Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hi mf! Mijn waarde was nu 25, dus onder de grens van 35. Een jaar geleden was het 12.. En over die diepe endo, daar kunnen ze idd niet goed bij! Ze hebben bij mij iets kunnen weglaseren, maar konden niet dieper... Daar ben ik nu dus voor aa het kijken, of er andere mogelijkheden zijn.. Liefs

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dames, slecht nieuws hier. De poging is afgebroken ivm overstimulatie. Dat kwam voor mij nogal uit de lucht vallen. Maar het zit ongeveer zo. Bij de uitgangsecho waren ongeveer 15 follikels te zien. Gaandeweg zijn daar een paar bijgekomen. Er waren een aantal grotere en een stuk of wat kleinere. Het vervelende is dat de grotere niet zo hard groeiden, waardoor we door moesten gaan met stimuleren, maar de kleinere zijn wel harder gegroeid, en er zijn nog wat kleintjes bijgekomen. Vanochtend telde ze in totaal 30 (!) follikels, waarvan 10 grote (bijna rijp) en ook nog veel van rond de 11 mm. Toen moest ik bloed laten prikken en was het wel duidelijk dat als we nu pregnyl zouden gaan spuiten, ik zeer grote kans zou hebben op overstimulatie. Afgebroken dus. Nu moet ik opnieuw een lucrinspuit zetten morgen en 10 dagen provera gebruiken. Dan krijg ik een soort bloeding en over ruim 2 weken moet ik terugkomen. Als de eierstokken dan weer rustig zijn, mogen we 'doorstarten'.

Ik baal hier enorm van. Ik had ontzettend last van de hormonen (heel moe, erg emotioneel), ook omdat ik de hoogste dosis puregon (250EH) kreeg. Allemaal voor niets geweest dus.
    Even opkrabbelen, en dan hopelijk volgende keer beter. In ieder geval een lagere dosis ...

3. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hè Stier wat balen zeg.. Weer alle moed bij elkaar proberen te rapen.. Leef met je mee meis.

@all.. Heb getwijfeld of ik dit hier moest vertellen maar ik doe het toch in hoop dat jullie hier wat kracht uit kunnen halen..
    Heb net een drie D echo gehad. Wat een schattig kindje. Het blijkt al haartjes te hebben. Heel bijzonder.
    Zo gaat het bij jullie ook vroeg of laat hoor dames.
    Ook met die ellendige endo kan het helemaal goed komen. Knuffel

4. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ach Stiertje, wat K!! Kan me voorstellen dat je dit niet zag aan komen! Vond die 15 ook een prachtige score.. Meissie toch, kan me goed voorstellen dat je al emoverhoop lag, maar nu helemaal! Dikke knuff!

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wat balen stiertje, lijkt me heel verdrietig. Ben je net op de goede weg wordt het afgebroken. Sterkte.

@ Queenmeisje: leuk dat je zo'n mooie echo gehad hebt. Dat kan je hier toch gewoon vertellen.

6. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Lieve Stiertje, wat een kl*te nieuws zeg! Kan me voorstellen dat je er even flink doorheen zit! Even een hele dikke knuf speciaal voor jou

7. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ queenmeisje, tuurlijk moet je dat hier wel vertellen. We willen ook zulk prachtig nieuws horen. Wat fijn dat dit een bijzondere echo was en tuurlijk is het een schattig kindje. Kan niet anders toch? Geniet ervan meis, en we houden ons vast aan jouw verhaal. Bij ons gaat het ook vast lukken. Liefs van mij

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    LaFemme, goed om wat van je te horen. Fijn dat alles goed is gegaan en dat jullie al snel door kunnen met IVF! Nu rustig aan bijkomen en herstellen. Knuf!

Stiertje, oh wat vreselijk balen zeg! Dat verwacht je niet nee! Ben je zo'n mooi eind op weg. Nu moet je zeker heel rustig aan doen? Sterkte ermee. Baal echt voor je. Knuf!

