Hier: Navelwond is open, jaja, heerlijk. Wat ontstoken, vrees ik. Erg branderig,rood en pus(sorry klinkt erg vies). Dus nu afdekken en Vrijdag controle. Wordt het erger moet ik eerder langs huisarts even naar laten kijken. maar ja, ik heb het nog wel redelijk onder controle. Ben wel beetje bang, moet volgende week ongi worden en mijn buik doet al zo'n zeer nu, dus da's best spannend. Hoop natuurlijk dat de duivels wegblijven, maar ja, zo groot acht ik die kans niet meer. Ik hou jullie op de hoogte. Liefs van mij
Hoi allemaal, Even niet op het forum geweest.. en nu even geen tijd om bij te lezen, dus bij deze alleen even heel veel knuffels en sterkte voor allemaal! Hier is het vorige week weer heel de week feest geweest.. Ongi gehad en heel de week veel pijn gehad en stikberoerd geweest, maar ach zelfs dat went op een of andere manier... Duurde deze keer alleen wel eens stuk langer dan anders, misschien door het spuiten.. Gisteren eerste FM gehad, BMS was goed, aan de rechterkant 4 blaasjes van ongeveer 13 mm en een paar kleintjes, maar aan de linkerkant waren er alleen maar 9 kleintjes... nu dus de dosis Gonal F naar 150, in de hoop dat ze snel een beetje wakker worden! Maandag weer even kijken, hoop dat ze een beetje gegroeid zijn!
@Mus, Naar weer zeg dat je zoveel last had. Wat je zegt, het went een soort van, maar toch blijft het iedere keer weer een hele opgave. Knuf voor jou en ik ga voor je duimen dat ze maandag gegroeid zijn.
Tis weer zover helaas. Die rode duivels:x Ik begin er steeds meer de pest in te krijgen. Ik ga volgende maand echt een goed gesprek voeren met de gyn want ik trek dit niet langer. Maar vooral omdat de endometriose op alle fronten mijn leven beinvloed.(en dat is nu vooral erg negatief) Ik kan het niet onderdrukken omdat ik graag zwanger wil worden, maar als het met medische hulp wel zou kunnen lukken om zwanger te worden/blijven dan toch maar wel. Dan kan ik in ieder geval na een zwangerschap de endometriose weer onder controle krijgen, tenminste een beetje. Maar ja dan moet de arts daar wel mee in gaan. Pff, ik kijk enerzijds best positief naar de toekomst, maar zoals nu is dan toch de pijn weer zo overheersend dat ik daar erg down van wordt. Overigens had ik gisteren controle in het ziekenhuis. Wond(blindedarm) is ontstoken maar ze doen er niets aan. Ik moet het spoelen (liefst 2x per dag) en dan goed in de gaten blijven houden. Nou daar heb je veel aan. Had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Hoop maar dat het snel echt dicht zit. Maandag heb ik afspraak bij mijn huisarts, dan laat ik het daar ook nog even zien. Hoe is het verder met alle meiden. Tis hier beetje stil.
@musicalfan, hou je taai! Tis niet fijn allemaal, en gun jezelf toe te staan dat het echt niet fijn is, dat alleen al beetje erkennen kan soms ff voor iets berusting zorgen..ik probeer meestal als ik me weer eens zo waardeloos voel (en/of pijn) om het gevoel te acceptereen dat het er is en er verder geen oordeel aan te geven, dat helpt soms klein beetje.. Bij mij gaat het ineens snel. Donderdag weer afspraak emc gehad en besloten dat we nog in deze nieuwe cyclus de terugplaatsing gaan doen. Ik heb ovulatietesten in huis en maandag echo afspraak om te kijken hoe de ene folikel zich ontwikkeld zodat ze beter kunnen schatten wanneer mijn eisprong ongeveer zal zijn, en dan moet ik die testen gaan doen. Het embryo is op de 3e dag ingevroren dus zal na ontdooien ook op de derde dag na eisprong terug geplaatst worden. Dit als alles goed gaat tenminste. Kans op goede ontdooing is bij emc laatste jaar 70%, maar terugplaatsing hangt verder ook af van hoe het embryo zich verder ontwikkeld.. Er was bij mij van de 4 maar 2 rijpe eicellen waarvan maar 1 goede bevruchting en die hebben ze ingevroren ongeacht kwaliteit (ivm moeten afbreken poging). Het is dus maar afwachten of het goed zal gaan, we zien het wel..maar gaat dus ineens super snel, wel lekker eigenlijk want dan kan ik me er niet zo druk over maken van te voren Fijn weekend nog allemaal!!
@IJs: spannend joh! Hoop heel erg voor je dat het gaat lukken! @andere dames: sterkte met alle vervelende endo-dingen. Hopelijk dit weekend toch ook een beetje genieten van het mooie weer!
