Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ach Kris... Zo vervelend he meid?! Weet er alles van! En door de hormonen wordt het ook nog eens een uitgedroogde zooi (sorry..)! Waar zit je pijn? Komt me btw ook bekend voor dat je pijn zomaar minder wordt of weg is op het moment dat je naar de gyn moet! Belachelijk geintje van je eigen lichaam! Doet een inwendige echo dan ook altijd zo veel pijn? Liefs

2. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hoe is het met de andere meisjes hier?! Dikke knuff voor iedereen!

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    wat lief dat jullie zo meeleven. De meeste pijn zit bij mij rechtsonderin. Bijna in mijn lies. Vooral bij het plassen normaal maar gisteren continue en doortrekkend naar heel mijn onderbuik, maar echt heel laag... eigenlijk vooral onder het littekenweefsel van mijn keizersnede.. vandaag na 2 dagen geen bloed ook weer onwijs bloedverlies in 1 keer.. wordt er gek van.. wat is dat nou weer...

4. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kris, succes vandaag!

Leentje, al nieuws? Gaat het morgen gewoon door? Alvast heel veel succes en sterkte!

Tash, ik heb je eigen topic een beetje gevolgd. Wat ontzettend rot dat je zeer ws geen TP hebt omdat het ziekenhuis geen plek heeft. Sterkte, en ik ga voor je duimen dat je toch nog wordt gebeld met goed nieuws!!

Liefs

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    goedemorgen of eigenlijk geen goede morgen. Ik kom net terug van de gyn die heeft dus NIETS voor me kunnen doen ! De plek waar ik meestal de meeste pijn heb was nu niet gevuld met bloed dus kon hij daar ook geen plaatselijke injectie ingeven. HIj zag wel meerdere afwijkingen ik ging zowat door het plafond toen hij mijn eierstok links aanraakte dat vond hij erg vreemd. Bloedverlies is ook onverklaarbaar zit geen bloed in mijn baarmoeder, maar toch ook tijdens het onderzoek veel bloedverlies.
    Hij wist het niet ... en dat vond hij gelukkig zelf ook erg onbevredigend. Beleid is nu naar een bekkenbodemfysio omdat ik erg veel spierspanning heb op mijn bekkenbodem en hij denkt dat daar mogelijk ook een gedeelte van de pijnklachten vandaan kan komen. Dat moet ik 3 mnd proberen en als dat niets veranderd terug komen. Hij denkt dat de klachten mogelijk erger zullen worden, maar daardoor het beeld ook duidelijker. Verder ziet hij wel een endometriosebeeld, omdat onder invloed van het doorslikken van de pil de cystes wel kleiner geworden zijn maar hier heeft hij geen 100% zekerheid over nu geen aanleiding om dat verder te behandelen of onderzoeken omdat de klachten die nu overheersen lijken daar niet vandaan te komen. En hij wil eerst kijken hoe nu de pijn die ik nu heb te behandelen. NOu ja al met al een warrig verhaal waar ik zelf in ieder geval erg moe van wordt. Sinds ik zijn spreek-kamer uitgestapt ben ben ik begonnen met huilen en het voelt alsof dat voorlopig niet gaat stoppen. Had zo gehoopt op duidelijkheid vandaag.. Het is niet het einde van de wereld en eigenlijk niet eens zo`n heel slecht nieuws.. maar ik ben er gewoon klaar mee ondertussen..

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Leentje al ongesteld geworden ??

7. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Kris waarom gaan zw niet opereren?

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Queenmeisje; omdat hij nu eerst wil uitsluiten of mijn pijnklachten ergens anders vandaan komen nl bv van mijn bekkenbodem. Maar ja hij kon ook niet verklaren waarom het dan zo duidelijk cyclisch is... ik wacht het maar gewoon af. Volgende week naar de bekkenbodemfysio eens kijken wat die zegt.. en heb gisteren al besloten volgende week ofzo nog eens te bellen en te vragen voor een telefonisch consult omdat ik toch nogal wat vragen heb.

9. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Kris ik heb al last van m'n bekken van week 8 van m'n zw maar die pijn is echt anders. Laat ze snel stappen ondernemen want door, je zo door te laten lopen maken ze meer kapotmag ik vragen welk zh je zit? Mag ook in pb hoor. X

10. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Zo hier weer heel veel bijgeschreven zag ik. Welkom nieuwe meiden.

