Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Haha groot gelijk heb je! Veel plezier!

Die klieren worden dik als mijn weerstand laag is zegt de huisarts, ze doen geen pijn ik voel ze alleen en kan ze heen en weer schieten zeg maar haha klinkt heel bizar ;) me lies daarintegen is echt heel pijnlijk.

Ik heb erg weinig tijd tussen de miskramen gehad, heb ze alle 5 in 1 jaar tijd gehad ik werd bijna elke keer direct weer zwanger. Ik had eigenlijk rood licht bij de maand waarin ik zwanger werd van mijn zoontje. Hij is van 1 x 5 dagen voor ovulatie klussen. We zouden naar Gent gaan paar weken erna voor verdere onderzoeken. Ze dachten eventueel eraan dat mijn baarmoederslijm problemen gaf en elk eitje liet innestelen ook een slecht ei en of dat mijn baarmoederslijm niet goed genoeg was om in te nestelen. Verder zouden ze dan mijn progestron waardes na kijken ( ja bij ivf enzo krijg je utro maar bij herhaalde miskramen willen ze dit niet controleren in nl) en wouden ze kijken naar imuunproblemen. Ik werd zwanger tijdens een zware antibiotica kuur van mijn zoontje. mijn miskramen zitten tussen de 13.2 en 5 weken. de eerste was 13.2 gevolgd door spoedcurretage onder narcose enz. de gene erna vielen in verhouding met dat mee. En die komen emotioneel ook minder hard aan doordat je niet direct op een roze wolk klimt ;)

Bij mijn zoontje was de zwangerschap echt vreselijk. Ik heb echter niet geklaagd en besef dit pas achteraf en weet nu dat ik er best over mag klagen ;) ik mocht dat tijdens de zwangerschap van mezelf niet, ik was immers zwanger. Ik zei tijdens de miskramen steeds bind me maar 9 maanden vast als ik dat moet doen om een kindje te krijgen, en dat is dus soort van ook gebeurd ;) Ik heb de eerste 17 weken alleen maar gespuugd en rond de 20 weken begonnen harde buiken op te komen met 22 weken werd dit erger en ging ik wederom plat met de boodschap remmen doen we niet voor de 24 weken. Met 27 weken werd ik opgenomen ivm harde buiken en koorts, de volgende ochtend lag ik plotseling in een ambulance voor een transfer naar een ziekenhuis met neo ic omdat ik ging bevallen. Ik ben uiteindelijk wonder boven wonder geremd. We kregen toen de neo ic te zien en gesprekken met kinderartsen over hoe ons kindje zal zijn enzovoorts. Ik lag op de high care toen en mocht uiteindelijk weer naar huis. Ik heb sindsdien elke week opgenomen gelegen en echos en ctgs gehad wegens aanhoudende weeen. Niemand dacht dat ik verder dan de 32 weken zou komen, maar om een lang verhaal kort te maken werd ik bij 37 weken ingeleid.. ( ik had ook cholestase en gbs dus mocht niet tot 38 weken ivm kans op complicaties voor het kind) en me lichaam en ik waren echt op tegen die tijd na al die weken weeen en pijnen. Ik heb bijna 52 uur over de bevalling gedaan waarvan de laatste 12 uur ergens met een aan 1 kant werkende ruggeprik. Ik beviel en mijn zoontje leek gezond tot 2 uur na de geboorte. Toen ging alles op tilt en nog geen 24 uur later reden we richting het umcg groningen achter een ambulance aan waarin hij was opgehaald door een team uit het umcg. Daar kwam hij op de ic terecht en in de ambulance hebben ze hem gereanimeerd en geintubeerd. Hij werd p de ic beademd en hij had een klaplong dus een drain. Tevens kreeg hij morfine en de wereld aan antibiotica voor infecties en steriele longontsteking. hij heeft echt dagen gevecht voor zijn leven. Hij was onrijp en zijn longen zijn op 30 weken geschat. Ik had dus een a terme prematuur. En dat was echt heel pittig om te beseffen als je denkt dat achter je te hebben gelaten. Op dit moment is hij 9 maanden en ontwikkelt traag en heeft eetproblemen en is vaak ziek, maar de verwachting is dat dit nog jaren zo blijft. Hij heeft tevens een behoorlijk zuurstoftekort gehad en dit was zichtbaar op een echo van zijn hersens de schade hiervan wijst komende jaren uit. In het beste geval is die alleen maar dyslexties bijvoorbeeld.

Al met al best pittig dus, maar het was het allemaal waard. We hebben voor een volgende ook een verhoogde kans op vroeggeboorte en dat het dan niet te remmen is doordat er al een kind door het geboortekanaal gegaan is. Wij willen dus mede door dit alles als het even lukt zo snel mogelijk alles wat met zwanger worden blijven en zijn te maken heeft achter ons laten. En als ik daarmee dus ook definitief aan de anticonceptie kan gaan en een einde kan maken aan de maandelijkse pijntjes zal dat helemaal mooi zijn. Mijn lijf is gewoon niet zo goed in zwanger blijven grappen we steeds maar.

goh wat een verhaal... volgens mij is dit de eerste keer dat ik het zo samenvat..

2. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje Aloha, wat een heftig verhaal zeg! Ik kreeg er kippevel van! En wat zal een volgende zwangerschap spannend zijn. Ik denk dat je dat gevoel de hele zwangerschap zal houden!

Heftig he om je verhaal op 'papier' te zetten! Het is dan best confronterend, maar soms ook wel goed om alles nog eens mee te maken op deze manier.

Als ik het goed begrijp zijn ze er dus (nog) niet achter waarom je die miskramen hebt gehad omdat je toen zwanger werd van je zoontje (hij is ook wel een echt wonder hoor). Willen ze dat sowieso niet eerst onderzoeken, of is dat de stap die dan gezet zou zijn in het 3e kwartaal van dit jaar?
    Is dan Gent ook weer een optie voor jullie of niet?

Hoe is het met de andere meiden???

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Aloha: jemig... wat een verhaal zeg! Vind het reuze dapper dat jullie de stap weer willen maken. Ik hoop voor je dat het dan allemaal wat voorspoediger mag gaan zeg!

Chickie: hier druk met klussen in het nieuwe huis, zoals afgelopen weekenden en de komende weekenden ;). Woensdag gaan we er een paar daagjes tussenuit naar Bareclona :). Lekker naar het mooie weer toe!!

4. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff snel. Zit op t werk dus tja hihi
    Aloha: Even serieus!!!! Je kwam in je eerste berichtje vrij ‘relax’ over, maar jij moet behandeld worden. Jouw kindje is een regelrecht wonder!!! Heel dapper dat je nog voor een tweede durft te gaan. Ik heb een helse miskraam meegemaakt en had al bijna de handdoek in de ring gegooid. Nu denk ik er al anders over, maar toch.
    Mineraaaaal: en en en??
    Steva: Hoe is het met jou? Weet je al wat meer over je baarmoederhals ? Meid richt je eerst op je gezondheid hoor!!
    Meg: Ik reageer vanavond ff op je.
    Nu weer aan t werk….(-;

5. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    haha Sis, stiekemerd ;)
    Hoe is het met je?
    Heb je het weekend nog lekker uitgewaaid met je hond? (pffft wat waaide het hard he!)

Pien, wat lekker bijna naar Barcelona! Lekker van genieten hoor!!! Dat kunnen jullie wel gebruiken zo tussen het klussen door!

Vanochtend de hysteroscopie gehad.
    Het onderzoek op zich viel me mee. Er waren geen afwijkingen te zien. En het was wel interessant om mee te kijken.
    Alleen de biopten nemen was heel gemeen (volgende wk de uitslag, maar verwacht niets bijzonders). Nu aardig wat bloedverlies en het gevoel van scheermesjes in mijn buik. Maar al met al is het wel te handelen.

6. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Haha sissie als in dat er onderzoek moet komen of dat ik mezelf maar beter in een gesticht kan stoppen ;) We zijn ons heel erg bewust dat ons zoontje echt een wonder is.

Ik las inderdaad over je miskraam en curretage, heel erg naar dat je dat moest meemaken allemaal. Heb je wel een goede nacontrole gehad? Het is een emotionele achtbaan waar je inkomt met een miskraam, kun je het een beetje handelen?

Fijn chickie dat de hystero je meeviel, waarvan hebben ze een biopt genomen? Je baarmoederslijmvlies? Spannend weekje weer even dus. Doen jullie nu voor de ivf nog wel een natuurlijke poging of gewoon even geen polonaise aan het lijf?

Pien heerlijk even naar Barca! Lekker even terrasje pikken en cultuur snuiven! geniet ervan!

7. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland

Ja het is kwa verwerking goed om het eens in een nootdop te omschrijven, wel pittig maar wel fijn. Ik durf op het forum er niet teveel over te vertellen omdat ik aanstaande mama's enzo niet bang wil maken. Ben er dan liever voor andere dan andere voor mij ;) aard van het beestje haha

Op dit moment vinden we verdere miskraam onderzoeken even niet nodig. Heel gek gezegd maar miskramen zijn niet meer onze grootste angst nu. Mocht ik weer miskramen gaan krijgen ga ik wel naar Gent denk ik, dat wel. Op dit moment willen we gewoon even 'relaxed' proberen en eigenlijk nog even geen polonaise aan me lijf. Al wil de andere kant van mij wel graag weten of er nu echt endo is ja of nee.

8. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahah ja chick.....dat doe ik wel stiekem.....zoals alles op IVF gebied hihi. Oef ze hebben ook biopten genomen. Toch goed hoor die extra onderzoeken! Ik ga toch eens opzoeken wat een Waterecho is.

Mineraal. Al getest? Of heb ik wat gemist.....

Steva. Ik hoop dat je alles een beetje kunt behappen. Weet je al wat meer. Het stemt me niet gerust dat we je niet meer 'horen' )-:

Meg. Ik ben officieus bestempeld met endometriose juist vanwege mijn stoelgangklachten. Dus hetkan zeker hoor! Heb je alleen pijn bij de ontlasting tijdens de menstruaties? Ik heb enorme pijn met de ontlasting tijdens de menstruaties. Daarna niet meer. Dat was een reden ( en mijn overvulde kinderwens) om mij te opereren. Helaas kunnen ze endo op de darmen ( als de endo niet voor verklevingen heeft gezorgd) moeilijk vinden. Het is bij mij dus helaas niet gevonden. Ik heb naar alle waarschijnlijkheid zgn endospots op de darmen/ endeldarm. Ik heb pijn in mijn endeldarm bij het poepen alsof de ontlasting ergens lang een heel pijnlijk stukje komt. Sinds kort ( sinds punctie en miskraam) zit de pijn ook diep diep onder in mijn buik en soms bij plassen. Daar voel jij waarschijnlijk ook de pijn. Het lijkt de baarmoeder maar de soort pijn is anders, dus komt t waarschijnlijk van de darm af. Heb je de pil geslikt? Ik heb de pil nooit geslikt en ken de pijn al vanaf mijn 18 e. Het valt mij op ( maar dat is mijn constatering) dat meiden die de pil hebben geslikt na het stoppen met de pil ineens pijnlijke menstruaties hebben en de pijn minder goed kunnen behappen. Vanaf oktober bezig zijn is niet erg lang, maar ik voelde al snel aan dat t niet ging lukken. De arts stuurt je pas na 12 maanden proberen door. Hij zal je eerst vragen 3 maanden te temeraturen. Iedere ochtend rectaal je temperatuur noteren om een eisprongg te ontdekken. Dt moet je echt heel nauwkeurig doen. Persoonlijk zou ik direct gaan temperaturen en er wat maandjes ' proberen' bij optellen. Dat klinkt gemeen, maar ik loop al aardig wat jaartjes mee in de medische molen om te weten dat je de dingen beter 'naar je hand kunt zetten' als de mogelijkheid daar is. Ik was al ruim 5 jaar aan t proberen voordat ik eindelijk een verwijzing kreeg naar de fertiliteitsarts. Misschien handig om in je agenda te noteren wanneer je pijn hebt bij je stoelgang. Het kan nu bijv alleen nog tijdens de menstruaties zijn, maar zich ook uitbreiden naar de dagen eromheen. Steva hier op t forum is ondertussen nog maar 1 week pijnvrij. Dat is natuurlijk vreselijk. Laat goed weten dat je endo vermoedden dat je klachten SAMENHANGEN met je menstruatie. Dat is echt een kenmerk van endo. Ik hoop dat je betere artsen treft dan ik. Laat je weten hoe t verder met je gaat?

Ego. Eindelijk volledig pijnvrij in de buik. Dat heeft even geduurd...pfff. Zit vandaag op dag 30 na de miskraam en nog een teken van menstruatie....aan de ene kant...gelukkig maar....aan de andere kant...schiet maar op...dan kan ik verder.
    Ik weet niet wie het vroeg hihi. Maar ik ben lekker uitgewaaid met mijn oude hondje. Hij loopt zooooo langzaam hahaha....en t was zooooo koud......het blijft wennen dat mijn andere hond niet meer meeloopt hoor bah.

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chickie: goedzo, dat heb je ook maar weer achter de rug! Hopelijk herstelt het snel weer en komt er niks geks uit het biopt.

Aloha: dankje :). Ti's toch ook wat eigenlijk dat je het zo zwaar hebt gehad dat je een miskraam eigenlijk als iets minder ergs ziet. Maar voel je vrij je verhaal en je angsten hier te delen hoor, want jij kan ook zeker steun gebruiken! juist jij!

Sis: fijn meid dat je eindelijk weer pijnvrij bent. Ik hoop niet dat je komende ongi zo pijnlijk gaat worden, maar dat kan vast niet meer zo erg worden als bij de mk. Mist je hond ook de overleden hond? Zal voor dit beestje ook wel erg wennen zijn...

Mineraal: nader jij weer een testdatum??

10. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, ik ben inderdaad ook heel erg benieuwd hoe het met mineraal is! Maar ook met sprits.... (en haar zwangerschap), tis zo stilletjes rondom haar!
    En Steva meid, is het gelukt op werk van de week? Trek je het allemaal nog of dender je maar door? Wel goed om jezelf denken hoor!

