Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    @ Stiertje, ik merk de laatste weken ook moeizame communicatie vanuit het UMCG. Moet ook steeds overal achteraan bellen, heel vervelend! Ben nu ook weer met Lucrin begonnen trouwens. Ik heb bijna geen bijwerkingen, althans tot nu toe nog niet. Vorige keer ook weinig last gehad, alleen wat warmteaanvallen 's nachts.

@ RQ33, spannende tijd voor je! Succes!!

2. RQ33

RQ33 Lid

7 sep 2011
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Caro, dank je wel, t is inderdaad spannend. Ik zie hier weinig meiden met endo bij wie iui is gelukt, dus dat stemt mij niet echt vrolijk, maar ik blijf hopen!

Jij hebt er al een heel IVF traject opzitten. Heel veel succes met je komende poging!! Respect voor jou!

3. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    @RQ33, spannende tijd zit je nu in! Ik hoop heel erg voor je dat het deze IUI raak mag zijn, zodat je ook geen keus meer hoeft te maken over wel of niet opereren :) Ik zat eigenlijk in hetzelfde schuitje als jij. Bij mij werd een aantal maanden terug ook een cyste geconstateerd, welke volgens de gyn het beste via een laparoscopie verwijderd kon worden. Stond hier niet echt om te springen, maar de gyn gaf aan dat de cyste de hormoonbalans in de war schopte en dat daardoor de eisprong minder goed zou zijn.. Tja, dus ik ben 2 weken geleden geopereerd en ze hebben de cyste goed weg kunnen halen, met behoud van mijn eierstok. Als het goed is beginnen wij binnenkort met IUI, al ben ik wel bang dat door de hormonen de cystes terug zullen komen. Daarnaast ben ik net als jij wat sceptisch over IUI en endometriose: heb ook weinig succesverhalen gehoord. Dus hopelijk brengen wij daar verandering in :p!!

@ Ijsvogeltje: heel veel sterkte meid!

@Stiertje: vervelend dat je weer naar UMCG moest bellen om duidelijkheid te krijgen, maar fijn dat je nu een concreet plan hebt! O ja, was het helemaal met je eens dat die vrouw op voortplantingsgeneeskunde inderdaad altijd chagrijnig is ;) Ik hikte er altijd tegenaan om weer te bellen. Gelukkig zijn ze in Assen een stuk vriendelijker..

@ Caro: wanneer beginnen jullie met de 3e IVF poging? Is dat nog in december, of wordt dat in januari ivm de sluiting vanaf medio december?

Hier gaat alles trouwens goed. Ik begin maandag weer met werken, dus heb wat langer 'vrij' gehad om even bij te komen. Hopelijk beginnen we in januari met de 1e IUI.

4. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hè allemaal, lief jullie berichtjes. Ik kan gelukkig zeggen dat het eindelijk wat beter gaat. Ik kan niet anders concluderen dat de acupunctuur en combi Chinese kruiden daar een groot aandeel in hebben.

Ik heb me ruim 5 weken hopeloos gevoeld, zo down, slecht slapen, enorme chagarijnige buien en echt nergens zin in...en dat is sinds 1,5 week aan het verbeteren, sinds ik dus ook chinese kruiden erbij ben gaan doen met de acupunctuur. Ik kan nu tenminste weer beetje functioneren zonder dat het me enorm veel energie kost. Merk dat ik weer af en toe loop te fluiten..ben dus erg blij dat het helpt al kost het wel weer aardig wat geld, maar dat is het wel waard.

Rq33, die wachtweken zijn inderdaad het aller moeilijkste! Met het spuiten heb je tenminste nog het gevoel dat je iets aan het doen bent..hou je taai!

Liefs aan allemaal

5. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Ijsvogeltje,, wat ontzettend fijn dat je baat hebt bij de acupunctuur en kruiden!! En ja, dan kost het maar wat. Maar goed in je vel zitten is inderdaad het allerbelangrijkst.

6. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Hoi meiden,
    @RQ33, wat spannend, ik ga heel hard voor je duimen en als je een streepje ziet lijkt het me toch een goed teken.Hou ons op de hoogte!
    @stiertje, wat vervelend dat de communicatie niet lekker loopt. Wat voor bijwerkingen heb je van de lucrin? Spannend, binnenkort intake!
    @Caro, bij jou loopt de communicatie dus ook niet helemaal lekker. Balen joh. Hopen dat de bijwerkingen weer wegblijven en dat voor jou de IVF ook snel weer mag beginnen.
    @Nessie, voor jou ook een spannende tijd. Maar waarom kiezen ze voor jou IUI en geen IVF? Had je alleen een cyste of heb je nog meer endo?
    @Ijsvogeltje, wat fijn dat je je weer een stuk beter voelt. Die ellendige rotmedicijnen toch ook altijd!!Ik lees dat jullie half december weer beginnen met ICSI. Oh meis, laten we het met zn allen hopen!!
    @Queenmeisje, hoe gaat het met jou?Geniet je lekker van je zwangerschap en heb je veel kwaaltjes?
    @hier, 2 weken geleden de eerste lucrin gezet en tot nu toe niet veel last. Ik word alleen ’s nachts wat vaker bezweet wakker maar als dat het enige is en blijft… Vorige week moest ik stoppen met de orgametril en ik zou dus nog 1x ongi worden. Dr. Simons had aangegeven dat dit een hele pijnlijke kon zijn maar niet schadelijk voor de endo. Ik heb nog nooit zo weinig last gehad!!! Dus dat was heel prettig. Vandaag begin ik met kalktabletten.
    6 December hebben we een hele dag ziekenhuis!! Mijn mannetje moet zn zaad inleveren. Ook al heeft hij dat al een keer moeten doen toen ik nog in Sneek zat bij de gyn en daar kwam ‘turbozaad’uit. Maar dit is een standaard procedure en ik vind het wel fijn dat het nog een keer moet. Daarna moet ik nog een keer naar Dr. Simons om te kijken hoe de cystes er nu uitzien. Dit ivm de operatie over ongeveer 2 maanden. Als laatste moet ik naar de anesthesist voor de operatie. Ik ben blij dat we dit allemaal op 1 dag hebben kunnen plannen omdat het toch weer elke keer een uur rijden is. Zucht….waarom is het ons niet allemaal wat makkelijke gegund…Gelukkig hebben we elkaar om te steunen!!

7. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Sorry het staat er niet echt overzichtelijk, komt omdat ik het eerst in word had geschreven

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @LaFemme: Soms is dat wel lastig he, dat die ziekenhuizen altijd alles weer opnieuw willen doen omdat ze het weer net anders doen dan een ander. Dit is natuurlijk wel een van de redenen waarom de gezondheidszorg zo duur is in NL. Fijn om te lezen dat jij juist weinig last hebt van de lucrin. Ik moet volgende week de eerste spuit zetten en ik zie er erg tegenop, vooral na de berichten van IJsvogeltje. Ik heb dus al bij voorbaat gevraagd om medicijnen tegen de bijwerkingen (livial ofzo??). Weet nog niet zeker of ik dat voor elkaar krijg. Maar gezien het tempo waarin ik nu reactie krijg van het umcg (weken, en dan ook nog zelf erachteraan bellen ...) heb ik ze maar liever vast in huis!
    Jullie gaan dus ook nog een spannende tijd tegemoet. Zie je op tegen de operatie? Gaan ze veel doen?

Groetjes van stiertje

9. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Stiertje, ik krijg sowieso livial,dat is tegen de opvliegers. Ik hoop dat de bijwerkingen jou ook mee zullen vallen. Ik kijk heel erg tegen de operatie op. Hij gaat de cystes weghalen. Het was eers de bedoeling om een grote operatie te ondergaan maar omdat dat nog weer een jaar kan duren hebben we toch dit eerst besloten. Tja, het is niet anders

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dames, even een spoedvraagje. Ik moet morgen beginnen met 10 dagen primolut (en dan as. woensdag de eerste spuit lucrin zetten). Ik moet 2 tabletjes per dag nemen, maar neem ik er nu 2 in 1 keer of 2 keer per dag 1 (ik denk zelf het laatste)? Wie weet het? Het staat niet heel duidelijk op de bijsluiter en ik kan nu natuurlijk het umcg niet meer bereiken ...
    Alvast bedankt!

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Stiertje, sorry ik weet het niet! Ik denk ook 2 keer per dag 1.

