@mf, knuf voor jou, hopelijk wordt de pijn gauw minder! @stiertje, super, op naar een mooie opbrengst! Even update van mij, bij de tp van de 2 cryo's vertelde ze dat 1 vd 2 al uit z'n schil aan het kruipen was. Dat vond ik toch wel leuk om te horen, normaal zeggen ze in het emc niet veel. Foto's krijgen we al helemaal niet en ook niet welke gradatie of zo. Dit leek me wel goed nieuws. Ik voel me gelukkig weer helemaal weer goed, keel/neusontsteking is inmiddels helemaal weg (na ruim 4,5 week ), en ondanks drukte op m'n werk lukt het me redelijk om me gemak te houden. Is voor een goed doel natuurlijk Heb wel al sinds 1 dag vd tp zeurgevoel in m'n baarmoeder. Hopelijk zijn ze alletwee flink bezig daar hihi toch spannend merk ik weer... Liefs!
Stiertje, spannend weer voor jou. Ik ga nog steeds heel hard voor je duimen. Tash, voor jou ga ik ook heel hard duimen. Ik hoop dat je veel afleiding hebt en dat het snel vrijdag is! Ijsvogeltje, wat een goed nieuws! Ik hoop dat je de wachtweken snel doorkomt. Voor jou duim ik uiteraard ook Musicalfan, balen van je ongipijn. ik weet precies wat je bedoelt dat je naar de IVF uitkijkt. Ik heb dat precies zo. Er gaat eindelijk iets gebeuren en er is een datum in zicht! Sterkte meis. Caro, logisch da je al lekker aan het fantaseren bent. Eindelijk kan het! Ga er lekker van genieten meis. Queenmeisje, is de babykamer al af? Bn je al helemaal voorbereid?
Zo, de pregnyl zit erin. Was even vergeten wat voor *&^%-spul dat is. Morgen even lekker niks! Bedankt voor al jullie bemoedigende berichtjes. Ik zal blij zijn als het woensdagmiddag is!
Het voelt niet fijn als ik het erin spuit. En daarna voel ik precies waar ik het gespoten heb. Dat heb ik met puregon bijvoorbeeld helemaal niet: ik voel het niet als het erin gaat en ook niet als ik het gespoten heb. Maar goed, we overleven het wel ...
Lieve mf, dikke knuff en heel veel sterkte de komende tijd met die K ongi en pijn!! Wat ik me afvroeg, sorry dat ik zo nieuwsgierig ben, als je met de ivf gaat starten is er dan wel iemand die met je meegaat en je steunt em alles?? Ijsvogeltje, dat is prachtig! Wel erg jammer dat ze nooit meer vertellen of laten zien! Zo eentje die al uit zijn schilletje wil is een expandet blastocyst (ziet er ongeveer zo uit als foto in mijn album).. Hier ook al bijna een week een zeurende onderbuik, dus laten we afspreken dat dat voor ons beide een goed teken mag zijn! Liefs
Thanks lieve meiden voor de knuffels! Knuffels terug voor iedereen. Tash en Ijsvogeltje: Ik duim zo hard voor jullie. Er moet hier gewoon meer roze bijkomen. Dat is alle meiden zo gegund. En wij willen dan snel volgen.
