Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wauw IJsvogeltje, dat is goed nieuws!! Ze hebben er dus 1 teruggeplaatst? Of komt dat nog?
    Hier vanavond de 2e lucrin erin jassen. Brrr.

Groetjes van stiertje

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ IJsvogeltje: he wat naar de je zo hevig reageert op Lucrin. Maar super dat je het nu niet meer hoeft en dat ze 4 embryo's ingevroren hebben.

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ IJsvogeltje; wat vervelend dat je zo`n last gehad hebt van de Lucrin, maar wat fijn dat het dit dan het resultaat is.. ! Even van dit moment genieten hoor !

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    IJsvogeltje, wat een goed bericht! En je hebt dus ook al een terugplaatsing gehad. Ga keihard voor je duimen. Vreselijk trouwens hoe je op de Lucrin reageert. Kan me voorstellen dat je het allemaal voor jezelf op een rijtje wilde zetten. Maar dat is misschien wel helemaal niet meer nodig!

Stiertje, en... dus de 2e Lucrin zit er inmiddels in. Hoe voel je je er verder onder? Ik heb vorige week de 2e gezet. Bijwerkingen worden nu wat meer. Vooral 's nachts, slecht slapen (wakker worden midden in de nacht en begin dan te piekeren waardoor ik bijna niet meer in slaap kan komen, erg irritant!).

Nienntje, succes morgen bij de controle!

Kris, vervelend hoor die pijn steeds. Sterkte.

5. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    @Nientje: Veel succes morgen! En met die decapeptyl! Hoe vaak moet je die trouwens spuiten? Omdat het bij ivf elke dag is... Maar lijkt me niet dat je drie mndn lang elke dag een spuit moet zetten? Of wel? @ijsvogeltje: Wat een geweldige nieuws! Daar kan je nou tenminste wat mee! En niet meer die K-lucrin.... Heerlijk meid! Maar de tp heb je nu toch nog niet gehad? Neem aan dat deze laatste spuit eerst uitgewerkt moet zijn... ?? En twee in twee rietjes, wat een super resultaat! Allemaal gewoon! @Kris: Oh! Die pijn ook! Zo vreselijk! Ik heb nu sinds een kleine week opeens veel minder tot geen pijn en dan besef je nog eens extra wat het met je (en je omgeving) doet! Wilde je stiekem nog een tip geven (bemoeial dat ik ben!).. Ik heb een tijdje een 'dagboek' bijgehouden waarin ik de pijn omschreef. Plek, duur en een cijfer (0: geen pijn / 10: ondraaglijke pijn).. Je kan dit meenemen naar de volgende controle en kan precies nakijken wanneer het hoe ging.. Ook zette ik er vaak in wanneer ik actief bezig was geweest, wanneer we gemeenschap hadden gehad en wanneer ik de spuiten lucrin bvb moest zetten. Bij mij kwam er toen opeens een soort van 'logica' in... Maar kijk maar.. @Stiertje en Caro: De tweede erin! En nog niet meer last van bijwerkingen? Dat is wel fijn! Volgens mij wordt het dan (deze keer) niet veel erger.. Is mijn ervaring tenminste.. Was per reeks wel weer verschillend.. Hebben jullie allebei niets tegen de bijwerkingen gekregen? Of mocht dat niet ivm de mmm? @hier: De misselijkheid is vandaag een stuk minder (sjips) en mijn (.)(.) ook minder pijnlijk.. Ook beetje vage ongipijn, dus schiet mij maar lek! We krijgen vrijdagmiddag de uitslag. Nog even wachten! We gaan dit keer niet zelf thuis ook testen. Nouja, is al bijna zover. De tijd is omgevlogen! Dikke knuff!

6. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Meiden, nogmaals sorry dat het zo aan elkaar staat allemaal! Echt geen gezicht! Maar mijn enter doet het niet en lees en schrijf bijna altijd vanaf mijn mob... Anders kan ik wel netjes schrijven hoor.. Sorry! Liefs

7. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Tash, nog een nachtbraker :p En zonder die enters, ziet er idd niet uit hoor :D:D. Wat spannend dat jullie vrijdag mogen testen. Lijkt me idd irritant dat je lichaam je gemengde signalen geeft. Nog even volhouden meis..

