Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maui78

    maui78 Actief lid

    3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Cindy, ik hoop dat je het blijde nieuws zal knn vertellen aan je vriend. Ik duim in ieder geval voor je mee. Super leuk een weekendje weg dat zal je deugd doen in ieder geval!

    Pien, leuk dat je een toffe vakantie hebt gehad, nu kan je er weer tegenaan. In mei start je met ivf?
    Sissie, maandstonden gehad? En ook een ander gevoel? Ik ook, ik heb ze de 20ste gekregen, dus de eerste maal na mijn operatie…En wat een verschil, fel bloed van dag 1 tot dag 5, de eerste dag wel krampen in mijn buik, ik dacht van oh neen ik zit weer verstopt met mijn darmen, maar nadien kwam bloed dus ja, was daarom dat ik krampen had, anders geen pijnen terwijl ik anders verga van de pijn. En meestal heb ik ook niet veel helder bloed en nu was het echt super veel, liep langs mijn benen…(al lang niet meer gehad) (sorry klinkt wansmakelijk). Het voelde echt anders, weer zoals enkele jaren geleden…Ik hoop dat dat positief is…Maar ieder pijntje dat ik voel denk ik van oh neen het gaat toch niet door de endometriose zijn he…
    Met vriendlief gaat het wel, het was rustig bij ons, tot eergisteren weer grote ruzie gehad, om zo’n domme dingen, nu weer ok. Ja mannen he, ze zijn toch een ras apart he, ze knn nooit verstaan wat wij doormaken, totaal niet. Misschien moeten we gewoon met ons geklaag en gezaag naar anderen toe gaan en onze partner wat sparen. En voor eens en altijd beseffen dat mannen ons toch niet knn snappen L Ja teveel met kinderen bezig, is dat dan zo abnormaal, ik vind dat juist normaal, als je met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig bent kan je toch niet anders dan bezig zijn met kinderen. Als je andere vrouwen zwanger of met kinderen ziet, ja dan kan je toch niet anders dan eraan denken? In ieder geval lieve meid, ik sta altijd klaar voor een babbel met je! X
    Mineraal, welkom terug…Je menstruatie zal wel komen hoor, misschien omdat je erop wacht dat het zolang duurt? En anders toch misschien even dokter raadplegen?
    Chick meid, hoe was het bij de gynaecoloog? Fijn dat je ook iedere keer bezorgd om mij bent. Ik hoop zo voor je dat alles lukt, je bent telkens weer zo positief, hoe doe je dat toch…Geef een beetje van je positiviteit aan mij! ;)
    Wensmama: neen lieverd kan je niet helpen. Heb jij dat toch? Of vermoeden ze het?
    Lelie, kan je niet even naar ziekenhuis of dokter bellen en zeggen dat je echt wilt weten wanneer je wordt geopereerd. Is vreselijk zo te moeten afwachten! Ik hoop dat je snel zekerheid hebt hoor, ik denk aan je! Goede moed!
    Boboke, ja idd, het is niet gemakkelijk geweest het laatste jaar, maar de jaren voordien ook niet…Eerst jaren geleden mijn papa dood van een mislukte operatie, dan mijn schoonmoeder drie jaar geleden dood door terminale kanker, dan mijn schoonzus hersentumor, dan vorig jaar mijn schoonvader dood van terminale kanker, dan al die vruchtbaarheidsproblemen, en dan onlangs ook nog s gehoord dat mijn meter alzheimer heeft, en nu al die ellende op het werk, het is er gewoon teveel aan. Ik vind het echt heel moeilijk om het positief te zijn, ik ben nogal negatief ingesteld ook, is moeilijk om telkens weer de moed te vinden en jezelf op te rapen. Ik hoop nog steeds op betere tijden, niet alleen voor mijzelf maar ook voor jullie lieve meiden!

    Steva, ik hoop dat ze niet hoeven te opereren bij je, maar aan de andere kant is het misschien wel beter om te opereren he als er daar slechte cellen zitten, dan moeten ze eruit of ze knn alleen maar erger worden en eventueel later kanker! Laat me weten wat ze beslissen. Want sommige met een slecht uitstrijkje mogen nog 3 maanden verder, en dan terug op controle, bij anderen (zoals bij mij) moest het er zo snel mogelijk uit. Moest het nu zo bij mij zijn, dan zou ik direct willen dat alles eruit is. Nu ja je ziet wel wat dokter beslist he…
    Ja hier nog steeds rugpijn, echt vreselijk. Misschien komt het wel van de zoladex inspuiting, ik weet het niet meer. Ik denk dan soms ook het komt van de endo die misschien terug is…
    Ik voel mij net een oud wijf. Zijn er hier trouwens nog meiden die zoladex genomen hebben, en wat hadden jullie van bijwerkingen?
    Ja enkelen op het werk weten van mijn behandeling af, natuurlijk niet alles in detail, ik heb hier niet zo’n goede werksfeer dat ik alles zou vertellen. Juist enkele van mijn oversten, en enkele mensen.
    Nu ja of je het nu zegt of niet, blijkbaar hebben ze er toch geen begrip voor! (marine is mannenwereld en die knn hun totaal niet inleven in de moeilijkheden van een vrouw)
    Nu ja ik sluit weer af het is weer een heel verhaal hier.
    Aan alle meisjes succes en veel goede moed! Liefs Maureen
     
  2. Cindii

    Cindii Actief lid

    28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Ik hoop het ook :)..

