Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    @Caro : 10/3 testen..het komt steeds dichterbij..
    Ik duim heel hard met je mee! En vind het knap dat je kan wachten tot 10/3..ik weet niet of ik zo lang had kunnen wachten of dat ik misschien nu als eens had getest..
    Duim,duim,duim,duim..

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Lieve meiden, bedankt voor het duimen, maar helaas heeft het niet zo mogen zijn... Vandaag is m'n ongesteldheid doorgebroken. Een leeg gevoel nu, je bent zo dichtbij en dan ineens is het weer weg. Gelukkig valt de pijn mee tot nu toe. Was bang dat het heftig zou worden vanwege de endo. Morgen het ziekenhuis bellen en dan over twee maanden denk ik weer van start.

Liefs Caro

3. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Lieve lieve Caro

Wat ontzettend rot om te horen zeg. Had het zo voor je gehoopt. Kan me voorstellen dat je je nu zo leeg voelt.
    Een hele dikke knuffel voor jou.

Liefs van mij

4. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Oh meis, sterkte ermee! Het is je zo gegunt!

Ook een dikke knuffel van mij!

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Bedankt voor jullie lieve berichtjes!! Doet me goed!

6. Trees

Trees Niet meer actief

Lieve Caro wat ontzettend verdrietig voor jullie. Heel veel sterkte met deze grote teleurstelling en de volgende keer ga ik nog harder voor jullie duimen. Dikke knuffel!

7. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Caro, wat jammer zeg!
    Ik wens je/jullie veel kracht toe.
    Liefs,
    Gemma

8. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    caro,,
    veel sterkte, !!

9. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Oh Caro wat balen zeg!! Hou je taai en ik hoop inderdaad dat je menstruatie mee valt. Tis inderdaad een leeg gevoel, je hoopt zo dat het gelijk raak is...maar hou je vast aan de gedachte dat je nog meer kansen hebt. Er zijn genoeg vrouwen zwanger geraakt na pas meerdere ivf pogingen, afijn daar hou ik mezelf ook hard aan vast.

Maar ja eerst ff verwerken, en dat duurt nu eenmaal even, gun jezelf dat ook hoor, op een gegeven moment zet je je schouders eronder en werk je naar een volgende poging toe.

Heel veel liefs!!

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Bedankt lieve meiden!

Het gaat best goed gelukkig. De menstruatie viel me echt 100% mee! Ik heb niet eens een pijnstiller hoeven nemen, wonderlijk!! Geeft me wel weer goede moed!! Ongi is ook al bijna weer gestopt, heerlijk. Geestelijk voel ik me eigenlijk ook best goed. Afgelopen weekend en maandag toen het echt doorbrak wel in een behoorlijke dip gezeten, maar voel me nu alweer een stuk beter en we kijken weer vooruit.

Gisteren het ziekenhuis gebeld en ik kon eind april alweer beginnen met stimuleren, dus dan ongeveer half mei de punctie en terugplaatsing. Had niet verwacht dat ik zo snel alweer door kon. We hebben rond de 20e mei een vakantie naar Griekenland geboekt, dus ik durf het niet aan om eind april al te beginnen met de Puregon, omdat we dan misschien in de knel komen met de planning. Afgesproken dus om na de vakantie verder te gaan. Geeft me ook even wat meer rust.

Hoe gaat het verder met jullie?

Liefs Caro

11. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hier gaat het eigenlijk wel heel goed.
    Ik heb een echo gehad om te kijken of de endo er nog zat.
    Niks te zien op de echo.
    Manlief heeft een potje in moeten leveren en daar vandaag de uitslag van gehad (99,7% !! )
    Nu moet mijn BMI omlaag en vanaf dan kunnen we "zelfstandig gaan klussen".
    Ik ben benieuwd!!

12. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Caro, wat fijn dat je je ondanks de teleurstelling zo goed voelt! En gelukkig hoef je niet zo lang te wachten op de 2e punctie!! We wachten af!

