Ja, bijzonder he La Femme. Hebben er ook nog een filmpje van gemaakt. Dit was de eerste keer dat we het mee konden kijken op een tv-scherm. Zo ook met de punctie. Zag je hoe ze de eicellen oppikten in het lab. Erg interessant!
@caro: heb je net een vriendschapsverzoekje gestuurd, ben heeeel nieuwsgierig naar het fotootje van jullie topper Blij te lezen dat ik niet de enige ben die in de stress schiet bij de gedachte aan een punctie . De eendenbek is inderdaad al vervelend genoeg (al weet ik sinds de laatste iui dat er verschillende formaten bestaan, en de kleinere zijn beter te doen). Al hebben ze met een kleinere eendenbek natuurlijk wel minder zicht, dus zal misschien geen optie zijn bij IVF.. Maar ja, dat zien we dan wel weer
Heb de vriendschapsverzoeken allemaal bevestigd hoor. Brrrrrr... ben helemaal verkleumd. Waren net even naar het meer geweest om te kijken of er al geschaatst werd. Wel leuk om even te zien, maar nu ijskoud! Snel even een cup a soupje om weer warm te worden.
@Tash, thanks voor je lieve woorden. @nesiie, pff, blij dat ik niet de enige ben. Idd zal wel vragen om de kleinste een volgende keer. @Caro, zo ontzettend mooi zeg de foto van jullie embryo. Het ontroerd me zeer en ik kreeg er letterlijk tranen van in mijn ogen. Nu nog blijven plakken, kleine mini-caro! Als het ooit zover komt, maak ik daar ook een foto van. Heb zo'n spijt dat ik dat niet heb van mijn echo, waarop alleen een vruchtzakje te zien was, maar toch. Dan had ik nog iets gehad.
Hey meiden, weer even een berichtje van mij. Sorry dat ik niet zo heel vaak iets van me laat horen. Maar ik lees meer mee. Maar hier toch weer even een berichtje van mij: @ Caro31: goed meid, dat je zo'n mooi embryo terug hebt gekregen! Dat maakt je kansen alleen maar hoger! @musicalfan en Nessie: het IVF idee vind ik ook erg eng. Niet alleen om de punctie, maar ook dat je dan pas écht het idee hebt dat het dan op een "natuurlijke" manier echt niet lukt. Het is zo definitief dan. Hier vandaag weer periode doorgebroken. Het lijkt alsof ik sinds een paar maar maanden, toch iedere maand meer last krijg. Niet alleen onderin m'n buik, maar ook wat hogerop. Aleve Feminax helpt gelukkig heel goed. Weten jullie iets van dit middel en zwanger worden? En nog een vraagje over de lapa: hoe lang zijn jullie écht uit de running geweest? Daar hoor ik heel verschillende verhalen over. Liefs
@Musicalfan, ja, mooi he. En zeker komt het voor jou ook zover... @Queenmeisje, ja, als het goed is ziet ie er nu wat drukker uit. Het was een 4-cellige, maar is ook al 2 dagen na punctie teruggeplaatst. @Snoopy, ik weet niets van Aleve Feminax. V.w.b. de laparoscopie. Ik ben de eerste keer 3 of 4 dagen uit de running geweest en de tweede keer een dikke week en toen halve dagen gaan werken, een week lang ongeveer. Het ligt er ook aan of ze ook wat doen. De 1e keer was alleen kijken en eileiders doorspuiten, de 2e keer is een cyste verwijderd samen met een stukje van de eierstok. Ben je binnenkort al aan de beurt?
Hoi allemaal, ik ben weer terug van 3 weken vakantie, en het was echt helemaal super. Voor het eerst in 2 jaar hebben m'n man en ik ons weer helemaal onszelf gevoeld en bijna niet bezig geweet met het ivf gebeuren enz. Was erg hard nodig. Nu nog jetlag, maar valt goed mee, gister hele dag wakker gebleven en vannacht hele nacht goed door geslapen dus dat beloofd goeds voor komende dagen Wat wel raar is, is dat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden. Ha afgelopen woe/do moeten beginnen, en heb al sinds maandag alle verschijnselen en krampen nu en dan, maar sinds donderdag bijna niets meer. Natuurlijk gister en vannochtend getest maar beide negatief. Tja, raar, zal toch ongesteld moeten worden toch? Voor volgende cryo tp blijft het dus wachten..hoop niet dat het nog langer gaat duren, dan kunnen we tenminste verder. Ik heb tijdens m'n vakantie jullie berichten gelezen. Wow wat is er veel geschreven zeg! Allemaal veel liefs gewenst en sorry dat ik niet op alle persoonlijke verhalen reageer. Ik lees momenteel liever gewoon mee. Liefs!
@IJsvogeltje: welkom terug! Fijn om te lezen dat jullie het goed gehad hebben. Was je in een warm of een koud land? In het eerste geval zal het nu wel bibberen zijn!! Wat ik zelf nog weet van een maand Australië: zowel na de heenreis als de terugreis was mijn cyclus in de war. Kan door het tijdverschil komen. Weet niet meer hoe lang het was bij mij, maar volgens mij een paar dagen. @Caro: bijzonder zeg, de foto van jullie embryo. Zoiets had ik nog nooit gezien. Hoop binnenkort ons eigen embryo te zien ... @Snoopy: ik had in september laparoscopie. Ze hebben uitgebreid gekeken en een cyste weggehaald. Ik ben een dikke week helemaal uit de running geweest. Daarna nog anderhalve week halve dagen gewerkt. Je moet echt de tijd nemen om rustig weer op te bouwen. @ego: straks weer even lekker schaatsen. Wij kunnen voor de deur opstappen en dan zo een paar kilometer wegschaatsen. (Ook al een keer hard gevallen, maarja, dat hoort erbij!)