Queenmeisje, altijd leuk om een positief bericht hier te lezen. Geniet ervan meis.

Tash, op CA125 heb ik mij ook een aantal keer laten prikken. Was altijd wel wat verhoogd bij mij. Weet de waardes zo niet meer. Wel onder de 100.

Musicalfan, volgens mij is het lastig om tijdens een kijkoperatie de darm te bekijken, maar dat weet ik niet zeker. Ja, op naar de TP. Mag maandag weer naar het ziekenhuis. Ben benieuwd...

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Lieve meiden, dank voor jullie meeleven. 't Is even heel erg balen, en dan weer doorgaan! Vanmorgen de lucrininjectie gezet en de eerste tablet provera genomen. De arts wilde mij door laten gaan met decapeptyl, maar dat zou dan minstens een maand duren. Ik heb toen zelf voorgesteld om 1 lucrin te nemen ipv dagelijks decapeptyl spuiten, dan ben je met 1 keer spuiten klaar (wel wat vreemd dat zij dat zelf niet kon bedenken).
    Op zich hoef ik niet extra rustig aan te doen, want overstimulatie wordt getriggerd door HCG (wat dus in pregnyl zit). Als je geen pregnyl spuit, zet de overstimulatie ook niet door. We mogen nu een week niet seksen, want er kunnen eisprongen optreden, en dan ben je natuurlijk bij bevruchting/zwangerschap alsnog in de aap gelogeerd met overstimulatie (plus kans op meerlingen). Niet dat ik daar uberhaupt zin in heb, met die gevoelige eierstokken :$ ... De echo's waren iedere keer ook al zo'n pretje, NOT.

10. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Stiertje, wat ontzettend balen dat het zo moet gaan. Hoe voel je je nu? Ik hoop dat jullie snel weer verder kunnen.

Hier gaat het wel. Ben nog wel heel moe en heb nog wel wat last van mijn buik. Weten jullie of het normaal is dat de plek waar de cyste zat nog gevoelig is? Zaterdag kreeg ik post van het ziekenhuis voor een vervolgafspraak bij de arts. Dit zou pas 17 april zijn!! Maar in het ziekenhuis had ik met hem afgesproken dat ik 10 maart lucrin zet en dat we dan 2 weken later met ivf kunnen starten. Maar voor die tijd moet ik nog bij hem zijn geweest. Ik heb dus maar even gebeld vanmorgen en het uitgelegd. Morgen moet ik even terugbellen, dan zou ze het voor me uitzoeken. Ik vind 17 april wel heel laat. Vooral omdat ik het al voor mekaar heb gekregen dat ik eerder geopereerd kon worden.

Hoe is het met de rest?

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @LF: Volgens mij is het wel normaal dat de plek waar de cyste heeft gezeten nog gevoelig is. Was bij mij ook zo. Zelfs nu bij de ivf-stimulatie was mijn rechter eierstok (waar een cyste heeft gezeten) gevoeliger dan de linker.

Ik heb ook de ervaring dat dr. Simons wat optimistischer met de planning omgaat dan de mensen van de ivf-afdeling kunnen waarmaken. Ik heb er toen ook achteraan zitten drammen dat ik eerder mocht komen. Probeer maar gewoon joh, dan is er hopelijk nog een gaatje voor jou!

@ego: Ik heb as. vrijdag nog even een telefonisch consult met 1 van de ivf-artsen. Ze willen mij dus over 2-3 weken misschien alweer laten starten met stimuleren, maar ik vraag me af of dat voor mijn endo wel goed is. Je hoort ook wel verhalen dat mensen na overstimulatie veel langer moeten wachten voordat ze weer mogen beginnen. Heeft iemand van jullie daar misschien ervaring mee cq een mening over?

12. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Stiertje, ik ga er inderdaad achteraan. Ik heb ook niet voor niks zitten drammen dat ik eerder geopereerd wilde worden. Dat was dan achteraf ook niet nodig geweest.