Gemma, wat fijn dat er geen endo meer te zien was!

Ik zit hier te wachten op mn ongi. Ik dacht gister echt dat het eraan zat te komen, ik had weer last van bruin bloed. Vandaag weer helemaal niks. Ik word er gek van, laat het nou maar komen want volgende week gaan we een week weg. Gezellig voor mn mannetje...

13. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Hoi meiden,

Wat is het stil hier...

Ik ben dinsdag helaas ongesteld geworden, dus vandaag moet ik met de orgametril beginnen. Ik vind het doodeng omdat ik allemaal verhalen lees dat je er allerlei kwalen van kan krijgen.
    En niet de minste ook. Gister had ik het er ook heel moeilijk mee omdat ik weet dat ik het een jaar moet gaan slikken:(

Hoe is het met de rest?

14. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hier een beetje mineur stemming.
    Gyn belde me gister dat ze toch eerst nog kijkoperatie willen gaan doen om te kijken of de endo echt wel helemaal weg is en de eileiders echt wel vrij zijn..
    Heb al keer zo`n operatie gehad en die viel me toen flink tegen.
    De operatie opzich niet, maar de uitwerking van de narcose etc wel..
    Maandag moet ik weer heen om dit te bespreken.
    Sterkte met de pillen die je moet slikken.
    waarom moet je die zo lang slikken en waar zijn die voor als ik vragen mag?

Groetjes Gemma

15. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Gemma, wat een tegenvaller dat je wel geopereerd moet worden. Maar ze willen het zekere voor het onzekere. Wat duurt het allemaal lang zo he. Narcose is inderdaad vervelend, daar heb ik ook veel last van gehad. Maar wie weet valt de 2e keer wel mee...

Ik moet de pillen slikken omdat ik niet meer ongi mag worden zodat de endo niet meer kan groeien. Er is helaas zon lange wachtlijst voor de operatie, dus tot de operatie moet ik slikken. Ik hoop dat ik eerder geopereerd kan worden, dus meer dan afwachten kan ik helaas niet op het moment.

16. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest ook de pil slikken om niet ongi te worden, maar ik mocht gewoon microgynon 30 slikken.
    Dat lijkt mij "onschuldiger" dan hetgeen jij moet slikken??
    Of is dat niet zo?
    Is de wachtlijst zo lang?
    Waar ben je onder behandeling?
    Ik kan, als het mee zit, in april al de kijkoperatie ondergaan.
    Dat is redelijk vlot.
    Maar alles hier gaat vrij snel als ik het vergelijk met anderen.
    Mijn man zijn sementest kregen we de dag erna al uitslag...
    ( tuut tuut..dat is snel... )

17. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hoi allemaal,

Inderdaad stil hier, alhoewel ik zelf ook niet erg actief ben hier :). Ik hoor zeer waarschijnlijk morgen wanneer de operatie precies is, maar weet al wel dat het uiterlijk tussen begin en half April zal zijn.

Ik ben nu 3 weken bezig met microgynon 30, het gaat op zich goed, maar voel wel weer activiteit in m'n onderbuik. Geen pijn gelukkig, maar wel soort spanning nu en dan en m'n litteken is harder. Maar dus geen bijwerkingen zoals vd orgametril of lucrin, en daar ging ik voor...

@LaFemme, orgametril vond ik goed te doen hoor, zeker t.o.v. de lucrin. Wel had ik dus last van vlakke emoties en minder intens kunnen genieten van alles, en seks dus weinig zin. Maar als ik moest kiezen tussen lucrin en orgametril dan kies is voor orgametril. Ik hoop dat het bij jou enorm mee zal vallen, dat kan best hoor, iedereen reageert weer anders op medicijnen.

Gaat er iemand van hier trouwens naar de landelijke endometriose dag in Utrecht a.s. zaterdag? Ik wel, ben erg benieuwd naar de lezingen en wellicht de nieuwste informatie die bekend is en zo.

