Thanks stiertje voor je uitgebreide antwoorden. Heb ik zeker wat aan. En inderdaad, ik schrijf alles op en zal ook deze vragen gewoon meenemen. Enne, utrogestan (porgesteron) gebruikte ik nu ook al na eisprong, maar bloedwaardes gaven aan van de 10 keer dat ik maar 3 keer een goede eisprong zou hebben gehad. Gemeten van waarde vanaf 20 dan. Maar nogmaals dankje wel. Ik zou het liefste ook 2 embryo's teruggeplaatst zien. Juist omdat ik dit maar 1 keer wil doen (wel 3 pogingen zeg maar als dat nodig zou zijn, maar 1 keer maar een zwangerschap als die al mag ontstaan). Vandaar. Meer kans zeg maar. Maar ik snap ergens die zorgen wel (vroeggeboortes en complicaties) maar heb genoeg tweelingen gezien waarbij het idd wel goed gaat. En garanties heb je nooit, ook niet met een eenling. Ik zou me al gezegend voelen als ik er eentje mag krijgen, maar bij 2 embryo's zou ik het gevoel hebben dat ik wat meer kans maak. En blijven ze beide plakken zou ik me dubbel gezegend voelen al zou het een stuk zwaarder zijn allemaal! Maar dat heb ik er dan toch graag voor over!
In het emc doen ze bij de eerste 2 vd 3 ivf pogingen maar 1 embryo terugplaatsen, pas bij de 3e poging mag je zelf kiezen. Dit is volgens vast gesteld beleid. Persoonlijk vonden mijn man en ik dit okay, maar nu we bij de 3e poging zijn aangekomen (eigenlijk 2e poging overnieuw) vinden we het hele traject ook erg zwaar worden en weten we niet hoe lang we nog verder blijven proberen. Omdat de 2e poging direct na de punctie is afgebroken, en ik die poging vergoed krijg, mochten wij vanaf deze poging het zelf weten. De verse TP eind december hebben we voor 1 gekozen, maar nu met de cryo's per 2 ingevroren, en we het niet logisch vinden om 1 vd 2 niet te gebruiken, gaan we nu voor TP van alletwee. Best wel spannend vind ik, al weet ik dat we dan ook meer kans hebben. Ik heb altijd geroepen dat ik maar 1 kind zou wensen, dus tja...er is nu natuurlijk kans op tweeling..maar ach, ik houd me nu voor dat ik gewoon niks meer te kiezen heb, als het er 2 blijken te zijn, is dat uiteraart ook heel erg welkom..
Lieve mf!! Zo te zien heb je al geweldige antwoorden gekregen.. Ik wil je graag en al die andere lieve meiden een hele dikke knuff geven! Liefs
Thanks ijsvogeltje, en thanks tash! Knuffel voor iedereen hier, want die kunnen we allemaal wel gebruiken!
Vanochtend weer FM gehad (bijna verslapen vanwege zomertijd en bug in iPhone). Woensdag punctie!!!!! Waah, spannend hoor. Zie er tegenop, maar wil het tegelijk ook graag. Dubbel he ...
Wat goed, stiertje!! Kan me je dubbele gevoel goed voorstellen, lijkt mij ook verschrikkelijk spannend...aaahh hoeveel follikels had je vandaag? Liefs
Ik had een stuk of 6, 7 follikels die groot genoeg waren. En nog een heleboel kleintjes. Ik moet tot en met morgen puregon (en decapeptyl) spuiten en misschien dat er woensdag dan ook nog een paar kleintjes klaar zijn. Maar op de echo is het soms moeilijk te zien. Sowieso gaan ze alles aanprikken wat ze zien. Morgen word ik gebeld over hoe laat precies ik morgenavond de pregnyl moet spuiten en hoe laat woensdag de punctie is. Tsjonge, zo ver zijn we nog nooit geweest. Ik merk dat ik wel wat terughoudend ben in mijn verwachtingen. We hebben al zo veel tegenslagen gehad; eerst zien en dan geloven ...
@stiertje, spannend meis! Nu gaat het er echt van komen. Kan me je instelling van eerst zien dan geloven wel voorstellen. Ook tegen de punctie opzien en er tegelijk naar uitkijken. Meis, komt vast goed. Ik zal zeker aan je denken. En duimen natuurlijk voor je. Liefs
Stiertje, dat dubbele gevoel is heel herkenbaar hoor!! Maar stiekem wel heel fijn dat je nu weet dat je woensdag de punctie hebt.. Het is allemaal vreselijk spannend hè?! Niet meid, nog een paar dagen in de zenuwen zitten, maar gelukkig is het mooi weer en heb je daar door wat afleiding.. Hoe laat 'mag' je woensdag? Of hoor je dat nog? Fijne zondag lieve meiden! Liefs
Spannend Stiertje, maar o zo fijn dat je nu lekker ermee bezig bent, hopelijk gaat het verder voorspoedig allemaal.
Ik zou vandaag gebeld worden over hoe laat ik vanavond pregnyl moet spuiten en hoe laat woensdag de punctie is, maar ik heb nog niets gehoord. Als ik om 15 uur nog niet gebeld ben, ga ik zelf maar eens poolshoogte nemen ...
Dat is lekker op tijd Stiertje! Heel veel succes woensdag! Ik vond het alle drie keer erg meevallen. Verpleegkundigen zijn ook zo aardig en gewoon. Voelde me altijd goed op mijn gemak daar. Wat misschien nog een tip is... je kunt op het scherm meekijken als ze de eitjes oppikken na de punctie in het lab. Hebben wij toen een filmpje van gemaakt. Tash, hoe gaat het met jou? Spannende dagen denk ik voor je.
Gaat prima hier! Nog niet erg met donderdag/vrijdag bezig gelukkig! Heb helaas wat andere probleempjes, die mijn andacht volledig in beslag nemen.. Dat is morgen voorlopig klaar, dus dan misschien (te veel) tijd om er over na te denken?? Heb een zeurend gevoel in mijn onderbuik, ene moment meer dan het andere en andere 'kwaaltjes', maar die had ik vorige keren ook.. Dus alleen zeurende gevoel is nieuw.. Jij al last van kwaaltjes?? En besef je het al een beetje??
Spannend Tash! Ik had ook een zeurend gevoel vlak voor de testdatum. Dacht ook dat ik ongi ging worden. Hier nog niet veel kwaaltjes (helaas zou ik bijna zeggen). Wel soms wat licht misselijk gevoel, maar niet noemenswaardig. Wel pijnlijke (.) (.), maar niet extreem of zo. Ik durf nog niet 100% blij te zijn, bang dat het alsnog mis gaat. Ondertussen zijn we toch al bezig met het fantaseren over namen en over wat we in huis nog willen gaan doen voordat ons kindje (mmm, klinkt raar) komt. Eerst maar eens de echo afwachten.............................. (bibber).
Spannend Tash. Hoop echt dat die zeurderige pijn een goed teken zal zijn. Toen ik zwanger was had ik dat ook, maar ja, ik heb het ook als menstruatie er aankomt, dus geen peil om op te trekken. Ik blijf voor je duimen meis. Hou je haaks komende dagen. Dikke knuf van mij @Caro, deze keer is het vast goed. Op naar de echo. En al die voorpret is zo leuk!! Geniet ervan meis! Hier ongi volop uitgebroken. En heel veel pijn. Maar goed, is niet anders. Nog even doorbikkelen. Ik kan niet wachten tot het eind april is. Hoewel ik bang ben voor de IVF, kijk ook ik er tegelijkertijd heel erg naar uit. Als het dan gaat gebeuren, dan liever ook snel.