@snoopy, meis, idd, het gevoel hebben dat het dan echt niet op de natuurlijke manier lukt, dat herken ik ook. Over de aleve feminax heb ik geen idee. Misschien kun je dat aan de apotheker vragen? Over uit de running zijn, dat zal per persoon verschillend zijn en ook hoe "gezond" je normaal bent, hoe je weerstand en conditie is. Bij mij duurde het lang (infectie wondjes), maar heeft ook met meerdere dingen te maken. Luister in ieder geval naar je lijf. Dat geeft aan wanneer het teveel is. @ijsvogeltje, wat fijn meis dat je weer terug bent en zo hebt genoten van je vakantie. Wel raar van je ongi. Hopelijk weet je snel waar je aan toe bent zodat je weer verder kunt. knuff
@stiertje, wat heerlijk zeg dat je zo aan het genieten bent van het weertje. Ik ga zo ook nog ff stukje lopen (heb geen schaatsen), maar ik ben niet zo'n fan van dit weertje. Geniet ervan enne doe voorzichtig hoor!
@mf: ach, ik moet donderdag toch al naar het ziekenhuis! Nee, ik zal proberen voorzichtig te doen. Ik kwam gister een bekende tegen en wilde toen snel even stoppen, maar dat ging ff verkeerd
IJsvogeltje, fijn dat jullie zo genoten hebben van jullie vakantie! Even er helemaal uit en lekker ontspannen. Klinkt heerlijk. Hopen dat je ongi snel komt, tenzij....... Je weet maar nooit natuurlijk. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Musicalfan, ik bedacht me later dat ik geschreven had dat het (foto embryo) voor jou zeker ook ooit zover zal komen, maar natuurlijk hoop ik dat IVF voor jou niet nodig is en dat je d.m.v. inseminatie zwanger raakt. Logisch natuurlijk, maar wilde het toch nog even rechtzetten. Stiertje, wat leuk dat je zo vanaf je eigen huis het ijs op kunt. Lekker genieten buiten. Ik vind dit weer heerlijk en wij lopen altijd veel, maar omwille van het embryootje durf ik het nu nog niet aan om lang in de kou te gaan lopen. Je moet je lichaam zo warm mogelijk houden lijkt mij.
Ijsvogeltje, wat lekker dat je hebt genoten van de vakantie. Waar zijn jullie geweest? Snoopy, van de eerste lapa ben ik een week thuis gebleven. Ik was dus redelijk snel hersteld. Binnenkort word ik weer geopereerd, maar dan kan het wel weer heel anderszijn. Het ligt er ook aan wat ze gaan doen. Stiertje, lekker dat je zo dicht aan het water woont. Caro, ik zou zelf denk ik ook heel voorzichtig doen, maar ik denk dat het wel zou kunnen hoor. Doe lekker wat jij denkt wat goed voor je is!
@caro, lieverd, ik weet dat je het allemaal goed bedoeld, dus je hoeft niks recht te zetten meis! Enne, doe vooral wat voor jou goed voelt nu. Als je liever niet naar buiten wilt, moet je dat ook niet doen hoor! Dikke knuf
Snoopy, ik ben bij de 1e lapa ongeveer een week thuis gebleven. Bij de 2e (weghalen cyste) ongeveer 2 week. Vooral de eerste dagen heb ik erg rustig aan gedaan (pijn door t gas dus kun je ook niet zoveel). Weet je al wanneer je geopereerd wordt? Ijsvogeltje, welkom terug in het mooie witte kikkerlandje ) fijn dat jullie zo'n lekkere vakantie hebben gehad! Caro, wat een bijzondere foto! Hier vandaag ook even t ijs op geweest (zonder schaatsen helaas). En daarna lekker aan de warme choco
@Musicalfan, weet ik hoor, maar wilde het toch ff doen. @de kou in na een TP: ik denk eigenlijk ook dat het niet veel uitmaakt en dat je gewoon moet doen wat je anders ook doet. Vorige drie terugplaatsingen ook meteen de draad weer opgepakt met sporten, lopen etcetera, maar nu dus bewust heel veel rust gehad na de TP. Morgen weer aan het werk, lekkere afleiding!
Poe, nog steeds wennen, jetlag valt mee gelukkig. We zijn naar maui, hawaii geweest, helemaal super was het. Het rare is dat mijn menstruatie altijd weinig afwijkt, ook niet door jetlag. Hooguit 1/2 dagen later, meer niet. Het is bijna een week verder en nog steeds niks, wel af en toe gespannen gevoel, maar geen echte aankondigings krampen of zo. Wordt er gefrustreerd van. Ga ook niet steeds testen, na 2 negatieve testen heb ik het wel weer ff gehad. Maar ja, wat nu he...afwachten maar..
Ijsvogeltje, wat heerlijk Hawaii!! Ik wil ook Het koude weer zal je flink tegenvallen of niet? Wat frustrerend dat je ongi zo lang wegblijft. Je blijft toch constant hoop houden ondanks dat je steeds nega test. Ik hoop toch dat er bij jullie een wondertje is gebeurd!!!
Meiden, ik krijg net telefoon van het ziekenhuis. Ik kan ipv 22 maart al 23 februari terecht voor de operatie!!! Het komt nu echt dichterbij, maar ik ben blij dat het eerder kan.