Caro, ik blijf ook voor je duimen en hopen hoor! Het zou echt geweldig zijn Het lijkt me inderdaad moeilijk om je nu op je werk te concentreren terwijl je eigenlijk met je hoofd ergens anders zit. En dan is het lastig dat je het niet echt met iemand kan delen op je werk. Stiertje, alvast succes woensdag! Hoop dat je lichaam goed reageert op de hormonen, duimen voor veel follikels (niet teveel natuurlijk ) Ijsvogeltje, lekker hè even een dagje sauna ik ben dit weekend met een vriendin geweest (incl overnachting). Ook een dr Fish behandeling gehad (visjes die aan je voeten zitten te knabbelen, heel raar ) Wij hebben zondag onze 2e iui gehad, nadat ik vrijdagavond mijn eerste pregnyl zelf heb gezet . Tsjonge, wat was ik nerveus (al was mijn vriendin waarmee ik een nachtje weg was geloof ik nog zenuwachtiger toen ze me hielp met mengen en de naalden zag haha..). Ja, en nu weer afwachten al verwacht ik er maar niet teveel van door die stomme cyste. Maar wie weet..
@nessie: good for you, zelf pregnyl gespoten. Ik vind het ***zooi om te spuiten, evenals lucrin. Maar goed: het zit er in, mooi! @ijs: heerlijk he, sauna, daar heb ik ook wel weer eens zin in. In wijntjes ook trouwens (ging bij mij niet zo lekker met lucrin, dus ik sta al een tijdje droog) @caro: joh, wat spannend. Killing! Hou vol! @ego: ik begin wel m'n eierstokken te voelen nu. Beetje zeurderig gevoel. Ben heel benieuwd wat we morgen te zien krijgen. Ik hoop inderdaad op veel follikels, maar niet te veel natuurlijk. Ik vind puregon trouwens een erg vriendelijk goedje om te spuiten. Da's wel fijn. groetjes van stiertje
Hoi Allemaal! Ik was een paar dagen in Schotland, heerlijk even weg. Heb wel (veel!) meegelezen, maar kon vanaf telefoon niet goed reageren. Bij deze dus: Caro: wat ontzettend spannend zeg! maar zolang er niets te zien is blijf ik voor je duimen hoor! (en ook een beetje voor mijzelf, want positieve testen bij lotgenoten geven mij ook heel veel moed) Kan mij voorstellen dat concentreren op je werk erg lastig is. Heb je werk dat je lekker kan afleiden? Wel fijn dat je teamleider er vanaf weet, dan snapt hij tenminste dat je misschien niet 100% productief bent dus hoef je je daar niet ook nog druk over te maken. Nessie1 en Ijsvogeltje; heerlijk sauna! Ben een beetje jaloers, zou ik ook wel willen! Ik woon inmiddels al dik twee jaar op een kwartiertje fietsen van Elysium en ben nog steeds niet geweest! Steeds komt er weer iets tussen. Maar heb mij voorgenomen om binnenkort toch echt eens te gaan ontspannen... Nessie: Spannend iui! wanneer is je nod? en ook al verwacht je er niets van, er blijft een kansje dus je blijft toch hoop houden he! hopelijk gaan de dagen snel voorbij! Ijsvogel; wat irritant dat je eisprong misschien zo laat is geweest. Heb je dat wel eens vaker gehad? misschien komt het door hormonen die nog niet helemaal uit je lijf zijn. stiertje: morgen echo toch? spannend! hopelijk heb je mooie follikels! mf: hoe gaat het met jou? jij had deze week toch ook Nod? is de pijn al begonnen of valt het mee? wat betreft genonderzoek: ik vind het eerlijk gezegd wel een heel beperkt onderzoek. slechts 132 patienten... Kun je daar wel iets over zeggen als het bij zoveel vrouwen voorkomt? ik denk dat ze een grotere ondezoekspopulatie moeten hebben om echt conclusies te kunnen trekken. (het kan bijvoorbeeld ook dat die genmutatie een auto-immuunsoornis KAN veroorzaken wat weer endo KAN veroorzaken... weinig duidelijk dus, maar in ieder geval weer een onderzoek naar endo dus voor de toekomst is dat natuurlijk altijd goed. Hier: vorige week moest ik voor controle naar de internist. En helaas, mijn bloedwaarden waren niet goed. Ik heb veel te lage witte bloedcellen. Dit komt vooral voor bij hiv/ aids of