Lieve meiden, allemaal bedankt voor jullie lieve reacties! Doen me heel goed. Ik ben weer een beetje aan het opkrabbelen gelukkig. Ik voel me wonderbaarlijk eigenlijk best wel goed zowel geestelijk als lichamelijk. Verder weinig last van de endo gehad tot nu toe. Ik ben ook alweer begonnen met medicatie (Progynova) voor de cryo-terugplaatsing. Normaal laten ze er een cyclus tussen zitten, maar om de endometriose zo weinig mogelijk kans te geven kunnen we meteen door. Maandag 27/2 alweer een echo. Stiertje, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! Ben benieuwd hoe de FM vandaag is geweest. Volgende week de punctie en terugplaatsing denk ik? Spannend! Mukje, wat vervelend dat je verschillende auto-immuun-ziektes hebt. Gelukkig sta je goed onder controle, maar kan me voorstellen dat het je soms wel beangstigd. Musicalfan, hoe gaat het? Jouw NOD is binnenkort toch? Nessie, succes deze IUI-ronde! IJsvogeltje, raar hoor jouw cyclus... Wel goed te lezen dat je je lekker opgewekt voelt! Dat is alleen maar goed. Hoop dat je ongi snel komt, zodat je verder kunt met de cryo-tp. Hebben we straks misschien wel tegelijk een cryo. LaFemme, volgende week is de operatie al. Ben je er een beetje rustig onder? Fijn weekend allemaal en van mij voor iedereen een dikke knuffel!
Caro, fijn dat je weer een beetje opkrabbelt, en ook dat je al zo snel weer verder kunt! Mijn 2e FM is morgen, niet vandaag, en dan hoop ik idd iets meer over punctie/TP te horen. Waaaah, spannend! Ik voel me vandaag trouwens zo lam als ik weet niet hoe. Erg moe, slap in de benen, weinig concentratie. Beetje onhandig, want ik heb het eigenlijk wel megadruk op het werk en moet soms het koppie er wel even bij hebben. Bijverschijnsel van puregon?? Geen idee. Morgen weer meer nieuws!!
Lieve Caro, wat fijn dat je weer wat opkrabbelt, maar het blijft moeilijk. wel spannend en snel alweer de volgende ronde in. Wel heel fijn om te lezen dat je weinig last lijkt te hebben van de endo. Ik blijf voor je duimen meis en aan je denken. Dikke knuf @stiertje, succes morgen. Hoop dat je mooie fm meting hebt.En dan wordt het idd erg spannend, vanwege de punctie. Maar dat zal vast ook goed komen. @ Mukje, wat naar dat je nu al zoveel pijn hebt. Hoe is het nu? Hoe is het met de andere meiden?? Dikke knuf voor jullie allen
@mukje en caro, mijn nod is idd van het weekend of maandag denk ik. Maar ik verwacht er niet zoveel meer van. Maar ik hoop stiekem wel. Ik ben wel extreem vermoeid en vandaag veel hoofdpijn. Wat ik ook heb is enorme spierpijn in bovenbenen. Hoop niet dat er een griepje op komst is. Afwachten verder dus.
Net 2e FM gehad. Niet heel veel nieuws te melden. Er waren 2 follikels nu boven de 1 cm. De rest moet nu doorgroeien. Gewoon doorgaan met spuiten en maandag weer een echo. Hoop wel dat we in de loop van volgende week de punctie hebben (mijn ongeduldige stieren-aard doet al weer van zich spreken ) Groetjes van stiertje
Stiertje, wat spannend allemaal! Hopelijk groeit de rest het weekend goed door, en heb je volgende week al een punctie... Hier niet zoveel te melden, nog gewoon op het wachtbankje Ik ben trouwens deze week maar eens lid geworden van Freya en gister al een welkomstboek (de vruchtbaarheidsmolen van Judy Landsman) en het magazine in de bus. In het magazine stonden wel heel herkenbare verhalen, al moet ik zeggen dat ik het ook wel confronterend vond. Je wordt toch weer even met je neus op de feiten gedrukt. Was er s avonds gewoon wat van uit mijn doen.... Al ben ik erg blij dat er een dergelijke belangenvereniging is, zeker gezien de beperking van IVF in 2013 :x
Stiertje, hoop ook voor jou dat je ergens volgende week de punctie hebt en dat de follikels lekker door mogen groeien. Musicalfan, en... weet je al wat meer? Nessie, goed dat je lid bent geworden van Freya. Kan me voorstellen dat je door al die verhalen te lezen even uit je doen was. Ik had laatst in de wachtkamer een aantal verhalen in dat blad gelezen en vond het ook behoorlijk confronterend. Wat ik las waren namelijk bijna alleen maar verhalen van vrouwen bij wie het zwanger worden nooit gelukt is. Succes op het wachtbankje! Wij zijn even twee dagen weggeweest. Ik had nog een bon van hotelkamerveiling die binnenkort afliep. We zijn in Gelderland geweest. Was heerlijk even om er tussen uit te zijn, lekker gerelaxt samen! Fijn weekend allemaal!