Nientjje, succes morgen! Was net als Tash ook benieuwd of je de decapeptyl nu elke dag moet spuiten, hoop het niet voor je..

Kris, wat vreselijk dat je zoveel pijn houdt. Heb je het idee dat de oefeningen bij de bekkenbodem therapeut je wel iets helpen, of is het te vroeg om daar iets van te zeggen?

Ijsvogeltje, wat een goed nieuws!!!! Ik hoop heel erg voor je dat de cryo poging je iets moois gaat opleveren en je af bent van die ellendige Lucrin.

Caro, Stiertje: hoop dat de bijwerkingen van de 2e Lucrin beperkt blijven!

Nou, ik ga mijn bedje maar weer eens opzoeken :) Slaap helaas wat minder de laatste tijd, veel wakker s nachts. Maar ja, gelukkig deze week vrij dus dan blijf ik morgen gewoon wat langer liggen :p

8. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ja, hier zelfs nog steeds wakker... Pfff... Soms sliep ik periodes slecht vanwege de pijn, maar lig nu zonder duidelijke reden wakker! En da ga je denken, en nog meer denken, je kent het wel... Hoop dat jij inmiddels slaapt! Zal het door die domme hormonen komen? Liefs

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ik ga voor je duimen Tash !!!

10. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Caro: hopelijk krijg je niet teveel last van de bijwerkingen.

@ Tash: spannend zeg, morgen weet je de uitslag. Ik hoop het zo voor je... Vervelend dat slechte slapen, zeker nu kan je dat niet gebruiken.

@ Nessie: de feestdagen doorgekomen? Of ging het wel? En jij ook al slecht slapen, pfff. Dan maar lekker lang blijven liggen!

Over Decapeptyl: ik mag hopen dat ik die niet elke dag moet zetten, brrr. Ik heb gelezen dat 1 injectie 6 weken werkt, misschien krijg ik een hogere dosis? Vanmiddag weet ik meer.

11. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    @allen, één van de 5 is dus terug geplaatst :)
    Maar gelukkig gaan de wachtweken me tot nu toe goed af, alles beter dan die lucrin! Ik voel me ook weer helemaal mezelf, dus dat voelt al als zo'n grote opluchting.

@Tash, ik heb al vanaf de dag dat ik gestart ben met die utro bollen, continu enorm gevoelige tepels/grotere borsten en ook nu en dan duizelig en misselijk gevoel, maar dat schijnt ook zeker te komen van die bollen. Omdat ik inmiddels weet dat alle verschijnselen helemaal niets kunnen zeggen, want in beide situaties mogelijk, ben ik nu redelijk relaxt. Dat scheelt weer. Vorige keren was ik er zo enorm mee bezig, of ik al wat voelde enzo..Heel veel succes morgen!! Ik hoop op goed bericht!! Ik moet nog wat langer wachten..

Gr!

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ IJsvogeltje: o had ook niet begrepen dat je al een tp had gehad, spannend!

13. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Jij ook veel succes met de ww Ijsvogeltje! Knuff

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Caro: ik heb nu een zeer plekje op m'n buik, precies waar ik de spuit gezet heb. En dat 's nachts wakker worden en dan gaan malen: komt me bekend voor. En ik heb af en toe opvliegers, voornamelijk als ik in bed lig. Ik gebruik nu preventief Famosan van dr. Vogel, maar ik heb ook Livial in huis, voor het geval dat de bijwerkingen te erg worden.
    @IJs en Tash: sterkte met wachten!!

15. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    @ Stiertje, ja zo'n plekje had ik ook vlak na de injectie. Paar dagen gevoeld, net een knobbeltje. En ja ook hier 's nachts af en toe dat ik met een opvlieger wakker word. Overdag gelukkig geen last van.

@ IJsvogeltje en Tash: succes meiden en sterkte met de wachtdagen. Ik duim voor jullie!