chemokuren. Maar die heb ik allebei niet. Zeer waarschijnlijk dus ook weer een auto-immuunafwijking. Dat wordt nu verder uitgezocht. Het kan gelukkig verder niet veel kwaad, maar het is wel weer balen. Ik lijk steeds meer auto-immuun stoornissen te krijgen. Voel mij af en toe net een bejaarde vrouw met allemaal kwaaltjes. volgend weekend is mijn nod. maar gisteravond had ik ineens heel veel pijn. belooft dus niet veel goeds. Ik heb trouwens ook altijd 3 dagen van te voren al bruinverlies. dat verwacht ik donderdag, maar blijf toch hoop houden dat wij dat lot uit de loterij een keer winnen... liefs, Muk
@nessie, wat goed dat je zelf geprikt hebt. Enne, nu weer op de wachtbank. Ik blijf voor je duimen hoor, ondanks die cyste die je hebt. Volgens mij had queenmeisje ook een cyste, en die is toch zwanger. @stiertje, ik zal aan je denken meis morgen! Succes @mukje, fijn dat je zo genoten hebt van je paar daagjes weg. Wat naar van die bloedwaardes. Kunnen ze daar echt niets aan doen?? (moeten ze natuurlijk eerst de oorzaak kunnen achterhalen). Als ze het maar sowieso in de gaten houden. Lijkt me wel verstandig. Ik hoop ook dat je ongi niet gaat doorzetten. We moeten dat lot uit de loterij gewoon winnen. Bij mij was mijn cyclus beetje raar. Heb mijn nod verschoven naar Zondag/maandag, maar vrees dat ik die niet ga redden. Tja, ik kan er helaas niets aan doen om het te beinvloeden. Afwachten dus...
Even een ego-berichtje. Het is hier game over... Voel me voor de zoveelste keer leeg van binnen. Je bent weer zo dichtbij en dan is het weer weg... Elke keer weer die hoop en blijheid en dan twee weken later weer verdriet en teleurstelling. Heb wel even wat verdrietige momenten gehad vandaag. Een kinderloos leven komt steeds dichterbij en dat beangstigd toch wel... meer dan ik had gedacht. Het idee dat er nooit iemand op deze wereld komt die "mama" tegen mij gaat zeggen, het idee dat ik nooit mijn eigen kind zal vasthouden, het idee dat wij later nooit opa en oma zullen worden... Voor het eerst tijdens de hele MMM komen deze gedachten heel sterk omhoog. Nog twee cryo's in de vriezer, maar ik durf er niet zoveel hoop meer in te hebben. Langzaam beginnen wij het beeld van een kinderloos bestaan toe te laten, want je kunt je kop wel in het zand steken maar dan komt de klap straks alleen maar harder aan. Gelukkig hebben we een sterke relatie en zijn we met z'n 2-en (en onze harige dochters) ook erg gelukkig. En ja, ik heb ook zin om samen met mijn man van het leven te genieten, reizen te maken, we hebben het weleens gehad over emigreren... een nieuwe uitdaging aangaan... Wat we hoe dan ook willen is een stap zetten. We zijn nu al 5 jaar bezig met onze kinderwens en we zijn er hard aan toe om te weten waar we aan toe zijn, zodat we verder kunnen. Welke kant het dan ook op zou gaan... wel een kind of geen kind. Ik heb altijd geroepen: mijn geluk hangt niet af van een kind. Wellicht heb ik dat iets te hard geroepen....... Misschien moet het allemaal wel zo zijn. Lieve meiden, allemaal heel erg bedankt voor het meeleven en het meelezen van mijn overpeinzingen. Ik ga morgen het ziekenhuis bellen en dan kijken of we zo snel mogelijk door kunnen voor de cryo. Je weet maar nooit natuurlijk... We houden de moed erin! Liefs Caro
Lieve lieve Caro, Met tranen in mijn ogen lees ik de pijn en het verdriet. Oh, meis, weet gewoon niet de juiste woorden te vinden. Ik wil je alleen laten weten dat ik aan je denk, en dat er hoop ik op de valreep nog een wonder mag gebeuren met de laatste cryo's. Ik snap ook je gedachtens......maar ben er zo stil van. Lieverd, ik kan gewoon even niets meer zeggen..sorry
Hè Caro... Jeetje wat verschrikkelijk. Ben sprakeloos. Ik blijf toch voor je duimen. Hele dikke knuffel.
