LaFemme, heel veel sterkte met het verdriet om je tante. 69 is nog veel te jong... Knuf! Ik had tijdens het slikken van Orgametril ook wel last van spotting af en toe. Hoe voel je je er verder onder, geen klachten? Musicalfan, fijn dat het achter de rug is nu. Dus er waren complicaties tijdens de operatie? Hoe stond het er verder voor met de endo? Nu dus aan de Lucrin om alles rustig te houden. Kan me voorstellen dat het vreemd is. Je zet het zwanger worden dan even aan de kant. Kan ook wel even wat rust geven misschien. Heb je nog steeds pijn? Sterkte en heel veel beterschap! Gemma, snel al jouw operatiedatum! Idd goed bericht dat de CA125 niet verhoogd was. Dat was bij mij dus wel steeds behoorlijk verhoogd (ik heb dan ook een ernstige vorm van endo). Over mezelf: mijn cyclus is volgens mij van slag na de IVF. Ik heb natuurlijk al een jaar geen cyclus gehad en dit is de eerste keer weer zonder hormonen. Heb net voor de zekerheid toch maar even een zwangerschapstest gedaan (ja, je weet maar nooit!), maar deze was wit uiteindelijk. Ik voel ook nog geen menstruatie aankomen, dus het zal wel wat ontregeld zijn. Oh en jullie vroegen waar we naar toe gaan met vakantie, naar Kreta!! Ons favoriete vakantie-eiland, al 6 jaar. We gaan lekker 15 dagen. Nog 7 weken ongeveer. Heel veel zin in!! Fijn weekend iedereen! Liefs Caro
Caro, bedankt, 69 is inderdaad te jong Ik heb het ziekenhuis moeten bellen vanochtend want ik had een flinke doorbraakbloeding. Nu moet ik 5 dagen niks slikken en woensdag weer beginnen. Dus ben benieuwd. Ik kan trouwens ook eerder terecht dan 5 juli. Het wordt 6 mei, dus dat is al over een maand. Ik denk inderdaad dat je cyclus wat van slag is. Toch hopen op een klein wondertje Gemma, wat fijn dat je bijna geopereerd wordt! Musicalfan, dat is inderdaad een domper en het is zo tegenstrijdig. Ik weet precies hoe je je voelt. We zitten nu helaas in hetzelfde schuitje...
Meiden, ik maak me zorgen!!! Ik heb sinds vrijdag bloedingen en ik had meteen het ziekenhuis gebeld. Nu moet ik 5 dagen een pilstop houden en woensdag weer verder. Maar vandaag bloed ik nog steeds. Net zoals een gewone menstruatie Ik voel me zo kl*te. Heb bijna de hele dag lopen janken omdat ik het allemaal niet meer weet. Sorry, ik moest het even kwijt...
Ach lieve Femme, wat een narigheid allemaal. Weet niet zo goed wat ik erop moet zeggen. Hoop dat het bloeden snel stopt en je wat duidelijkheid hebt. Ook nog gecondoleerd met je tante. Een hele dikke knuffel voor jou en hou je haaks. Caro: Kan best zo zijn dat je cyclus wat van slag is. Hoop alleen voor jou dat het wel snel wat duidelijkheid biedt, aangezien je nu zo in onzekerheid zit. Wel lekker van kreta hoor! Heb je iets leuks om naar uit te kijken. Heerlijk! Gemma: Nog 4 dagen, spannend hoor! Ben je erg zenuwachtig? Wel fijn dat de waarde niet verhoogd was,maar volgens mij zegt dat niet altijd alles. Is het een dagopname of moet je een nachtje blijven? Hoop dat je wat afleiding hebt deze dagen,zodat het snel Vrijdag is. Wat een goed nieuws Ijsvogeltje! Je weet het immers maar nooit met die verzekeringen. Wel heel fijn dat je de gyn achter je had staan. En terecht ook! Nu nog een paar weken en dan heb ook jij de operatie achter de rug. Moet je dan een paar dagen blijven of is het een dagopname? Hier nog veel pijn. Was Vrijdag nog met spoed bloed gaan laten prikken, maar gelukkig geen ontstekingswaarde in te zien. Hematoom is geslonken, maar man, wat heb ik een pijn met plassen. Als het over 2 dagen nog zo is, bel ik zelf toch even met het ziekenhuis voor de zekerheid over hoe en wat. Ik heb pas eind Juni weer een afspraak met de arts. Dat is best laat vind ik na zo'n ingreep, maar ik schrijf al mijn vragen op. Vandaag komen ze de lucrin zetten. Weet iemand of je meteen weer zwanger mag worden na de laatste injectie. Dus dan zeg maar bij de volgende eisprong? Ze komen thuis prikken dus dat is wel heel fijn. Ben benieuwd. Hoop echt dat ik er niet teveel last van krijg. Voel me er namelijk niet echt happy onder, maar goed, tis voor een goed doel zullen we maar zeggen.
