Hallo dames, ik heb even jullie mening nodig. Ik zit zo in dubio. ik zit al drie maanden aan de Clomid, de eerste maand zag er zo uit Clomid beginnen op cyclusdag 5 1e FM op dag 13, eitjes waren nog niet groot genoeg 2e FM op dag 17, eitje al gesprongen (vermoede is dat eitje op dag 15e is gesprongen. pech want inseminatie heeft geen zin meer.:x maand 2 clomid beginnen op cyclusdag 3 1e FM op dag 11 inseminatie zou eigenlijk in weekend moeten maar er zijn dan geen diensten dus word het maandag. had een positieve ovu test op zaterdag. helaas ongesteld gworden dus poging mislukt, ook wel logisch omdat inseminatie te laat was. deze maand (3e maand) Clomid beginnen op cyclusdag 5 (?) 1e FM op dag 10 (op eigen verzoek zo vroeg, eitjes 14,5 ,verwachting inseminatie op zaterdag of zondag) 2e FM op dag 12 (eitje is iets kleiner dan verwacht, slijmdikte nog iets te dun. Inseminatie wordt verschoven naar maandag. Er zitten nu dus weer dikke 3 dagen tussen echo vandaag en de inseminatie. Klinkt lulig maar door de vorige keer heb ik niet zo'n vertrouwen meer in de planning. Ik ben zo bang dat de eitjes weer een groeispurt maken en het weer te laat zal zijn op maandag. Ik heb net het ZH gebeld om mijn zorgen uit te spreken en werd natuurlijk een beetje afgescheept met dat de artsen echt wel weten wat ze doen. (ja,ja dat dacht ik de eerste keer ook!) Omdat ik bleef aandringen zal de assistente de arts vragen mij terug te bellen. Moet ik me inderdaad maar berusten met de planning van de medici? Wat denken jullie hiervan? wat zouden jullie doen? Ik weet het niet meer.
hoi esther, ik zou mijn poot stijf houden en vragen om nogmaals een fm te doen. Ikzelf heb ook net een IUI achter de rug maar ik zonder clomid en ik heb wel op zondag voor de inseminatie na fm meting een spuit pregnyl moeten spuiten om stipt 22.00 uur, om te zorgen dat ik dinsdag mijn eisprong had. Ik was zondag naar de gyn geweest en toen had ik 1 eitje van 17mm en de inseminatie was op dinsdag. Dus had de gyn mij de pregnyl gegeven (dan springt het eitje tussen de 36 en 40 uur na de spuit) Ik zou gewoon vragen of je een afspraak kunt maken voor nog een fm omdat je het gevoel hebt dat het anders te laat is. Ja en ik weet hoe ze je kunnen afschepen wat dat betrefd, doen ze bij mij ook als ik bel ivm operatie. ik hoop dat ze je de volgende keer wat beter behandelen meid, want ik weet wat het is als je er geen vertrouwen in hebt.
Noesje, bedankt voor je antwoord. Ik heb de gyn net gesproken en hij zegt dat volgens de meting van vandaag maandag de meest ideale dag zou zijn. Maar hij geeft ook toe dat hij het niet zeker weet. Gezien de vorige keren voel ik me er beter bij dat het zondag middag plaats gaat vinden en daar wil hij wel in meegaan. Beter evt iets te vroeg met toch een kans dan te laat en helemaal geen kans. Het blijft natuurlijk altijd gissen waar je verstandig aan doet en je zal altijd 'wat nou als' in je achterhoofd houden, hopelijk doe ik er goed aan mijn gevoel te volgen. Mocht het niet raak zijn deze ronde dan volg ik de volgende keer blindlings de medici. (uh, dat zeg ik nu wel maar ik ben str*nt eigenwijs) Ik zie dat jij ook al aardig wat voor je kiezen hebt gekregen, hopelijk is het snel raak ! Ik ga hard voor je duimen.
Goed te horen dat de gyn heeft gebeld en eerlijk ervoor uitkomt dat hij er niet zeker van is. ik ga ook voor jou duimen meid, dat ze nu lekker op tijd zijn en de zwemmers snel naar je eitje zwemmen en blijven plakken. Enne str*nt eigenwijs haha ik ken het maar ik ga liever op mijn eigen gevoel af de laatste tijd, dan vinden ze me maar een lastpost. Voor hun is het lopendeband werk ze doen niet anders maar voor ons is het een stukje, wat zeg ik stukje, heel wat ingrijpender en ONS lichaam waar het over gaat. liefs noesje
Jeetje wat een toestand. Kan me voorstellen dat je je zorgen begint te maken. Maar wat mij voornamelijk opvalt, is dat er zoveel verschillen zijn tussen ziekenhuizen. Bij ons in het ziekenhuis (streekziekenhuis) doen ze namelijk wel inseminaties e.d. in het weekend. Wellicht dat je anders je verdere IUI-pogingen in een ander ziekenhuis kunt ondergaan die wel weekenddiensten heeft? Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is hoor. Maar het voordeel van de mogelijkheid tot IUI's in het weekend is dat je kans om zwanger te worden ook weer wat groter is natuurlijk. Word je nu zondag geinsemineerd of toch maandag? Ik kon dat niet goed uit je verhaal opmaken. In elk geval hoop ik dat voor jou "driemaal is scheepsrecht" geldt en dat je deze ronde zwanger mag raken!
de tweede keer was er geen weekenddienst omdat het "hemelvaart weekend' was (en hemelvaart was op donderdag maar goed..) Gelukkig is het dit weekend wel op beide dagen mogelijk dus de inseminatie zal op zondagmiddag plaats gaan vinden ipv op maandag. En dan weer wachten en wachten en wachten.
Lieve esther, ik weet niet of ik van het weekend nog online kom dus wil alvast een dikke knuffel geven voor zondag. liefs noesje
Hey Noesje, bedankt voor je medeleven, doet me goed. De inseminatie is goed verlopen. Ik had dit keer een hele aardige meid als gyn die echt haar uiterste best heeft gedaan om het op het juiste plekje in te spuiten. Vorige keer ging dat heel anders! Toen was het eendebek erin, spuit erin en hoppa klaar. En... de kwaliteit van het zaad was zelfs iets beter dan bij voorgaande testen! Ik ben dit keer dus zeer positief. Hopelijk de test dalijk ook