Lieve Caro, wat ongelofelijk kut! En vooral ook verdrietig. Ik denk dat wij allemaal de vrees hebben die jij verwoordt: de vrees voor een kinderloos leven. Ik zeg zelf ook altijd: ook al krijgen we geen kinderen, het leven gaat wel door. Maar dat gaat niet vanzelf, daarvoor moet je wel door een soort rouwproces. MAAR: zover zijn we nog niet. En jij ook niet. Ik wens jou/jullie heel veel sterkte. Dikke knuf!!
Bedankt Queenmeisje en Stiertje! Ja, Stiertje, het is toch een soort van rouwproces waar je dan doorheen moet... Maar net wat je zegt, zover is het nog niet! Maar het is wel goed denk ik om te beseffen dat het zomaar eens zover zou kunnen zijn. Jij staat nog heel fijn aan het begin van het IVF-traject. Ik hoop dat het jullie heel veel geluk mag brengen... ik leef met je mee en ga voor je duimen.
Lieve caro, ff snel korte reactie van mij, wat waardeloos en helemaal terecht hoe leeg je je voelt. Jullie zitten in dezelfde fase lijkt het wel als ons. Die gedachten die jij nu hebt, hebben wij ook de laatste 2/3 maanden. We willen wel hopen elke keer, maar willen ook realistisch zijn en niet ons leven iedere maand en poging laten afhangen van zal het wel of zal het niet... Ik zie ook steeds meer op tegen weer de teleurstelling en negatieve test... Hier nog steeds niks, het gekke is dat ik me ondertussen onwijs goed voel. Ben enorm opgewekt en heb sinds we terug zijn onwijs veel energie en zin om weer van alles op te pakken. Hopelijk blijft dat nog even, want de laatste 3 maanden van 2011 waren geen pretje. Hopelijk komt m'n ongi spoedig zodat wij ook met een cryo verder kunnen.. Liefs
@musicalfan, ik heb ook weer veel last van jeuk op m'n huid, vooral op plaatsen waar de huid dicht op het bot zit zoals bij m'n heupbot. @muk, nee altijd regelmatige cycli gehad, nog nooit zo'n lange cyclus gehad, maar testen waren negatief en gezien de symptomen is m'n eisprong ineens ruim 2,5 week later. Ik denk combi van afgelopen icsi poging en jetlag..
Hey caro, Ook ik leef hier ontzettend met je mee. Ik kan mij voorstellen dat je je af en toe heel moedeloos voelt. Het is ook gewoon niet anders te omschrijven dan k#t... Maar je hebt nog twee cryos en we gaan hier weer met z'n allen keihard met je meeduimen! Het is jullie zo gegund! Liefs, muk
Caro, wat een ontzettende domper! Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Elke keer die teleurstelling. Je wil realistisch blijven, maar toch blijf je hoop houden. Meis, ik wens je heel veel sterkte en we gaan met zn allen duimen voor de cryo's! Dikke knuffel... Ijsvogeltje, wanneer zou je nu ongi moeten worden?misschien gebeurd er toch een klein wondertje?? Stiertje, vandaag naar het ziekenhuis toch? Veel succes!
Mukje, voor joublijf ik ook duimen dat er toch een wondertje gebeurd!! nessie, voor jou ookweer spannend. ik hoop dat jou de IVF bespaardkan blijven. Wat betreft over jeuk op de buik. Dat heb ik ook heel erg de laatste tijd. Waarshijnlijk komt het door het weer. Je huid wordt droger en dat kan gaan irriteren. Ik heb een eigen schoonheidssalon en hoor het veel nu. Alhoewel ik vorige week toevallig een zwangere vrouw in de salon had en die had dat ook...
*breekt in* Ca, wat ontzettend klote voor jullie dat het weer niet zo mag zijn. Heel veel sterkte en geniet van je lieve man en de dingen die jullie wel hebben en doen samen. Wie weet... wie weet zijn de cryo's toppers. Ik hoop het voor jullie Ca. Kus! *breekt uit*
Vanochtend 1e FM gehad, en het gaat allemaal goed (pak van m'n hart). Er zijn nu zo'n 15 follikels die ongeveer 1 cm zijn. Baarmoederslijmvlies begint ook mooi te groeien. Ik moet gewoon doorspuiten met 250 EH puregon en vrijdag weer een echo. Dan kijken of ze allemaal een beetje willen doorgroeien. Ik hoop het wel natuurlijk. So far so good. Jemig, wat is dit spannend zeg!