Sis, ik was dat van het uitwaaien! Hihi hij loopt dus niet zo hard.. ahh arm beessie en dan ook nogeens zonder zijn maatje en tegen de wind in!
    Wat ben ik blij voor je dat je eindelijk geen pijn hebt! Het zou wel fijn zijn als je menstruatie toch op gang komt. Dan weet je dat alles weer een beetje 'normaal' is.
    Je hebt wel gelijk in wat je zegt hoor, soms moet je in de mmm alles een beetje naar je eigen hand zetten en enigzins bijsturen waar nodig of de artsen een kant op sturen. Helaas weet je dat zelf vaak pas achteraf.

Aloha, voel je vrij om hier alles te vertellen hoor! Wij worden niet snel bang en iedere situatie is toch weer anders.
    Ik snap wel dat je nu even geen polonaise aan je lijf wil en het 'gewoon' even rustig wil proberen. Ik hoop dat je lijf dat toelaat en de miskramen verleden tijd zijn en blijven.
    Die biopten waren inderdaad van het baarmoederslijmvlies Aloha.
    Wij wagen deze maand zeker nog een poging op een spontaan kansje! Kom maar op met die polonaise, hihi!

11. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Wat is er weer veel geschreven! Ik ben al een paar dagen niet helemaal fit, en wat ik hier lees blijft niet echt hangen dus ik vind het lastig om te reageren.
    Toch wil ik jullie laten weten dat ik jullie niet vergeet!!

12. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Hoi meiden, hier ben ik weer terug, ben een tijdje niet op het forum gekomen, ik voelde mij veel te slecht...Ik heb nu beetje per beetje de moed proberen terug te vinden, ookal is het heel moeilijk.
    Vorige week mijn eerste zoladex spuit terug gekregen van de dokter, was in 123 voorbij. S avonds had ik wel last van buikpijn. Ik zei tegen dokter dat ik normaal mijn maandstonden had moeten krijgen de week voordien maar dat ze niet kwamen, hij zei van ja dat kan een beetje gestoord zijn...Nu de dag nadat ik de spuit heb gekregen, boem...maandstonden...En niet normaal he, 5 dagen helder helder bloedverlies, dat heb ik al in geen jaren meer gehad...Ik denk dat het wel goed is he, na mijn operatie, geen vuil, bruin bloed meer of klonters...Denk dat het wss is doordat dokter alles wel heeft weggehaald, hoop ik toch...Nu zijn ze bijna voorbij...Voor de moment nog niet echt last van de zoladex, wel alweer een beetje duizelig...Nu afwachten...Maar ik heb vorige week dan eindelijk de stap gezet om terug te gaan werken...Jeetje, twee dagen nadien kreeg ik een tussentijdse evaluatie op het werk...voor bijna alles gebuisd! Ik was razend, hoe knn ze me nu buizen als ik er niet ben door het feit dat ik constant ziek ben... De wereld is zo oneerlijk niet normaal...Ik heb er een hekel aan hoe sommige mensen reageren...Nu ik laat het er niet bij hoor, ik ga naar arbeidsgeneesheer, naar sociale dienst en naar vakbond. Hoe is dat in feite mogelijk, een mens ziet al zo af door alles wat er bijkomt bij een overvulde kinderwens...en dan moet je je nog s hoe zeg je dat...vechten, verdedigen om te bewijzen dat je echt wel ziek bent...dat heb ik nu echt wel niet nodig...Plus dan ook nog s het feit dat ik heb gehoord dat mijn meter alzheimer heeft...pfffff

13. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    @t Steva lieve meid, wat erg dat je nu dat er ook nog ne keer bij hebt....Ik heb het ook gehad twee en een half jaar geleden...slecht uitslag...ze hebben dan direct geopereerd en alles uitgehaald...nadien heb ik 3 maand gardasil gekregen, het vaccin tegen baarmoederhalskanker...Nu het vorige uitstrijkje was in orde...iedere keer wel bang dat het zou weerkeren, maar dan nog, ik ben er vroeg bij...Wat zijn ze nu van plan bij jou? Gaan ze opereren? Ik wens je veel moed en sterkte toe...Als je vragen hebt, je weet me te vinden...

