Caro wat maak je het spannend! Wat zou het fantastisch zijn. De duimen draaien overuren hier hoor Ijsvogeltje wat frustrerend zeg dat je ongi er nog niet is! Zo kan je ook niet verder...
Thanx LaFemme. Deze link kwam ik net tegen. Er stond hier een onderwerp over, maar deze is verplaatst naar de rubriek Zwanger worden. Genetische oorzaak achter endometriose gevonden | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
He caro, heb het bericht ook gezien, is ook via endo stichting en engelse website bekend gemaakt. Via facebook kun je op de hoogte blijven van de endometriose stichting. Toch weer beetje goed nieuws..hopelijk aanleiding voor eerdere diagnose stelling en betere medicatie..
Hallo dames, hoe is het hier? Effe een vraagje: vanaf wanneer konden jullie bij ivf/icsi merken dat er iets gebeurde in die eierstokken? Ik ben vanaf donderdag aan het spuiten (4x gespoten dus) en het begint nu rechts wat vaag te zeuren. Links nog nergens last van. Ik moet 250 eenheden puregon spuiten. Kwam op mij over als vrij veel ... maar weet niet wat jullie ervaringen zijn? Ik moet woensdag weer komen voor een echo. Groetjes stiertje PS Caro, hoe gaat het met wachten??
@stiertje.. Een dag voor m'n eerste echo kreeg ik waterdunne diarree dat was dus eigenlijk al een symptoom van overstimulatie en ik spoot maar 150ml Gonal F.
Stiertje, ik spoot ook 250 EH en voelde er verder niets van bij m'n eierstokken en dat terwijl er toch zo'n 15 follikels aan het groeien waren. Wachten gaat nog goed hoor. Ik heb nog wel hoop, maar mijn gevoel zegt dat het niet gelukt is. Vraag me niet waarom, maar zo voelt het sinds gisteravond. Misschien heb ik de zelfbeschermingsknop ingeschakeld?
@caro, wanneer is je nod dan? Ik blijf echt voor je duimen. Ik ken die zelfbescherming ook wel ondertussen, maar hoop houden doe je vaak stiekem wel. Hou je haaks meis met wachten. Meer kun je helaas niet doen. @ ijsvogeltje, hoe is het met je nu? @ stiertje, meis, helaas ik kan je niet helpen, maar hoop dat je snel duidelijkheid hebt in je vraag.
Musicalfan, officieel mag ik 14 dagen na de tp een test doen en dat zou a.s. vrijdag zijn. Maar de afgelopen TP's had ik steeds 12 a 13 dagen na de punctie (= eisprong) krampen en beginnend bloedverlies en dat zou in dit geval dan maandag/dinsdag zijn. Dus het spant erom!
Oh meis, spannend. Ik blijf duimen. Ik heb denk volgende week nod. Maar ik geloof er niet meer zo in. Maar hoop blijf ik wel houden Heb nog even een vraagje, wbt het artikel, kun je je dan ergens op laten prikken oid, om te kijken of je dat gen hebt, of is dit een hele domme vraag...dan sorry. Maar ik kan het niet terugvinden. weet niet of jullie dat weten?
@mf: lijkt me helemaal geen domme vraag. Ik zou me ook wel willen laten prikken. Zal het eens vragen als ik weer in het umcg ben. Het lastige van artikelen in zulke medische tijdschriften is dat die onderzoeken soms nog heel experimenteel zijn.
Hi meiden! Ik weet niet of er specifiek op dat gen getest kan worden, maar wat ik wel weet is dat je je bloed kan laten testen op ca-125! Dat is een tumormarker. Klinkt een beetje griezelig, maar komt er op neer dat ze kijken hoeveel 'verkeerd' weefsel er is... Maar misschien zijn jullie er al mee bekend?! Anders is er bij mij of op i-net wel meer over te vinden, haha! Liefs
Thanks Stiertje en Tash Ik heb sowieso verhoogde ca125 waarde. Is nu weer opnieuw geprikt maar geen idee wat uitslag zal zijn. Die kende ik dus al. Maakt eigenlijk allemaal wellicht ook niet uit, ik weet al dat ik endo heb en dat is al rot genoeg, want helaas haal je er de oorzaak niet mee weg. Ik hoop alleen dat dit ervoor zorgt dat er sneller een diagnose gesteld wordt bij "nieuwe" endopatienten.