Hey Caro, heerlijk dat jullie even met zijn tweeën zijn weggeweest! Even lekker relaxen en je wat opladen voor de volgende poging. Dit keer stond in het freya magazine juist veel over diverse behandelingen (buitenland, immunologische onderzoeken etc). Met name positieve verhalen, maar ook veel informatie voor mijn hoofdje om te verwerken... )
@nessie, wel fijn dat het deze keer dan wat meer positieve verhalen waren in dat magazine. Hetgeen we ons wellicht aan vast kunnen houden, maar garanties hebben we helaas nooit @Caro, wat fijn meis, dat jullie lekker genoten hebben van Gelderland. er even uit zijn, is altijd wel even lekker. Ik ben nog niet ongi. Wel buikpijnen, gisteren lag ik echt krom van de pijn. Vandaag gaat het wel weer. Ik ga ervan uit dat de duivels door zullen zetten, maar geen bloed geeft stiekem wel beetje hoop natuurlijk. Maar ik acht de kans zeer klein. Afwachten dus...
He Caro, lekker ff 2 daagjes weg, altijd goed, en fijn dat jullie direct door kunnen met de cryo! Stiertje, veel succes morgen, hopelijk meer duidelijkheid over de punctie en zo.. Nessie, ik ben ook lid van freya, is toch fijn om andere verhalen te lezen en bij te blijven betreft allerlei nieuws en tips. Musicalfan, lastig he dat wachten op ongi, ik kan er over meepraten ... Hier nog steeds niks ....ik zit nu op dag 47 ...begin nu toch weer te denken om nog één test te doen morgen (moet nog ff halen) en dan daarna ongeacht de uitslag het EMC te bellen. Vind het nu toch wel abnormaal..en het gekke is dat ik me al ruim een week zo super goed voel; fit, vrolijk, optimistisch, ondernemend, noem het allemaal maar op... Laatste (negatieve) test die ik gedaan heb was anderhalf week geleden, was toen zo overtuigd dat het niks was (na meerdere negatieve testen) en ook dat het niets zou worden dat ik er afgelopen anderhalf week totaal niet mee bezig ben geweest. En nu doordat ik me zo overdreven goed in me vel voel, begin ik het juist weer raar te vinden, en dus begin ik nu weer van alles in m'n hoofd te bedenken. Maar ja, ik ga uit van niet, maar ga wel morgen het EMC bellen en vragen om een afspraak/echo. Tis toch echt raar... Liefs!
Tnx, IJs! Ben morgen meteen om 8.00 uur aan de beurt. Merk dat de puregon wel wat op m'n emoties werkt (dat merkt mijn vriend ook:x). Ik vind het heel spannend allemaal. Wat als de eitjes niet doorgroeien? Wat als dit gewoon niet werkt? Wat dan? Jij ook succes morgen. Zou het misschien dan toch??? De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
@ijs, bah, jammer dat je geen hoogte kunt krijgen van wat het nu is. Zelf heb ik weleens een cyclus overgeslagen en dacht dat ik toch echt zwanger zou zijn. Maar helaas. Ik hoop dat je snel duidelijkheid mag hebben. En ik ook!! @Stiertje, succes morgen meis! Wel fijn dat je zo vroeg geholpen wordt. Enne, laat die emoties maar lekker gaan. Vriendlief zal daar best wel begrip voor hebben. Toch zal het niet altijd makkelijk zijn. Dikke knuf meis!