Mineraal: ja de inspuiting is meegevallen, niet teveel pijn gehad, en nu nog niet echt bijwerkingen, juist de duizeligheid die terugkeerd, dat vind ik niet zo leuk...Ik ben al bang wat er mij nog te wachten staat die 3 maanden...maar de dokter zei dat hij dan een middeltje zou bijgeven voor de bijwerkingen enzo...Dus ja het is afwachten...alleen schrik dat de endo rap zal terugkeren...

kikkertje welkom, niet fijn als je plots de diagnose endo krijgt, maar ik ben er zeker van dat je hier veel steun zal krijgen en antwoorden!

chicky, ik versta het echt niet, hoe in godsnaam is dat mogelijk dat die endo zo snel terugkeert? Versta dat je het even niet meer weet...Wat gaan ze nu doen? Ik hoop zo hard dat ze iets over het hoofd hebben gezien, gaan ze dat nu terug uithalen of niet? Ik weet niet wat zeggen, veel moed lieverd echt waar...Het is een vreselijke ziekte...En hoe is je hysteroscopie geweest? Is er iets aan het licht gekomen?

sissie, bedakt voor je antwoord, lief van je...zo voelt een mens zich niet zo alleen..het gaat al wat beter met mijn vriend nu, het is voor hem ook niet gemakkelijk om samen te leven met iemand die altijd niet goed is, of weent, of overemotioneel...Mannen gaan nu eenmaal anders om met alles en zeker ze voelen ook niet alle hormonen die door je lijf gaan. Ik ben blij te weten dat er veel mannen niet weten hoe ze moeten reageren, bij mijn buurvrouw is het ook zo...haar man kan ook zo raar doen...Of gewoon niet reageren als ze weer eens pijn heeft van de endo!!
    Ik ben het gewoon hartstikke beu, een mens kan niet meer vooruit kijken, alles staat on hold, een ander zijn leven gaat gewoon door en wij blijven ter plaatste trappelen, echt niet fair. Ik heb ook zoveel vrienden met kinderen, als ik iedereen moet vermijden ja dan zie je niemand meer, ik probeer op mijn tanden te bijten. En we zijn nog maar 1 jaar bezig met ivf enzo en het is al zo zwaar voor mij, laat staan in jou plaats na al die jaren. Je hebt gelijk dat je niet opgeeft, je bent nu eenmaal al zo ver, eens lukt wel eens weer, daar ben ik zeker van, en je hebt nog veel kansen over ook he...Ik hoop dat je snel je menstruatie krijgt en dat je weer verder kan doen!
    Ik heb nu ook tarwezemelen gaan halen id hoop dat ik wat beter naar het toilet kan gaan, maar ik ben nu al een tijdje bezig met het endometriosedieet en ik voel mij wel al wat beter...
    Ik weet niet hoelang ik al endo heb ook niet, het is gewoon ontdekt geweest na mijn 2de ivf...voordien niets gemerkt, gewoon pijnlijke maandstonden, niet veel bloedverlies, en altijd last van spastisch colon...toen vorig jaar hsg gehad en zagen ze dat 1 eileider niet doorgankelijk was, kijkoperatie...hydrosalpinx: eileiders allebei uitgehaald...Toen nadien cyste gevonden en toen is het al begonnen. Toen ze me in september heeft geopereerd was het blijkbaar alleen maar een cyste en dan zoladex gekregen en kijk na vier maand zat het overal dat is totaal niet te bevatten...ik hoop echt dat het zo rap is gegroeid door het feit dat het niet goed was weggehaald...Allemaal vragen, ik mag er niet meer aan denken, of ik word helemaal gek...die onzekerheid dat knaagt aan je, en dan heb ik nog s al die miserie op mijn werk...niet bevorderlijk, ik ga nog eens instorten...In ieder geval dikke zoen en knuffel aan jou!! x

14. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Lelie, balen dat je je zo rot voelt!!! en lief dat je toch nog even gedag komt zeggen!!! Snel weer beter worden hoor!!!!

@ Maui, fijn dat je weer even online bent en de moed hebt gevonden om weer alles op te schrijven!
    Hopelijk gaat de zoladex voor jou zijn werk doen!!!
    Wat betekent 'buizen' trouwens??? (belgisch/nederlands taalverschilletjes denk ik) Het klinkt niet al te positief... Goed voor je eigen rechten opkomen hoor meis, maar vermoeiend is het hoor! En eigenlijk heb je daar op dit moment echt de energie niet voor.
    De pijn is bij mij stukken minder dan gisteren na de hysteroscopie. Echt fijn! Het zag er van binnen goed uit, dus dat is ook wel een geruststelling. En ik verwacht ook geen gekke dingen van de biopten hoor.
    Aan de endo gaan ze bij mij nu even niets doen. Zwanger worden staat voor de arts nu even op nummer 1 en dat gaat volgende maand met de IVF (en anders deze maand spontaan) zeker lukken (hihi, zegt zij heel positief!:D;)).

Volg jij het endodieet heel strikt, of doe je de dingen die voor jou makkelijk haalbaar zijn?

Ik had vandaag de begrafenis van die collega van mij die zichzelf van het leven heeft beroofd. Was heftig hoor! pfft.

15. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Hai Chicky, fijn voor je dat alles ok was in de baarmoeder! Dat is toch al iets, nu zo rap mogelijk zwanger worden he...Hopelijk heb je ook niet te veel pijn meer meid! Als je dan effectief zwanger bent, kan je dan ook nog endo pijnen hebben of niet?
    Maar het kan niet bijgroeien he geloof ik?
    het endo dieet dat is wat he...neen ik volg het absoluut niet helemaal anders zou het niet doenbaar zijn...Waar let ik op...
    In ieder geval zo weinig mogelijk suiker, koekjes, gebakjes, chocolade,...(heb wel al even gezeurd hoor), ik eet bijna niets meer van tarwe, alleen speltbrood of roggebrood, havermout, speltvlokken, speltpasta, quinoa, gerst. Geen melkproducten, alleen ei en soms kaas, ik gebruik dan kokosmelk of amandelmelk, ook chiazaadjes, tarwezemelen, gojibessen, rijstolie, kokosolie (om te bakken), geen boter op boterham, iedere dag 2 stukken fruit, veel groenten, niet veel vlees, geen saus, iedere dag een fles water, granaatappelsap, smoothies, ...De eerste dagen had ik het best wel moeilijk...ja opeens al die suiker weg, maar nu lukt het al beter, en ik heb ook precies meer energie...Natuurlijk gaat die energie snel weg als je zoveel miserie hebt op het werk...buizen: betekent dat je gezakt bent voor iets...Echt klote hoor nu op het werk, maar volgende week naar arbeidsgeneesheer, hopelijk gaat die eens op zijn strepen staan!
    Verder over endo dieet, is niet zo evident ook niet, kwestie dat ik van mijn acupuncturiste bv geen banaan, kiwi, citrus mag eten...en bij het dieet moet je dan alweer veel fruit eten...dus ja ik eet appel, peer, granaatappel, soms een keer een banaan, meloen, rode vruchten ja daar is het de tijd nog niet echt voor...Dus is best wel moeilijk. Morgen terug naar de acupunctuur, ze ging mij ook kruiden geven voor de endo...en naaldjes prikken ook...Man man wat een mens al niet doet he...

Oh wat erg van je collega zeg...Ja hier ook dit weekend begrafenis gehad van een collega zijn schoondochter. Ze was 5 maand zwanger kon niet eten of drinken, gekeken in de maag, niets gevonden. Ze lag dan in ziekenhuis en ze belde voor verpleegster die kwam 13 min later af, en ze was al dood zeg. Hoe vreselijk toch, de autopsie wees uit dat ze een maasvliesontsteking had...Alle dat ze dat niet hbb gezien? Ze hbb zich te veel gefixeerd op de baby wss...Ja daar sta je dan wel even bij stil he...

Alle veel sterkte meissie, en ik vind het super dat je zoveel moed hebt!

16. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik snap dat je het endodieet niet helemaal kan volgen Maui, maar je bent wel goed op weg zeg! Ik vind het knap!
    Je moet toch je eetpatroon enzo helemaal aanpassen!
    En wat je zegt ja, wat een mens allemaal niet doet, haha! Je kan wel zeggen dat je er je best voor gedaan hebt!

Rot zeg van dat 'buizen'. Goed dat je naar de arbeidsgeneesheer gaat (hier heet dat de bedrijfsarts of arboarts).

Wat een verhaal van die schoondochter van je collega! Poe! Wat zal die familie het moeilijk hebben!

Als je zwanger bent schijnt het dat je nog wel endoklachten kunt hebben (is ook bij iedereen verschillend), maar het zal zich als het goed is niet uitbreiden (andere hormonen in je lijf).

17. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Lieve meiden,

Hoe gaat het met jullie? Wordt weinig geschreven. Ben heel benieuwd naar Mineraal! Lang niks van je vernomen, hoop dat het goed nieuws is! Ik heb weer even niets van me laten horen, sorry :) Het gaat goed.. op een aantal mankementen na ;) Deze week elke dag in het ziekenhuis geweest hahah. Moet echt niet gekker worden. Zit vaker in het ziekenhuis dan thuis..