Stiertje, wat spannend zeg!! Ik hoop dat er heel veel mooie eitjes uit mogen groeien. Drewb, heb jij ook endo? Ik zie dat jullie na 4jaar eindelijk een kindje mogen krijgen! Wat geweldig. Heb je eerst ivf gehad of meteen icsi?
Caro, wat ongelooflijk klote! De angst die je verwoord....ben er sprakeloos van. Het is een beeld wat we denk ik allemaal zo ver mogelijk weg willen stoppen, maar wat je zegt je wilt je kop ook niet in het zand steken. Ondanks dat wij nog maar aan het begin van de behandelingen staan merk ik dat ik toch vaak al met mijn hoofd bij IVF ben, en mocht dat niet lukken welke vervolgstappen er dan zijn.. Het idee dat er nog mogelijkheden zijn (hoe zwaar ook), geeft toch weer hoop en zorgt dat het stemmetje van een 'kinderloos leven' weer wat naar de achtergrond verdwijnt. Sterkte meis, en we duimen hier keihard voor de cryo's. Het is je zo gegund! Muk, heerlijk zeg een paar dagen schotland! Mag ik trouwens vragen wat addision bernier betekent in je onderschrift? Wat heftig en raar trouwens dat je te weinig bloedcellen hebt. Gelukkig schiet je afspraak bij EMC inmiddels al op, hopelijk krijg je daar ook wat meer duidelijkheid. Mijn nod is trouwens over 1,5 week denk ik. Afgelopen keer was mijn LF wat kort (11 dagen) met continue bruinverlies tijdens cyclus. Bruinverlies heb ik nu niet, dus hoop ook dat mijn LF wat langer is.. Stiertje, wat fijn dat de fm goed is gegaan!! 15 follikels klinkt erg goed, nu nog hopen idd dat ze goed doorgroeien. Spannend allemaal hè. Voor de rest van de meiden een dikke knuffel. Liefs
Hoi nessie, Addison biermer is een auto-immuun ziekte, waardoor vit. B12 niet in het lichaam wordt opgenomen. Vit. B12 is nodig voor het in stand houden van met name zenuwcellen. Anderhalf jaar geleden ging ik naar de huisarts omdat ik me zo moe voelde en ik had heel vaak last van 'slapende' handen en voeten. Ik was daar al vaker voor bij de huisarts geweest, maar die dacht dat het met oververmoeidheid te maken had (slecht slapen, tussen de oren) Maar omdat ik graag zwanger wilde worden en dit niet meteen lukte wilde ik het toch even uitgezocht hebben. Toen is het balletje gaan rollen en heb ik allerlei onderzoeken gehad. Ook mijn schildklier bleek niet goed ( ook auto-immuun) maar gelukkig niet slecht genoeg om medicatie te moeten nemen. Maar de internist zegt dat als je een auto-immuunziekte hebt, je meer kans hebt op ontwikkelen van andere auto-immuunziekten. En nu dus waarschijnlijk ook een verstoorde aanmaak van witte bloedcellen. Gelukkig is te laag minder erg dan te hoog, alleen meer kans op infecties maar ik ben eigenlijk zelden ziek dus daar heb ik niet zo veel last van. Wat ik wel opvallend vind is dat ze vermoeden dat het immuunsysteem een rol kan spelen bij het ontstaan van endo. Dat zou dus wel in het plaatje kunnen kloppen. Het beangstigt mij soms wel dat er in de toekomst nog meer ziekten bij kunnen komen, maar dat zien we dan wel weer. Ik baal er vooral van dat ik vaak naar het ziekenhuis moet. Niet alleen voor de endo, maar dus ook voor de internist. Een lang antwoord op je vraag en ook nog vanaf telefoon dus excuses als er wat tikfoutjes zijn ingeslopen. Mf, hoe is het met jou? Ik verwacht mijn ms ook op zondag maar vandaag is de pijn echt begonnen. Heb een lekker holletje van kussens bij de verwarming gemaakt en met mijn onderrug tegen de verwarming verlicht het wel een beetje. Maar verwacht dus niets positiefs meer deze ronde. Caro hoe is het met jou? Hopelijk valt de lichamelijke pijn mee want dat maakt het niet makkelijker. Heel veel liefs voor jou! En natuurlijk ook voor alle andere meiden een lieve knuffel!