    Sorry ik ga even niet reageren op jullie verhaal.. me kop staat er niet naar.. heb vanavond 2 kut berichten gehoort.. 1. ons huis wordt nog 1 maand later opgelevert.. dat is al 4 maande uitloop zou eigenlijk begin maart geweest zijn.. nu eind juni.. en dan zitten we met een heel groot probleem maar ja.. 2. vandaag te horen gekregen dat me oma euthanasie heeft aangevraagt en deze 8 april uit gevoert wordt.. (heb na de dood van me moeder geen contact meer met me oma door verkeerde uitspraken van der en dingen die ze gedaan heeft) maar toch is het nog wel een klap.. en ook echt een heel dubbel gevoel!! heeeeeel kwaad.. maar ook verdrietig.. beetje om me oma.. maar alles van mama komt nu ook weer naar boven.. ik ga me dus even terug trekken.. en als ik weer keer behoefte heb van de week dan schrijf ik wel weer stukje.. sorry dames maar zit er nu gewoon echt helemaal door heen.. sorry voor me ego bericht maar moest het even kwijt..
     
  3. chickie84

    chickie84 Fanatiek lid

    3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve Maui (Maureen;)) Hier komt even positiviteit jouw kant op!!!!................................. :):):D:):):D:):):D:):):D:):)
    Voel je het al??? Anders kan 1 vd andere meiden misschien ook nog even wat naar je sturen, want het barst hier van de positieve energie :)
    Enne het is ook niet erg om af en toe eventjes alles niet meer te zien zitten hoor, dat moet ook toegelaten worden alleen moet je er niet in blijven hangen en jezelf af en toe even bij elkaar rapen!
    Toch merk ik aan je dat je ook wel de positieve dingen ziet... Super dat je menstruatie weer zo goed op gang is en eindelijk weer zo is als 'vroeger'! Dat is al 1 positief dingetje!
    Verder snap ik je strijd wel hoor! Tis ook niet makkelijk allemaal! Wat rot dat je niet aan de arbeidsgeneesheer hebt. Wel een beetje lullige opmerking dat je je dan maar ziek moet melden, dat is toch niet de manier. Misschien heb je inderdaad wat aan de medische keuring in het millitaire ziekenhuis.

    Boboke, zit tie erin? hoe is de deca injectie gegaan?

    Lelie, goed dat je hebt gebeld met het ziekenhuis! Dan weten ze vast snel een datum! En anders inderdaad volgende week zelf weer even bellen, vindt niemand gek hoor! De boel een beetje warm houden!

    Ik ben vandaag voor nacontrole (van de operatie) bij de gynaecologe geweest. Het stelde niet zo heel veel voor. Ze heeft verder niet naar mijn lijf gekeken. Maar we hebben wel een heel fijn eerlijk en verhelderend gesprek gehad.
    De biopten die vorige week bij het onderzoek zijn afgenomen waren allemaal goed, fijn!
    Ze heeft ook nog wel even extra benadrukt dat de operatie veel risico's met zich meegebracht had en dat ze naar gelang de operatie langer duurde voorzichtiger te werk zijn gegaan en daardoor de endo oa op het diafragma niet helemaal hebben durven weghalen.
    En ze was toch wel heel duidelijk dat de chirurg zelf heeft gezegd dat ze waarschijnlijk in mijn lies niet genoeg weefsel weggenomen hebben en dat daarom de endometriose zo snel de kop weer op steekt.;) Als we evt in de toekomst zwanger zouden zijn geweest (dat klonk goed, hihi ;)) en mijn cyclus stilgelegd wordt door medicatie of de pijn onhoudbaar wordt, dan is het verstandig om nog een operatie uit te voeren waarbij ze het lieskanaal met alle vaten openleggen. Maar dit is nu niet aan de orde. Want zoals ze al had gezegd gaan al onze pijlen zich nu even richten op het zwanger worden. Dusssss daar gaan we voor (en de rest vergeten we maar even ;), het hoeft een zwangerschap iig niet in de weg te staan).

    Stier en Steva, heel heel heel heel heel veel succes morgen meiden! Ik denk aan jullie!
     
  4. chickie84

    chickie84 Fanatiek lid

    3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve lieve Cindi, ik lees nu net je berichtje!!! Wat erg meid! Heel logisch hoor dat je jezelf even op de achtergrond houdt!
    Heel veel sterkte en ik ga ook een paar zonnestraaltjes jouw kant op sturen, die kun je wel gebruiken!
    Dikke knuffel!
     