Heb vanmiddag toch even een zwangerschapstest gedaan en deze was helaas negatief... 11 dagen na punctie... Morgenochtend ga ik nog een keer testen, maar eerlijk gezegd heb ik er niet zoveel vertrouwen meer in. Het voelt ook echt alsof ik ongesteld moet worden, een beetje een zwaar gevoel in m'n onderbuik. Bijna vier jaar geleden (wat lang geleden alweer!!), toen ik zwanger was, testte ik ook pas laat positief, dus ik blijf nog wel een beetje hoop houden hoor. Maar ben me nu dus psychisch wel alvast aan het voorbereiden op weer een mislukte poging. Dan komt de echte klap minder hard aan. BALEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:x voor nu even.............
Caro, heb je al getest? Wanneer kon je volgens het ziekenhuis bellen? het zegt nog niks he!! Stiertje, hoe gaat he met jou?
@LF: ja, het gaat wel. Ik voel nu wel dat er iets gaande is in m'n buik. Vooral rechts, maar dat is sinds de cyste ook een gevoelige plek. Vind 't heel spannend allemaal, zo'n eerste keer. Goed dat er nu afleiding is op het werk. Ik ben ook heel benieuwd wat er woensdag op de echo te zien is. Ik hoop dat het niet te hard gaat allemaal ...
Hou je taai caro, zolang er nog niks te zien is, os er nog hoop! Hier nog steeds niks, als mijn eisprong echt pas afgelopen maandag is geweest, dan kan het nog zeker tot komend weekend duren. Vandaag na 1,5 jaar heerlijm met mijn man naar de sauna geweest, en ohhhhhh dat hebben we gemist zeg!! Voorlopig kan het weer ff, want straks eerst cryo's en mochten we nog een nieuwe icsi poging doen dan moet ik toch weer eerst 3 mnd aan de lucrin, dus mannetje kan nu wel ff smokkelen van alle leefregels hihi..
Vanmorgen nog een test gedaan en deze was ook negatief. Het is nu 12 dagen na de punctie, 10 dagen na tp. Ik weet dat het nog kan en ik houd nog wel een heel klein beetje hoop... Morgenvroeg weer testen. Ik heb tot nu toe nog geen enkele kramp of steek gevoeld, wel wat zeurend gevoel in m'n onderrug... Ik kan me van de vorige zwangerschap herinneren dat ik vlak voor NOD ook negatief testte en dat ik ook het gevoel had dat ik ongesteld zou worden. Dus nog een klein beetje hoop aanwezig!! Verder voel ik me totaal niet zwanger, behalve hele droge ogen en dat schijnt ook een symptoom te zijn kwam ik achter. Ik laat morgen weer wat van me horen. Leuk en lief dat jullie zo meeleven. Is echt fijn om hier even van me af te kunnen schrijven. Op het werk weet behalve mijn leidinggevende niemand van deze poging, dus het werken valt me behoorlijk zwaar momenteel. Je kunt het er met niemand over hebben en zit echt alleen met je gedachten. Je gevoel en het werk wat je moet doen stroken dan totaal niet met elkaar. Maar goed, nu weer lekker vrij en m'n lieve man komt zo thuis, dus kan ik weer lekker van me af praten. Stiertje, succes woensdag! Ik spoot dus ook 250EH, maar voelde er na een week nog niets van en dat terwijl ik zo'n 15 follikels had.
Lieve Caro, meis we blijven voor je duimen. En we zijn er voor je! Je kunt hier altijd van je af praten idd. Kan me voorstellen dat het erg lastig is dan op het werk dat je het met niemand erover kan hebben. Die droge ogen kan idd een symptoom zijn. Ik heb nu heel veel last van jeuk de hele tijd, nooit gehad, maar ik gooi het maar op het weer. Ik probeer voor mezelf me steeds nergens aan vast te houden, vanwege al die teleurstellingen, maar soms is het verdomd rot en haal je er juist weer hoop uit. Ook van tevoren testen heb ik de laatste keren niet meer gedaan. Het geeft me alleen maar meer teleurstelling. Want van witte testen wordt niemand vrolijk. Ik blijf aan je denken meis en mijn duimen draaien overuren. Hou je haaks. Knuffel @Stiertje, succes woensdag. Hoop dat er een mooi ei groeit. knuf