Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Filnke tegenvaller dus Leentje... Bah! Mijn littekens worden ook altijd zo vreselijk lelijk! Maar is idd wel 'opgeknapt' van binnen..

Liefs

2. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Leentje, ik had de laatste 3 keer wondjes maar die zijn aan de binnenkant gehecht. Wist ook niet dat dat kon, maar het zag er daardoor wel gelijk een stuk minder lelijk uit :p. Blijkbaar doen ze het dus overal weer anders.. Hoe voel je je verder?

@tash: las dat je toch nog een TP hebt gehad deze week. Spannend zeg! Wie weet nog zwanger het jaar uit dus.. Mijn duimen draaien :)

3. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hi!

Ja, ging toch door!! Was echt maf, want we durfden er totaal niet meer op rekenen... Dus superblij! Maar nu weer wachten... Gelukkig dus wel lekker druk, dus voldoende afleiding! Volgende week mogen we al heen voor een bloedtest!

En die littekens, tja.. Rotdingen! Bij mij hebben ze, omdat de mijne altijd lelijk worden, onderhuids én bovenhuids (normaal) gehecht om te voorkomen dat ze 'uit elkaar' gingen. Maar helaas! Vooral die van mijn stoma is héél lelijk! Maar ook die kleintjes van kijoperaties zie je nog goed zitten... Zonde, maar niets aan te doen!

x

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    O wat spannend Tash! Duim duim!

De assistente heeft er nu nog een hechtpleister opgeplakt, maar denk niet dat het veel zal verbeteren. Ze staan inderdaad uit elkaar, echt lelijk. Voel me verder prima. Als ik teveel doe, dan merk ik het wel, maar het scheelt dat de hechtingen er uit zijn, trekt niet meer zo.

Hoe is het met jou Nessie? Het wachten nog niet beu? ;)

5. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tash, fijn inderdaad dat je voldoende afleiding hebt de komende week. Die 2 weken wachten lijken me namelijk zenuwslopend!

Leentje, nee ben het wachten nog niet beu hoor :p. Al merk ik dat ik er wel steeds meer mee bezig ben nu hoor. Maar kan er zo een beetje rustig naar 'toeleven'. Al word ik wel wat nerveus als ik aan het spuiten denk enzo.. Heb het niet zo op naalden, maar ja zal toch moeten hè :)

Liefs

6. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Spuiten is idd niet heel erg leuk, maar het scheelt (bij mij) wel veel dat je weet waar je het voor doet.. Ik heb er inmiddels geen problemen meer mee, het 'went'...

hoer is het met de rest van de meiden hier?? Blijft wat stillig... Of iedereen druk met de kerstdagen?

Dikke knuff voor alle lieve meisjes hier!!

Liefs

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @nessie: dat spuiten went verbazingwekkend snel. De eerste keer zat ik erbij te janken en nu denk ik: ik vind die wachtweken veel erger. Maar goed: ik zag er toen ook als een berg tegenop, dus ik weet hoe je je voelt en ik zal het niet bagatelliseren.

@Tash: wat spannend joh! Hopelijk goed nieuws in het nieuwe jaar!

@mijzelf: ja, 't is redelijk rustig nu. Ik begin een beetje rustiger te worden nu ik merk dat de lucrin niet heel enge dingen met mij doet. En we zijn aan 't aftellen: 9 februari begint het ivf/icsi-circus!

Iedereen goede feestdagen!!

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Leentje; balen van de littekens.. ! Vit E zalf als ze straks genezen zijn helpt wel wat. Wel heeel lang volhouden..
    @ Tash ; spannend zeg .. !!
    @ stiertjes spannend begin van het nieuwe jaar.. !

Hier wel OK. De bekkenbodemfysio dacht dat ze me wel kon helpen, dus dat laten we haar maar proberen dan... verder nu op het moment wel veel pijn. Gekke is dat ik wel kan sporten vanochtend maar verder bv bij rechtoplopen wel echt veel pijn heb. Het zal wel .. ik probeer het maar een beetje te negeren. Moet toch afwachten nu even.

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Oh ja en i.d. iedereen fijne feestdagen een heeel gelukkig ( vruchtbaar voor degene die daarop zitten te wachten.. ) 2012 !

10. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ja idd! Bio-oil zorgt er ook voor dat je litteken vervaagd en soepel blijft! Kost zo'n 11 euro geloof ik, dus voor dat geld kan je het wel proberen! Liefs

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Nessie: ja dat spuiten lijkt me in het begin ook spannend. Zeker als je het zelf moet doen. Gebruik jij nu nog medicijnen om de endo rustig te houden?