LaFemme, wat vervelend meid! Misschien heel stom hoor, maar het is toch ook logisch dat je nog steeds bloedt omdat je geen Orgametril meer slikt? Het zal een soort menstruatie zijn deze vijf dagen. Het moet eruit denk ik??? Musicalfan, bah, wat naar die pijn! Het komt me wel bekend voor trouwens. Alsof er aan je blaas getrokken wordt aan de binnenkant. Is het zo'n gevoel? Als je het niet vertrouwt, zeker even het ziekenhuis bellen. Ik weet niet hoe snel je na de Lucrin weer bezig kunt met zwanger worden. Toen ik aan de Orgametril moest had ik ook het gevoel dat jij hebt. Ineens ben je niet meer bezig met zwanger worden. Een leeg gevoel is dat. Maar ik vond de rust ook wel weer even fijn. Over mezelf: mijn ongi is zo goed als losgebroken. Toch een nette cyclus na een jaar lang geen cyclus te hebben gehad. Denk zo'n 30 dagen. Ik twijfel een beetje of ik de Orgametril alweer moet gaan slikken. Aan de ene kant vind ik het heerlijk om even hormoonvrij te zijn, maar ja, wat doet dat met de endometriose he. Ik weet dat Simons vindt dat ik m'n hele leven niet meer ongesteld mag worden. Vind het ook raar dat het ziekenhuis niet heeft gezegd dat ik meteen weer met de Orgametril moet beginnen. Ik denk dat ik het er nog 1 cyclus op waag en dan kan ik ook alweer zo ongeveer beginnen met slikken i.v.m. de aankomende IVF-behandeling. Fijne avond! Liefs Caro
Musicalfan, wat vervelend dat je pijn hebt bij het plassen. Maar ze zijn daar toch bezig geweest dus ik dnek dat je je niet te druk moet maken. Ik had er ook last van hoor. Inderdaad verstandig om al je vragen op te schrijven. Er wordt je op zo'n moment al zo veel verteld. Caro, ik heb het ziekenhuis gebeld en ik moet het inderdaad als een ongesteldheid zien. Maar ik heb er nu nog meer last van dan toen ik de pil niet slikte. De assistente zei dat ze het door zou geven aan Simons en als het nodig was zou ik teruggebeld worden. Ik ben gelukkig niet teruggebeld. Ze zei dat ik altijd mag bellen als ik me zorgen blijf maken. Nou, ik maak me eigenlijk nog wel een beetje zorgen omdat het nog niet minder is geworden. Ik denk dat als het nog zo blijft, ik woensdag ga bellen, omdat ik dan ook weer de pil moet gaan slikken. 30 dagen is inderdaad een nette cyclus.Wel raar zeker om weer ongesteld te zijn?! En tja, om weer aan de orgametril te beginnen... Als je twijfelt kan je het ziekenhuis even bellen. Ik heb geen idee wat het beste is...
