Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Thanx Stiertje!

2. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hi lieve Caro!

Wat lees ik nu! Wat vreselijk rot meid! Waarom nou he?! Idd fijn dat jullie nog een cryo hebben, maar die had je uiteraard liever niet nu al nodig gehad...
    Gister en vandaag hier niet geweest, vandaar de late reactie.. Hoe is het vandaag gegaan op de cursus? En met de buikpijn?

Dikke knuffel hoor meis!

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Thx Tash! De buikpijn valt erg mee gelukkig. Vandaag hele dag training gehad met collega-teamleiders, een soort van ontwikkelingstraject. Allemaal mensen die ik niet ken, dus hoefde verder niets te vertellen. Het was wel even fijn om even met wat anders bezig te zijn. Heeft me uiteindelijk heel goed gedaan, ook al zag ik er gisteren als een berg tegenop. Hoe verloopt het verder bij jou? Jij zit nu toch ook middenin IVF? Sorry, ben het even kwijt.

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Oh ja, vandaag alweer het medicatieschema binnengekregen voor de cryo-terugplaatsing. We gaan dus deze cyclus meteen al door voor de cryo. Ben al begonnen met de Progynova. Zo hoef ik maar 1 keer ongesteld te worden, wat natuurlijk weer beter is voor de endo. Dat was ook de reden dat we meteen door wilden.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Stiertje, alweer volledig aan het werk en gaat het goed?
    IJsvogeltje, heb je al bijwerkingen van de Lucrin? Ik hoop het niet.
    LaFemme, hoe gaat ie?
    Queenmeisje, ben je lekker aan het genieten van je zwangerschap?
    Nessie, hoe gaat het? Heb je nog steeds rugpijn en steken?

Liefs Caro

5. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Goed nieuw dat jullie meteen weer door mogen gaan Caro! Idd fijn dat de endo zo ook minder kans maakt om weer aan te woekeren!
    Ook lekker dat deze dag je zo meeviel! Kon je je idd eventjes met iets anders bezig houden...

Ik heb morgen idd fm! Ben benieuwd hoe groot en hoeveel het er zijn!
    Nu lekker naar bed! Net heeeerlijke sushi gegeten en doodloof! Morgen vroeg richting Vu en dan weten we weer meer!

Liefs

6. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden, even ego-berichtje hier.. Vandaag naar de anesthesioloog geweest en ben 'goedgekeurd' voor de operatie (joehoe!). Hoop dat ik snel de datum weet, want zie er inmiddels best tegenop eigenlijk. Ik heb gelukkig de laatste dagen iets minder pijn.

Caro, fijn dat je direct al met de cryo door mag! Moet je nu ook minder hormonen spuiten/slikken trouwens?

Welterusten allemaal!

7. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suc6 morgen Tash! Oh enne, wat is doodloof??;)

8. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hahahaha Nessie! Loof is moe.. Doodmoe dus.. (Echt een westfries woord denk ik, sorry) Maar zoals je ziet kan deze dame weer eens niet slapen...

Fijn dat jij ook wat nieuws hebt waar je mee door kan! Goedgekeurd en wachten op datum dus! Hoop ook voor je dat je snel aan de beurt bent! Hebben ze geen tijdsindicatie meegegeven?

Liefs

9. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha..dacht dat je het over een groente ofzo had :D Weer iets geleerd ;)

Was dus niet de enige die de slaap niet kon vatten. Hoop dat je fm vandaag goed is gegaan. Als het goed is hoef ik niet te lang op mijn operatie te wachten, was niet echt een wachtlijst dus zal meer van mijn cyclus afhangen. Hoop dus een beetje op begin november.. We wachten het rustig af (uhm..probeer ik dan)

Ik ga eens even wat frustratie-inkopen doen, tis mooi weer :)

10. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Haha, altijd lekker frustatiekopen!
    En ja, wij gebruiken dat woord erg vaak, dus denk er niet eens bij na, hihi!
    Zou fijn zijn als je snel aan de beurt bent, dan heb je ook geen tijd om je (geen :p) zorgen te maken..

Bij de fm zijn er 7 gezien.. Beetje weinig voor mijn gevoel, maar ben volgens collega al vast aan het krenten! Dus heb besloten dat we alleen de hele goeie overhouden! Beetje positief blijven natuurlijk!
    Nu gauw weer verder met werken...

Liefs

11. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hoi caro, wat balen zeg!!! Kan me helemaal voorstellen dat je het flink gehad had. Wel erg fijn dat je nog een cryo hebt, wellicht iets betere kans doordat je dan geen punctie en zo hebt. Ik denk zelf dat dat wel kan meehelpen...