Even een update. Afgelopen vrijdag naar de gyn geweest vanwege pap 3b. Ze hebben een biopt genomen en dat wordt nu onderzocht. Verder heeft hij van binnen gekeken met een sort vergroot apparaat. Ik en mn moeder konden zelf meekijken. Best interessant moet ik zeggen. Doormiddel van azijn om mijn baarmoedermond te doen werden de onrustige cellen zichtbaar. Volgens de gyn valt het zo met het blote oog heel erg mee. Het onderzoek was niet prettig maar ik ben meer gewend ;) De gyn zei ook nog dat hij me heel dapper vind  Doet me goed hihi. Vrijdag heb ik een belafspraak staan en dan hoor ik hoe en wat. Ook heb ik meteen m’n schildklierwaardes laten prikken. Ik wil nu gewoon alles checken. Dit hoor ik ook vrijdag. Ik heb ook aangegeven dat ik zo een last heb van m’n blaas. De gyn heeft me meteen naar de uroloog doorgestuurd. Daar ben ik afgelopen maandag geweest. Urine ingeleverd een buikfoto gemaakt en een echo. 17 april hoor ik daar de uitslag van, dan moet ik weer terugkomen en wordt er een flowonderzoek en cystoscopie gedaan. De uitslag daarvan hoor ik direct. Tevens moest ik maandochtend een ovu echo laten maken. Dinsdag ben ik in de avond naar het ziekenhuis geweest voor de pregnyl prik.. We gaan gewoon door met IUI 6. Vanmorgen ben ik naar het VU geweest voor de IVF echo. De gynaecoloog die dit uitvoerde vertelde me meteen wat hij zag. Op mn eierstok en aan de achterkant van mn baarmoeder zag hij endo. Dit was volgens hem te verwaarlozen en klein. Wel heeft hij een hele grote endometriosehaard in m’n blaas! Gevonden. Hehe daar is een verklaring voor de pijn in m’n blaas en bij het plassen.. Volgens hem kan dit tijdens een kijkoperatie niet gezien worden omdat er met een kijkoperatie naar de buitenkant van de organen wordt gekeken. Wel hadden ze dit op de MRI kunnen zien. Nu vraag ik me af ‘is het te zien op de MRI van een paar maanden geleden of is het er opeens’? Dat hoor ik 4 april. Dan moet ik weer naar het VU om alles te bespreken. Ben benieuwd of zij wel op de oude MRI de endo hebben gezien. Ohja, wij na de echo weer naar werk. Komen we aan, wil ik uitstappen… waar is m’n tas?? Hahaha heb ik die gewoon in het VU laten staan! Kon ik weer terug rijden.. Ohja de arts die de echo deed zei wel dat het echt een grote plek is en een grote risicovolle operatie maar dat endo op de blaas één van de weinige plekken is die niet in de weg staat bij zwanger worden…

Morgen ochtend IUI. Om half 9 inleveren pfff hihi. 09.45u de inseminatie en het is vandaag volle maan! Heb weer een beetje vertrouwen hahaha. Slaat echt helemaal nergens op maar ik denk dan ‘volle maan, worden er dan geen kindjes gemaakt ;)) Al met al zit ik vol in de onderzoeken en de komende weken daarvan de uitslagen. In het mooiste geval vinden ze alleen endo in m’n blaas en darmen. Dan denk ik dat ik toch eerst een keer IVF ga doen. Ben zo bang dat het na de operatie lang gaat duren voordat alles weer goed is…

Pien Als het goed is ben je heerlijk op vakantie en kan ik je nog net op de valreep een heerlijke vakantie wensen. Geniet ervan. Je verdient het! Dikke knuffel

Boboke hoe gaat het met je?

Pien lekker aan het klussen :)

Cindii hoe gaat het met jou? Wanneer zou je ongi moeten worden?

Sis hoe is het met jou, al ongesteld? Deze maand kan je dan toch ook gewoon een natuurlijke poging doen? Ontzettend lief dat je zo meeleeft en geïnteresseerd bent!

Lelie137 Hoe is het met je?

Chick weer bedankt, je bent een lieverd. Was het avondje met je vriend gezellig? Goed om even samen te genieten. Door al het gebeuren vergeet je dat wel is.. Wat fijn dat de uitslag van de hysteroscopie goed is! Dat moet toch een opluchting zijn.. Mijn vriend vind het idd moeilijk om me zo te zien. Maar hij is ontzettend lief, gaat met alle ziekenhuis bezoeken mee en leeft echt mee. Door dit hele gebeuren besef ik wat een geluk ik heb. De ca waarde heeft niks met m’n baarmoeder te maken volgens de gyn. Wat leuk zeg dat ze je zo gemist hebben op school. Meer waardering kan je niet krijgen denk! Ben je nu al vol aan het werk??? Rustig aan doen he en goed naar je lichaam luisteren! Heb even je hele verhaal gelezen… Heb je nu wel minder last na de operatie? En wat voor onderzoeken hebben ze allemaal bij jou gedaan om de endo te ontdekken? En waarom schrijven ze bij jou geen tramadol voor? Wanneer verwacht je je menstruatie.. Ben je een beetje bijgekomen van de begravenis? Wat een klote dingen zijn dat toch. Vooral als iemand op zo een vreselijke manier is overleden..