Oh LaFemme, ik had niet door dat je er ook veel pijn bij had. Dat is wel raar inderdaad. Zou je niet verwachten. Gewoon bellen woensdag als het niet minder wordt. Hoop dat het niet nodig is, sterkte!! Zeker raar om weer ongesteld te zijn en dan met name om weer een cyclus te hebben. Ik was de afgelopen dagen heel actief met opruimen in huis enzo. Heb gisteren m'n hele kledingkast overhoop gehaald en alles opnieuw ingedeeld, zomerkleding gewassen, gestreken enz. De auto van binnen gesopt en gezogen. Waren dus de hormonen haha. Verder wel heel erg moe geweest dit weekend en ik denk dat dat dan weer door de endo komt. Met de Orgametril voelde ik me toch fitter heb ik het idee. Ik mis Shirley/IJzerinnetje hier trouwens. Ben benieuwd hoe het met haar gaat. Dus Shirley, als je dit leest, hoe gaat het met je? Als je geen zin hebt om te reageren, geen probleem, maar ben gewoon benieuwd.
He Lafemme, inderdaad gewoon blijven bellen als je het niet vertrouwd. Het is zo wie zo raar dat een eerste echte vervolg afspraak na een operatie zo laat pas wordt ingepland, ik hoor/lees dat vaker, en dat was bij mij ook het geval bij m'n eerste operatie. Ik weet nog dat ik de poli belde omdat ik al 2 weken pijn had (en zo beleefd was geweest om het lang aan te kijken tot het niet meer houdbaar was), en er werd gezegd dat ik pas over 6 weken terecht kon...Ik heb toen gevraagd om een telefonische afspraak en ik werd gelukkig al na 2 dagen terug gebeld. Ik doe dat nu steeds vaker, zo'n telefonische afspraak, werkt in het EMC ook het beste, is vaak dezelfde week nog in te plannen t.o.v. echte bezoekafspraak. @Caro, lekker naar Kreta, das een goed vooruitzicht! @Gemma, gaat ineens snel voor jou zeg, de 8e al, ben je zenuwachtig? @ijzerinnetje/shirley, als je dit leest, hoe is het met jou? Ik merk dat ik nu ook steeds meer ga denken aan de operatie, is nu nog maar 2 weken, dus gaat ook opschieten. Toch ben ik niet zo zeer gespannen voor de operatie, maar meer gedoe dat ik weer ziekenhuis in moet, onder narcose en zo. Meer het gedoe. Ik heb er verder eigenlijk wel vertrouwen in dat het goed komt, daar houd ik me maar aan vast Nog iets geks, ik heb tot nu toe eigenlijk nog nooit echt gedroomd over een baby van onszelf (in de afgelopen jaren dan, sinds we besloten ervoor te gaan), tot afgelopen nacht... We hadden een zoontje, wat eerst nog onduidelijk was of het wel echt ons zoontje was, maar na enige onduidelijkheid toch echt zo was. Het was echt zo'n droom dat gewoon heel fijn was, het klopte gewoon en voelde zo echt aan, dat toen ik wakker werd, ik echt beetje verbaasd was dat ik zo erover gedroomd had. Apart he? Ach, ik voel me er niet verdrietig door, eigenlijk integendeel, nu heb ik zoiets van: in het echt lukt het nog niet, maar dan heb ik het tenminste wel in een droom gevoeld , en verder zien we wel wat er gaat komen. Soms makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik probeer toch wel positief en me zo gelukkig mogelijk te voelen. Het leven gaat door, en ik help mezelf er niet mee door alleen nog maar verdrietig te zijn. Afijn, dat is een streven hoor , zoals ik al zei, ook ik heb m'n momenten, maar daar probeer ik dan even aan toe te geven, en dan vervolgens weer verder te gaan. Nou, dat kwam ineens eruit zeg hihi. Fijne avond allemaal
O ja, nog een vraagje aan jullie allemaal; kunnen jullie ook in het kort (via gebruikersinstellingen) in een handtekening onderaan jullie berichten jullie status en voortgang zetten? Dat scheelt bij het antwoorden Zeker als ik drukke werkweken heb, probeer ik wel mee te lezen, maar soms raak ik toch de draad kwijt Gr!