Hoi meiden, Ik zit hier met pijn en te janken achter de laptop maar moet t even van me afschrijven. Vrijdag heb ik een doorbraakbloeding gehad. Ik moet nu 5 dagen stoppen met de orgametril en dan weer verder. Maar ik ben nu zo erg ongesteld dat ik bijna flauwval van het bloedverlies. En ik heb echt zo'n buikpijn. Al 3 dagen. Normaal had ik het alleen de eerste dag heel erg, maar ik denk doordat ik de pil nu doorslik ik er meer last van heb. Het lijkt alsof ik de hele dag door moet poepen omdat de verklevingen er weer lekker tegenaan drukken. Ik moet vanmiddag werken maar heb helemaal geen puf ervoor. Ik ga het maar gewoon proberen. Oh wat heb ik die pijn gemist als kiespijn. Wat een vreselijke rotziekte is dit toch. En dan zijn er zwangere vrouwen die klagen over een beetje maagzuur, terwijl wij hier verd*mme elke dag pijn hebben!!!! En we krijgen er niks voor terug... Zo dit ben ik even kwijt
Ijsvogeltje, wat fijn dat het weer gaat beginnen bij jullie! Jullie hebben er ook weer zo lang op moeten wachten. Ik ga heel hard voor jullie duimen!! Musicalfan, balen dat je ook weer ongi bent meis. Heb je erg veel pijn? Het lijkt me heel goed om is met je gyn om de tafel te gaan. Het is jouw lichaam en ondertussen blijft de endo wel doorwoekeren. Hoe is het nu met de wond? Gaat het al wat beter?
Hee meiden! Even alles teruggelezen en pffff... ik vind het toch altijd wel wat hoor om te lezen hoeveel pijn sommige van ons weer hebben gehad. Wat is het toch een rotziekte!! Musicalfan, ik had ook eens een ontstoken wond (navel) door de operatie. Heel erg vervelend. Bij mij deden ze er ook niets aan. Spoelen was het advies. Sterkte meis! IJsvogeltje, spannende periode weer voor jou. Ik hoop dat alles goed mag gaan en dat je straks een cryootje in je buik hebt. Succes meis. LaFemme, we hadden al even ge-PB-t. Gelukkig dat het nu beter gaat. Mus82, heel veel succes! Voor jou ook weer spannende tijden! Hier alles z'n gangetje. Afgelopen maandag de laatste Lucrin gezet. En volgende week vrijdag de eerste Deca weer zetten. En dan even 11 dagen lekker genieten van onze vakantie. Spuiten mee het vliegtuig in. Moet nog even kijken hoe ik dat allemaal ga regelen. Heb in ieder geval al een brief van het UMCG met verklaring in het Engels. Sterkte en succes allemaal. Groetjes Caro
Hoi allemaal, @musicalfan, hoe is het nu, voel je je al wat beter, ik hoop 't! @LaFemme, voel je je ook weer wat beter of is het nog steeds waardeloos? Het is ook niet niks wat we allemaal moeten doormaken, terwijl het bij andere zomaar gelijk lukt en...geen pijn... @mus82, hoe is het met jou, heb je de punctie al gehad? @stiertje en Queen meisje, hoe is het met jullie? Met mij gaat het goed, tis afwachten nu op de ontdooing of dat goed zal gaan...ik ben er redelijk nuchter onder maar ook beetje machteloos gevoel..ik probeer het deze keer echt beetje tussendoor te doen en er niet teveel mee bezig te zijn, want tja, het ontdooien kan ook niet goed gaan en dan houd het op. Dus beetje vaag gevoel...ik hoop natuurlijk dat terugplaatsing door kan gaan, daarna is het sowieso afwachten, maar ja, dan is er tenminste kans hè...zucht.. Fijne zondag allemaal!
Ijsvogeltje: Ik ga heel erg hard voor je duimen meis. Het moet gewoon goed gaan met het ontdooien zodat cryo kan worden teruggeplaatst. Het is je zo gegund. La femme: Wat een narigheid meis, hoop dat het je gelukt is om te gaan werken. Bij mij is het zo dat ik zelfs mijn baan min of meer kwijt ben geraakt door dit. Hoop dat het nu een beetje gaat met de pijn. Idd wat een kl*te ziekte is het toch. Knuf voor jou Caro: Laatste lucrin, gelukkig maar. Hoop dat je straks weer snel verder mag. Ik blijf hard voor je duimen. Hoe is het met de andere meiden?