Hier stapje voor stapje de bijwerkingen van de lucrin die de kop gaan opsteken, ben humeuriger, opgejaagd door hogere hartslag en voel me ook weer warmer worden. Ik slaap alweer slechter, dus tja...niet zo blij :(

Het is echt volhouden, kan er niet onderuit, maar voelde me juist afgelopen maanden zo goed, bah..

Verder super druk op m'n werk, dus wel afleiding, dat scheelt.
    Liefs en fijn weekend allemaal

12. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hee lieve meiden, wat is er weer een hoop geschreven.

Nessie en RQ33: welkom hier.

@ RQ33, helaas zien veel artsen endo over het hoofd. Endo hoef je overigens niet altijd op een echo te zien. Ik heb wel vaak kleine cystes op echo's, maar pas bij de operatie zagen ze het allemaal.

@ Queenmeisje: Alweer 9 weken. Hoop dat het goed met je gaat. Je had best wat buikpijn toch? Hoe is dat nu?

Tash:Ik ga voor je duimen dat je follikels goed groeien. Eentje moet er sowieso wel goed zijn toch!

Stiertje: Wat goed van je dat je weer 100% hebt kunnen werken. Maar hou jezelf wel goed in de gaten.

Nessie: Spannend, binnenkort een operatie. Het is nu vast even tegenvaller, maar dan heb je wel duidelijkheid en kun je straks weer door.

Lafemme: Voor jou een dikke knuffel. Dat lange wachten wordt uiteindelijk ooit beloond met een prachtjuweeltje. Daar vertrouw ik op voor iedereen hier overigens. Helaas heb je die garanties nooit, maar verlies de hoop niet hoor! Dat betekent natuurlijk niet dat je niet mag balen en/of verdrietig mag zijn. Knuf

Ijsvogeltje, wat rot zeg dat de lucrin zo zijn bijwerkingen weer heeft. Zeker omdat je je wat beter voelde. Hopelijk werkt het dan iig voor het goede doel.

Lieve lieve Caro: Oh, wat een domper zeg. Ik dacht ik moet even kijken hoe het met Caro gaat. Ik heb veel aan je gedacht, maar helaas het mocht dus niet zo zijn. Ik ga weer heel hard voor je duimen bij de volgende poging.

Hier: Ik moet ook een dezer dagen ongi worden, dus zie nu al op tegen de pijn. En dan aan de pil voor een paar maanden. En in januari naar een nieuw ziekenhuis. Ben benieuwd.

Als ik voor nu iemand vergeten ben, duizenmaal excuus, maar er wordt ook zoveel geschreven. Tis iig niet persoonlijk bedoeld.

Fijn weekend

13. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    O music.. War je zegt die pijn.. Dan lopen de rillingen over mijn rug.. Sterkte en hopen dat het een keer wat moois brengt. Ik ben nu 9 weken en di krijg ik de 10 weken echo. Ben super nieuwsgierig. spannend. Snap niet waarom ze het tegenwoordig met 10 weken doen maar het zou erbij horen. Verde is de buikpijn veranderd naar stuitjes pijn. Ook heel iri. Maar ja ik heb niks te klagen. Knuf en sterkte voor jullie allemaal. Xx

14. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Tash, ik heb weleens gehoord heel veel follikels de kwaliteit vaak niet ten goede komt. Weet je al wanneer de punctie is?

IJsvogeltje, ja, ik lees ook al positieve verhalen over cryo's, laten we het hopen! Balen van de bijwerkingen van de Lucrin. Even doorbijten en je bent er weer vanaf. Gelukkig heb je genoeg afleiding.

Musicalfan, thanx voor je lieve woorden. En voor jou sterkte met je ongi. Daarna even een paar maandjes rust voor je lichaam.

15. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Dat is heel fijn om te lezen Caro! Vanmorgen weer fm en 10 follikels waarvan ws 7 bruikbaar gezien.. Niet echt veranderd dus, maar wel goed gegroeid, dus ws di of woe al punctie!

X

16. Cupcake87

Cupcake87 Lid

19 jul 2011
    28
    0
    0
    Zuid-holland
    Hoi meiden,

Ik heb een vraagje. Ik ben op 9 september gecuretteerd. Ik ben na 4 weken weken weer ongesteld geworden, maar heel heftig. De pijn begon 4 dagen daarvoor. Ik had ook erge rugpijn erbij en stopte bij de 3e menstruatiedag. Nu zit ik op cyclusdag 8 en het begint weer opnieuw de rugpijn en menstruatiepijn. Heel licht bruin verlies bij afvegen maar meer ook niet. Ik ben wel heel heftig ongesteld geweest. Nu heb ik altijd wel erge pijn gehad bij me menstruaties maar nooit zo erg als nu. Ik ben ook 2 weken licht in me hoofd en dunne ontlasting. Kan dit duiden op endiometriose?