Hallo allemaal, Even een berichtje van mij. Ik was vandaag om 14:00 weer thuis. Het ging opzich lekker vlot, maar niet met een leuk resultaat. Aan de ene kant geen eileider te vinden en geen eierstok, aan de andere kant wel, en goed doorgankelijk, maar hangt op apegapen.. Dus de kans dat ik daar zwanger door wordt in minimaal. Advies : IVF. Had het al wel een beetje verwacht, maar je hoopt toch anders he? Beetje teleurgesteld dus. Verder voel ik me lichamelijk wel goed. was om half 10 aan de beurt en was om 11 uur weer op zaal. Om 12 uur had ik mijn kleren alweer aan. 27 april heb ik een gesprek met fertil.arts. Zal wel doorgestuurd worden naar UmcG voor IVF. Ben benieuwd of ik dan daar op een wachtlijst kom ofzo of hoe dat ook maar werkt..
Gemma, oh wat een domper!!En tuurlijk hoop je op positiever nieuws. Bij welk ziekenhuis wordt je nu behandeld? Als je naar UMCG moet heb je waarschijnlijk ook Dr. Simons. Hele aardige man. Doe je nog wel rustig aan? Ook al voel je je redelijk. Dikke kus voor jou!! Ijsvogeltje, de operatie komt steeds dichterbij. Je bent er weer veel mee bezig, dus misschien verklaart dat je droom?!Die dromen zijn heel fijn he.Ik heb het ook een periode gehad. Ik hoop zo dat dromen geen bedrog zijn!! Caro, heb je nog last van je schoonmaakdrift Hier gelukkig niet meer ongesteld. Dus woensdag weer met de orgametril begonnen. Ik hoop dat het niet weer gebeurd hoor. Wat een gedoe zeg. Meiden, fijn weekend en geniet van het mooie weer!!!
He Gemma, ik kan me voorstellen dat het een domper is. Maar wellicht helpt het straks wel een beetje nu er ten minste meer duidelijkheid is? Die onduidelijkheid en niet weten wat er in m'n lichaam mis is, vond ik het allerergste. Nou, ik ben gisteren gebeld dat de operatie 2 dagen wordt uitgesteld naar goede vrijdag de 22e April, omdat de Robot de 20e ineens niet beschikbaar was. Afijn, is niet anders, maar van mij mag die operatie nu wel gebeuren. Kan me niet meer goed focussen op m'n werk, wil gewoon nu eerste die operatie achter de rug hebben... Morgenmiddag info-afspraak over de opname, en wat laatste bloed en urine onderzoek. Ben benieuwd..
Hoi, ik lees net de titel van dit bericht en dacht: laat ik even een hart onder de riem steken! Bij mij is een paar jaar geleden ook endometriose geconstateerd dmv een kijkoperatie. (linker eierstok verkleefd en een cyste). Daardoor kon ik (waarschijnlijk) niet spontaan zwanger worden. We kwamen al niet eens meer in aanmerking voor behandelingen als bv IUI, maar kwamen direct in het IVF traject terecht. In september 2009 hebben we een eerste poging gedaan die helaas mislukte, ook het ontdooien van ingevroren embryo's mislukte en ik dacht echt dat ik nooit een kindje zou krijgen. Veel tranen en maanden later gingen we voor een tweede poging. Die lukte en inmiddels ben ik de trotse moeder van een prachtige zoon Mees! Een jaar geleden kon ik me niet voorstellen dat ik er een jaar later zo bij zou zitten. Het is het allemaal waard geweest! Ik zou het allemaal zo weer doen (het prikken, de punctie enz). Er zijn nog 5 embryo's ingevroren die we misschien over een paar jaar kunnen gebruiken voor een broertje of zusje voor Mees. Nu ik zwanger ben geweest is de boel vanbinnen goed tot rust gekomen en na een bezoek aan de gyneacoloog bleek dat alles er goed uitzag. Ik ga nu aan de pil (die ik blijf doorslikken) zodat ik geen menstruatie heb en de endometriose niet nog meer kan beschadigen. Ik hoop dat jullie hier wat hoop uithalen en erin geloven dat je ook met endometriose toch zwanger kunt worden! Heel veel succes en geluk! liefs Danielle
Hoi Danielle, Dank je voor je positieve berichtje, dat is altijd welkom!!! Fijn om te lezen dat het bij jou inmiddels gelukt is en je een mooie zoon hebt. Het blijft voor ons allemaal afwachten of dat er ook voor ons in zal zitten, maar proberen positief te blijven en/of tenminste ook proberen gelukkig te zijn is ook belangrijk. We gaan ervoor Ik heb woensdag alle info gehad over de operatie, ik moet me donderdag de 21 April rond 17:00 melden, vrijdag de 22e wordt ik als eerste geopereerd om 8 uur. Ze vewachten toch wel dat ik zo'n 4/5 dagen zal moeten blijven, maar het kan ook meevallen, is gewoon afwachten. Ook weer bloed geprikt en weer urine afgegeven. Gaat nu wel opschieten en krijg inmiddels wel wat zenuwen, vooral om het hele operatie gedoe. Maar goed, verder voel ik me prima. Gr!