Tash schreef:Lieve mf, dikke knuff en heel veel sterkte de komende tijd met die K ongi en pijn!! Wat ik me afvroeg, sorry dat ik zo nieuwsgierig ben, als je met de ivf gaat starten is er dan wel iemand die met je meegaat en je steunt met alles?? @tash: Ik heb allemaal lieve mensen om me heen die me erdoorheen zullen slepen. Nadeel vind ik zelf dat donor meegaat naar de intake (wel heel fijn overigens dat hij dat allemaal wil doen), maar ik zit nog te dubben om iemand anders daarbij mee te nemen die me echt begeleid tijdens het proces. Alleen is dat misschien weer te intimiderend voor hem. Ik vind dat heel erg lastig wat ik daar nu mee moet. Ik heb een huisarts die me eveneens zal begeleiden en ondersteunen, die me evt vaker zal zien gewoon om even te praten over hoe ik me voel e.d. Bij de punctie zal iemand bij zijn, wie weet ik nog niet (mensen werken, dus weet dat pas op het laatste moment, maar er zijn zeker mensen die daar vrij voor willen nemen), maar die doe ik zeker niet alleen. Tja, en de rest zal ik toch alleen moeten doen. Zelf injecties toedienen. Echo's die evt steeds moeten kan ik wel alleen af, zoniet, dan zorg ik dat er iemand mee zal gaan. Ik heb gelukkig lieve mensen om me heen, dus dat komt vast goed. Lief dat je ernaar vraagt.
Gelukkig! Het is allemaal best al wel heftig en zeker icm de endo.. En als bam doe je toch veel alleen en wil niet dat je 'verzuipt'... Zelf zou ik dan misschien wel een 'vast' iemand zoeken die met je meegaat. Maar dat is idd wel 'veel gevraagd'. Als je maar weet dat je hier iig echt alles kwijt kan! Kunnen we misschien een klein beetje helpen. Vind het wel echt superstoer van je! Dikke knuff
Je bent lief Tash! Enne, ik hou jullie van alles op de hoogte te zijner tijd. Ben zo blij met de lieve meiden hier allemaal!!
Stiertje, hoe is de punctie gegaan?? Musicalfan, ik vind het heel knap van je hoe je alles doorloopt. En gelukkig heb je lieve mensen om je heen die je hard steunen. En hier op het forum slepen we elkaar ook erdoorheen! Tash, heb je nog last van een zeurende onderbuik? Laat het een goed teken zijn!! Ik moet nu ook foliumzuur slikken. Hoeveel slikten jullie? 0.4 of 0.5MG?
Gelukkig, de punctie is achter de rug!! Toen ze eerst begonnen, was het wel te doen. Maar toen moesten ze bij een plek zijn waar ze niet zo makkelijk bij konden. De verpleegkundige zat op m'n buik te drukken en de arts moest de punctie doen. Dat deed echt pijn, de tranen liepen over m'n wangen. Maar gelukkig is het nu achter de rug. Ik ben nog enigszins gedrogeerd van de medicijnen, dus ik ga vandaag maar lekker rustig aan doen. 't Is prachtig weer, dus ik zit nu lekker buiten. Ze hebben 6 eicellen kunnen oogsten (ze konden 1 follikel niet aanprikken omdat die vlak achter een bloedvat zat). Vrijdag tussen 9-10 uur worden we gebeld over hoe veel bevruchtingen er zijn en die dag kunnen we dan ook meteen langskomen voor de terugplaatsing. Weer even wachten dus! Maar ik ben heel blij dat de punctie nu voorbij is. Bedankt voor al jullie lieve berichtjes ter ondersteuning. En hoe is het hier verder met iedereen? Een paar dames op het wachtbankje. Trekken jullie het nog? Veel liefs van stiertje
Stier, wat fijn dat de punctie achter de rug is en ze 6 eicellen hebben kunnen puncteren. Wel vervelend dat ze je zo hebben moeten 'martelen'. Had je niet de neiging om ze van je af te duwen of even flink te gaan schreeuwen...? Nu hopen op mooie bevruchtingen! Ongelofelijk spannend lijkt me dat... Geniet lekker van het mooie weer en doe rustig aan meis. Tash, ijsvogeltje: ik duim voor jullie en hoop dat de zeurende onderbuikjes een goed teken zijn! MF: echt heel knap van je dat je dit traject alleen ingaat, maar fijn dat je veel steun hebt van mensen om je heen. Lafemme: Hoe is het met jou? Is de Lucrin goed te doen? Nientjje: Heb je nog een terugplaatsing gehad? Caro: wanneer heb je een echo? Spannend meis Hier ook op het wacthbankje, maar dan voor de laparoscopie Zit nog te wachten op telefoontje van gyn of we na de operatie inderdaad verder gaan met IVF (moest nog overlegd worden met umcg). Ik merk dat dat redelijk veel spanning met zich mee brengt. Voor de meiden die Lucrin gebruiken: word je met Lucrin trouwens wel gewoon ongesteld? Ik dacht van niet, maar begin wat te twijfelen..