  5. steva

    steva Actief lid

    29 jun 2012
    375
    0
    0
    Hola,

    Cindii Gelukkig :) Als ik zwanger ben wil ik eigenlijk wel wachten tot zondag maar ik denk niet dat ik dat kan… Niet alleen vanwege de blijheid maar als ik ongi ben kan ik niets. Ik zou dan moeten doen alsof hahaha Maar ik ga er echt vanuit dat het niet raak is.. Ik heb wel steekjes enzo maar die had ik de vorige keren ook. Toen dacht ik wel dat het raak was, nu weet ik dat mijn lichaam me vaak voor de gek houdt.. Hoe werkt dat eigenlijk met temperaturen? Lees nu je laatste bericht. Wat een rot berichten zeg! Weet niet hoe het zit met je oma maar kan me heel goed voorstellen dat dit een dubbel gevoel moet geven.. Heel veel sterkte en een knuffel

    Stiertje Spannend morgen zeg! En je steekt ons echt de ogen niet uit hoor! Vind het nog steeds fantastisch voor je.. Hoe voel je je?

    Mineraal: En?????? God wat is dat spannend zeg! Ja over drie weken wordt het weggehaald maar volgens mij is het niet echt een operatie te noemen hoor en valt het allemaal reuze mee. Het wordt ook poliklinisch gedaan met een plaatselijke verdoving geloof ik.

    Boboke: Fijn om weer wat van je te lezen! Dank je wel :) Nou het is volgens mij niet echt een operatie hoor. Ze snijden alleen een beetje weg.. Let redelijk op mezelf ;) Heel misschien even last minute op vakantie, daar ben ik nou echt aan toe. Gewoon even heerlijk van de zon genieten en niks doen.. Wordt gek van die kou! Het gaat nu echt echt echt voor je beginnen! Hoeveel tijd zit er ongeveer tussen de eerste deca en de punctie? Hou ons op de hoogte he!

    Chickie: Ja heel spannend morgen… M’n vriend gaat idd mee. Volgens mij kunnen ze de onrustige cellen zo weghalen ja.. Verder is het dan als het goed is klaar. Valt weer mee!

    Lelie: eindelijk! Spannend hoop dat je lekker snel mag. Dan ben je er maar vanaf. Weet je hoelang de operatie ongeveer gaat duren en waar ze de endo weg gaan halen?

    Maui: Wat vervelend allemaal zeg. Inderdaad het beste is een andere baan alleen is dat niet zo makkelijk op het moment.. Sterkte met alles, blijf sterk! Ze gaan het sowieso direct weghalen hoor, over drie weken. Maar volgens mij kan je dat niet echt een operatie noemen en valt het allemaal wel mee.

    All Morgen de grote dag. Ik laat het jullie weten! Liefs!
     
  6. boboke

    boboke Fanatiek lid

    1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Cindii sterkte meis!!

    Maui ook nog een beetje positiviteit van mij :D:):):D:D:):D:):):):D:):):)!!!!!!

    Chickie deca was geen probleem hoor. Wel heel even weer wennen na 4 maanden niet meer gespoten te hebben (klink net als n junk :D). Had t veel erger voorgesteld door veel verhalen over botte naalden enzo. Misschien scheelt t dat ik n speklaagje heb om in te spuiten ;).
    Nu op naar maandag voor afm, dan hoor ik wanneer ik ook mag gaan stimuleren.
     
  7. boboke

    boboke Fanatiek lid

    1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Steva even lekker op vakantie klinkt niet gek! Die kou hier is denk ik iedereen goed zat, tijd voor warmte en zon. Wij hebben in mei 2 weken vakantie en als het meezit heb ik de punctie en tp al gehad en dan gaan we er ook even tussen uit.
    Heel veel succes morgen!!
     
  8. maui78

    maui78 Actief lid

    3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Cindi, lieve meid wat er voor je toch! Wou dat we iets konden doen voor je...maar woorden schieten tekort...heel veel sterkte meis, als we iets knn doen voor je, laat het maar weten.
    Misschien goed voor je dat je even contact opneemt met je oma? Dat je later geen schuldgevoelens zou hebben...Weet het niet...Ik zou het wel doen denk ik...In ieder geval wat je ook beslist...veel sterkte...Ik versta dat je even niet wilt schrijven, maar toch wil ik je een hart onder de riem steken...denk aan je meissie!!
     
  9. Cindii

    Cindii Actief lid

    28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Ik moest toch nog even komen lezen.. kan het alleen niet echt opbrengen om voluit te reageren.. in elk geval bedankt voor jullie lieve woorden.. bobo, ik ga zaterdag naar me oma toe.. samen met me nichtje.. en dan ga ik er alles uit gooie wat me dwars zit wat er de afgelopen 8/9 maande is gebeurt en gezegt.. ik moet dat kwijt voor dat ze er niet meer is.. want ze heeft hele gemene dingen gezegt over me moeder.. die me heeel veel pijn doen..
    zo heb ik gister op facebook ook even me gal gespuugt in de hoop dat me tante die hier allemaal voor gezorgt heeft het te lezen krijgt.. en dat heeft me wel een beetje goed gedaan..

    ik zal nog wel mee blijven lezen.. ookal blijft er niet veel hangen.. als ik 6 woorden lees ben ik de eerste 3 al weer vergeten pff..

