Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Lieve lieve ijsvogeltje

Met tranen in mijn ogen van ontroering lees ik het supermooie nieuws. Oh, meis, het is jullie zo gegund. Echt het moet gewoon goed blijven gaan.
    Wat ben ik blij voor jullie zeg.

Dikke kus van mij

2. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Lieve queenmeisje: Jeetje, ook jij zulk fantastisch mooi nieuws. Ben jij nu zwanger in eigen cylcus. Sorry, weet het even niet meer. Lekker genieten hoor

Voor beiden: Natuurlijk van harte gefeliciteerd, want dat vergeet ik te schrijven en ik duim voor jullie dat het plakbaby's zijn.

3. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Tash: Welkom hier.

Stiertje: Heel veel succes Vrijdag. Ik heb ook geen klysma gekregen van tevoren. Wel fijn dat je nu als 1e wordt geholpen. Ben je erg zenuwachtig?

Caro: Wat fijn dat je zo genoten hebt van je vakantie. Ik ga voor je duimen dat je snel door mag voor de 2e IVF.

4. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @ musical.. Thanks meid.. bij mij eerste IVF.. en dat was geen pretje dus ik vind dat ik wel een beeb heb verdiend.. Knuf

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @musicalfan: ik zal het nog even goed uitvragen over die klysma, ik was op het moment zelf even te verbouwereerd. Ben wel een beetje zenuwachtig, vooral om het onbekende: je weet niet wat er precies uit gaat komen en wat het vervolg zal zijn (vermoed wel ivf, ook vanwege mijn leeftijd, 38). Maar tegelijk zie ik er ook naar uit omdat we dan weer verder kunnen. We wachten alweer zo lang en het (biologische) klokje tikt wel verder ... Het voelt gewoon wel heel gek dat ik morgenavond in het ziekenhuis moet slapen terwijl ik helemaal niet ziek ben :)

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Stiertje, ik mocht gewoon naar huis hoor einde van de middag.

7. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hi stiertje,

Ik heb bij de kijkoperaties gee klysma gehad. Alleen bij mijn grote operatie. Miss nog maar even vragen dan.. Het is niet echt een prettig gevoel, maar is vooral vreemd. Doet niet zeer. Alleen de kramp daarna kan vervelend zijn.
    Veel succes alvast!

Liefs

8. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Stiertje, ik heb wel een klysma gehad bij m'n laatste nier operatie (via robot). Valt wel mee hoor, is gewoon soort gel wat je zelf moet inspuiten en dan komt vrij snel de ontlasting op gang. Komt goed hoor!

9. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Sterkte lieve stier. Knuf en het kont helemaal goed. Alles voor een Goed doel.

10. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Stiertje, kop op meis,het komt vast goed. Ik ga zeker aan je denken. En laat je vooral daarna goed verzorgen en niet te snel van alles zelf willen doen. Liefs van mij

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dank jullie wel lieve ladies. Het zal ook allemaal wel een beetje meevallen. 't Is natuurlijk vooral de angst voor het onbekende (de pijn, de uitkomst, het vervolg). Ik ben nogal een controlfreak weet je, haha, dus dit is 1 grote oefening voor mij :)
    Zodra ik me daartoe weer in staat voel, zal ik me hier weer komen melden! We hebben net sinds deze week een JOEKEL van een nieuwe tv, dus ik vermaak me wel op de bank met de afstandsbediening.

12. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Stiertje, heel veel sterkte voor morgen! Hou je taai, het gaat goedkomen! En laat je daarna lekker vertroetelen en hang lekker op de bank voor je nieuwe tv.

Dikke knuffel voor jou!

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Succes morgen Stiertje!

Vanmorgen weer naar het UMCG geweest voor de uitgangsecho en de cyste is met de helft geslonken! Nu nog maar 1,6 cm., dus we mogen beginnen met de tweede IVF. Heb net 250EH Puregon gespoten. Dus het gaat weer beginnen allemaal. Woensdag a.s. weer heen voor de follikelmeting, spannende tijd is weer aangebroken...

14. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Spannend Caro, ik ga weer voor je duimen. Maar gaat zo'n cyste niet weer groeien door zo'n injectie? 'Liefs

15. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hoi Musicalfan, de cyste gaat niet groeien door de Puregon, maar wel als deze IVF mislukt en ik weer ga menstrueren. Bedankt voor het duimen! Hoe gaat het nu met jou?

16. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Heel veel succes Caro! Spannend allemaal.. Hoop voor je dat het lukt! Zou extra vervelend zijn als die cyste weer gaat groeien dan... Maar daar denken we nog even niet aan.
    Houdt je ons op de hoogte? Ben altijd erg benieuwd.. (Nee hoor, ben niet nieuwsgierig,hihi)

Veel liefs

17. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Dank je Tash! En ik houd jullie zeker op de hoogte!

18. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Goed nieuws caro, heel veel succes!!!
    Go for it :)

Stiertje veel succes vandaag!!

19. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Lieve Caro ik heb hetzelfde gehad als jij. Ik had meerdere cystes ook nog na de Lucrin. De IVF is daarna doorgegaan.. En nu ben ik zwanger!!!! Dus meid hou hoop. Dikke knuffel. En als je vragen hebt kun je ze altijd stellen.

20. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ Caro
    Deze IVF moet gewoon lukken. Ik blijf aan je denken en voor je duimen.

Hier gaat het niet zo goed. Ik keek enorm uit naar het bezoek aan de gyn, maar het was alles behalve oke.
    Hij gaat me gewoon niet helpen.
    Dat komt doordat ik alleen ben en ze niet werken met donoren. Maar als mijn donor mijn partner zou zijn, dan zou het vast wel zo zijn geweest denk ik dan.
    Ik ben zo boos, zo gefrustreerd,was er de hele dag van van slag.

Mijn grootste wens, wordt me soort van door de neus geboord, omdat hij me niet wil helpen. Ook zei hij dat ik moet gaan leren leven met deze chronische ziekte,en het leren accepteren. Da's nogal lastig als je alles lijkt kwijt te raken, terwijl je zo je best doet. Maar ik ben er hard mee bezig. Wat zo moeilijk is, is wel de herkenning in mijn eigen verhaal bij lotgenoten, maar dat maakt het niet makkelijker. En dan ook nog wel bevestigen dat het raadzaam is om zsm in verwachting te raken. Tja, daar ben ik al 1,5 jaar mee bezig. Ook lijkt het erop dat ik niet altijd een eisprong heb (bloedwaardes zeer slecht). Daar heb ik ook progesteron voor. (nog maar 2 keer gebruikt, waarvan 1 keer zwanger, maar vmk)

Mijn kinderwens is zo groot,dan wordt je heel verdrietig als je al je hoop bij de gyn neerlegt en hij je niet gaat helpen. Ik voel me bovendien gediscrimineerd. Alle meiden met endo krijgen vruchtbaarheidsbehandelingen, en begrijp me niet verkeerd, ik zit alles behalve te wachten op IVF ofzo, maar als dat de kans zou vergroten.
    Later las ik dat het tegen de wet is als ziekenhuizen met donoren werken ofzo, maar als hij me dat gewoon aardig had vertelt was dat al heel anders geweest. Ik vond het eigenlijk gewoon bot! Ik dacht eindelijk bij een arts terecht te zijn gekomen die mij wel begreep, maar nee hoor!

Ook zijn mijn ongi pijnen hels, hij zei alleen maar dat hij in Maart zoveel mogelijk had schoongemaakt en dat om de 6 maanden schoonmaken niet wenselijk is. Nee, duh! Daar zit ik ook niet op te wachten. En toen zei hij dat hij nog meer klanten had! eh..bedankt, daar ga ik dus ook niet meer heen.

Deze afspraak waar ik zo naar uitkeek.
    Ik ben boos:x, verdrietig:(, gefrustreerd:(.

Na 2 mk, hoe vroeg het ook was, is mijn wens zo versterkt. Mensen die later dan ik begonnen zijn met de kinderwens, zitten nu met hun prachtige kleintje in de armen, en sommige zelfs met bijna 2. En dat is verdomd moeilijk, hoezeer ik ook weet dat een ander er niets aan kan doen of ik wel of niet zwanger word en dat ik het ze hoe dan ook gun.
    Ik wil het ook.

Met huisarts nu besproken nog heel even te proberen en hoe drastisch tegen mijn gevoel in, anders misschien toch paar maanden terug aan de pil. Ik zou het alleen maar doen vanwege de pijnen. Maar vind het zo oneerlijk, zo moeilijk.

Toch probeer ik positief te blijven, maar soms is dat zo moeilijk.
    Sorry hoor, moest even deze klaagzang kwijt! Zijn jullie meteen op de hoogte.

Deel Deze Pagina