Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Nessie: ik kreeg inderdaad geen follikelmeting tijdens iui, dat vond ik ook vreemd. Zeker omdat ik al eerder een endocyste had gehad. Dus laat het goed in de gaten houden hoor, aangezien jij toch ook een cyste had. Ik herkende je naam ergens van en ben wat gaan zoeken en ik zag dat wij op dezelfde dag geopereerd zijn (9juni), jij had toen een topic geopend over bloedverlies tijdens laparoscopie.

@ Tash: Volgens mij begon het medicijn met een d of een b. Maar twas zo'n vermoeiende dag in Gent dat ik dat vergeten ben. Zal het nog eens vragen.

@ Kris: Tijdens een kijkoperatie kan de cyste verwijderd worden.
    Het beste voor endo is een zwangerschap, dus het zou goed kunnen dat je een endocyste hebt gehad.

Ik heb meteen een vraag voor jullie: ik kan over 2 weken geopereerd worden, maar er is dan een kans dat ik ongesteld ben. In Gent vinden ze dat geen bezwaar, dus dan maakt het voor mij ook niet zoveel uit. Maar waar ik bang voor ben is dat ik dan net heel veel menstruatiepijn heb. Zou het dan goed zijn om te laten opereren? Anders wordt het 12 januari.

2. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @leentje.. Lekker laten opereren meis. Of hè nu operatie pij. Ebt of van je ongi. Beter 2 vliegen in 1 klap. Ik zeg lekker doen:)

3. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hi Leentje!
    Het is misschien zelfs beter als je ongi bent. Dan is je endo nl meer actief en kunnen ze dus beter zien waar het niet goed gaat... Dus, lekker laten opereren!!

Liefs

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik ben alleen bang dat ik dan na de operatie nog meer pijn heb, omdat ik voor de operatie dan al zo'n menstruatiepijn had. Of zou dat weg zijn, omdat de oorzaak dan weggenomen is?

5. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Leentje nee hoor je hebt dan niet meer pijn. Na ren operatie heb je altijd buikpijn maar het komt helemaal goed en heeft niks te maken of je nou ongi bent of niet.

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik heb mijn afspraak met de gyn verzet naar deze maandag ip.v. 19 december omdat ik dat zo lang vond wachten. Nu maar afwachten wat hij gaat zeggen.. ben maar een lijstje aan het maken wat ik wil zeggen / vragen..

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Leentje; ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou het denk ik niet verzetten. Je zal wel pijnstilling krijgen bij de operatie die helpt dan ook gelijk tegen de pijn die je al hebt en dan ben je er maar in 1x vanaf. Anders moet je nog weer een maand wachten en die menstruatiepijn heb je toch wel.

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Kris: Goed om een lijst te maken, ik doe dat ook. Als je daar zit vergeet je vaak de helft. Mooi dat je eerder terecht kan.

Gisteren belde de gyn uit Gent om de operatiedatum te bevestigen, dus ik heb hem meteen kunnen vragen hoe het zit met de pijn voor de operatie. Hij zei ook dat het na de operatie meteen minder zou zijn. Een beetje bloedverlies was niet erg, maar het mocht ook weer niet heel veel zijn. Dus het is nog even afwachten of het door kan gaan, maar ik denk het wel.

Fijn dat jullie zo meedenken, meiden! :)

9. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    @leentje: ja jouw naam kwam me ook al bekend voor :)) met de operaties gaan we een beetje gelijk op, helaas.. Hopelijk straks ook met goed nieuws :) Ik mocht trouwens op de dag van de laparoscopie niet ongi zijn, omdat ze ook tegelijkertijd mijn eileiders weer hebben doorgespoten. Als je dan nog ongesteld bent, heb je dus de kans dat er ook baarmoederslijmvlies mee gaat.. Maar ik denk omdat jij na de lapa met IVF zult beginnen, ze bij jou dit wellicht niet zullen doen of wel?

Liefs

10. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Vervelend meis.. Maar uhh ik heb zware endo en ik ben ook zwanger. Wel eens waar met IVF maar toch. Er is dus nog hoop je moet echt niet bij de pakken neerzitten.

11. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hi Kiyeko, 'helaas' welkom hier. Kom maar op met je vragen. We zijn hier allemaal inmiddels aardig bekend met de hormonen, operaties, pijn en medische termen denk ik! Heel rot voor je dat het (nog) niet is gelukt om zwanger te raken en dat er endo is vastgesteld. Aan de andere kant welgoed om te weten waardoor het komt en dat er ook miss een beter plan gemaakt kan worden. Veel sterkte en nu nog eventjes rustig aan na je lapro! Liefs

12. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Kiyemko; wat naar ! Sterkte !

13. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier vandaag dus een telefonisch consult met de gyn gehad. HIj wil dat ik per direct stop met de pil omdat het blijkbaar toch niet helpt. Dan wil hij me 14 december zien en opnieuw een echo maken om te kijken hoe de plekken er nu uit zien. Aangezien ik er van 1 heel veel klachten en pijn heb had hij het erover om die plaatselijk te behandelen met bv een hormoon of cortisonen injectie en daarna te gaan kijken hoe de behandeling er verder uit moet komen te zien. Hij zei dat er veel opties waren voor een volgende stap maar dat hij dat persoonlijk met me wilde bespreken. Hij was wel erg betrokken, want hij had eigenlijk geen tijd meer de komende weken, maar ik mag de 14e voor zijn spreekuur komen omdat hij me in ieder geval nog voor de Kerst wilde zien.
    Dus ben wel benieuwd en een beetje huiverig voor het stoppen met de pil.. bang dat ik dan nog meer pijn ga krijgen.
    Sorry hoor dat ik zo veel mijn verhaal doe de laatste dagen terwijl ik hier net " ben" maar ben er nogal veel mee bezig op het moment..

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Nessie: Denk dat mijn eileiders niet nog eens doorgespoten worden. Voor ons wordt het inderdaad ivf, dus wordt dat meestal niet gedaan. Wanneer krijg je je eerste iui?

@ Kiyeko: he getsie ook endo, rot aandoening. Heb je cystes en/of verklevingen? En ik lees in je onderschrift dat jullie met kid bezig zijn, wordt het nu ivf?

@ Kris: kan me voorstellen dat je bang bent om te stoppen met de pil, op die pijn zit je niet te wachten. Wel fijn dat je arts zo betrokken is en je niet laat lopen, omdat je op dit moment geen kinderwens hebt. Ik ben benieuwd wat hij gaat adviseren.

15. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kiyeko: jeetje wat een rotnieuws zeg, nadat je inderdaad al het nodige in de MMM hebt meegemaakt. Hebben ze ook aangegeven waar de endo zat? Nou rust eerst maar even goed uit van de lapa!

@Kris: vind het heel logisch hoor dat je er veel mee bezig bent, zeker als je steeds meer pijn hebt! Wel fijn dat je gynaecoloog zo betrokken is. Hopelijk krijg je volgende week wat meer duidelijkheid over de mogelijke verdere behandeling!

@tash: hoe is het nu met jou? Ben je inmiddels bezig met je cryo poging?

Ik moet as vrijdag naar de gyn voor een controle na de laparoscopie en dan zullen we ook wel bespreken wanneer we kunnen beginnen met IUI. Waarschijnlijk moet ik tot de kerst de orgametril slikken en dan barst het feest los... ;)
    Aan de ene kant wil ik erg graag beginnen met IUI maar aan de andere kant zie ik erg op tegen de hormonen en de emotionele kant van de behandelingen. Dit komt met name doordat we de afgelopen maanden privé erg veel hebben meegemaakt (overlijden van mijn moeder, laparoscopie paar weken daarna en zit mijn vriend mentaal ook wat in de lappenmand). Ik twijfel dus erg of het verstandig is om nu direct weer verder te gaan of dat we even pauze moeten nemen... Maar ja, als we een pauze nemen zal ik mss wel weer aan de pil ofzo moeten om te voorkomen dat de cystes in de tussentijd terugkeren en we nog verder van huis zijn... Tja, weet het dus even niet.
    Pfff, sorry hoor moest het even kwijt!!! :(

16. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Leentje, Kris en Kyeko, welkom hier! Fijn dat jullie hier mee gaan schrijven! We kunnen elkaar goed steunen hier, dat is wel prettig vind ik altijd. Gewoon even je verhaal kwijt of een vraag stellen. Het is gewoon een vreselijke rotziekte! En dat je er ook nog verminderd vruchtbaar door wordt is helemaal erg.

Ik reageer later weer even uitgebreid. Heb nu niet veel puf namelijk. Heb zelf gisteren weer een pijnaanval gehad en heb nu last van de naweeën. Lopen doet erg zeer, heel vervelend. Het is toch weer het hele buikvlies wat geïrriteerd is denk ik. Mijn gehele buik doet namelijk zeer. En dat met Lucrin! Baart me wel zorgen...

17. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Caro sterkte meis.. Wij hebben dezelfde pijn. Ik nu ffe niet door m'n zwangerschap. Dat buikvlies kan wel 2 weken geprikkeld blijven. Bha rot ziekte is het.

18. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Nessie: Jee meid je hebt zeker veel meegemaakt de afgelopen tijd. Wachen op meteen doorgaan? Het is zo dubbel, want je wil zo graag een kindje, maar voor je lichaam is wachten misschien beter.

@ Caro: wat ontzettend vervelend dat je ondanks de lucrin last hebt van pijn. Ik weet hoeveel pijn je kan hebben van endo, ik haat die pijn!

@ Queenmeisje: ik heb niet alles terug gelezen, dus ben eigenlijk wel benieuwd hoe je zwanger bent geraakt en wat jouw medische verhaal is.

19. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Nessie; klinkt alsof het allemaal wel erg veel is nu. Wat een lastige beslissing.
    @ Caro; Hopelijk neemt de pijn weer snel af..
    @ kiyeko; volgens mij heeft het geen gevolgen tijdens de zwangerschap, maar daar weten anderen hier ongetwijfeld meer van !

20. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    hier nu; pijn... tja ik had het natuurlijk kunnen verwachten na het stoppen van de pil. Vannacht nachtdienst gehad was bijna niet te doen. Ben daarnaast ook nog eens snipverkouden geworden, dus... niet zo in mijn hum nu..

Deel Deze Pagina