    Dankje meiden!
     
  10. Cindii

    Cindii Actief lid

    28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Owja, voor dat ik het vergeet.. stier en steva.. heel veel succes..
     
  11. sissie77

    sissie77 Actief lid

    4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden….weer ff stiekem op t werk…..dus hou t kort (probeer ik )hihi
    Chick: Geen extreme pijn meer gehad van de ongi. Ik begrijp er echt niets van. Natuurlijk niet pijnvrij, maar vergeleken met de andere keren..pffff verademing. Kennelijk is de endo even rustig na 3 maanden geen ongi te hebben gehad. Was het dragen van een dood vruchtje toch nog ergens goed voor.
    Fijn te horen dat je weefsel ‘goed’ was. Als je de pijn in je lies kan handelen…dan komt dat later wel. Nu eerst zwanger worden. We zitten al in april, het echte werk gaat ook voor jou bijna beginnen.
    Boboke: Hoe is het met het spuiten van de deca? Geenvervelende bijwerkingen? Mijn buik was altijd bont en blauw van die botte naaldjes…grrrr
    Lelie: Is er al een officiele datum?
    Maui: Wat een ellende zeg! Wat zal jij een onrust in je hoofd hebben. Weet je maui die grote ruzies om kleine dingen die herken ik zooooo. We hebben zoveel in en aan ons hoofd dat de kleine onbenullige dingen om en rond het huis bij ons de emmer doen overlopen. Het zijn de spreekwoordelijke druppels. Erg naar hoe de bedrijfsarts of arbeidsgeneesheer je behandelt! Op mijn werk weet helemaal niemand iets van mijn behandelingen af. Als het lukt neem ik vantevoren een vrije dag, maar als dat niet gaat, tja dat meld ik mij ziek. Dat beperk ik tot een minimum, maar mijn behandeling gaat ten alle tijden voor! Ik heb ze op t werk bijvoorbeeld verteld dat ik een kijkoperatie kreeg voor de blinde darm terwijl het in werkelijkheid voor de endo was. Ik hou altijd een beetje vaag waar ik voor naar t ziekenhuis moet. Er is zoals jij al gemerkt heb toch geen begrip, of maar tijdelijk begrip. Nij jou weten de collega’s het al dus dat is lastig. . Deze spanningen trek je niet meer. Er is zoveel gebeurd bij jou . Kan je niet een paar dagen of uren van die cursus missen? Ik laat persoonlijk mijn vruchtbaarheidsbehandelingen voor alles gaan!
    Bij mijn maandstonden inderdaad een ander gevoel. Heel raar. Ik weet niet beter dan dat ik vreselijke pijnen heb. Nu ben ik even zwanger geweest en wellicht dat de endo daardoor iets rustiger is?? Geen idee. Ik ben benieuwd naar mijn volgende maandstonden…ook al gaan we deze maand natuurlijk weer ‘aan de slag ‘. Maui ik ben ook niet erg positief ingesteld, ik vind het woord realistisch wat passender (-; , maar ik merk wel dat positieve momenten mij energie geven en negatieve momenten mijn energie opslokken. Ik heb t idee dat er niets uit mijn handen komt, mijn hoofd zit vol en ik lijk alles te vergeten en nergens in geinteresseerd. Gister te horen gekregen dat een collega van mij 31 jaar, uigezaaide maagkanker heeft. Ze heeft een kindje van 9 maanden !!! De vraag is of ze het overleefd….poeh dat zet mij met beide benen op de grond hoor. Ik denk dan….. komop Sissie, je bent onvruchtbaar…..thats all.
    Cindii: Wat een ellende meid. Probeer de boel niet erger te maken. Berichten over facebook is vaak niet de ideale media. Houd je eigenwaarde meid en houd je belangrijke levensdoel voor ogen. Sterkte
    Steva: vandaag de dag. Heb aan je gedacht meid! Hopelijk alles goed? We gaan t snel horen hoop ik.
    Mineraal: en hoe was de bloeduitslag?
    Stier: Vandaag ook een spannende dag voor jou!
    Ego: Hopelijk rond 28 april mijn volgende ongi en dan rond 12 mei een terugplaatsing. 13 juni op vakantie. Erg spannend gezien mijn vorige terugplaatsing. Maar denk toch dat ik een poging waag voordat we weggaan. Hopelijk dan geen miskraamperikelen want die vinden dan midden in mijn vakantie plaats. Misschien toch nog even overleggen met manlief. Ik heb wel nog een ontzettend opgezette buik! Geen gezicht. En voel me erg onrustig en moe. Gister mijn afspraak met een zwangere meid afgezegd. Ik kon t gewoon ff niet. Dan maar weer even alleen met m’n hondje uitwaaien.
    Nou het is niet erg kort geworden, maar heb het in etappes geschreven.
     
