@Nina: bij ernstige endo adviseren ze meteen ivf omdat je daarmee de grootste kans hebt om zwanger te worden en ze geen tijd willen 'verspillen' met iui.
@Lenali: jee, jij hebt ook al heel wat meegemaakt zeg! Ik denk dat als de andere uitslagen goed zijn (zaad, bloedtest), je in principe nog wel in aanmerking komt voor IUI. Maar het is denk ik wel afhankelijk van hoe de endo zich verder ontwikkelt. Als je zulke erge pijn blijft houden tijdens je ongi en eisprong, dan is het wellicht beter om je eigen cyclus plat te leggen en toch over te gaan naar IVF.. Ik zou trouwens als ik jou was inderdaad eerst ook nog een HSG willen (als je voor IUI gaat), om zeker te weten dat je eileider doorgankelijk is. Ik ga waarschijnlijk volgende week beginnen met IUI (met puregon en pregnyl), na mijn laparoscopie in november waar een endocyste is verwijderd. @Nina: vervelend dat jullie ook al zo'n tijd bezig zijn voor een kleintje en dat de gyn nu ook endo vermoed. Was dit trouwens te zien op een echo (cyste) ? Als ze bij de kijkoperatie alleen gaan kijken, dan moet je op ca. 1 week herstel rekenen. Als ze bijvoorbeeld ook verklevingen of cystes verwijderen dan duurt het iets langer (in mijn geval een kleine 2 week). Vanavond neem ik mijn laatste orgametril, en dan is het wachten op de ongi . Hoop niet dat het te snel komt, want kan pas 9 januari bellen voor een uitgangsecho . Vandaag trouwens heet water in mijn hals gekregen, dus ga nu weer heel zielig met een natte doek zitten koelen. Lekker begin van 2012
Thanks meiden voor de snelle antwoorden. Het is me nu goed duidelijk idd.. Alleen wanneer het super ernstig is moet je gelijk overstappen naar IVF en anders gewoon nog een half jaar IUI.. We wachten maar af dan, kan er nu tuurluk nog niks over zeggen.. Spannend! Tja, hoe de gyn endo vermoed? Ik heb echt enorme pijn altijd bij ongi en de laatste maanden ook enorm bij de eisprong, ook heb ik al eens cystes gehad; dit was alleen al een jaar geleden.. Dusja, liever hoop ik dat het niet zo is, maar ik heb iig bijna alle symptomen jammer genoeg.. Jullie ook succes he! Liefs Nina..
He ladies! Best rustig hier! Hoop dat dat betekent dat iedereen zich goed voelt en lekker bezig is?? Gaat hier momenteel wel goed, pijnvrij en aan het aftellen tot NOD (nog ongeveer 10 dagen). Zou zo heerlijk zijn als er dan goed nieuws was... Maar goed, ik probeer me niet gek te laten maken en werk vooral hard door om overdag niet alle vroege symptomen te googlen, die ik dan vervolgens ook allemaal ga voelen @nessie1: dank voor je reactie, weet nu nog zekerder dat ik evt een hsg wil voor we verder gaan (als het nodig is). Hoe is het om orgametril te gebruiken? Spannend hoor, dat je nu aan de IUI gaat. Ik volg je en ga leren van jouw ervaringen. Hoop dat ze positief zijn. @Nina Vervelend he, al dat afwachten. Maar uiteindelijk wel prettig om te weten wat er nou aan de hand is en er iets mee te kunnen gaan doen. Ook al is dat ook niet bepaald makkelijk. Ik ben net als jij, nog in afwachting van mijn NOD, zoals je eerder kon lezen. Samen duimen voor goed nieuws volgende week! Tot snel weer! (en alle ervaringsverhalen, tips en adviezen zijn meer dan welkom!) Groetjes.
