Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    O ja, wbt babyboom, heb heel sterk de neiging gehad om me op te geven, maar besloten om het toch maar niet te doen. Ik vind het toch wel wat om mijn hele priveleven op tafel te leggen. Al zijn het vaak mooie verhalen, maar toch! Ergens hou ik liever e.e.a wel prive. Maar het trok me wel erg aan.

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @mf: denk niet dat dat standaard is, maar anders had ik minstens een maand lang (de 2-3 weken dat ik na de overstimulatie moet wachten, plus de nieuwe stimulatiefase) elke dag een decapeptylspuitje moeten nemen. Daar had ik geen zin in; dus heb ik zelf voorgesteld om dan maar een lucrin te nemen. Zijn ook geen fijne jongens om te spuiten (ik heb altijd wel een dag of 4 een zere plek in m'n buik), maar dat hoef je maar 1 keer te doen en dan ben je er weer een maand vanaf. Vandaar ...
    Spannend joh, dinsdag operatie!! Ik hoop dat een kijkoperatie voldoende zal zijn, en een grote buikoperatie niet nodig is.

@ladyingrid: ik ben het wel met mf eens. Iedere maand dat je menstrueert, kan de endo weer erger worden. En dan is het effect van je kijkoperatie al snel weer tenietgedaan. Plus dat je minder kans hebt wanneer je zelf probeert.

3. snoopy100

snoopy100 Actief lid

12 sep 2011
    237
    42
    28
    Vrouw
    Brabant
    @Lady Ingrid en Musicalfan: succes met de operatie meiden. Voor je het weet ben je er weer vanaf! Maar de dagen ernaar toen duren altijd erg lang. Na de operatie is er duidelijkheid. Dat is erg fijn!

@LaFemme: hier ook weer bijna de oude na mn operatie. Ik kreeg gelijk dezelfde dag de gyn op bezoek die alles vertelde. Ik heb wel veel pijn gehad aan mn schouder. En nu nog wat spierpijn in mn buik. Verder zitten er nog steeds 2 pleistertjes op, ik durf ze er niet zo goed af te halen (lapa is nu 9 dagen geleden). Wanneer heb jij de pleisters eraf gehaald?

Wat betreft Babyboom: ik zou nooit meedoen. Ik vind zwanger worden iets van mezelf en mn partner. En dan moet je met zn allen tegelijk zo'n test gaan doen. Bah, niks voor mij.

4. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Musicalfan, ik wil je alvast heel veel sterkte wensen voor morgen!Weet je al hoe laat je geholpen wordt? Hou je taai he!Dikke kus van mij.

Stiertje, dat zal het allermooiste verjaardagkado zijn wat je maar kunt wensen!Ik hoop zo voor jullie dat het goed gaat deze keer! En de lucrin, inderdaad, sinsds ik met livial gestopt ben heb ik ook flink wat opvliegers. Maar ja, ik denk dan maar, het is voor het goede doel...

Snoopy, ik heb ook lang last gehad van mijn schouders en buik. Af en toe voel ik mijn buik nog steeds hoor. Heb je wel 's gezien hoe zon operatie gaat? Ze gaan dan flink tekeer dus dan is het niet zo gek als je last hebt. Wat betreft de pleisters: Volgens mij had ik ze er na 2 dagen al af. In het ziekenhuis zeiden ze dat als ze wat los gaan laten ik ze er na het douchen af mag halen. Er hoefden ook geen nieuwe op. Dus je kan ze er echt wel ophalen. De wondjes zijn echt zo klein dat ze wel snel dichtgaan.

LadyIngrid, spannend voor jou dat je geopereerd moet worden. Ik hoop alleen niet dat ze je te lang zelf laten proberen, want idd de endo is echt een aanslag op je lichaam. Ik heb zelf namelijk een slechte ervaring met een gyn gehad. Zij zei altijd dat het nog niet ernstig genoeg was om te opereren (dat kan je niet eens zeggen zonder dat je een operatie hebt gehad) en dat we nog maar zo kort aan het proberen waren en dat we te graag wilden, bla bla bla. 2 Maand later zat ik bij een andere gyn en die zag een cyste van 7 cm!Ik moest onder het mes.Daarna heeft hij me doorverwezen naar Groningen. Nog 2 keer ongesteld geworden en in die paar maand tijd 2 cystes teruggekomen. Onlangs aan geopereerd. Ik bedoel hiermee dus te zeggen dat ze je niet te lang aan moeten laten modderen.
    Sterkte meis.

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Snoopy: zou die pleisters er toch maar afhalen hoor, zo heb je meer kans op infectie. Bij mij moesten ze er de volgende al morgen af. Wanneer moeten de hechtingen er uit of lossen ze vanzelf op?
    @ MF: sterkte voor morgen!

6. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Ja inderdaad, bij mij zeiden ze ook dat je dan infecties kan krijgen.
    Volgens mij lossen de hechtingen dan ook sneller op.