  12. Mineraal

    Mineraal Fanatiek lid

    20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    Donderdag zelf gebeld omdat ik maar niets hoorde. Ze was wat vaag, ze wist niet of de uitslag binnen was maar ik zou gebeld worden door de gyn (telefonische afspraak ) belt de vpk zelf uiteindelijk. Test negatief en moet komen voor echo....morgen heb ik de echo. Zat er gister ook doorheen, waarom doet mijn lijf zo raar. Je gaat allemaal rare dingen in je hoofd halen.
    Heb ook nu weer hoofdpijn, voel mij al dagen belabberd zelfs mijn collega's zeggen t.

    @cindi: sterkte zaterdag! Zal geen gemakkelijk gesprek worden

    @steva: gelukkig is t poliklinische, hopenlijk is t snel voorbij
     
  13. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ladies, vandaag nekplooimeting en uitslag combinatietest gehad. Nekplooimeting was wel goed, alleen de bloedwaarden iets afwijkend. Gecombineerd met mijn leeftijd (bijna 40) komt daar dus een iets verhoogde kans uit op trisomie 21 (1:46), trisomie 18 (1:94) en trisomie 13 (1:93). Kans op down is dus ongeveer 2%, terwijl de gemiddelde statistische kans voor vrouwen van mijn leeftijd ongeveer 1% is. Tsja, wat doe je dan? Vruchtwaterpunctie? Dan heb je 0,5% kans op misgaan van de zwangerschap. En wat doe je met de kennis uit zo'n punctie? Kans op geen down is natuurlijk nog steeds het allergrootst: 98%.
    Nou, nog maar even een paar nachtjes over slapen. Ben benieuwd naar hoe jullie daarmee zouden omgaan ...
    Verder zag ukkie er prima uit trouwens, al 7,5 cm van kruin tot stuit.
     
  14. chickie84

    chickie84 Fanatiek lid

    3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Steva en Stier, ik hoop dat het voor jullie beide goed verlopen is!

    Sis, goed dat je aan jezelf gedacht hebt en die afspraak met je zwangere vriendin afgezegd hebt! Ik hoop dat het lopen met je hond je goed heeft gedaan!
    Het is wel heel fijn dat de endo zich een beetje koest houdt bij je, jammer dat daar een miskraam voor nodig was.
    Wat erg trouwens voor je collega, tsjee 31 en een klein kindje.... dan is inderdaad al het andere maar betrekkelijk! pfft!

    Ik kan gewoon over twee weken al starten met de IVF, time flies!

    Mineraal, ik snap je gevoel helemaal hoor! Wat kan je lijf je dan 'in de steek' laten he! Al die onzekerheid!
    Heel veel succes morgen!

    Cindi, sterkte zaterdag! Probeer alles goed uit te praten en met een goed gevoel uit elkaar te gaan als het even kan!
    Hoe gaan jullie het oplossen met je huis?

    Boboke, fijn dat de prik meeviel! Dan scheelt het weer al die horrorverhalen, haha , het kan dan alleen maar meevallen!

    Gaan jullie straks ook babyboom kijken? Ik wel!
    Ik houd van dat programma, lekker janken op de bank!
    Vanavond komt er een stel dat de zwangerschap afgebroken heeft omdat hun kindje SCID had. Ik heb net een kindje in de klas die dat ook heeft. Hij is 4, maar heeft het formaat van een 2-jarige en is vorig jaar erg ziek geweest en heeft een beenmergtransplantatie gehad. Ben dus erg benieuwd naar deze aflevering.
     
  15. chickie84

    chickie84 Fanatiek lid

    3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh stier, ik zie nu pas je berichtje!
    Moeilijk zeg! De kans is heel klein, maar ja... wat doe je....
    Wel fijn dat de nekplooimeting goed was, dat zegt ook wel wat denk ik.
    Poe... aan de ene kant zou ik het wel willen weten, maar durf je zo'n risico te nemen... En anders heb je de onzekerheid,tjsa...
    Praat er goed over samen en laat het even bezinken. Zoek evt. nog even naar informatie of vraag nog extra informatie in het ziekenhuis.. Ik vind het heel lastig!

    Enne wel heel fijn dat de kleine zo goed groeit!!!
    het is je zo gegund!
     