@ Kris: hopelijk helpt de therapie.

@ Tash: Ik heb inderdaad littekenolie gehaald (met vit e) en dat zou wel iets moeten helpen als je het lang blijft smeren.

@ All: fijne feestdagen!

12. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ leentje: Ja, voelt zo onnatuurlijk om jezelf te prikken hè.. Mijn vriend wil het ook wel voor me doen, maar het is denk ik toch beter om het zelf te proberen. Heb al wat zitten oefenen in een sinaasappel haha :). Maar dat ging ook niet vlekkeloos :p:p. Ik gebruik nu trouwens nog orgametril om de eierstokken wat rust te geven (en niet ongi word). Mochten er nog wat restjes endometriose in mijn eierstok zitten, dan gaan die hopelijk ook weg door de medicijnen.
    Wanneer begin jij met de decapeptyl?

Iedereen alvast fijne feestdagen! Hier zullen we blij zijn als ze voorbij zijn, want door het overlijden van mijn moeder zijn dit wel zware dagen merk ik..

Liefs

13. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hele fijne kerst lieve meiden! Liefs Natas

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Nessie: Heb medelijden met de sinaasappel haha. Zou het ook liever zelf doen dan dat mijn man het deed. Hij zou het veel te voorzichtig doen, denk ik.
    Volgende week moet ik terug, dan krijg ik mijn eerste injectie.
    Sterkte voor de feestdagen, het gemis is dan nog tigx erger. Knuffel.

15. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik heb m'n naam laten veranderen, dat jullie niet denken: wie is dat?? ;)

16. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Fijne dagen allemaal! Geniet van wat je hebt.

Liefs Caro

17. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Hoi meiden, hoe is het hier? Allemaal de kerstdagen doorgekomen? :p Ik zat opgescheept met mijn hoogste irritante schoonzus, word zo chagrijnig van haar. Ze denkt overal zo makkelijk over ("de operatie viel wel mee zeker?") en alles draait om haar en haar kind. Maar daar ben ik hopelijk weer een tijd van af.

Morgen op controle en 1e injectie decapeptyl.

18. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    vervelend irritante schoonzus... en dat tijdens de kerst. En wat een stomme vraag; viel mee zeker... je kan het toch gewoon vragen.. " viel het een beetje mee ? " klinkt al heel anders..
    Herstel je een beetje voorspoedig trouwens ?

Hier goede maar drukke kerstdagen.
    Gisteren helaas enorm veel pijn maar op een andere plek dan ik gewend ben. Ik weet het ook niet meer hoor. Mijn lijf neemt een loopje met me geloof ik op het moment. Ik probeer het maar even gewoon te negeren, want wordt er zo niet blij van..

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tash, hoe gaat het ? Wanneer heb je de bloedtest?

20. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hoi allemaal, hopelijk zijn jullie de kerstdagen met familie goed doorgekomen zonder al teveel emotioneel gedoe of moeilijke situaties. Wij hebben gelukkig een paar leuke dagen gehad.

Alhoewel ik deze keer echt had voorgenomen alles voor mezelf te houden, merk ik dat ik toch m'n ei ergens kwijt moet. Na lang meelezen, dus weer wat info van mij.

Vandaag namelijk brief gehad van het EMC, dat alle 4 resterende embryo's zijn ingevroren!!!:$ Met de strenge eisen bij emc en maar 1 eierstok en zeer zwak zaad (m'n man moest het zelfs 2x doen), is dit natuurlijk enorm goed nieuws!! Want dat betekend ook dat we 2 herkansingen hebben in natuurlijke cyclus (2 rietjes met 2 embryo's), en dus zonder de voor mij horror hormonen. Van de 7 gevonden eicellen in mijn ene eierstok, waren er 5 rijp, en die zijn dus allemaal goed doorgedeeld. Wauw, ben zo enorm blij en opgelucht!

De 2,5 maand lucrin zijn echt hel geweest voor mij en mijn man. Ik was echt een compleet ander mens, de klik die we normaal hebben met elkaar was helemaal weg. Op alle vlakken zag ik niks meer zitten, zowel prive als werk. Nou, ik kan jullie vertellen dat we deze keer heel erg diep zijn gegaan, waardoor ik met deze poging echt zoiets had van nooit meer. Ik had mezelf al voorgenomen om na deze poging een flinke pauze in te lassen om eens goed op een rijtje te zetten wat ik/we nu willen..wilde in ieder geval niet weer door met die ... lucrin.

Ons nieuwjaar kan al bijna niet beter beginnen, alhoewel ;)...

Liefs!

Deel Deze Pagina