Ik heb geen idee of dat slecht voor de endo is. De endo wordt nu onderdrukt door de medicijnen, dus je zou zeggen dat het niet uitmaakt.

Konden jullie trouwens snel terecht voor de voorlichtingsochtend/middag ivf. Wie weet doorlopen wij het traject nu wel gelijk op:)

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik had zo zitten drammen dat ik eerst de voorlichting had en toen pas de intake bij de arts :D. Was geloof ik niet de meest gebruikelijke volgorde. Maar ja, ik ben een stiertje he ... :)

De voorlichting was geloof ik in december. Maar ik zat natuurlijk aan de lucrin, dus ik moest nog even wachten op het daadwerkelijke vervolg in februari.

14. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Ik werd gebeld door het ziekenhuis.het blijft toch 17 april. Nog 2x. Lucrin en dan afspraak. Simons kon zich niet voorstellen dat hij gezegd zouhebben dat ik na 1x lucrin 2 weken later met ivf kon starten omdat hij zich daar niet mee bemoeit. Maar ik wist het zeker. Maar naar aanleiding het gesprek vorderde met de assistente kwam ze erachter dat ik al 4 lucrin heb gehad en dat had ze niet met simons besproken. Ze gaat nu proberen of ik toch eerder kan:) ik zei dat ik me een beetje een zeur voel zo, maar ze zei dat ik alles moet zeggen en dat niemand een zeur is. Dus wordt vervolgd.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Goed zo!! En ik geloof best wel dat Simons dat gezegd zal hebben, want zo'n zelfde ervaring heb ik dus ook. You go girl, laat niet met je sollen!

Als ik afgelopen vrijdag niet voorgesteld had om gewoon weer een lucrin te nemen, was ik nu een maand lang bezig geweest om elke dag een decapeptyl te nemen. 'O ja, daar heeft u wel een punt'. Jaja ...

16. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Ik ben vandaag niet meer teruggebeld. Ik bel morgrn zelf maar weer.
    Ik heb nog steeds een beetje last van bloed en af en toe een beetje ongipijn in onderbuik. Hebben jullie dat ook gehad?

17. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Weer ff 'n update van mij, heb nu 7 dagen primolut erop zitten t/m gister, en tis nu afwachten, nog steeds niks...pfffff...

Hoe is het met jullie allemaal?

18. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wat duurt wachten dan lang he IJsvogeltje... Ik hoop voor je dat het nu niet meer zo lang duurt.

LaFemme, hoe gaat het nu?

Hier alles goed. Maandagmiddag om 16.00 uur de terugplaatsing als alles goed gaat...:)

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Spannend Caro! Hoop dat deze een blijvertje is!
    La Femme, hoe is het met jou?
    IJsvogeltje: de bloeding komt toch pas een paar dagen nadat je gestopt bent met die pilletjes? Was bij mij tenminste wel zo.

Hier: ik heb behoorlijk last van m'n rechter eierstok, waar eerst ook de cyste zat. Ik ben als de dood dat er nu weer eentje zit, daar maak ik me zo'n zorgen over. Dan heb ik alweer spookbeelden van eerst een kijkoperatie enzo. Ik hoop heel erg dat het gewoon nog is omdat er nog veel follikels zitten, maar het voelt precies als toen er een cyste zat. Bah, ik baal er zo van!
    Heb trouwens vandaag een brief gekregen dat ik 13 maart weer voor een echo moet komen. En vrijdag as. nog even een belafspraak met een vd ivf-artsen.

20. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Bah Stiertje, kan me voorstellen dat je daar bang voor bent. Kunnen natuurlijk ook nog heel goed naweeën zijn. Je eierstokken hebben het behoorlijk zwaar te verduren gehad. Hoop dat het meevalt! Wat een k-zooi ook he.

Deel Deze Pagina