LaFemme, wat raar dat jij kalktabletten voorgeschreven hebt gekregen. Heb je daar zelf om gevraagd of werd dat gewoon voorgeschreven? En Livial? Werd dat ook op advies van Simons aangeraden? Hebben ze het met mij nog nooit over gehad. Heb tot nu toe gelukkig geen bijwerkingen van de Lucrin (even afkloppen), maar wel apart dat ze het bij jou bij voorbaat al voorschrijven.

IJsvogeltje, fijn dat je weer wat beter in je vel zit!

12. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hoi Nessie, even jouw vraag over het hoofd gezien. In week 3 staat onze 3e IVF gepland.

13. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Stier als je twee tabletjes op verschillende tijden moet innemen moet dat op de stikker met je naam staan. Anders 2 te gelijk innemen.

14. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi stiertje,

Ik heb even via google op 'primolut bijsluiter' gezocht en als ik die zo doorlees dan zou ik uit gaan van 2 x 1 tablet. Bij de orgametril is dat ook zo trouwens. Maar goed zeker weten doe ik het niet natuurlijk...

Liefs

15. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    @la femme: De reden dat we eerst voor iui gaan is dat ik in principe alleen de endocyste in mijn eierstok had, die nu is verwijderd (de cyste bedoel ik dan ;). Er lijkt ook wat endo tussen mijn baarmoeder en endeldarm te zitten, maar dat zou geen effect hebben op de vruchtbaarheid. Ik heb zelf niet zo veel vertrouwen in IUI, maar aan de andere kant ben ik ook blij dat we deze optie nog hebben en niet gelijk voor IVF hoeven te gaan..
    Maar jij hebt naast de cystes (in je eierstok?) ook verder nog endometriose? Omdat je aangaf dat het eerst de bedoeling was dat je een grote buikoperatie zou krijgen...

16. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Stiertje ik denk dat je inderdaad 2x per dag in moet nemen, bijv. In de ochtend en avond.

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dames, bedankt voor jullie reacties. Ik ben eerst maar eens begonnen met 2x daags 1. En dan bel ik maandag nog wel even met het umcg of dat goed is.

18. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Caro, simons heeft dit meteen voorgeschreven.geen idee waarom bij mij wel en bij jou niet? Misschien omdat ik eerst de operatie moet ondergaan?

Nessie, ik heb op allebei de eierstokken een cyste en ik heb endo in kleine bekken en baarmoeder. Volgens mij ook tegen de darmen. Ik hoop echt dat het met de iui meteen mag lukkenbij jullie!

19. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nou, weer een staaltje slechte communicatie...

Kreeg vandaag het schema voor de 3e IVF via de post binnen. Dat schema klopte helemaal niet met wat ik mondeling door had gekregen van de IVF-verpleging. Van hen had ik namelijk gehoord
    (ook nog weer achteraan moeten bellen vorige week) dat ik afgelopen maandag de Lucrin moest spuiten en vandaag moest stoppen met de pil. Zo gezegd zo gedaan... Maar nu stond op het schema dat ik 8/12 de 1e Lucrin moet zetten en 12/12 moet stoppen met de pil. HELP!!! Heb toch maar gebeld met het UMCG en kreeg heel snel de dienstdoende IVF-arts aan de lijn (ze was volgens mij in de stad ofzo, hoorde allemaal lawaai op de achtergrond:)). Ik moest uitgaan van het hetgeen me mondeling is verteld en kon het schema negeren. Vandaag dus wel stoppen met de pil... Wel van belang dat dat goed gaat natuurlijk. Maandag weer bellen met het secretariaat en dan gaan ze het schema weer wijzigen en voortborduren op de datum dat ik de Lucrin heb gezet. Tis wat... Je moet echt continue opletten met alles. Het zal wellicht te maken hebben met het feit dat ik afwijk van de standaardprocedures i.v.m. de endometriose.

Nou ja, ben blij dat ik de IVF-arts zo snel aan de lijn kreeg in ieder geval, maar het blijft vervelend dat het steeds fout gaat.

20. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @ la femme ik heb dat ook en alle 2 mijn stokken zitten ook vol. Ik heb aan de Lucrin gezeten en omdat de cystes onder de 4 cm zaten hebben ze de IVF doorgezet met resultaat. Bij ons zeggen ze dat elke operatie een risico heeft.

Deel Deze Pagina