Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Zo Nessie! 9 november is ook al snel! Eerst nog eventjes (proberen) lekker ontspannen... En ze kunnen tegenwoordig ook heel veel!

Ik ben idd aan het 'wachten'.. Zaterdag een topemmy teruggeplaatst. Ging bijna niet door vanwege de pijn! Was een heel benauwd moment..
    Maar gelukkig ook heelgoed nieuws gekregen! Er zijn 12 eitjes geoogst, 11 bevrucht en hoorde vandaag dat er 9 in de vriezer zitten verdeeld over 6 rietjes! Jippie! Daar heb ik de pijn en verplicht rust houden wel voor over..

Liefs

2. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Tash, wat een goed nieuws dat ze zoveel hebben kunnen invriezen!! :) Had je zoveel pijn bij de punctie trouwens, of bij de TP? Heel erg spannend allemaal, of niet?!

Liefs

3. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    De pijn kwam de dag na de punctie pas.. En met de tp dus nog steeds. Maar gelukkig, na lang twijfelen van dr, mocht pixeltje toch mee!

Liefs

4. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Pijn na de punctie is normaal. Ik was zwaar overgestomileers en heb nog cystes en bij mij twijfelde ze niet eens. Vreemd hè. Nou ja duidelijk is me geworden dat elk zh z'n eigen aanpak heeft:)

5. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Idd Queen! En misschien verschilt het zelfs per arts ook nog wel.. Maar maakt niet meer uit, hehe!

Liefs

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Tash: wat fijn dat er zoveel emmy's zijn ingevroren. En nu is het spannende wachten begonnen. Trek je het een beetje?
    @Nessie: ik vond het ook heel spannend wat ze zouden gaan aantreffen. Maar ik heb ook gemerkt dat de duidelijkheid die je dan krijgt wel weer prettig is (ook al is wat je te horen krijgt misschien niet fijn).

Heeft iemand van jullie wel eens progynova (?) gebruikt? Ik meen dat dr. Simons zei dat ik dat eerst moest gebruiken en daarna lucrin. Weet het niet meer ... Er is zoveel besproken ...

Groetjes stiertje

7. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Gelukkig niet Tash... Hi hi.. Nu die ellendige wachtweken doorkomen. En dan roze roze roze...

8. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey stiertje, ja het is idd een dubbel gevoel. Aan de ene kant wil je duidelijkheid en dus actie, maar aan de andere kant ben ik gewoon bang wat er straks allemaal achter weg komt. In juni dachten we nog dat er geen duidelijke oorzaak was aan te wijzen, en nu denderen we ineens mee in een nieuwe achtbaan. En dan begin je te piekeren wat er in 5 mnd heeft kunnen groeien... Ik heb net als jij weinig pijn, maar dat zegt helaas niet zoveel..

Wat ik me trouwens wel afvraag is of bij het doorspuiten van de eileiders er ook endo kan worden verplaatst en zo wellicht in de eierstok terecht kan komen.. Weet iemand dit? :(

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Nessie: volgens mij kan dit niet, omdat de endo zich niet binnen in je eileider bevindt. Toch?

@all: iemand ervaring met progynova?

10. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht mss omdat ze het spul via je baarmoederholte door je eileider spuiten er mss wel onderweg wat endo meegespoten kan worden, en zo uiteindelijk in de eierstok komt.. Nou ja, klinkt nu idd wel wat wazig ;)

Ik heb geen ervaring met progynova, sorry!

Liefs

11. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    @Nessie: Het lijkt mij ook niet logisch, maar begrijp je angst wel! Maar ze zouden dat ook niet doen als ze het daarmee beroerder maken... En wat Stiertje al zei: Het is niet leuk, maar wel heel fijn om duidelijkheid te krijgen. Sterkte meid!

@Stiertje: Ook hier geen ervaring met progynova...