Ik loop al 2 jaar in het ziekenhuis en hier is eigenlijk nooit naar gekeken. Ik heb wel hsg gehad en wel honderden echo's. En 2 curretages in een jaar tijd nav 2 miskramen.

Maak ik me druk of niet?

Liefs Kim

17. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ Kim, meis, geen idee. Wat ontzettend rot dat je een curretage hebt moeten ondergaan.
    Ik zou het zeker met een gyneacoloog bespreekbaar maken.
    We kunnen niet zomaar zeggen dat iemand wel of niet endo heeft, maar je kunt het wel bespreken bij de gyn of huisarts als je nog niet bij gyn loopt. Succes meis en sterkte!

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Zo dames, hoe is het hier met iedereen? 't Is een beetje rustig he?

Ik ben vanmiddag bij dr. Simons geweest. Nog even de operatie nabesproken. Ook beeldmateriaal gezien van hoe het er bij mij vanbinnen uitziet. Veel verklevingen. Hij noemde het redelijk ernstige endometriose. Ik kan er nog steeds niet over uit, ik heb hier zeer waarschijnlijk al jaren mee rondgelopen. Maar mijn verbazingwekkend weinige pijnklachten hebben de boel mooi voor de gek gehouden. Begrijp me niet verkeerd: ik ben blij dat ik weinig pijn heb, maar helaas moet ik er nu pas op m'n 38e achterkomen dat ik endo heb en nu begint de tijd toch wel te dringen om nog een kind te krijgen.

Het advies is dan ook om ivf te gaan doen. We gaan nu nog 1 cyclus zelf proberen. Daarna 3 mnd lucrin en aan het eind daarvan (jan/feb) beginnen met stimulatie voor ivf. In de tussentijd dan het hele intakegedoe.

Ik vind het wel spannend allemaal. Ivf is het enige dat nog een beetje kans geeft. We zijn dus dicht bij 'het einde'. Linksom of rechtsom. Ofwel zwanger ofwel kinderloos verder. Nouja, zoiets dus.

groetjes van stiertje

19. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Vertrouwen houden Stiertje!
    Die stomme endo is idd heel vervelend en ik kan me voorstellen dat je het belachelijk vindt (je snapt me wel)...
    Probeer positief te blijven. Met ivf heb je wel goede kansen toch? Maar blijft idd k***e! Heb dat gevoel ook heel erg gehad met ivf. Het gevoel dat je start bij het eindstation. Wij blijken allebei echt wel lekker vruchtbaar te zijn, maar mogen daar in de praktijk niets mee doen..
    Tip: Probeer in de drie maanden wat rust te krijgen em laat je niet gek maken!
    Heel veel sterkte hoor meid! En klaag ajb lekker, dan ben je dat maar kwijt toch? En vraag raak zodat je niet ga lopen malen over dingen die we misschien zo kunnen vertellen aan je...

Heeeeeeeele dikke knuffel voor jou!

Liefs

20. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Was hier inderdaad wel even een tijdje rustig :)
    @stiertje: jee, lijkt me idd wel heftig om de beelden van je operatie terug te zien, maar wel mooi dat het kan natuurlijk. Het gevoel van dat IVF je laatste strohalm is, kan me goed voorstellen. Maar houd moed hoor zoals Tash ook zegt!!

@Tash: ik lees dat je je 1e TP al hebt gehad, wat spannend! Is het je meegevallen met de hormonen, punctie ed? Ga erg hard voor je duimen nu!

@musicalfan: ik lees dat je in januari naar een nieuw zkh gaat om in de mmm te starten. Hoop dat dit je geluk zal brengen! Beetje rare vraag mss, maar je hebt dus wel een donor ?(sorry heb niet alles teruggelezen:))

Hoest met de rest van de meiden? Caro, hoe gaat het met je cryo poging?

@hier: gisteren met zkh gebeld en word 9 november geopereerd!!! Ze hadden ook voor morgen een plekje vrij, maar ben beetje grieperig dus kwam helaas niet goed uit.. Dit weekend gaan we er even lekker uit met vrienden, dus hopelijk ben ik er dan even wat minder mee bezig. Merk dat ik toch wel erg gespannen ben over wat ze allemaal gaan aantreffen...

Deel Deze Pagina