Hey stiertje, klopt, maar ben het zo zat! Wil verder...zomaar hele maand later had ik niet gepland. Wilde na m'n vakantie lekker uitgerust een terugplaatsing doen. Ben nu 4 weken verder en heb weer flinke werk stress die met de week hoger wordt (maart is 1 van m'n drukste maanden). En daarbij ben ik toch beetje ongerust. Ben altijd super regelmatig en zomaar hele maand overslaan vind ik toch gek. Jij ook sterkte hoor! En caro, fijn dat je weer bijna een TP hebt! Liefs
@lafemme, wat vervelend zeg dat je zo voor jezelf moet opkomen. Heb je intussen nog gebeld en meer duidelijkheid. Ik geef je groot gelijk, maar kan me voorstellen dat je er soms moedeloos van wordt. Maar ja, als we er zelf niet achteraan zitten zouden ze ons nog vergeten. @stiertje, kan me zo indenken dat je bang bent voor weer een cyste. En dan nog anderhalve week wachten op de echo is best lang. Hopelijk wordt de pijn snel wat minder en komt het van de overstimulatie. Suc6 morgen met de belafspraak @ijsvogeltje, pff, nog steeds geen duidelijkheid dus. Wat ontzettend balen zeg! Dikke knuf @caro, spannend meis, maandag misschien terugplaatsing. Ik blijf ontzettend voor je hopen meis! Het geluk is je zo gegund.
Hier vandaag bij arts geweest. Hij zei me dat het op deze manier nooit zal lukken zwanger te worden, en meer nog te blijven. Ik blijk geen eisprongen te hebben, of in ieder geval geen goede eisprongen. Want er gebeurd wel iets, qua temp e.d. Maar hij denkt dat ei dus niet springt. Hij zei me zelfs (toen ik begon over clomid pilletjes) dat dit vaak niet werkt als je veel verklevingen hebt rond eileiders en eierstokken. Dat een eitje dan vaak niet goed kan groeien. En hij zei me je hebt 2 problemen, endometriose en geen eisprong. Gelukkig wist ik dit allemaal al, maar het blijft wrang als een arts dat zo hardop uitspreekt. Tegelijkertijd denkt hij dus wel meteen mee. Uitslag Psychologische test had hij nog niet binnen, maar we gaan ervan uit dat dit wel goed zit. Eigenlijk had hij het meteen over IVF. Maar hij wil eerst de operatie afwachten en dan maken we verdere plannen over hoe nu verder. Ook vanwege mijn voorstel van de clomid, al was hij zelf niet ontzettende voorstander hiervan in mijn situatie. IVF lijkt me zo eng, maar ik ben wel blij dat hij me als het goed is dus niet eerst een jaar opnieuw laat aanmodderen. Tegelijkertijd denk ik:" bij IVF zit je meteen in het laatste stadiumpje hoop!" Als dat niet lukt, is het na 3x klaar. Want icsi behoort toch ook tot IVF poging of niet? Wel fijn dus dat ik zo serieus wordt genomen. Ik weet dat ze je ook niet zomaar doorsturen voor IVF. Maar ik blijf het allemaal eng vinden. Komt de hele medische molen dus toch echt in zicht. Afwachten dus. Hoop niet dat hij terugkomt op wat hij nu zegt n.a.v de operatie.
Musicalfan, kan me voorstellen dat het even confronterend was om te horen. IVF is echt niet eng. Het is mij 100% meegevallen! Het is wel het laatste stadium en dat maakt het wel eng... Maar straks heb je wel volop kansen en nu is het alleen maar zonde van de tijd en energie... het verdriet en de pijn die je steeds hebt. Knuffel!
thanks lieve caro voor je antwoord. Stelt me wel beetje gerust dat IVF bij jouw meeviel. Maar die angst spreek ik nog wel uit te zijner tijd. Volgens mij werken ze daar ook met roesjes zodat je er wat minder bij bent. Want alleen de punctie lijkt me vreselijk en die stomme eendenbek! Daarmee zit ik bijna tegen het plafond, dus dat wordt wat. Maar goed, alles voor een kindje! En idd, wel meer kans op deze manier en niet me laten aanmodderen, dat is dan wel weer fijn. xxx
Hey musicalfan, ik kan me zo goed voorstellen dat je bang bent voor ivf! En dat het het laatste stadium is, dat herken ik ook. Je bent gewoon een beetje je opties aan het tellen en dan blijft er niet veel over. Heel normaal dat je daar niet blij van wordt. Word ik ook niet. Aan de andere kant: aanmodderen zonder een echte kans te hebben is ook niks. Met endo heb je helemaal niks aan aanmodderen, want de endo kan zich elke maand weer uitbreiden. En met ivf/icsi heb je dan gewoon de grootste kans! Wat ik voor mezelf nog als troostgedachte heb: mocht ivf niet lukken, dan kan ik daarna altijd nog een paar keer iui proberen. Als met lucrin die endo een beetje rustig is, heb je daarmee ook weer meer kans dan zonder. Veel sterkte meis!
