all, even over me intake van gister, de intake is heel goed gegaan.. ik mocht deze maand al starten met de ivf behandeling, ik heb de vraag op tafel gegooit wat zij verstandiger vond, omdat ik zoveel mee had gemaakt en nog best in een stress periode zit van wat er de afgelopen maande gebeurt is.. en nog gaat komen ivm het huis.
    hierop zei ze dat ik naar me eigen gevoel moest luisteren.. dat heb ik dus gedaan en heb er voor gekozen om nog een paar maandjes te wachten tot we ongeveer in ons huisje zitten.. en dat houdt in dat we ongeveer eind mei begin juni de sleutel krijgen, en ik rond 3 juli ga starten met de ivf.. ik heb het schema al mee gekregen en ook de afspraken voor de echo.. ik krijg het lange schema ivm de meeste slaging kansen.. wel zit ik met dit schema tijdens me punctie/terugplaatsing rond het overlijden van me moeder waardoor me vriend niet blij was dat ik niet 1 maand eerder starten om dit te voorkomen, denk ook wel dat het dan zwaar gaat worden, maar ik ga er het mooiste van inzien en vooral als ik 16 dagen later een posi test in handen zou hebben.

Deel Deze Pagina