@ijsvogeltje: 21 april komt wel dicht bij nu. Je moet lang blijven zeg! Niks aan! Hopelijk krijg je veel bezoek en valt de operatie toch mee. Ik denk aan je in elkgeval! Over mezelf: ben even een paar dagen niet geweest. Ben lichamelijk goed hersteld van de operatie. Het is nu duidelijk dat het echt IVF gaat worden. Alleen wordt dit nieuws niet overal goed ontvangen.... Zo kreeg ik vandaag te horen dat mijn contract per augustus niet verlengd wordt. Mijn baas had al eerder aangegeven dat hij problemen had met zwangere personeelsleden. Hm.. en deze beste man ( en vrouw ) hebben zelf ook 2 kinderen.. Dus.. ik kan, terwijl op IVF zitten te wachten opzoek naar ander werk. Handig... niet. Maar goed, zal ook wel weer op zijn pootjes terecht komen. Maar ondertussen baal ik er wel van!
Ach lieve Gemma, wat ontzettend balen van je baan zeg. En dat is zacht uitgedrukt. Kan me voorstellen dat je baalt. je hebt al genoeg aan je hoofd en dan nu dit. Ik hoop echt dat IVF je mag brengen wat je zo graag wilt. Weet je al wanneer je mag beginnen. Fijn trouwens dat operatie goed verlopen is. Het resultaat minder. Maar hoe is het mogelijk dat ze geen eileider en eierstok konden vinden. Heb je die dan dus gewoon niet? Of stel ik nu een hele rare vraag? Je was wel snel weer thuis. Doe rustig aan ondanks dat je je goed voelt. La femme: Hoe gaat het met jou nu? Ijsvogeltje: Spannende week voor je. Hoop dat je de zenuwen een beetje de baas bent. Kan me goed voorstellen dat je graag wil dat het achter de rug is. Wel rot dat operatie 2 dagen werd uitgesteld, gewoon omdat je er toch al tegenop ziet en dan ook nog eens twee dagen langer er tegenaan zit te hikken. Ik duim voor je dat alles goed zal gaan. Caro: Hoe gaat het met je? Heb je wat meer zicht gekregen op je cyclus. Danielle: Bedankt voor het fijne bericht. Dat geeft altijd weer moed. Geniet van je zoontje.
