@ MF: ik heb ook diclofenac (zetpillen) en Naproxen. Maar helaas is dat niet voldoende. Nu heb ik ff geen last en hoop dat het door de deca en operatie nu weg blijft. @ Mukje: vandaag pijn wat minder? @ LaFemme: heftig ook hoor. Hoop dat je nu goed geholpen wordt. Hier waren de endocystes ook snel terug, gelukkig werd ik wel meteen serieus genomen en kon ik snel terecht voor een 2e laparoscopie. Sterkte voor je en hopelijk kan je sneller terecht!
Hallo allemaal, Ik wil hier even een vraag stellen als dat kan.. Na een kijkoperatie afgelopen november heb ik te horen gekregen dat ik endometriose heb. Geen verklevingen/cystes, maar overal kleine haardjes waardoor mijn buikvlies chronisch ontstoken is. Wij proberen nu al 7 jaar zwanger te worden en zijn na 9 IUI-pogingen klaar voor IVF. Nu gaan we door dit nieuws van de endometriose eerst 3 maanden de hele cyclus stilleggen voor we IVFpogingen gaan doen, hopelijk is de ontsteking dan rustig en hebben we meer kans van slagen.. Maar voor het stilleggen heb ik 3 x lucrin voorgeschreven gekregen. Na de eerste injectie was ik een week lang mezelf kwijt, echt mega-hormonaal. Van heel down, naar heel verdrietig, maar ook een extreem kort lontje. Kende mezelf amper terug.. Verder heb ik last van opvliegers en ben ik vrij moe. De laatste week word ik elke dag wakker met hoofdpijn, die niet overgaat. Hoort dat er ook bij?? Nou is mijn vraag of er hier mensen zijn met ervaringen met lucrin. ik moet vrijdag mijn tweede spuit zetten en merk dat ik twijfel.. Na die eerste zei ik "nooit weer" maar daarna ging het beter en wilde ik wel doorgaan. Maar ik ben benieuwd of de tweede en derde keer hetzelfde verlopen of kan het ook anders gaan per spuit?? Beetje lang verhaal geworden.. maar ik zou heel graag ervaringen van medegebruikers horen om me gerust te stellen of voor te bereiden op wat er komt!! Alvast bedankt en groetjes, Klaasje
@LaFemme: welcome back. Je vertelt een ingrijpend verhaal. Vervelend he dat je al zo lang met endo hebt rondgelopen en dat artsen hun werk niet goed gedaan hebben. Dr. Simons is echt een hele fijne en goede arts! Gelukkig ben je nu bij hem in goede handen. Vraagje aan jou: hoe bevalt de livial jou? Helpt het? Heb je ook bijwerkingen? Ik heb al een paar keer de aanvechting gehad om het te gebruiken (het ligt klaar in de kast), maar ik probeer het te houden bij Famosan van dr. Vogel. Ik heb al genoeg chemische rotzooi in m'n lijf. @Klaasje: ik heb nu 2x lucrin gespoten en moet vanavond de 3e zetten. De meer emotionele klachten die je beschrijft heb ik eigenlijk nauwelijks (alleen soms ietsje emotioneler of korter lontje maar niet extreem). Wel: opvliegers, ook 's nachts, en daardoor onrustiger slapen. De opvliegers kwamen geleidelijk aan, niet meteen vanaf dag 1. Maar na de 2e lucrin heb ik wel meer last dan na de 1e. En ik vrees dat het na de 3e nog wel een graadje erger zal zijn. Ik heb geen last van hoofdpijn trouwens. Ik zag heel erg op tegen het lucringebruik, en ik vind het nog steeds niet leuk, maar in mijn geval is ermee te leven. En nu is het aftellen voor ons, want als de echo op 9 feb oke is (geen cystes meer), mag ik vanaf die dag beginnen met ivf/icsi. Dat is dus al over 2 weken. Sterkte met jouw lucrin-traject! Groetjes van stiertje
@ Klaasje: He wat naar he al die bijwerkingen. Ik gebruik Decapeptyl om in de overgang te komen en heb ook veel last van hoofdpijn. Hoofdpijn staat trouwens ook in de bijsluiter van Lucrin, dus het hoort er jammer genoeg bij. Zou je nog wel mee willen geven om toch verder te gaan met de hormonen, want anders doen ze misschien geen ivf. Sterkte.
