Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Das een heel mooi aantal Caro! Op naar een supergoeie punctie!! Liefs

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Caro, goed nieuws!!

3. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @tash, wat ontzettend kl*te zeg! Je hebt er niks aan maar weet dat ik aan je denk, wat oneerlijk weer zo! Bah! Een hele dikke knuf.

@ Caro, wat goed zeg! Spannend weer hoor! mijn duimen blijven de hele maand voor jou draaien! Succes meis de komende week! Liefs

4. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ stiertje, nog geen datum. Is cyclus gebonden, dus ik denk helaas nog 2 menstruaties tussendoor (of een groot wonder dat hoop ik het meest, maar vertrouw daar niet echt meer op).
    Ik moet 6 feb naar anesthesist. En bellen als ik ongi ben, zodat ze me evt kunnen inplannen. Ze controleren meteen de eileiders vandaar cyclus gebonden!

Nog even en dan ga jij ook beginnen. Zie je er erg tegenop? xx

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @MF: het spuiten ken ik inmiddels al van de iui's (maar nu wel een ander middel: puregon ipv menopur), dus daar zie ik niet zo tegenop. Maar de punctie, daar zie ik wel tegenop.

Voor de rest ben ik blij dat we nu weer iets kunnen gaan doen. En ben ik wel ff klaar met de opvliegers van de lucrin (ben ik blij dat het winter is zeg :)). Ben ook wel wat meer emo de laatste dagen. Maar er gebeurt ook wel veel moet ik zeggen. Wij moesten uit de krant vernemen dat er plannen zijn voor het omleggen van een provinciale weg en die gaat mogelijk dwars over ons land of vlak erlangs. Weg rust en ruimte! Stress!

6. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    @tash, wat een ontzettende domper meis. Ik wens je veel sterkte!

@Musicalfan, dus weer een operatie. Wel fijn dat er weer iets gebeurd he?Maar had de gyn het niet over littekenweefsel waardoor de eicel voorrad minder kan worden? Heb je op allebei de eiestokken cystes?

@Caro, wat spannend weer voor je. Heb je meer follikels dan de vorige keer? Mag ik vragen welke IVF arts je had?

@stiertje, begrijp ik goed dat je na de 3e spuit meer last hebt van de opvliegers? Balen zeg dat je er zo sterk op reageert. We doen het voor het goede doel, maar het blijft kl*te dat het op deze manier moet! Sterkte meis.

@all, wij hebben afgelopen woensdag de IVF-intake gehad. Ze heeft alles hel rustig uitgelegd en we hebben er nu een beetje een beeld bij gekregen hoe het in zn werk gaat. Het blijft nog steeds ingewikkeld hoor. Na het herstel van mijn operatie gaan we meteen het traject in. Het scheel dat ik al een tijd aan de lucrin zit. Wel vroeg ik hoe het zit met de eicelvoorraad omdat ik 1 keer eerder geopereerd ben straks nog een keer. Ze verwacht dat dat meevalt omdat ik nog relatief jong ben (27) en mijn arts de cystes niet wegsnijdt, maar als het ware openlegt en uitzuigt. Dat was wel een geruststelling. Mijn man is enorm positief. Vooral na zijn zaaduitslag: 397.000.000:$:$

Voordat we naar het ziekenhuis vertrokken werk ik gebeld met de datum voor de opartie. Nou kon het pas 22 maart. In november is mij beloofd dat het 2 maand zou duren. In maart zijn we dus 5 maand verder. Ik heb uitgelegd dat ik dat al wel erg lang vind duren aangezien ik dan ook wel later met de lucrin had kunnen beginnen. Dat vond zij ook, dus nu ging ze proberen of het toch eerder kan. Ik krijg daar nog bericht over. Er is gelukkig wel een datum in zicht, want we zijn nu al sinds februari aan het wachten.

Ik ben trouwens gestopt met de livial omdat ik dus niet zoveel last heb van de lucrin. Mocht ik toch veel last krijgen dan kan ik er zo weer mee beginnen. Mij is trouwens verteld dat ik elke 10e van de maand moet spuiten.

Fijne dag nog meiden!

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    LaFemme, hopelijk kun je eerder geopereerd worden. Ik was afgelopen woensdag ook in het UMCG trouwens. Hadden we elkaar wel tegen kunnen komen. Ik denk dat jij dr. De B. had woensdag? Zij had bij mij de FM namelijk gedaan die dag. Ik heb elke keer bij de follikelmeting een andere IVF-arts. Vanmorgen weer eentje die ik nog niet eerder had gehad. De vorige rondes ook steeds weer een andere arts. Vind dat wel een nadeel. Bij de punctie en terugplaatsing ook steeds weer een ander. Fijn dat het zaad van je vriend helemaal top is.:)

8. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    @ Caro31 Ik brand iedere avond tijdens het eten een kaarsje voor de mensen die dat nodig hebben. En deze maand hoor jij er helemaal bij. Wat ontzettend spannend. Ik duim dat je puntie mee zal vallen en dat er heel veel goede emmys gevormd zullen worden! (aan je naam te zien ben je naam en leeftijdgenoot ;)

@ Tash; hier zijn geen andere woorden voor dan kl$%&#^@%zooi!!! kruip inderdaad meer even lekker onder een deken meet een warme kruik en je telefoon op stil!