Gaan jullie nog wat leuks doen met Oud&Nieuw? Vorig jaar om deze tijd waren we in afwachting van de 1e IVF. Had toen totaal geen zin om iets te doen met Oud&Nieuw. We zijn toen ook thuis gebleven met z'n 2-tjes. En jeetje, nu alweer een jaar verder!! En nog heeft het niets opgeleverd... Dit jaar gaan we Oud&Nieuw bij ons thuis vieren met 3 bevriende stellen en hun kids. Heb er nu gelukkig wel zin in. De champagne staat al koud...:).

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wij vertrekken morgen voor een weekje naar Ameland. Hondjes mee, lekker banjeren op het strand. En een stapel boeken mee. Heerlijk!

17. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @tash en ijsvogeltje: Ik ga keihard voor jullie duimen. hoop op goed nieuws voor jullie
    @ijsvogel, die utrobollen kunnen idd zwangerschapsverschijnselen geven en zelfs je menstruatie uitstellen. Bij mij komt menstruatie er wel doorheen, maar dat is niet bij iedereen zo.Wel fijn dat je van die ellendige lucrin af bent. Ik vond het ook vreselijk en als het even kan wil ik het nooit meer!

@Stiertje: Geniet van je weekje Ameland. Even lekker eruit!

Leentje: hoe is de controle gegaan? En dat van die littekens heb ik helaas ook. Erg lelijk, maar ik heb last van hypertrofische littekens (dik opgezet, en die doen ook nog eens heel zeer). Maar ja, tis niet anders

@ Caro, pff, idd alweer een jaar voorbij. Soms voelt het zo oneerlijk. Ik denk nu al 2 jaar met kerst zit ik wellicht met mijn kleintje, maar hier dus helaas ook niet. Hopelijk brengt 2012 ons iets moois! We blijven erin geloven.

Hier verder rustig. Eind volgende week heb ik de afspraak bij de nieuwe gyn. Spannend dus!

@Queenmeisje: Hoe gaat het met jou?

@all: Ik wens jullie een fijne jaarwisseling en een goed, gezond en gelukkig 2012, hopend voor iedereen met goed nieuws!!

18. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Caro: Een gezellige avond met oud en nieuw! Toch beter dan met z'n tweetjes zitten, denk ik.
    Wij gaan naar vrienden toe, ga flink wat drank inslaan, nu mag het zonder dat ik me schuldig voel.

@ Stiertje: Veel plezier op Ameland. Hopelijk droog weer en anders naast de kachel een boekje lezen :).

@ Mf: Spannend volgende week!
    Mijn wondjes zijn nog lelijk, maar ga goed smeren, hopelijk geneest het dan mooier.

@ hier: gisteren 1e injectie deca gehad, viel wat tegen, want was behoorlijke naald en kan hem niet zelf zetten. Nu last van arm, maar dat gaat vanzelf wel weer over. Moet trouwens 1 injectie in de 4 weken, dus 3 in totaal.

19. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    @ Stiertje, klinkt heerlijk! Geniet er lekker van!

@ Musicalfan, alvast veel succes volgende week bij de nieuwe gyn.

@ Nienntje, de 1e Deca zit erin dus. Sterkte met je arm. Veel plezier morgenavond!

Voor iedereen een gezellige jaarwisseling gewenst en een heel goed en gelukkig 2012. Dat onze wensen allemaal uit mogen komen en dat we veel goed nieuws in dit topic mogen krijgen.

20. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He allemaal, ik wens jullie een heel fijne uiteinde toe met jullie dierbaren om je heen! Laten we hopen dat 2012 voor ons allemaal een mooie verrassing mag brengen.

Hier is het waarschijnlijk niet gelukt, net negatief getest hoewel 3 dagen te vroeg. Maandag nog maar een keer testen, en dan half januari lekker voor 3 weken op vakantie. Fijne geruststelling is dat we nog 2 ingevroren rietjes hebben, dat geeft ons weer een beetje goede hoop.

Voor nu proberen we ons op ons zelf te richten en er samen een mooi uiteinde van te maken, en straks lekker samen op vakantie puur natuur zonder k...e hormonen :) na 4 maanden niet mezelf zijn kijken we daar ook enorm naar uit.

Alle liefs voor jullie allemaal!!

Deel Deze Pagina