  16. steva

    steva Actief lid

    29 jun 2012
    375
    0
    0
    Lieve meiden

    Vandaag alle onderzoeken besproken in het vu. Naast de plek in m'n blaas hebben ze op de mri ook een redelijke plek op m'n endeldarm gevonden (eindelijk). Volgens haar is een operatie te risicovol omdat de endo op twee plekken zit die voor grote complicaties en gevolgen kunnen zorgen. Haar plan is mij nu ongeveer drie maanden op de lucrin zetten zodat de endo waarde zakt van 98 naar onder de 35. Eerder geeft zij geen okee voor IVF! Dit wil ik niet en wil meteen starten met IVF ergens anders. Mijn vriend en anderen zijn het daar niet helemaal mee eens wat tot flinke discussie heeft gezorgd. Vriendlief vind mijn gezondheid belangrijker.. Ik niet :). Rationeel gezien weet ik dat dit het beste is maar mijn gevoel zegt IVF en nu! Ik heb morgen een afspraak bij m'n eigen gyn en wil zijn mening en ideeën.. Ik heb een aantal vragen op papier gezet en die wil ik stellen. De arts in het vu zegt dat de kans groot is dat door de hormonen de endo zo erg wordt dat het gevaarlijk wordt. Hoe groot is die kans is 1 van mijn vragen. Mijn gevoel zegt 1 IVF poging proberen en dan aan de lucrin. Wat denken jullie en wat zijn jullie ervaringen? Nu heb ik nog een paar vragen en hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden.. Meerdere meningen van helaas ervaringsdeskundigen vind ik heel fijn.

    Als je geen endo hebt hoe start je dan een IVF?
    Hebben jullie lucrin gehad ter voorbereiding van een IVF? En hoelang?
    Hoelang duurt normaal gesproken de periode van de eerste hormonen spuit voor IVF tot punctie?
    Zijn er nog onderzoeken die sowieso ter voorbereiding van IVF gedaan moeten worden?
    Wat is jullie ervaring met lucrin?
    Belangrijkste wat moet ik doen :):)

    Sorry voor al deze vragen maat ik weet het even echt niet!

    Boboke waar is de deca voor? Dat zou zeker lekker zijn om na de tp even weg te gaan, dan duren die twee weken ook niet zo lang!

    Sis dank je! heerlijk toch even zonder extreme pijn! Denk idd dat die drie maanden daar voor gezorgd hebben. Endo komt dan denk ik toch tot rust.. Wat spannend zeg de tp! Ik ga harder dan hard voor je duimen!


    Cindii ben het wel een beetje eens met sis. Snap dat het fijn is om alles er uit te gooien maar ik ben ook niet zo een fan van dat soort dingen op fb zetten. Toch moet je doen wat voor jou goed voelt. Zou wel met je oma een gesprek aan gaan.. Misschien heeft ze wel spijt..

    Mineraal nee he :( ik dacht het echt! Ik hoopte het ook zo voor je! Dikke knuffel voor jou!

    Stiertje eerlijk gezegd vind ik het echt een hele kleine kans. Eigenlijk dus 1 op de 50 dat je een kindje met down krijgt.. En normaal 1 op de 100 als ik het goed begrijp? En wat je zegt 98 op de 100 dat je een 'gezond' kindje krijgt.. Tja vruchtwaterpunctie zou ik denk ik wel doen omdat ik zou willen weten waar je aan toe bent als het mis is, is dat weer de volgende stap maar het is moeilijk! Denk aan je! 7,5 cm al! Wauw wat moet dat een mooi plaatje zijn :):)


    Liefs en bedankt alvast :)
     
  17. Sterrenmama

    Sterrenmama Bekend lid

    29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Steva:

    Ik heb ook 3 maanden lucrin gebruikt voor m'n IVF.
    En moet eerlijk zeggen dat het goed hielp. Vlak voor t starten met de lucrin was sex zooooo pijnlijk dat we het niet meer deden, na 2 maanden lucrin was die pijn al bijna weg en met 3 maanden helemaal, dus mijn baarmoeder is er helemaal door tot rust gekomen. En een goede baarmoeder is toch hetgeen wat een embryo nodig heeft als t terug wordt geplaatst bij IVF...

    Ik zou het advies van je gyn dan ook zeker opvolgen!!!! Daarbij komt ook nog dat je "normaal" ook op een wachtlijst komt, waarbij ze je vaak aan de pil zetten. Nu kun je meteen door na de lucrin.

    Ik ga wel eerlijk zeggen dat ik de lucrin geen pretje vond en veel last had van overgangsverschijnselen, maar daar kun je tabletjes tegen krijgen (dat kreeg ik alleen te laat te horen)...

    Als je wilt kan ik je het adres van m'n blog sturen in een pb, daar heb ik m'n hele IVF ervaring beschreven (incl. Lucrin)
     
  18. boboke

    boboke Fanatiek lid

    1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Net een mega bericht getypt, alles weg :x.
    Volgende poging...

    Stiertje tja dat is inderdaad niet waar je op rekent met het onderzoek. Ik denk dat ik wel een vruchtwaterpunctie zou laten doen. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent en zit je niet de hele zwangerschap nog in spanning. Wat te doen als t wel zo zou zijn, daar kan ik niet op antwoorden. Ik denk dat jullie hierin jullie gevoel moeten volgen of jullie het aankunnen of niet. Heel veel sterkte!!