@ stiertje: spannend, al bijna beginnen!

@mf; fijn dat je je gehoord voelt bij de gyn. Maar toch wel weer spannend, weer een operatie. maar idd. er gaat in ieder geval weer iets gebeuren.

@lafemme; fijn dat je na de operatie door kan met ivf.
    397.000.000 :$:$:$:$:$
    mijn man was al trots op zijn megapearls! 65.000.000:D

hier: afgelopen dagen overvallen door een flinke buikgriep,hield niets binnen. Maar ik was ook net ongi geworden. en daar had ik door de lege darmen nu veel minder last van, er drukte niets tegen die cyste aan:) Nu wordt het weer een wat vastere substantie en voel meteen de pijn weer opkomen... gelukkig is ongi al bijna voorbij.
    volgende maand misschien laxeermiddel ipv pijnstiller proberen;)

liefs!

9. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    @caro, nee ik had dr. M . Jonge arts. Ze was ook heel duidelijk en meegaand. Toevallig dat je er woensdag was. We hadden om 13.30uur afspraak. Ze vertelde trouwens dat ze in een team werken en da je daarom niet altijd dezelfde hebt.

@mukje, gelukkig is je ongi bijna voorbij. Ik ben het even vergeten,maar zit of ga jij nou ook het ivf traject in?

10. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Sorry ik zie het al staan in je handtekening. je moet nog voor de intake. verevelend steeds dat wachten he!!!

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Dank je Mukje, erg lief!!! Leeftijdgenoot ben ik helaas niet van je. Toen ik me hier registreerde was ik 31... nu alweer 35!;);) Vervelend dat je buikgriep had. Gelukkig weer aan de beterende hand nu.

LaFemme, M. de Jonge ken ik volgens mij niet. Ik was er woensdag om 10.00 uur al.

Stiertje, lees nu net dat van die provinciale weg die misschien door of langs jullie land komt. Oh, wat baal je dan zeg! Lijkt me echt heel rot, zacht gezegd. Je koopt een huis op zo'n plek voor de rust en ruimte en dan krijg je dit. Hopelijk gaat het niet door! En dit soort dingen kun je er dan even niet bij hebben, je hebt al genoeg aan jezelf.

12. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Caro ik bedoelde dat het nog eenjonge arts is;) haar achternaam begint met M.

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Oh, hahaha.:D Ja, dan weet ik wel wie je bedoelt. Ik had haar vanochtend bij de FM. Pittige tante wel.

14. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    #1554 musicalfan, 29 jan 2012
    Laatst bewerkt: 29 jan 2012
    @stiertje, het is ook logisch dat je emo bent zo af en toe. het is niet niks wat we allemaal te verduren krijgen. En dan nog die stomme weg. Weg rust, welkom stress, grrr..... Knuf hoor!!

@Mukje, balen van die buikgriep. En dan die ongi erbij. Tja, wellicht toch aan de laxeer haha! Beter dan al die pijnstillers. Sterkte de komende dagen

@lafemme: Oh, ik duim voor je dat je eerder terecht kunt voor operatie. Wel fijn dat er nu binnenkort echt dingen gaan gebeuren. Je hebt er lang op moeten wachten. Komt echt een keer goed meis!

15. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    la femme schreef: Musicalfan, dus weer een operatie. Wel fijn dat er weer iets gebeurd he?Maar had de gyn het niet over littekenweefsel waardoor de eicel voorrad minder kan worden? Heb je op allebei de eiestokken cystes?

@la femme: nu maak je me een beetje bang. Nee, daar heeft hij niets over gezegd. Oh jakkes, dat ga ik zodra het kan wellicht toch ergens neerleggen die vraag. Tis endo-operatie nr 3 binnen 3 jaar, maar ook nog afgelopen aug een blindedarm operatie gehad (laparoscopisch), dus 4 operaties in 3 jaar. Dus dat littekenweefsel is vast behoorlijk aanwezig. In ieder geval aan de buitenkant (hypertrofisch).
    Voor zover ik weet was er alleen rechts een cyste te zien. Vorig jaar hebben ze wel veel endo uit de eierstokken gehaald en het zat erom heen. Ik wist niet eens dat je endo in je eierstokken kon hebben, maar was dus wel het geval. Nou ja, ik kan er helaas niet zoveel aan veranderen. Hij zal ook de darmen goed bekijken, maar zei dat het daar vaak moeilijk weg te halen is (alleen de oppervlakkige plekken) ivm te veel risico's bij de darmen.

16. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Musicalfan, ik heb jeeen pb'tje gestuurd

17. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Wat is er weer veel geschreven!

@caro: succes morgen bij de punctie! Mijn duimpjes draaien :)

@musicalfan: jee, dus weer een operatie! Maar wel fijn dat er nu iets gebeurd en je hopelijk daarna kunt starten met IVF. Ik hoop dat je de komende menstruaties goed doorkomt..

@lafemme: nog nieuws over je operatiedatum? 22 maart is inderdaad wel wat een tegenvaller als je al zolang wacht. Maar klinkt helaas bekend, moest bij mijn 1e lapa in umcg ook 4,5 maand wachten.

@tash: wat ontzettend jammer dat je toch ongi bent geworden. Zeker nadat je toch een licht streepje had op de test. Sterkte meis, en hoop dat de volgende cryo je meer geluk gaat brengen!

@nientjje: Hoe is het met jou? Nog weinig bijwerkingen van de deca?

@stiertje: spannend, nog een dikke week en dan beginnen!!

@mukje: hopelijk weer hersteld van je buikgriep en klaar met alle vervelende ongi-klachten!?

Voor alle andere meiden een dikke knuffel! :)

18. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn vanmorgen weer naar zkh geweest, nadat zondag de 1e iui was mislukt (al 9 dagen na inseminatie weer ongi). Helaas blijkt waar ik zo bang voor was te zijn gebeurd: er zit namelijk alweer een endocyste in mijn linkereierstok :(. Ik had gisteravond al zo'n voorgevoel, omdat ik weer dezelfde soort steken had...pff. En terwijl ik dit typ, voel ik ook rechts dezelfde pijn (al zat daar vanmorgen niets).

Van de gyn mogen we wel gewoon starten met de 2e iui, maar voelt eigenlijk nogal kansloos. Aangezien hij mij niet geopereerd heeft, wilde hij nog niet zoveel kwijt over het vervolgproces. Dit zullen we volgende week met onze eigen gyn moeten overleggen. Ik zie het zelf eigenlijk niet zitten om straks alweer geopereerd te worden (3x in 9 maanden tijd...), want dan zou bij de eerste beste menstruatie de cyste er toch weer zitten.

Voor de meiden met IVF ervaring even een vraagje. Ik lees hier vaak dat er hormonen zoals Lucrin en decapeptyl worden gespoten om in een kunstmatige overgang te komen. Maar hoe zit dit dan tijdens de IVF? Dan word je toch wel gewoon ongi na een mislukte poging?

Vind het echt ongelooflijk frustrerend om elke keer weer te constateren dat mijn lichaam me in de steek laat, maar ja daar hoef ik jullie niets over te vertellen... Sorry voor mijn gezeur, maar ben blij dat ik hier mijn verhaal even kwijt kan!!

Liefs

19. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Nessie, lieverd, je zeurt NIET! Wij begrijpen het maar al te goed.. Hoeveel tranen van teleurstelling en woede en pijn hier inmiddels vergoten zijn.... Het is gewoon vreselijk K! En een lichaam dat yet steeds laat afweten maakt je moedeloos.. Dus lucht hier ajb gewoon je hart en excuseer je er niet voor! Wat betreft de ivf, ja als voorbereiding vaak lucrin, deca of pil. Maar als de poging niet gelukt is, wordt je ongesteld.. Daar is niets aan te veranderen. Wel moest ik na de verse poging op de eerste dag van mijn menstruatie meteen met een pilstrip beginnen. Meid, als je nog meer vragen hebt, stel ze! Ik heb zelf geen cystes, maar we weten iig wel gie iedereen zich hier moet voelen en wat het allemaal inhoudt.. Sterkte en een dikke knuff voor jou en alle andere meiden! En ook bedankt voor alle steun, telkens weer! Liefs

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Oh Nessie meis, die stomme endo ook! Een cyste zou een zwangerschap niet tegen moeten houden, maar endo zorgt ervoor dat het klimaat in je buik niet optimaal is, dus vraag me ook af of iui de beste manier is nu.
    Ik gebruik ook de decapeptyl om alles tot rust te brengen, maar als ivf zou mislukken word ik toch ongesteld met kans op endo. Ivf doen ze meestal niet als je grote cystes hebt, omdat er een kans is dat ze tijdens de punctie de cyste kapot prikken en dan krijg je ontstekingen. Hoe groot is de cyste?

Deel Deze Pagina