Het enige wat mij nog klein ietsie pietsie beetje hoop geeft, is dat ik echt altijd regelmatig ben geweest, dus nog nooit grote schommelingen en zo heb gehad...maar nee, veel hoop heb ik niet hoor Maar zonder testen het EMC bellen is ook niet handig, die zullen vast vragen of ik nog een keer getest heb...ga ik vanuit. Welterusten alvast, succes Stiertje! Komt vast goed, en laat die hormonen maar gieren hoor, wie weet komt er iets moois uit voort!!
Hi meiden Mag ik even spuien. Sorry hoor, maar voel me zo klote. Ik ben nog niet ongi, en denk dat dit ook niet komt. Maar ik belde ziekenhuis even voor mijn prog waarden (die zijn vaak te laag) en ze wilde me niet eens zeggen hoeveel dat was. Ze zei alleen maar toen ik vroeg of ik hoop mocht hebben, "nou nee, hoor!" En bedankt dacht ik toen. Zij vinden waardes van 25 te laag, maar ik weet dat er mensen zwanger mee worden. Mijn huisarts liet het steeds prikken en nu dus het ziekenhuis. In 2010 raakte ik zwanger en had ik een zeer lage prog waarde. Dat werd dan ook een mk maar toen had ik nog geen weet van utrogestan. Nu gebruik ik wel utrogestan en menstruatie komt daar altijd stipt doorheen. Nu dus niet. (ook heb ik weleens een goede eisprong gehad, wel weinig maar toch)Afgelopen zaterdag had ik een negatieve test. Maar in 2010 testte in ook pas na ruim 11 dagen vet positief, en toen had ik al wat bloedverlies gehad. Ik wil het tot Vrijdag een kans geven en dan nog eens testen. Maar is dat wel verstandig.Heb wel een hoge temp 37.3, maar e.e.a kan ook beinvloed worden door utrogestan, echter vaak zakt temp toch en komt ongi er dus doorheen. Ik word hier zo onzeker van. Ik heb wel buikpijnen gehad (echt vreselijke), maar er gebeurd tot nu toe niks. Ik wil gewoon duidelijkheid ook vanwege de komende operatie, maar ik wil ook niet zomaar stoppen nu met die bollen. Want ergens heb ik een vaag gevoel dat het weleens zo zou kunnen zijn, ook al acht ik de kans zeer klein. Hebben jullie raad of tips of zouden jullie net als ik tot vrijdag wachten (als ik dat al haal qua wel/geen ongi)? Ik ben vrijwel nooit overtijd, is best uniek en 2 keer zwanger geweest (beiden laat posi getest) en 1 keer maand overgeslagen. Ik voel me wel een beetje een zeur zo, want tuurlijk willen we allemaal zwanger worden, maar nu ben ik overtijd krijg ik hoop en weet ik niet wat ik moet doen. Pfff.... Thanks meiden alvast voor het lezen.
wat een spannende dagen zijn het toch hier! @ijsogeltje, heb je nog getest? ik duim zo voor een wondertje voor jou! @musical, irritant die onzekerheid, en al helemaal zo'n assistent die door de telefoon niets wil zeggen! Heb je al een test gedaan? Ik heb trouwens ook altijd een dag heel erge buikpijn, dan een dagje niets waardoor ik weer hoop krijg, en dan komt het in alle hevigheid alsnog doorzetten. Wanneer hoor je eigenlijk iets van die psychologische test die je moest doen? was dat niet ergens in maart? Hier gisteren weer ongi geworden, baalbaal. Ook de eerste keer dat mijn man er verdrietig om was. Hij riep altijd dat het allemaal vast vanzelf goed komt, maar daar begint hij nu ook niet meer in te geloven. Nu leven we dus erg toe naar de afspraak bij de gyn in het Emc, hopelijk kunnen ze ons daar SNEL helpen... @ ijsvogeltje, jij zit toch ook in het EMc? bij welke arts zit je en ben je tevreden? liefs voor allemaal! muk
Spannende tijden inderdaad! @mf: wat een stelletje piemels in dat ziekenhuis zeg! Je hebt toch zeker het recht om te weten wat je eigen waardes zijn?? Ik snap dat je daar van baalt. Tsja, wat zou ik doen? Ik denk dat ik nog een paar dagen die bollen zou gebruiken. Tot vrijdag, en dan is er hopelijk meer duidelijk. @mukje: ja, ook balen! En verdrietig ook. @ijs: al gebeld met ziekenhuis? @ego: vanochtend weer FM gehad. Er zijn er nu een aantal rond de 15 mm. Weet niet precies hoe veel. Stuk of 6? 8? En nog veel kleintjes, die waarschijnlijk niet mee gaan doen. Ik moet woensdag weer een echo en dan zien we weer verder. Vermoedelijk punctie vlak voor of vlak na komend weekend. We moeten nog even geduld hebben dus ...