Gr!

18. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Caro: Hoe is het met je? Hoop dat het allemaal met je gaat. Dikke knuf

Ijsvogeltje: Weet je al wat meer over operatiedatum?
    En hoe was de dag gisteren? Heb je veel nieuwe dingen gehoord. Wel fijn dat de operatiedatum nu dichterbij komt. Zie je er erg tegenop?

Gemma: wat vervelend dat je opnieuw een operatie moet, maar misschien biedt het ook wel nieuwe kansen? Ik ga voor je duimen. Hou je haaks meid.

La Femme, Jeetje wat een tegenvaller zo lang aan de orgametril. Kan me voorstellen dat je er verdrietig van wordt. Volgende week krijg je een scan?? Is dat om te kijken of endo ook in de darmen zit? Hoop dat je niet teveel ongi pijn hebt nu/ Dikke knuf voor jou

Hoe is het met de andere meiden?

19. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Lieve meiden,
    Hier na ruim 2 weken overtijd wat roze verlies gehad wat uiteindelijk doorzette (maar vooral roze bleef). Tis allemaal vaag. En verloor ook een soort "vlezig" iets.miskraam??? Zo anders dan anders allemaal.

De bloeduitslag van ca 125 was wel verhoogd, wat ze vaak zien bij endo. De operatie laat nog even op zich wachten, ik hoop ergens in April of Mei.
    Heb sowieso utrogestan voor de volgende ronde om meteen mee te beginnen aangezien die waarde niet altijd echt hoog is.
    (rare is dat ovulatietesten en temp wel eisprong aangeven)
    Soms twijfel ik, nog een poging wagen of toch eerst de operatie, maar ja, dan voelt het weer als een verloren kans. Soms weet ik het zelf niet meer. Ben aardig van slag na hetgeen wat ik van de week verloren was.
    Ik hoop dat ik dus snel aan de beurt ben voor de kijkoperatie wat betreft endometriose. Dan heb ik voor mijn gevoel weer wat meer kansen.
    Wel begin ik sowieso dan meteen met het medicijn om innesteling te bevorderen en progesteron hoog te krijgen/ houden. Die waardes gaan sowieso gemeten worden om te kijken of er uberhaupt wel eisprongen plaatsvinden.
    Dat is dus wel fijn, maar nu ook weer op werk nieuwe baby's geboren, mensen die vertellen dat ze in blijde verwachting zijn en soms komt dat me toch even niet goed uit, hoezeer ik het een ander ook gun

20. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Gemma, ik moet denk ik aan de orgametril omdat die zwaarder is en beter is voor endometriose. Misschien dat het ook te maken heeft dat ik geopereerd moet worden. Ik ben onder behandeling bij dokter Simons in Groningen.
    En jij? Wel fijn als je al in april geholpen kan worden.

Ijsvogeltje, weet je al wanneer je geopereerd wordt? Hoe gaat t nu met je pil?

Musicalfan, Ik krijg een MRI-scan om te kijken hoe mijn nieren eruit zien... Wat kl*te dat je ongesteld bent geworden. Ik heb geen idee of je wellicht een miskraam hebt gehad. Heb je anders nooit dat het wat vlezigs lijkt? Dat heb ik namelijk wel. Echt van die klonten. Dat kan met de endo te maken hebben. Ik denk dat het toch beter is om op de operatie te wachten. Dan heb je wel meer kans op slagen.
    Hoe moeilijk het wachten ook is. Ik moet nog een jaar:(
    En het is inderdaad frustrerend dat iedereen om ons heen zwanger raakt. Ik merk zelf dat ik er heel kwaad om wordt, wat ik niet moet doen. Maar ik denk toch dat het iets menselijks is.
    Vorige week in center parcs. Nou eens, maar NOOIT WEER!!!
    Alleen maar baby's baby's en nog s baby's!!!

Deel Deze Pagina