    Steva dat is niet het nieuws waar je op gehoopt had...wel fijn dat er eindelijk bevestiging is dat er inderdaad endo op je blaas en darm zit, dat je pijn verklaard.
    Als ik jou was zou ik het advies van de lucrin opvolgen, zodat je lichaam eindelijk eerst een keer tot rust kan komen. Je hebt al maanden 3 van de 4weken helse pijnen!!! Het is voor jouw lijf en voor je toekomstige beepje belangrijk om in een rustige omgeving te kunnen nestelen.
    Extra onderzoeken hoeven jullie denk ik niet meer te doorlopen. Alleen bloed prikken op HIV, Hepatitis en nog een die ik vergeten ben. Dit is zodat je emmy's ingevroren mogen worden.
    Zaadbewerking hebben jullie neeem ik aan al gehad door iui, zodat je weet of t ivf of icsi wordt.
    Er bestaat voor iedereen een kort of lang protocol. Bij een kort protocol start je in eigen cyclus op dag 2 of 3? en heb je na ca 14 dagen punctie. Bij lang protocol (vaak alleen om timing te verbeteren voor het ziekenhuis) pil, decapeptyl en dan stimuleren. Vanaf deca (kan varieren) tot punctie ca 3 tot 4 weken.
    De decapeptyl zorgt ervoor dat je geen eigen cyclus meer hebt door de hormoonafscheiding die in je hypofyse plaatsvindt, stil te leggen. Hierdoor heb je volledige controle op de groei van de follikels met het stimulerend hormoon.
    Ik hoop dat ik je hiermee iets heb kunnen helpen.
    Het opschuiven van je grootste wens blijft moeilijk, maar je wilt ook de beste kans van slagen.
    Succes vandaag bij je eigen gyn en laat je goed voorlichten.
     
  19. sissie77

    sissie77 Actief lid

    4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mineraal: Wat vaag zeg! Waarom een echo? Hebben ze alleen op HCG geprikt of ook op andere hormonen. Toch wel spannend hoor.
    Stier: Even opgezocht wat trisomie 13,18,21 inhoudt. Bij trisomie 13 en 18 zou je aan de ontwikkeling van de foetus al kunnen zien dat het mis is. Heb ik dat goed begrepen? De nekplooimeting was goed, dus dat maakt de kans op het down syndroom naar mijn idee heel klein. Wat ik begrepen heb van mensen om mij heen is dat een goede nekplooimeting de kans op het downsyndroom heeel klein is. En ja bij trisomie 13 en 18 is het niet (lang) levensvatbaar. Maar wil je dat weten? Ik denk ook dat je je af moet vragen wat je met de info van een vruchtwaterpunctie zal doen. Laat je bijv een kindje met down aborteren? Dan Zou ik een punctie doen. Als je een kindje met down laat komen, dan zou ik geen punctie doen. En wat als het trisomie 13 of 18 heeft? Het laten aborteren van een levend kindje lijkt mij ook heel dramatisch (toevallig gister bij babyboom gezien!), net als het overlijden van een kindje bij de geboorte of vlak erna. Beide zou ik heel erg vinden, dus zou ik persoonlijk het risico nemen en proberen te genieten van mijn zwangerschap en het kindje laten komen. Ik ben zelf eigenlijk klaar met al die kansberekeningen. Tenzij er gezegd wordt de kans is groter dan 50% dat…..Begrijp je wat ik bedoel. Maar ja de kans 1:94 1:93 . Daar zou ik persoonlijk niets mee kunnen. Net zoals de kans op down is 1% hoger. Wat moet je daarmee he. Ik zou eerst bedenken wanneer (om welke reden)en of je zou laten aborteren. Dus eigenlijk eerst bedenken wat je met de uitslag zou doen. Maar goed dat is mijn mening. Ben benieuwd wat je gaat beslissen.
    Chick: Ja ik zat klaar voor Babyboom hoor. Helaas kon manlief het niet waarderen. Maar ik heb het toch afgekeken.
    Steva. Eindelijk meid! Bij mij vermoeden ze ook endo op de endeldarm! Vandaar onze zelfde soort pijnen! Een operatie doen ze bij mij ook niet/ zoals de gyn zei, omdat littekens het verergeren en ja de locatie van de endo zal er ook wel mee te maken hebben. Maar ik hoef ook niet aan de lucrin. Gelukkig. Naar mijn idee maakt dat je baarmoederslijmvlies vrij dun. En dat kan je niet gebruiken bij een ivf-poging. Mijn endo-waarde is nog nooit gemeten. En gezien de pijnen iedere maand is mijn endo altijd actief geweest. De ivf heeft mijn endo niet laten exploderen. Ofwel de pijn werd niet erger. Endo in blaas en darmen HOEVEN een zwangerschap niet in de weg te staan. Uiteindelijk ben ik toch een keer zwanger geraakt. En mijn idee is nu. Blijven proberen Sis! Eens zijn de omstandigheden weer zodanig dat het een keer weer moet lukken. (jeetje wat een positiviteit ineens bij mij (-: ) Om even op je vragen terug te komen:
    Als je geen endo hebt, dan neem ik wel aan dat ze eerst allerlei onderzoeken bij je doen voordat je aan ivf mag beginnen. De voorbereiding van ivf bij ‘onvruchtbare’ vrouwen zal niet veel van elkaar verschillen.
    Ik heb nooit lucrin gehad en wil dat ook niet! Ook wil ik de pil niet slikken voor een ivf poging. Dat schijn t niet goed te zijn voor de conditie van het baarmoederslijmvlies (google maar eens!) Ik heb bij de eerste ivf-poging heel lang decapeptyl moeten spuiten (te vergelijken met lucrin) omdat ik toen het lange ivf-schema kreeg. Mijn baarmoederslijmvlies was toen elke keer net dik genoeg voor een terugplaatsing. Volgens LUMC zou dat gekomen kunnen zijn door het langere gebruik van decapeptyl.
    In het eerste ziekenhuis met het lange schema duurde de periode van eerste spuit tot punctie bijna 4 weken (wel door wat bijkomende omstandigheden (mijn ongi kwam namelijk niet door de deca heen )maar toch)
    Bij het korte schema in lumc duurde de periode van eerste spuit tot punctie 13 dagen!! Wel even een verschil he. Er zijn gyns die beweren dat het lange schema meer en betere eitjes laat produceren, en er zijn gyns die zweren bij het korte schema, omdat ze dan gebruik kunnen maken van je eigen hormonenaanmaak in je cyclus (cyclus wordt namelijk niet plat gelegd). Bij het lange schema had ik 9 eitjes en 9 embryos. Bij het korte schema had ik 10 eitjes en 6 embryos. En niet te vergeten..ik was zwanger. Net als stier die in DD ook een kort schema kreeg en GEEN lucrin (klopt toch stier?)
    Wat betreft onderzoeken voor de ivf. Die zijn bij mij eenmalig uitgevoerd en daarna nooit meer. Mijn gyn gaf de tip om goede vitamine d te slikken en veeel foliumzuur (en dat heeft gewerkt).
    Tja wat moet je doen. Ik vind mijn situatie erg op die van jou lijken. En ik heb besloten. Geen lucrin, geen lang schema, geen operaties, maar proberen proberen proberen! O ja en ik zweer bij utrogestan! Ook bij terugplaatsingen ga ik het gebruiken. De eerste bestelling is binnen! De gyn wil het niet voorschrijven, nou dan koop ik hetzelf!
     