Hier vreselijke ongipijn gehad. Kan me bijna niet heugen dat het ooit zo erg was. Wellicht combi operatie en ongi, ik weet het niet. Ben er in ieder geval nog van aan het bijkomen. Ik kreeg vorige week een echo en daar zagen ze iets achter de baarmoeder. Radioloog vertrouwde het niet dus MRI scan. Maar was geen abces, hetgeen hij vermoedde. Maar wat het wel was, is me een raadsel. Ook mijn bloed was niet goed. Dus dat wordt binnenkort weer gecontroleerd. Ik zou het allemaal graag anders zien, maar tis niet anders helaas. Ijsvogeltje, jouw tip om het in ieder geval te erkennen dat het zo is e.d. is wel een goede. Maar ik vind het behoorlijk lastig, aangezien de endo bij mij mijn hele leven beheerst en niet op een goede manier (baan kwijt, chronisch moe,2 miskramen, en dan eigenlijk elke dag pijn). Ik blijf altijd positief en alleen de mensen die me echt kennen weten hoe en wat, maar soms is het behoorlijk %%%%. Want ik wil zoveel, maar mijn gezondheid houdt me enorm tegen, zelfs in het doen van leuke dingen. En eigenlijk heb ik het al jarenlang allemaal, wat ook al jaren mijn leven beheerst, maar het lijkt wel of ik het er nu pas enorm moeilijk mee heb. Misschien juist omdat kinderwens niet lukt, baan kwijtraak e.d. Hoe is dat bij jullie??
Hoi musicalfan en alle anderen, het duimen heeft gewerkt hoor! Ben vanochtend gebeld dat de terugplaatsing door kon gaan en vanmiddag dus ook gebeurd. Zelfs de arts zei dat de kansen bij maar 1 cryo gewoon klein zijn dat het allemaal goed gaat, dus blijkbaar is de terug geplaatste cryo een vechtertje Ik had vanavond ook nog een skype afspraak met Dian van het nutricentre in Engeland, en ook zij zei dat ze echt niet terugplaatsen als het niet goed ontwikkeld enz.. Hier dus een blij ijsvogeltje. Heb de verdere middag en avond lekker liggend op m'n bed doorgebracht, beetje gewerkt op m'n laptop en beetje TV gekeken. Lekker ff relaxen, en morgen weer werken, is ook goed voor de afleiding. Deze keer heb ik helemaal niets verteld op m'n werk en familie, alleen mijn ouders weten ervan, verder niemand. Heerlijk, dat kon natuurlijk omdat ik deze keer niets aan medicatie of punctie nodig had en weinig op en neer naar het ziekenhuis, op m'n werk heb ik alleen vorige week tegen mijn collega gezegd dat ik zeer waarschijnlijk vanmiddag even naar het ziekenhuis moest. Ben wel dus alleen naar het ziekenhuis geweest, mijn man moest gewoon werken. Vond het eigenlijk helemaal niet erg, zo ligt er ook wat minder druk op, doe ik het meer tussendoor, en ga ik morgen en komende weken ook zoveel mogelijk gewoon verder met alles. Maar natuurlijk wel spannend, alhoewel ik er deze keer veel relaxter onder ben. Het voelt als een cadeautje dat het al tot zover gelukt is, en dat gevoel probeer ik ff vast te houden.. Liefs aan allemaal! Zo fijn dat ik mijn verhaal hier wel kwijt kan, zowel negatief als positief.
Ijsvogeltje, wat spannend voor jullie!! Ik ga heel hard duimen. En inderdaad, ze plaatsen een cryo niet zomaar terug. Doe lekker rustog aan hoor! Musicalfan, wat een tegenslagen steeds voor jou. Het zit je ook niet mee he.Dikke kus voor jou!! Wanneer wordt het verder onderzocht dan? Ben je eigenlijk onder behandeling van een endoarts?
Oh lieve ijsvogeltje, duimduimduimduimduimduimduimduim, ik zal een kaarsje voor je opsteken. Het moet gewoon inderdaad een vechtertje zijn. Ik ben zo benieuwd. Hoop dat je over 2 weken goed nieuws mag hebben. Hele dikke knuf voor jou
Duim dan ook maar van mij... ik moet ook nog dik een week... De punctie was een hel en ik heb geen cryoos.. zucht
Queenmeisje, tis maar al te erg dat je dat ook zo erg hebt. Zit net naar je te schrijven, maar verander dus mijn tekst even. Wanneer heb je punctie gehad? Wat ontzettend rot dat de punctie een hel was, daarom hoop ik dat IVF nooit aan de orde hoeft te komen, maar goed, dat hoopten we allemaal. Tuurlijk lieverd, duim ik ook enorm voor jou. Eh, een hele domme vraag, vergeef me, maar wat is eigenlijk een cryo. Is dat een goede bevruchting die je invriest voor een latere poging? Ook voor jou steek ik een kaarsje aan. xxx