Hi meiden! Hier ff mijn antwoorden... @ Pijnstilling: heb hier ook veel te vaak en te heftige pijn gehad. Heb daardoor ook meerdere malen op de ha post gezeten waar ze me plat moesten spuiten. Ik hou er biet van, maar als je omver val en niet meer kan reageren op de buitenwereld van de pijn moet je wel! Omdat dat een paar keer gebeurd is, moest ik thuis pijnstilling hebben die er voor zouden zorgen dat ik het zelf thuis kon redden. Daarom heb ik standaard morfine in huis... Nu met de ivf moest ii stoppen, wat me heel erg zwaar gevallen is. Ik gebruikte het alleen al als noodmiddel tijdens de ergste dagen. Als je het dan opeens niet meer mag... Tja.. Maar goed meiden, geef het aan in het ziekenhuis! Daar hebben ze nl ook een pijnpoli waar ze je naar toe kunnen sturen! Sterkte! @ Klaasje: Ik heb in begin wel heeeeel veel laat gehad van moodswings en agressief gedrag.. Dat werd bij mij naarmate ik het langer noest gebruiken wel beter omdat mijn lichaam er enigzins aan gewend raakte.. Moet er wel bij zeggen dat de eerste week na het zetten van de lucrin altijd wel weer beetje drama was, dus dan waarschuwde ik mijn omgeving altijd voor mij mogelijke gedrag.... Heb ook livial gebruikt tegen de bijwerkingen, alleen de laatste keer niet vanwege het voorbereiden van de ivf. Je moet er ook wel op tijd mee beginnen, want het heeft een aantal weken nodig om in te werken. Er mee beginnen als je nog maar 1 spuit hoeft of het op dat moment niet trekt heeft dus geen zin.. Succes hoor meid! Ik weet hoe vervelend het allemaal is.. Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het graag! Liefs
Hee Tash, je zit weer in de wachtweken lees ik. Wanneer mag je testen? En trek je het nog een beetje? Ik mag hopelijk over 2 weken beginnen. Straks nog even de laatste lucrin erin! Groetjes stiertje
Hey meiden! Ook ik lees steeds wel mee, maar weinig puf om te reageren. En als ik reageer dan wil ik ook op iedereen reageren, maar dat gaat echt niet lukken want er wordt hier zoveel geschreven en dan gaat het ook nog niet over simpele dingen. Pffffff, wat moeten we toch een hoop doorstaan met die rotendo!!! Wat ik nog wel heel graag even met jullie wil delen is dat wij vorige week weer begonnen zijn met IVF, de 3e poging (en laatste voor ons). Vandaag weer voor een echo geweest en er groeien gelukkig weer redelijk wat follikels en het baarmoederslijmvlies was ook al mooi gegroeid. Waarschijnlijk volgende week de punctie en terugplaatsing. Spannend! Ik merk dat ik deze poging behoorlijk gespannen ben en niet echt goed in m'n vel zit. Komt omdat het de laatste poging is. De gedachte dat we binnenkort misschien weten dat we kinderloos zullen blijven....... Maar goed, we gaan ervoor!! Heel veel sterkte allemaal. Liefs Caro
Caro, ik snap dat dit heeeel spannend is. Ik wens jou daarom heel veel sterkte en natuurlijk succes!!!!!
Lieve Caro, heel veel succes en sterkte meis! Ohh wat is het spannend! Ik ga keihard voor je duimen en hou ons maar op de hoogte, dan kan ik een extra kaarsje neerzetten.. En je mag ook lekker alleen meelezen natuurlijk! Of ff wat melden.. Je hoeft echt niet op iedereen te reageren hoor! Steek je energie maar lekker in prachtig mooie eitjes! En Stiertje, de ww vallen me dit keer wel mee. Ik voel niets bijzonders en gebruik geen utro, dus merk dat de wachttijd er zomaar al weer bijna op zit! We gaan dit weekend testen als ik niet ongi word.. Maar op een zeurende buik na, geen klachten. Aan de andere kant: vorige keer veel klachten en toen was het negatief, dus... Ach ja, we zien wel.. Kunnen er iets meer aan veranderen... Liefs
Thanx voor jullie lieve woorden! Voor jou Tash ga ik heel hard duimen dat dit een plakkertje is en sterkte deze dagen met het wachten! En Stiertje, ik hoop voor je dat de uitgangsecho goed is en dat je dan kunt beginnen! Voor je het weet heb je de terugplaatsing... het gaat altijd zo snel als je eenmaal de uitgangsecho gehad hebt.
Lieve lieve Caro Ik snap heel goed dat je zo gespannen bent. En meis, ik ga nog meer duimen dan ooit voor je. Ik hoop echt met heel mijn hart voor jullie dat het zo mag zijn. Het moet gewoon. Een kindje is jullie zo ontzettend gegund. Meis, ik denk aan je en ga een kaarsje voor je opsteken. Hele dikke knuffel voor jou
@la femme, het is ook allemaal naar die endo. ik hoop dat je snel aan de beurt bent voor een operatie. Maar dit is dus een tussentijdse laparoscopie? Heb ik dat goed begrepen? Fijn dat je er weer bent meis! @stiertje, nog eventjes en dan kun jij ook beginnen met ivf. Spannend hoor! @klaasje, tja, hoofdpijn is een bijwerking. En helaas nog veel meer. Ik wil het nooit meer hebben dat spul, maar goed, wat moet dat moet. Toch zal ik als de gyn me dat aanraad vragen om iets anders in mijn geval. Hou je haaks meid, hou voor ogen waarom je dit allemaal doet, dan is het vast iets minder zwaar.
@Caro: terugplaatsing, daar zie ik naar uit. Want dat betekent dat die nare punctie (waar ik erg tegenop zie) achter de rug is en dat er embryo's zijn! Nu ff zoeken waar ik die laatste lucrin ook al weer gelaten had
Thanx Musicalfan! Lief!! Stiertje, de punctie viel mij altijd heel erg mee. De tweede keer werkte het roesje beter dan de eerste keer. Weet nu wat de reden was, namelijk dat ik de 2e keer veel relaxter was. Als je gespannen bent, maakt je lichaam adrenaline aan waardoor het roesje minder werkt. Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan.
@ mf: Geen utro is normaal bij de Vu.. Dan plaatsen ze in eigen cyclus terug en hoef je allee pregnyl te spuiten.. Geeft helemaal niets, hihi! Liefs
@caro, even gauw berichtje vanaf mijn vakantieadres, go for it, alhoewel ik heel erg begrijp dat dat veel makkelijker gezegd is dan gedaan...maar..probeer echt zoveel mogelijk positief te denken, ieder moment dat je dipje hebt, gelijk aan iets leuks denken. Het proberen alleen al, helpt ook heel veel liefs en natuurlijk heel veel geluk voor jou gewenst. Alle anderen ook veel liefs! Ik lees nog ff mee, en als ik weer terug ben, reageer ik weer. Gr!
Dank je wel voor je lieve woorden IJsvogeltje! Ik ga mijn best doen. Heel leuk dat je een berichtje achterlaat vanaf je vakantieadres. Veel plezier nog, geniet ervan!