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Heel veel succes en sterkte Musicalfan! Zal aan je denken morgen.

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Reageer later weer wat uitgebreider... Even weinig puf de laatste dagen. Heb ook weinig nieuws te melden. Denk dat ik donderdag of vrijdag een testje eraan ga wagen. Voel verder nog niets... Nu een week na TP. Liefs voor jullie allemaal!

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Caro: sterkte meid, de 2e wachtweek is altijd het moeilijkst ...
    @mf: ook sterkte voor jou morgen!
    @ego: morgen om 11.20 afspraak bij de ivf-arts. Spannend!!! Ik hou jullie op de hoogte.

10. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He caro, geen nieuws is goed nieuws, hou je taai!!

Musicalfan, heel veel succes morgen, we denken aan je!!

Hier gaat alles goed, menstruatie was na 4 dagen voorbij, woensdag uitgangsecho, en dan testen voor eisprong, ben benieuwd. Mijn man en ik hebben afgesproken dat we beide cryo's terug plaatsen indien ze allebei goed ontdooien (4 stuks zijn per 2 in een rietje ingevroren). We willen nu alle kansen benutten, en waarom maar 1 gebruiken als alle 2 goed ontdooien. 1 niet gebruiken zou ik doodzonde vinden, en de kans op tweeling en/of meer complicaties nemen we dan maar voor lief..

Maar eerst kijken of deze cyclus weer gewoon verloopt en er een eisprong optreed...

Lfs!

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Vanochtend echo gehad en ik was heel bang voor een cyste omdat het rechts nog zo gevoelig was. Maar gelukkig was er weinig te zien en mogen we vanaf vandaag weer gaan spuiten. Sterker nog: de eerste spuit zit er alweer in. Wat een opluchting! Deze keer beginnen we met 125 EH, dat is de helft (!) van de dosis van de vorige keer. Volgende week gaat dr. Simons nog een keertje meekijken hoe het met de endo is. Dat vind ik wel een heel fijn idee. Maandag weer echo.

Musicalfan: ik hoop dat jouw operatie vandaag goed is verlopen.

groetjes van stiertje

12. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Ijsvogeltje, spannend weer hoor! Ik zou er ook 2 terugplaatsen. Zo heb je wel weer meer kans toch? Ik ga hard voor je duimen!!

Stiertje, gelukkig zag het er goed uit. Fijn dat Simons ook weer even kijkt of het goed is.

Caro, ik duim hard met je mee hoor!! Wat is het weer spannend. Ik hoop dat je het nog uithoudt.

Mijn buik is af en toe nog wel gevoelig. Als ik me bijvoorbeeld uitrek dan voelt het als een soort spierpijn. En de plek waar de cyste zat voel ik af en toe. Hoop dat dit normaal is. Is het trouwens zo dat je na een laparascopie 6 weken niet mag tillen? Dat weet ik eigenlijk niet:(

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Over 2 terugplaatsen: daar doen ze bij het umcg toch een partij spastisch over! Ze hebben net de leeftijdsgrens opgehoogd naar 39 en voor die tijd doen ze gewoon geen 2. Nu word ik volgende maand 39, en ik wil er wel graag 2 (als het tenminste eindelijk eens zover komt!). Maar nog steeds doen ze moeilijk over die ene maand. Belachelijk! Als ze bij mij meteen de endo ontdekt hadden, hadden we vorig jaar al met ivf kunnen beginnen en was de leeftijd nog 36 geweest en dus het probleem er niet geweest.
    @La Femme: ik heb ook nog steeds last van de plek waar de cyste zat. En of je 6 weken niet mag tillen, weet ik niet. Maar het kan denk ik geen kwaad om de eerste paar weken een beetje rustig aan te doen. Ze hebben toch zitten rommelen in je buik.
    @Snoopy: pleisters er al af?
    @Caro: hou je het nog meis? Duim voor je!
    @Musicalfan: alweer wakker? Sterkte!

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    En IJsvogeltje: natuurlijk sterkte morgen! Hoop dat je cyclus nu weer normaal zal zijn en jij lekker 2 emmy's in je buikje kunt krijgen!

15. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    @ vraag over tillen: na een kijkoperatie mag je na twee weken weer alles doen, als je hechtingen eruit zijn en je je goed genoeg voelt.. Bij een grote(re) operatie mag je zes weken niet tillen.. Sterkte lieverds!

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Tash, hoe is het met jou? Bijna weer TP? Spannend!
    @musicalfan, ik ben zo benieuwd hoe jouw operatie gegaan is.

17. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Idd mf, ben ook erg benieuwd! Hoop iig dat je snel weer opknapt. Het is niet niks! En Stiertje, heb zondag ws tp! Mag 's ochtends bellen of het ontdooien goed gegaan is.. Daarnaast dit keer twee eigen eitjes, dus wie weet.. Voor mijn gevoel wel iets meer kans als andere keren. Helaas is bij de fm ook een kleine cyste gezien. Gelukkig nog echt klein, dus nu nog niets om ons zorgen over te maken! Wel idioot trouwens hoe ze doen over twee tp bij jou!! Hier mogen we ook geen twee, maar ik ben nog jonge, dus willen ze het daarom niet. Maar dat ze zo doen terwijl je al zo dicht tegen 'de grens' aan zit begrijp je toch echt niet?! Caro, hou je het nog een beetje vol? Die tweede week is altijd killing hè?! En Ijs, voor jullie gaat het dan dus ook eindelijk weer verder!! Sorry dat alles zo achter elkaar zit geplakt, kan niet anders vanaf mijn mob..Liefs

18. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Knuf ladies

19. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hoi allemaal, nou vanochtend echo gehad, alles zag er goed uit, dominante folikel is 15 mm groot, dus vanaf morgen testen op eisprong.

Wel sinds gisteren wederom keelpijn en snotteren..was net een week weer fit na ruim 2 weken keel/neusholte ontsteking, dus bah bah bah, lijkt erop dat het virus niet weg is gegaan en opnieuw de kop opsteekt...ik heb gehoord dat het flink heerst en ook dat het terug komt, dus dat is helemaal van toepassing op mij...lastige is zodra ik koorts voel is het niet goed, dan kan ik beter deze cryo tp uitstellen, maar ja dat wil ik natuurlijk ook weer niet..gelijk weer begonnen met neusspray, hopelijk helpt het..

Stiertje, succes met het spuiten!
    Musicalfan, hoe is het met jou?
    Caro, hou je taai!

En natuurlijk grote kroel voor jullie allemaal :)

20. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Hoi Allemaal,
    Hier weer even een berichtje van mij.
    @caro31; hoe gaat het met je? Al een testje gewaagd of wacht je nog even af? Ik duim ontzettend hard voor je dat je nu eindelijk eens wat meer geluk mag hebben!
    @nientjje; al met de ivf begonnen?
    @tash; bijna terugplaatsing! En dat ze maar goed mogen ontdooien en dan lekker blijven zitten!
    @lafemme; lijkt mij heel normaal als je nog spierpijn in je buik hebt. Ze hebben er toch aan zitten trekken. Mag je al meteen beginnen met IVF?
    @stiertje; gelukkig geen cyste! En inderdaad, nieuwe ronde, nieuwe kansen: go for it!
    @ijsvogel; hopelijk krijg je die verkoudheid snel onder de duim en kan de terugplaatsing doorgaan!
    @ mf; hoe is het gegaan? Viel het je mee?
    Ego: 1 maart had ik een afspraak met de prof in het Erasmus. Hij bevestigde datgene waar we al voor doorgestuurd waren; een grote cyste links waarschijnlijk verkleefd met mijn endeldarm en wat kleinere cystes onderin Douglas. Ik ben al eens eerder aan verklevingen aan darm geopereerd (gek genoeg is er toen niet naar eventuele endo gekeken) en daar bleek al dat mijn buik vol verklevingen zit. Een lapa heeft volgens de professor weinig zin omdat hij dan door de enorme hoeveelheid aan verklevingen niet goed kan zien waar hij moet zoeken naar cystes en andere haarden. Daarom moet ik nu een MRI maken zodat ze precies in kaart kunnen brengen waar de afwijkingen zitten en dan gerichter kunnen gaan opereren. Hij verwees mij meteen door naar de fertiliteitsarts zodat ik daar vast over IVF na de operatie kon gaan praten.
    Toevallig was er iemand uit gevallen en kon ik de dag erna al terecht bij de fertigyn. Nadat ook hij weer een echo gemaakt had, kwam hij met een heel ander verhaal. Hij stelde voor om meteen het IVF traject in te gaan, zonder opereren omdat de endocystes niet zo zeer het probleem zouden zijn, maar vooral de verklevingen die mijn eileiders afsluiten. Een heel ander verhaal dus.
    Omdat de afspraak voor de MRI al gemaakt is (as dinsdag) is nu besloten de uitslag hiervan af te wachten. De twee gynaecologen gaan dan overleggen wat in hun ogen het beste is. 12 april heb ik een gesprek met de een en 13 april met de ander. En dan mogen wij dus kiezen wat we willen….
    Ik vind het best een rare gang van zaken eigenlijk. Heel onhandig dat het twee verschillende artsen moeten zijn. Ik had mede door de verhalen van Ijsvogeltje gevraagd om dr Santbrink, maar die had voor nieuwe patienten pas in juli weer plek! Dan maar eerder aan de slag bij twee verschillende gynaecologen….
    Tegelijkertijd bestaat er ook nog steeds de (kleine) kans dat het wel spontaan lukt. Ik blijf hoop houden dat wij dat geluk mogen hebben!
    Liefs,
    Muk

Deel Deze Pagina