Hoi Lenali, De orgametril vond ik goed te doen, heb eigenlijk niet echt bijwerkingen gehad Ja, ik vind de IUi ook erg spannend, want ben toch wel bang dat er snel weer cystes zitten. En dan heeft IUI volgens de gyn niet zoveel zin, en zullen we toch over moeten naar IVF.. Maar ja eerst volgende week maar eens afwachten zoals manlief zegt, en de beren op de weg wat proberen te ontwijken . Ik duim voor jou voor een klein wondertje over 10 dagen!! Liefs
@ nessie, lief dat je eraan denkt. Ik heb er wel een goed gevoel over. Ik krijg eerst een psychologisch onderzoek (bammoeder beleid) en moet een maand lang mijn temp opnemen en in die maand op bepaalde dagen bloed laten prikken. 1 maart terug en dan verdere plannen bespreken. Als ik wordt goedgekeurd door de psych dan kunnen we volgens mij gewoon meteen verder.Heb in ieder geval het gevoel dat er dingen gaan gebeuren dus dat is fijn. Jij gestopt met de orgametril las ik. Zal je ongi wel snel op gang komen. Is ook wel weer even spannend. En dan wellicht de start met behandeling. Laten we hopen dat 2012 veel roze voor ons allemaal mag brengen. BTW hoe is het met je nek? Geen brandwond eraan overgehouden? Wat een narigheid. Was vast even schrikken
@Musicalfan: fijn dat het een goed gesprek was en dat je nu concreet wat stappen hebt om naar uit te kijken. Zo'n psychologisch onderzoek lijkt me best spannend trouwens.. Ga je als je een 'go' krijgt van de psych dan beginnen met IUI (of IVF ivm je endo)? Hier alles weer goed met het nekje . Momenteel nog geen signalen van een aankomende ongi, terwijl ik nu toch al 2 dagen gestopt ben met de orgametril.. Dus hoop maar dat het dit weekend losbarst Liefs
@nessie, fijn dat alles weer goed is met je nek! misschien duurt het wat langer voordat ongi doorbreekt, ik weet het niet. Ergens vind ik zo'n psychologisch onderzoek goed, maar tegelijkertijd denk ik wel van iedereen lijkt maar zomaar kinderen te kunnen krijgen (die daar niet altijd geschikt voor lijken) en ik moet zo'n test ondergaan. Maar goed, laten we er maar op hopen dat het een "go" wordt en idd denk ik dat er dan iets als iui of ivf gaat gebeuren. Of misschien eerst van die hormoonstimulerende middelen ofzo. Ik weet het niet. Dat wordt dan in Maart besproken, dus voordat je definitief ergens mee begint zijn we denk wel een paar maanden verder. Mijn progesteronwaardes zijn heel laag, dus daar moet sowieso wat mee. Heb wel utrogestan, maar dat zet tot nog toe geen zode aan de dijk. Wel lijkt het iets te helpen bij de menstruatiepijn, maar wel heel miniem! Sterkte alvast met de ongi, hoop dat je er niet teveel last van krijgt. Liefs
Musicalfan, fijn dat er nu dingen in gang zijn gezet en dat je er een goed gevoel over hebt! Een goed begin van 2012. Heel veel succes! Nessie, hoop dat je ongi snel doorbreekt en je er niet teveel last van hebt. Wij gaan over twee weken het 3e IVF-traject in. Het wordt nu wel heel spannend... de laatste poging...
Musical.. Ik duim voor je meis. Enne Caro31 voor jou is het wel heel spannend. Ik duim voor jullie. @ Wij hebben gister de echo gehad maar de gyn kon niet alles goed meten dus over 2 weken weer terug. Het rompje Loopt nog n week achter en de rest ook iets. Heb nu een hele rode buik en uitslag van die troep die ze op je buik spuiten. Ze beweren dat de echo moeilijk door m'n huid heen kan. Nou ja heel verhaal dus
@Musicalfan: moeten jullie eerst een psychologisch onderzoek voordat jullie verder kunnen? Of begrijp ik het helemaal verkeerd? @ Nessie: is je menstruatie inmiddels doorgebroken? @ Caro: nog een paar weekjes dus, spannend! Nu zit je nog aan de Lucrin? @ Queenmeisje: vervelend die uitslag op je buik. Ook vervelend dat ze het niet goed konden zien, hopelijk over 2 weekjes wel. @ hier: ik verwacht mijn laatste ongi deze week. Ben heel bang voor de menstruatiepijn, hopelijk is het na de operatie nu wat minder (of helemaal niet!).
Hoi allemaal, Ik heb m'n menstruatie inmiddels achter de rug, zoals vorige keren redelijk goed te doen en eigenlijk duurde het maar 2,5 dag, de rest was eigenlijk nagedoe, maar geen pijn meer. Het was toch weer ff een weekje de teleurstelling verwerken, we zijn er toch al met al weer 4 maanden voor bezig geweest, en dan is het toch waardeloos dat het niet lukt. Maar, we hebben nog 2 herkansingen en dat stemt positief. Ik geloof echt wel dat het voor mij veel beter is om terug te plaatsen in natuurlijke cyclus. Met 3 maanden lucrin en depressief, en dan de stimulatie en punctie, kan ik niet zeggen dat ik relaxed erin sta. Dus hopelijk hebben we goeie kans bij de 2 herkansingen. Bij de vorige cryo voelde ik me ook super, hopelijk komende keer weer.. Musicalfan, fijn dat het voor jou nu ook gaat lopen, ik duim mee hoor! Caro, ik snap helemaal hoe je je voelt, de laatste keer. Wij hebben de herkansingen nog, maar daarna gaan we ook naar de 3e poging. Hoe langer je bezig ben, heeft ook wel invloed merk ik..ik ga sowieso een pauze inlassen als de 2 herkansingen niet lukken. Het wordt voor ons steeds zwaarder, vooral de 3 lucrin maanden zie ik eigenlijk niet meer zitten..dus wij weten nog niet hoe we verder gaan na de 2 herkansingen. Ik hoop echt voor jou dat het deze poging goed zal gaan!! 3x is scheepsrecht.. Wj gaan eerst op vakantie, en zijn nu alles aan het voorbereiden. We gaan ver weg, en combi met sporten/activiteiten. Is ook wel lekker om ff alles hier achter te laten en samen eruit te zijn, en natuurlijk bij mij puur natuur, zonder hormoon gedoe dus ik voel me helemaal mezelf...eindelijk. Liefs aan alle anderen!