Ijsvogeltje, heb je vanochtend nog gestest of heb je toch het ziekenhuis gebeld? Musicalfan, voor jou is het ook zo onzeker. Zal het nou wel of niet gelukt zijn. Hoeveel dagen ben je nu overtijd? En wat een achterlijk mens aan de telefoon. Zeg dan niks of vertel alles, maar kom niet aan met: nou, nee hoor! Hoezo niet om kunnen gaan met iemand haar gevoelens!!:x:x Stiertje, is 15mm goed? Ik heb daar nog geen idee van. Hoe ben je er verder onder? Wat rustig of kan het nu niet snel genoeg gebeuren? Nessie, hoe lang moet je nog wachten voordat je kan testen? Mukje, wat balen van je ongi. Elke maand weer die domper. Helaas weten we hier allemaal hoe het voelt. Sterkte meis... Caro, hoe gaat het nu met je? Lekker dat jullie er even tussenuit zijn geweest. Hier beginnen de zenuwen met de dag toe te nemen. Donderdag is het dan zover. Ik moet om 9.45uur aanwezig zijn, ze konden nog niet vertellen hoe laat ik geopereerd word omdat er 's ochtends ook een operatie gepland staat. Hoe lang zijn ze bij jullie (dus voor degenen die al geopereerd zijn) bezig geweest?
@LF: bij mij zijn ze een uurtje of 2-3 (?) bezig geweest. Vooral heel erg uitgebreid gekeken. Spannend he! Vond ik toen ook. Maar ook fijn dat je dan weer verder kunt. Sterkte! Dr. Simons gaat jou opereren toch? Goede dokter! 15 mm begint er een beetje op te lijken. Ik geloof dat ze 18-25 mm moeten zijn (maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet allemaal uit m'n hoofd weet hoor). Ik vind het heel spannend. Merk ook op m'n werk dat ik vaak denk: lekker belangrijk allemaal zeg! NOT! Maar tegelijk is werk ook een afleiding. Ik zie wel op tegen de punctie, dus ik hoop dat 'ie maar snel komt, dan hebben we dat ook maar weer gehad. Verder merk ik dat de emoties veel dichter aan de oppervlakte liggen. Daar is m'n vriend dan wel eens de dupe van. En op het werk heb ik ook minder geduld. Nou ja, jammer dan! De lucrin is een dezer dagen uitgewerkt, dus ik denk dat ik dan decapeptyl erbij moet gaan spuiten. Iemand hier ervaring mee? Voel me zo langzamerhand een halve junk ...
MF, ga op je gevoel af. Ik zou ook de Utrogestan nog door gebruiken als ik jou was. Sterkte ermee meid. Een beetje hulp en meedenken van het ziekenhuis heb je juist zo nodig. Mukje, balen dat je ongesteld bent geworden. Ik hoop dat ze jullie in het EMC snel kunnen helpen. Stiertje, gaat de goede kant op bij jou! Spannend hoor. En wat je schrijft over je werk, dat had (en heb) ik precies zo! LaFemme, bij mij zijn ze toen 2,5 uur bezig geweest. Ik wens je alvast heel veel succes en zal aan je denken donderdag. Komt goed allemaal! Zit nu op m'n werk, maar kan m'n hoofd er niet goed bijhouden en ben ook erg moe! Merk dat het me allemaal meer doet dan ik had verwacht. Ook dat je dan je leidinggevende weer spreekt voor het eerst na woensdag en nog een andere collega die ook op de hoogte is en ze niet eens even vragen hoe het met me gaat. Gistermiddag verjaardag gehad bij m'n schoonouders, waar alle ooms en tantes van mijn man ook waren. Iedereen weet van de situatie. Krijg je soms ook van die rare opmerkingen + je merkt gewoon dat men anders met je omgaat. Bah bah bah. Ik heb het zo helemaal gehad allemaal. Nou ja, zal morgen vast weer beter gaan... Liefs Caro