Hey meiden, Lang niks van me laten horen, maar was erg veel bezig met mn laparoscopie. @Lafemme, we zitten een beetje in hetzelfde schuitje denk ik. Net lapa gehad en dan door naar de IVF. En lees dat Musicalfan ook IVF is aangeraden? Gisteren dus lapa gehad. Endocyste weggehaald, verder geen ernstige endo gezien, maar wel lagen mn eileiders verkleefd. Hij heeft de boel losgemaakt, maar de kans dat alles weer vast gaat zitten is nogal groot. Omdat een eileider een eicel moet kunnen "opvangen" moet hij wel vrij kunnen bewegen. Dat gaat bij mij moeilijker. Dus is het advies IVF. Je omzeilt dan je eileiders. Ik heb nu vooral last van het gas waarmee ze je buik oppompen. Gaat tussen mn ribben zitten...Maar dames, IVF/ICSI hoeft echt niet het laatste stadium te zijn! Ik heb al veel mensen gehoord bij wie de IVF niet gelukt is, en die toch natuurlijk zwanger zijn geworden, omdat ze rust kregen in hun hoofd en lijf. Mag dit nog een kleine troost zijn... Ik ga weer even rusten. Jullie allemaal veel succes in die Medische Malle Molen!
Thanks stiertje. Hoop dat het met jou een beetje gaat? Tis allemaal niet makkelijk. Maar we houden moed. @snoopy, fijn dat je de laparoscopie achter de rug hebt, en w.s. wordt het bij mij ook wel IVF. Eerst krijg ik ook opnieuw laparoscopie. Jij nu eerst maar even rustig opknappen. En idd dat gas is heel vervelend. Kun je flink last van hebben. Enne, thanks ook voor de rest van je bemoedigende woorden.
He meiden, begin hier echt beetje ongerust te worden, ben afgelopen dinsdag gestopt met de primolut kuur, en tis vandaag dag 5 en nog steeds niks. Vrijdag dacht ik dat het door zou zetten, maar niet dus. Ben wel al de hele week chagarijnig, maar de rest vd symptomen heb ik al weken. Voel me alsof ik continu in de laatste dagen voor m'n menstruatie zit, en dat nu al weken lang M'n gevoel zegt dat dit nog wel langer zo blijft duren, dus ik ga maandag maar weer bellen met het emc.. Daarnaast voel ik ook al wekenlang de plek van m'n nier operatie. Gewoon gevoelig, niet pijnlijk, beetje vergelijkbaar met lichte spierpijn, maar ik voel het wel. Het kan best dat het allemaal niks is, maar ben echt ongerust, en dat is geen prettige situatie..
Wat vervelend IJsvogeltje. Het lijkt er wel op dat er een menstruatie op gang gaat komen, gezien het pre-menstruatie-gevoel dat je hebt. Idd wel zorgelijk dat je de plek van de niercyste steeds voelt. Ben benieuwd wat het ziekenhuis er morgen van zegt. Sterkte ermee!!
Snoopy, fijn dat je laparoscopie achter de rug is en dat de endo op zich meeviel. Wilde toch nog ff reageren op wat je schrijft. In mijn geval is het zo en dat is in de meeste gevallen zo met meiden die endo hebben, dat de kans op spontaan zwanger worden niet aanwezig is omdat je meteen aan de hormonen (pil of zwaardere hormonen) gaat na IVF. Om zo de endometriose niet erger te laten worden. Sowieso zijn mijn beide eileiders verkleefd, dus op de natuurlijke manier lukt het sowieso al niet meer. Sterkte met je herstel en jij ook veel succes!!
@ IJsvogeltje: ik heb het even opgezocht (moest 2 jaar terug op de menstruatiekalender ) en ik werd 5 dagen ('s middags) na laatste primolut ongesteld. Dus misschien zet het vandaag nog door.  
Vorige week heb ik hier geschreven dat de arts tijdens de operatie een cyste had laten zitten en dat die nu door de Decapeptyl gekrompen zou zijn. Ik vond het zo'n raar verhaal dat ik nog eens contact opgenomen heb met de arts en nu blijkt dat tijdens de operatie de cystes en verklevingen verwijderd zijn en er ondanks de Decapeptyl toch een endocyste gegroeid is. Ik ben hierdoor enorm van slag, want had dat totaal niet verwacht. Over een paar dagen kan ik gaan beginnen met stimuleren, maar ben bang dat die k**te cyste een negatief effect zal hebben. Wat denken jullie?
Nienntje, als ik start met de stimulatie heb ik tot nu toe altijd nog een endocyste gehad ter grootte van rond de 2 - 2,5 cm. Het ligt er ook aan waar de cyste zit. Bij mij zit ie aan de rand van de eierstok. Dit was gunstig, aangezien de eitjes dan ruim de ruimte hebben om te groeien. Krijg je volgende week eerst nog een echo voordat je begint met de stimulatie? Dit is bij ons altijd wel het geval. Sterkte en succes!
@ Caro: Kreeg jij ook Decapeptyl of Lucrin? Dacht eigenlijk dat de kans op een cyste dan minimaal was. De ivf poging kan wel doorgaan, de cyste is 2,8 cm. Krijg geen echo, pas bij dag 8. Ik lees dat er bij jou een ivf poging is afgebroken door een endocyste, was die cyste dan groter?
Ja, ik kreeg de eerste poging alleen Decapeptyl, pogingen erna Lucrin. Toen de IVF was afgebroken was de cyste inderdaad groter. Weet zo niet meer hoe groot. Ik moest toen drie maanden aan de Lucrin. Bij de uitgangsecho voor de laatste poging was de cyste 2,5 cm. volgens mij.
Oh lieve ijs vogeltje, wat rot dat alles zo loopt zoals het nu gaat. Succes morgen meis! Hopelijk krijg je meer duidelijkheid.
@nientje: Balen van die cyste die dan toch groeit ondanks dat hormoon. Hopelijk zal het de ivf poging niet tegenhouden.
@caro: Heb je morgen terugplaatsing of is dat nog niet zeker? In ieder geval blijf ik aan je denken. Knuf meis!!xx