Nessie, nee,je wordt niet ongesteld.. Voor de ene uitgewerkt is, zit de volgende er al weer in. Zodra je overgaat op andere hormonen heb je wel 1x een bloeding.. Stiertje, fijn dat je het achter de rug hebt!! We gaan duimen voor mooie bevruchtingen! Ga jij maar lekker rustig aan doen (lekker in de zo'n! goedzo) en veel drinken!! LaFemme, ik heb idd nog steeds een zeurende onderbuik en juist voor het eerst GEEN misselijkheid... Begin helemaal hoop te krijgen ook al wil ik dat niet.. Dus juffertje ongeduld heeft besloten dat we vanmiddag zodra mannetje thuis is gaan testen! Pff.. Duurt opeens zo lang voordat hij komt.. Liefs
Hi ladies, Ik wilde ook op iedereen even reageren maar vanaf een telefoon is dat een beetje lastig. Dus heel fijn dat nessie dat al gedaan heeft want ik sluit mij helemaal bij haar aan. Tash, wat spannend zeg!!!! Heb je ook nog helemaal geen spotting oid? Hoe laat komt ie thuis? Want je begrijpt natuurlijk dat ik vanaf dan regelmatig hier ff kom kijken! Op een eerdere vraag van ik weet uit m'n hoofd niet meer wie; Ja, ik ga inderdaad ALWEER op vakantie... Nadat wij hoorden dat de natuurlijke wijze er voor ons niet meer in zit had ik zo behoefte om even weg te gaan. Heb toen vanalles geboekt. Weekendje met man, weekje schotland met broer, nu weekje portugal met man, dan weer een weekend met ouders in huisje... Tussendoor nog wel even naar ziekenhuis om verder traject te bespreken maar die dagen heb ik ook vrij genomen. Ff geen zin in werkgezeur. Maar daarna voorlopig geen vakantie meer. Tenzij ik daar na de afspraken in het zkh weer heel erg veel behoefte aan heb natuurlijk Liefs!
Oh muk, ben ik jou helemaal vergeten in mijn epistel . Je hebt helemaal gelijk dat je lekker wat vakanties hebt geboekt. Elke keer als ik rotnieuws krijg doe ik dat ook, of ik doe een frustratie-aankoop Tash: is 'ie al thuis? Ga nu net als mukje ook ff checken hier vanavond. Oh spannend zeg Hoeveel dagen na de TP zit je nu? De pregnyl helemaal uit je lijf enzo? En nog bedankt voor je antwoord. Dus tijdens 3 maanden Lucrin niet ongi, maar voor je met puregon oid begint dus wel een bloeding. Xx
@Nessie: ik moest voordat ik aan de lucrin ging, een kuurtje met tabletten doen. Daardoor kreeg ik een bloeding en daarna kon ik met de lucrin beginnen. Daarna geen bloeding meer gehad, in 1 keer doorgegaan met de puregon. Vanavond de eerst utrobollen erin. Ben benieuwd. Nog even een vraagje: ik dacht dat als je zwanger bent, je nog een tijd die utro moet blijven gebruiken. Vanmiddag zei de verpleegkundige dat ik hoe dan ook (zwanger of niet) na de testdatum mag stoppen met utro. En dat ze alleen bij een cryo tp langer laten doorgebruiken. Klopt dat? @Tash: spannend!!!!!!! Groetjes!