Liefs

12. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    #1152 musicalfan, 28 okt 2011
    Laatst bewerkt: 28 okt 2011
    Hi Meiden

@Stiertje, kan me wel voorstellen dat je je een beetje zo voelt. maar meis, hou moed hoor! Ik ga voor je duimen dat IVF zal slagen voor je. Je moet ook maar zo denken, IVF zal je kansen iig vergroten. Hoop dat je eerst wat rust kan vinden ook met de lucrin e.d. Ben je daar al mee begonnen? Sorry ben het even vergeten.

@ nessie, ik heb idd al een donor. Die ken ik nu ruim 2 jaar. Ik heb vertrouwen in wat er komen gaat. Al ben ik er net zo goed wel wat huiverig voor. Maar aan de andere kant er komt hulp! Ik laat het tzt wel over me heen komen.
    Voor jou wel spannend. Bijna de operatie. Wel fijn dat het nu gaat opschieten. Hou je haaks

@ Queenmeisje: Jeetje alweer 11 weken zwanger. Voel je je goed?

@ Tash: Ik ga heel hard voor je duimen. Ik hoop zo voor je dat het goed mag gaan. wel fijn dat er zoveel bevrucht zijn.

@ Caro: Hoe is het met jou meis! Ik denk veel aan je.

@ lafemme: Hoe gaat het met jou

Hier dus nu aan de pil. Totdat ik duidelijkheid heb wbt ziekenhuis. Ik hoop dat mijn lijf ietwat tot rust komt nu en dat de pil zijn werk goed doet. Het was moeilijk om die weer te gaan slikken, maar ja, tis voor een goed doel zal ik maar denken.

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @musical: ik begin volgende maand met lucrin. Nog even deze cyclus afwachten (misschien op de valreep nog een wondertje, maar ik denk het niet). Zodra ik ongesteld word, gaat het circus beginnen. Brrrr.

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tash: hoe is het met jou?

15. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hi Stiertje!

Hier negatief getest. Vanmorgen naar zh geweest om bloed te prikken en krijg tussen h2 en 3 de officiele uitslag..

Hoe gaat het met jou? Heb je veel last van de Lucrin? En heb je het gevoel dat dit goed is of voelt het tegstrijdig? Ben erg benieuwd!

Liefs

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    O, jakkie! Maar je bent nog niet ongesteld geworden? Of gebruik je middelen die dat tegenhouden?

Ik ben nog niet begonnen met lucrin. Wil deze cyclus nog afwachten, dus over een week of 2 gaat het beginnen. Wel een beetje dubbel, maar er moet toch echt iets gebeuren. Ik heb het gevoel dat die iui-behandelingen mijn endo echt veel meer getriggerd hebben. Had de afgelopen dagen (dus: midden v/d cyclus) last van m'n rechter eierstok, waar ze dus die cyste weggehaald hebben. Had ik eerder nooit!

17. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Misschien je ei? Als het halverwege is.... En die eierstok zal ongetwijfeld gevoeliger zijn nu..
    Kan me echt heeeel goed voorstellen dat het zo dubbel voelt meis! Maar als je buik weer wat rustiger is maakt je emmy van de ivf straks wel veel meer kans.
    Nog een tip: Begin nu alvast met homeopatische pilletjes tegen de overgang. Dan heb je straks minder last van de bijwerkingen! Omdat je daarna met ivf door gaat, kan je niet aan de livial (die zorgt er anders voor dat je minder last hebt). En homeopatisch, van Dr. Vogel geloof ik, kan nooit kwaad. Dat heeft alleen geen zin als je er pas in de 2e maand mee begint ofzo. Miet even 'inwerken'.. Misschien heb je er wat aan?

Liefs

Oja, hier nog aan de utro. Maar schijnt dat de ongi daar wel doorheen kan komen..

18. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @Tach.. Al gebeld lieverd?

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Bedankt voor de tip! Ik zal in 't weekend even bij de drogist kijken. Laat nog maar even weten wat de bloeduitslag is.

20. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Zal ik doen meiden. Vanaf h2 kan ik gebeld worden en ondanks dat ik al voor 99% zeker ben dat het niet gelukt is, ben ik stiekem een beetje zenuwlappig..

Dikke knuffel voor jullie

Deel Deze Pagina