Jeetje wat een verhalen

@ Kris: Wel heel vaag zeg van die arts. Zorg dat je in ieder geval je vragen kunt stellen. Want zo kun je toch ook niet verder lopen lijkt me. Een kijkoperatie is belastend, maar deze onzekerheid en pijn ook. Ga op je strepen staan hoor! Alleen dan wordt er kennelijk naar je geluisterd tegenwoordig! Sterkte meis

@ Caro: Wat ontzettend rot meis, dat je weer zo'n pijn had ondanks de lucrin. Fijn dat het nu weer iets beter is.

@ Queenmeisje: Thanks voor de knuf. Bij deze eentje terug. Alles goed met jou en de beeb?

@ Nessie: Hoe gaat het nu met je? Wel fijn dat je de beslissing hebt genomen om wel door te gaan. Maar rot dat alles zo loopt. Hou je haaks meis.

11. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ Tash: Hoe gaat het nu met jou?

@ Leentje, en weet je al wat meer over de operatiedatum?? Ik kreeg een week na de operatie de eerste hormooninjectie.

@ Ijsvogeltje: Hoe is het met jou?

Hier weer gestopt met de pil. Het maakt kennelijk niets uit voor de pijn, met of zonder pil. In Januari eindelijk naar de nieuwe gyn en ik hoop echt van harte dat hij me gaat helpen.

12. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kris, wat vervelend dat de gyn niks voor je heeft kunnen doen. Persoonlijk klinkt het een beetje vaag om je eerst naar een bekkenbodem fysio te sturen en dan weer af te wachten. Je zou eens kunnen overwegen om voor een second opinion te gaan natuurlijk.. Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat de gyn een kijkoperatie zou voorstellen omdat dan vastgesteld kan worden in welke mate de endometriose de klachten veroorzaakt.

@leentje: hoe is het ? Is de operatie gister nog doorgegaan?

@musicalfan: hier gaat het momenteel wel redelijk goed. Ik heb toch wel wat rust gekregen doordat we toch hebben besloten om in januari met IUI te starten. Vervelend voor je dat je klachten eigenlijk niet minder worden door de pil. Wanneer in januari ga je naar de nieuwe gyn? En hoop je dan te kunnen starten met IUI-D of IVF?

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hoi dames, weer eens even een berichtje van mij. Een aantal nieuwe meiden zie ik. En af en toe helaas verhalen over pijn.

Even over mijzelf: ik ben op 30 november met lucrin begonnen; ik zag er erg tegenop, maar tot nu toe valt het erg mee. Zo af en toe heb ik het wat warm, bijvoorbeeld 's ochtends als ik net wakker word, maar het is prima te doen en gaat ook snel weer over. Met de stemmingswisselingen valt het ook wel mee (tenminste, dat denk ik zelf, haha). Hopen dat het niet erger wordt!
    Inmiddels weten we dat we op 9 februari met icsi gaan beginnen. Ze adviseren ons icsi, omdat de zaadkwaliteit van mijn vriend wat wisselend is. Niet dramatisch, maar soms wel onder de 20 miljoen. Ik vind icsi eigenlijk wel een prima idee. Nog net iets meer controle dan met ivf.

Groetjes van stiertje

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Hoi meiden. Even een ego verhaaltje hoor. De operatie is donderdag nog doorgegaan. Jammer genoeg begon woensdag de hevige menstruatiepijn, maar kon donderdag gelukkig wel in Gent komen.
    De operatie is goed verlopen, wel een stuk uitgebreider dan de vorige operatie. De 2 cystes van +/- 5 cm zijn weggehaald (uitgelepeld), er zaten een paar verklevingen, maar dat viel reuze mee. De uitslag van de hysteroscopie was goed, dat was een opluchting! Ik moest een nacht blijven, gelukkig maar, want zag het niet zitten om 1,5 uur in de auto te zitten. Heb nu nog flink pijn aan borst en schouder en aan de 4 wondjes, maar ik ga lekker uitrusten.
    En wat zijn ze toch kundig in Gent en ook met je begaan, ben blij dat ik daar voor gekozen heb. Weet nu ook welk hormoon ik krijg en dat is decapeptyl. Krijg ik over 2 weken, omdat ik nu mijn menstruatie toch al gehad heb.
    Ga nu weer uitrusten.

15. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leentje, fijn dat de operatie goed is verlopen en dat je zo'n goed gevoel hebt bij Gent. De eerste dagen is de pijn op je borst en schouder inderdaad erg vervelend. Ik weet nog dat het een ware uitdaging was om uberhaupt op bed te gaan liggen door de pijn bij je ribben. En ook om er weer uit te komen..:p Nou meis, rust lekker uit!!

Stiertje, goed om te horen dat je tot nu toe weinig last hebt van bijwerkingen. Dus begin februari mogen jullie met ICSI beginnen, spannend!

Liefs

16. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ leentje, fijn dat de operatie achter de rug is. Hopelijk wordt de pijn snel minder. Ook wel prettig dat je zo'n goed gevoel bij Gent hebt, want dat is zo belangrijk. Nu maar even goed je rust pakken en niet te snel dingen doen. Je lijkt snel heel wat te kunnen,maar je lijf roept je snel terug.

@stiertje, wat fijn dat de lucrin meevalt. Ik wil het als het even kan nooit meer! Ik vond het zo vreselijk. Ben er zo ziek van geweest.
    En het lijkt me ook fijn icsi. Inderdaad iets meer controle en dan al in Februari. Gaat nu allemaal best opschieten.

@ nessie: Die rust die je nu hebt is wel heel fijn. En je kunt uitkijken naar Januari.
    Ik heb 5 jan een afspraak en hoop idd op iui of ivf. Maar denk dat daar ook nog wel een poosje overheen zal gaan, als ze het al zullen toepassen. Ik laat het allemaal maar over me heen komen. Meer kan ik er toch niet aan doen.

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Musicalfan; Hopelijk kan de nieuwe gyn wat voor je doen.. Niet tevreden over de oude of doorverwezen ? ( sorry zou ook gewoon terug kunnen lezen natuurijk.. )
    @ Nessie; fijn dat het redelijk goed gaat !
    @ Stiertje wat prettig dat de bijwerkingen meevallen! Hopelijk blijft het zo
    @ leentje ; succes met opknappen. Klinkt pijnlijk.. maar wel fijn dat de operatie gewoon doorgegaan is !

18. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Wat ik me de hele tijd afvraag en misschien weten jullie dat wel.. een mnd of 4 geleden zeg de gyn op een inwendig echo minimaal 3 plekken waarvan hij vermoedde dat het endo`s waren. 1 daarvan was behoorlijk groot aldus de gyn, maar hij heeft geen afmeting gezegt. Nu van de week zag hij dus amper nog iets. Nu zat ik de vorige keer precies op het moment in mijn cyclus dat ik de heftigste pijn heb ( dag voor menstruatie ) en nu precies op de dag dat ik geen pijn heb. ( dag na menstruatie) maar kan dat verschil zo groot zijn ? Of zouden de plekken onder invloed van het doorslikken van de pil geslonken/ weg gegaan zijn ? Gek is wel dat de pijn wel in heftigheid toeneemt.

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @kris: poeh, dat zou ik niet weten. Misschien hangt het idd van het moment in de cyclus af. Ik weet in ieder geval wel dat endometriose soms op echo's heel slecht te zien is.

@ego: ze adviseerden ons bij de intake om icsi te doen vanwege het wisselende aantal zaadcellen bij mijn vriend. Ik vind icsi eigenlijk geen probleem, maar hij is wat huiverig. Er zou een iets minder kleine kans zijn op een paar aangeboren afwijkingen. En het is natuurlijk wel zo dat je met een naald in die eicel zit te prikken. Maar aan de andere kant denk ik: het zal je maar gebeuren dat je toch voor ivf kiest en dat er dan 0 bevruchtingen zijn. Dat lijkt me echt een enorme klap na zo'n intensieve behandeling.
    Zijn mannen dan in hun ego aangetast dat hun zaadcellen niet goed genoeg zijn? Ik snap het niet hoor ...

Groetjes van stiertje

20. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Meis, met ICSI is de kans groter dat er foutjes in het vruchtje ontstaa. Omdat je alle natuurlijke processen omzeilt. Je zegt het dus verkeerd om.

Deel Deze Pagina