Ik was ook al even niet geweest, maar vergeet jullie niet hoor! Hier gaat het nog steeds niet over rozen zeg maar. Had zoveel pijn met plassen en had een bacterie in mijn urine. 2 huisartsen hadden 2 meningen en dat was wel/niet behandelen. Uiteindelijk niet behandeld, en advies enorm veel drinken. Nu gaat het gelukkig iets beter met plassen. Pijn zit er nog wel, en operatie is Dinsdag 3 weken terug. Heb ook een eerdere telefonische afspraak gezien de 12 weken die ze ertussen hadden zitten en ik met vele vragen zit. Momenteel nu heel hevig ongi met pijn. Oke, ietsje minder pijn als daarvoor, maar had dit niet verwacht na de operatie. Het was de bedoeling eigenlijk dat de ongi helemaal weg zou blijven ivm de Lucrin, maar ze hadden me wel gewaarschuwd dat het alsnog door kon komen en heftig zou kunnen zijn. Nou en dat is het ook. Als het volgende maand weer doorkomt stop ik abrupt met de injecties, want dan heeft het wat mij betreft geen zin. Heb Vrijdag de hechtingen eruit laten halen, want de wondjes begonnen te ontsteken. En nu trekt het ook nog allemaal heel erg. En blijf ik het dus goed in de gaten houden allemaal. Hoop dat ik me deze week eindelijk weer een beetje beter ga voelen, want ik ben er wel een beetje klaar mee. Vanmiddag is mijn beste vriendin bevallen van haar dochtertje. Ik schrok me wild toen ik hoorde dat ze bevallen was, aangezien ze pas 31 weken en 5 dagen zwanger was. Maar gelukkig gaat tot nu toe alles goed met haar en de kleine. Maar ja, je hebt normaal gesproken liever dat de kindjes nog even blijven zitten. Maar wat ben ik trots op haar zeg.
Hee meiden! Sorry, ben hier even een tijdje niet geweest. IJsvogeltje, ben heel benieuwd hoe de operatie is verlopen. Je zult misschien nog wel in het ziekenhuis zijn. Musicalfan, hoe gaat het nu met je? Danielle, bedankt voor je berichtje!! La Femme, hoe gaat het meid? Went de Orgametril een beetje? En geen rare bloedingen meer gehad? Hier gaat het z'n gangetje. In juni beginnen we met de 2e IVF, spannend! Maar eerst 15 dagen naar Kreta!! Liefs Caro
Hoi meiden, Ik ben nieuw op dit gedeelte.. Ik heb endometriose in mijn kleine bekken en op mijn eierstokken. Ben 14 Feb j.l. geopereerd. er zijn 2 cystes leeg gezogen maar die waren de maand erop al weer terug. Heb nu net mijn eerste en waarschijnlijk mijn laatste iui achter de rug. Ze willen dit niet doorzetten vanwege de endo.. Dit is herkenbaar wat ik bij jullie las. Dit omdat ik nu 3 Cystes heb. Nu heb ik vandaag heel veel pijn in mijn onderbuik na het (sorry dames) poepen.. Dit is van de endo want dat herken ik maar ik vroeg me af of het dan alsnog mogelijk is dat ik zwanger ben. Dacht dat je dan minder pijn had of komt dat minder pijn pas later in het stadium?
Hai Queenmeisje, welkom. Als je zeker wilt zijn dat je zwanger bent zou ik gewoon ff testen. Dan weet je het zeker. Wat betreft pijn bij het ontlasten ( poepen ) is een welbekend symptoom van endo, helaas. Caro : spannend een 2e IVF!! Ik zal voor je duimen! Maar...eerst veel plezier op Kreta! Musicalfan : ik wens jou sterkte en een digitale knuffel. Ik hoop dat je je snel beter mag voelen! ff ego : Ik ben vandaag weer ff bij ferti arts geweest. zou een evaluatie-gesprek hebben over de kijkoperatie van 8 april j.l. Maar de artsen hadden nog geen contact met elkaar gehad, dusss ik kwam voor niks.. handig. Heb nog wel een beetje uitleg gehad van hoe het nou zat. Ene eiestok + leider is niet weg, maar "onbruikbaar" vanwege zeer slechte positie ( verkleefd aan baarmoeder ) en ondoorgankelijk. Andere wel doorgankelijk, maar slechte positie t/o eieistok ( geen lekkere connectie ) Mocht nu, aangezien er bij de kijkoperatie geen endo was aangetroffen, stoppen met de pil. "de wonderen zijn de wereld nog niet uit" zei arts... Ze gaat met de arts die mij geopereerd heeft overleggen wat hij ervan vond en aan de hand daarvan wordt het òf zelf eerst klussen/IUI òf meteen IVF. In elkgeval moet ik 9 mei terug komen voor gesprek. Was weer lekker duidelijk allemaal.