Aloha Wat heftig allemaal zeg! Sorry dat ik zo weinig op je heb gereageerd.. Lees wel elke dag even bij maar gewoon geen puf om te schrijven. Als je zo veel pijn heb zo ik er zeker achteraan gaan, het einde van het jaar duurt nog wel even. Het is niet de bedoeling dat alles erger wordt en als ze je kunnen helpen met zwanger worden is dat fijn! En goed dat je alles wilt weten, ik ken het hahahah. Al die miskramen, meis wat een ellende. Wel fijn dat je zo snel zwanger wordt! Dat moet denk toch een soort rust geven.. En wat klote dat je zwangerschap zo een hel was. Daar mag je zeker over klagen! Is niet niks allemaal.. en dan ook nog, na je ellendige bevalling het nieuws dat het niet goed gaat met je pasgeboren kindje. Je denkt altijd dat als je zwanger bent dat het één en al genieten is… Tenminste daar hoop je op.. Ik hoop dat het de komende jaren blijkt mee te vallen. Hoe is het nu met je zoontje? Ja de tramadol maakt mij wel een beetje vaag. Maar op zich positief vaag na een paar uurtjes voel ik een soort flow/rust door mn lichaam en in mn hoofd. Waar ik zo verslaafd aan zo kunnen raken hahhah. Toevallig deze week elke dag 1 pilletje genomen en wel wat misselijkheid vlagen. Toch vind ik het meer positief dan negatieve kanten hebben.

Maui78 Wat rot zeg dat ze allemaal zo tegenwerken… Je hebt al genoeg te verduren. Had jij ook pap 3b of 4? Ik begrijp dat je overbuurvrouw ook endo heeft? Fijn dat er iemand dichtbij je staat waar je mee kan praten.. Misschien kan je al je vragen op papier zetten? Dit geeft je rust.. En meis niet instorten  Ik heb geleerd dat de endo meiden ontzettend sterk zijn. Kijk maar naar alle meiden op dit forum.. Het komt goed, misschien duurt het wat langer maar probeer positief te blijven dat is alles wat je kan doen. Wat een vreselijk verhaal van die zwangere vrouw en dan ook nog is zwanger! Wat erg voor de familie..

Sorry voor het lange verhaal. Doet me wel goed om even een samenvatting te geven over wat er is gebeurd en wat er gaat komen! Ik vind het wel heeeel jammer dat we zo weinig horen van de zwangere onder ons :). Ik vind het leuk om te lezen hoe het met jullie gaat.. Sprits?? Stier? Voel je vooral niet bezwaard! Jullie verdienen het! Wij allemaal trouwens hahah

Als ik iemand ben vergeten sorry!

Liefs en dikke knuffel

18. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Update van mij: ik verlies wat bruin/rood slijm. Snap niet waarvan, van Lucrin kan het niet zijn. Ik heb 10 dagen Livial geslikt (oestrogenen) maar daar ben.ik al 5 dagen mee gestopt. Ook heb ik een beetje buikpijn, niet veel, maar ik had toch niet verwacht dit te hebben.
    Ziekenhuis heeft nog geen datum voor operatie.kunnen prikken...

19. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Alleen even een korte reactie.... moet naar werk.... eieren verstoppen voor de kids!:D

Wat rot Lelie!

Steva, ik vind jou ook heel dapper! :)
    Heel veel succes met deze IUI.... laat de zaadjes jouw ei ook maar vinden!

Ik reageer later uitgebreider!

20. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Hoi meiden,
    hier ben ik terug, vandaag vreselijke rugpijn niet normaal, ik hoop echt dat het door die hernia in mijn rug komt en niet door endometriose die zou teruggekeerd zijn ofzo...Bij ieder pijntje dat ik heb denk ik, oh neen, het zal toch niet teruggekeerd zijn. Als ik dan zie bij jou chick zo snel na je operatie...jeetje toch, maar aan 1 kant als ik zo allemaal jullie verhalen less mag ik echt niet klagen, want zoveel van jullie hebben zoveel al zoveel meer te verduren had dan ik:x
    Chick dank u voor je lieve woorden. Het mag gezegd zijn, je bent zo sterk en zo postief na al die ellende dat je hebt...Altijd tijd voor een vriendelijk woord voor een ander, dat vind ik echt super! Ik hoop zo hard voor je dat de ivf zal lukken. Ik leesde nog even je verslag over je operatie aan Aloha, maar jongens toch, wat vreselijk toch voor je...Ik wist niet eens dat endo tot aan je hart kon zitten...Maar toch willen ze nog direct starten met Ivf, moet dus zijn dat het wel mogelijk is he...Ik wens je zoveel succes echt waar! Het is je eerste IVf beurt niet? Leuk dat je nog een beetje steun hebt aan je collega's enzo...Fijnere werksfeer dan bij mij in ieder geval:D

Aloha, ik heb nu nog maar net de tijd gehad om je verhaal even helemaal door te lezen wat vreselijk toch allemaal zeg voor je...Je hebt ook al een hele lijdensweg meegemaakt...Wil je nog voor een tweede kindje gaan of zeg je liever niet?
    In ieder geval een dikke pluim voor al je moed en doorzetting!

Deel Deze Pagina