  20. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Mineraal: wat een onzekere toestand meid. Niks aan... Ik denk dat ze, als ze voor 100% een zwangerschap uitsluiten je wel een kuurtje provera oid zullen geven om de menstruatie op te wekken. Ik hoop voor je dat het dan maar snel zo mag zijn!

    Steva: jeetje meid, lastige situatie. Ik ben geneigd me bij boboke aan te sluiten. Weet je er zij verschillende visies, maar wat de beste is verschilt ook nog een van persoon tot persoon. Ik zou niet teveel vrezen voor die Lucrin. In jouw situatie zou het denk ik ook goed zijn om even rust in de tent te hebben qua pijn. Je baarmoederslijmvlies groeit wel weer m.b.v. de hormonen die je daarna krijgt. En ik denk ook dat het afhangt van hoe je BM anders is. Dat van mij is standaard heel dik, ik denk zelf wel eens te dik. Ik denk dat je na 3 maanden gelijk over kunt op stimulatie van de eitjes. Even ter vergelijking met mijn behandeling straks: volgende week wordt ik ongesteld en moet ik 5 weken de pil slikken. Dan begin ik een week of 2 met decapeptyl en daarna pas met stimuleren van de eitjes met menopur. Pas begin juni heb ik de punctie, dus ik ben ook al zo'n 2 maanden bezig voor er überhaupt een punctie plaatsvindt. Dus qua tijd maakt het niet zo heel veel uit. Het is goed dat je je eigen gyn je vragen stelt en ik zou maar gewoon luisteren naar wat hij te zeggen heeft. Je kunt het zelf toch niet weten wat het beste is voor jou, daar kun je alleen achteraf wat over zeggen. Zo heeft Sissie inmiddels de nodige ervaring met IVF en weet voor zichzelf goed wat wel en niet goed werkt. Als je nog moet beginnen met de eerste ivf kun je denk ik maar het beste afgaan op wat je gyn zegt.... Succes meid!

    Stier: jij ook al een dilemma. Ik durf je er niet in te adviseren, maar gevoelsmatig zou ik die vruchtwaterpunctie wel doen, want 0,5% dat het fout gaat, is ook wel heel erg klein en dan heb je toch iets meer zekerheid daarna. Aan de andere kant is de kans op een gezond kindje ook nu al heel erg groot ;). Succes met de keuze meid!
     

Deel Deze Pagina