@IJsvogeltje: geniet er lekker van joh! 't Is wel fijn om even een andere horizon te zien en de wind in je haren te voelen. Ben zelf net terug van een (zeer stormachtig) weekje Ameland en dat was best fijn! @Caro: spannend, ja, snap ik. Een eerste keer is al spannend, laat staan de derde keer! Duim voor je! @musicalfan: ja, dubbel he! Iedere 'mongool' mag zomaar kinderen krijgen en als je het in je eentje wil doen, moet je allerlei onderzoeken ondergaan. Dat gevoel heb ik trouwens ook bij adoptie. Een collegaatje van mij was in Zuid-Afrika in een weeshuis waar gewoon kamertjes vol met kindjes zitten te wachten en hier in NL doen ze zo moeilijk over adoptie. Dat raakt mij wel hoor. @ego: na de 2e lucrinspuit duidelijk meer bijwerkingen. Veel opvliegers, nu ook meer overdag. Was vorige week wel een beetje vervelend op vakantie. Ben je lekker aan het wandelen, vliegt het je opeens weer aan. Nouja, nog een maand, dan beginnen we hopelijk met ivf/icsi. Nog even een lucrinvraagje. Is het de bedoeling dat pijnklachten afnemen met lucrin? Dacht ik wel, toch? Niet dat ik veel pijnklachten had, maar sinds gisteravond heb ik na een rondje pijn rechtsonder in de buik. Ik dacht eerst dat het steek in de zij was van het rennen, maar heb er nu nog last van. Het is zo'n beetje waar ze die cyste weggehaald hebben, maar ergens in die buurt heb ik anderhalve week geleden ook de lucrin gespoten. Iemand een idee wat het kan zijn? Als het over een paar dagen nog niet weg is, bel ik denk ik toch even het zkh. Groetjes stiertje
[/QUOTE] Nog even een lucrinvraagje. Is het de bedoeling dat pijnklachten afnemen met lucrin? Dacht ik wel, toch? Niet dat ik veel pijnklachten had, maar sinds gisteravond heb ik na een rondje pijn rechtsonder in de buik. Ik dacht eerst dat het steek in de zij was van het rennen, maar heb er nu nog last van. Het is zo'n beetje waar ze die cyste weggehaald hebben, maar ergens in die buurt heb ik anderhalve week geleden ook de lucrin gespoten. Iemand een idee wat het kan zijn? Als het over een paar dagen nog niet weg is, bel ik denk ik toch even het zkh. Groetjes stiertje[/QUOTE] Meis ik voelde de pijn ook gewoon nog door de Lucrin injectie heen hoor. Je hoeft je niet druk te maken. De spuit werkt echt
tnx queenmeisje. Het rare is dat ik nu meer pijn voel dan normaal (heb weinig last van de endo). Het kan idd eigenlijk geen cyste zijn, want ik merk wel degelijk dat die spuiten werken (opvliegers enzo).
Nou stier of t n cyste is weet ik niet. Had je voor de Lucrin cystes? Bij mij gingen ze niet helemaal weg.
Ik had 1 cyste en die is in september weggehaald tijdens de kijkoperatie. Vanmiddag toch ff het zkh gebeld. Als de pijn aanhoud/erger wordt, willen ze tussendoor een echo maken. Anders op 9 feb. echo.
Hi Stiertje! Om ff snel antwoord te geven op je vraag: Ja, ook bij mij kwam de pijn dwars door de lucrin. Ik heb me ook vaker afgevraagd waarom de bijwerkingen als de pijn niet minder wordt.. Maar de gyn zei ook dat het zonder de lucrin nog erger wordt en dat heb ik nu idd wel gemerkt... Dus ondanks de pijn, werkt het k-spul wel.. Dikke knuff